strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy

Służba => Gorące dyskusje strażaków => Wątek zaczęty przez: MIKO w Marzec 03, 2015, 21:28:12

Tytuł: 3 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczękocinami
Wiadomość wysłana przez: MIKO w Marzec 03, 2015, 21:28:12
Dziś mija 3 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczękocinami

Czy coś się zmieniło przez te 3 lata ?

http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/856809,trzecia-rocznica-katastrofy-pod-szczekocinami-kolejarze-narzekaja-na-brak-poprawy-bezpieczenstwa.html (http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/856809,trzecia-rocznica-katastrofy-pod-szczekocinami-kolejarze-narzekaja-na-brak-poprawy-bezpieczenstwa.html)
Tytuł: Odp: 3 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczękocinami
Wiadomość wysłana przez: pol102 w Marzec 03, 2015, 22:09:30
Zajmowane stołki się zmieniły. Może któraś z procedur dysponowania SiS, ale mam wrażenie że od strony taktycznej i sprzętowej - niewiele.
Tytuł: Odp: 3 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczękocinami
Wiadomość wysłana przez: ignacy b w Marzec 04, 2015, 01:30:27
Miko, zamiast się pytać, to przeczytaj analizę, zwłaszcza wnioski i się zorientuj... Moje propozycje/wnioski były mniej więcej takie:

"Z uwagi na wagę problemu zwracam się z uprzejmą prośbą o rozważenie możliwości przekazania, w ramach procesów kontroli jakości
i doskonalenia zawodowego, analiz działań ratowniczych w tych zdarzeniach do  podmiotów Krajowego Systemu Ratowniczo- Gaśniczego. Szczególne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania systemów ratowniczych w zdarzeniach na szlakach kolejowych ma analiza gotowości operacyjnej, a zwłaszcza możliwości dotarcia podmiotów ratowniczych do miejsca zdarzenia. Jak wynika z przebiegu działań ratowniczych w zdarzeniach, również o charakterze terrorystycznym, na szlakach kolejowych, problem dotarcia podmiotów ratowniczych do miejsca zdarzenia ma bardzo duże znaczenie i nie jest w naszym kraju rozwiązany.
W szczególności nie istnieją porozumienia określające ewentualne wykorzystanie środków transportu pozostających w dyspozycji KSRG do przemieszczania personelu zespołów ratownictwa medycznego wraz z wyposażeniem w trudnych warunkach terenowych. Nie funkcjonują również, w wymiarze powszechnym,  porozumienia z dysponentami pojazdów szynowych określające zasady ich wykorzystania do przemieszczania sił i środków KSRG do miejsca zdarzenia. Przeprowadzenie analizy zabezpieczenia operacyjnego w odniesieniu do szlaków kolejowych i wdrożone na jej podstawie rozwiązania organizacyjne pozwolą na optymalne wykorzystanie zasobów ratowniczych do działań w zdarzeniach
w transporcie kolejowym."
Tytuł: Odp: 3 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczękocinami
Wiadomość wysłana przez: kolumb 112 w Marzec 05, 2015, 14:56:38
@ignacy b powiem szczyrze, że analiza z tego zdarzenia nigdy nie dotarła do mojej JRG. Może wiesz gdzie jej szukać to chętnie w nią "wglądnę".
Szczególnie interesują mnie wnioski i ewentualne rekomendacje. Jeżeli były takowe to jakie zostały wdrożone.
Tytuł: Odp: 3 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczękocinami
Wiadomość wysłana przez: ignacy b w Marzec 06, 2015, 00:47:32
No rzeczywiście, ciekawa sprawa, o ile np. analiza działań w katastrofie hali katowickiej jest dostępna w internecie, o tyle już o Szczekocinach nie da się znaleźć... Może jest ona dostępna jedynie dla wybrańców (np. autorów i wodzów nieomylnych), a może już nie będzie analiz, wszak  Zasady Etyki Zawodowej w PSP nic nie mówią o jakości działań, natomiast jest tam o lojalności, rodzinie, korupcji, wyrozumiałości wobec poszkodowanych (?) itp... I tak się ten chocholi taniec rozkręca... Strażacy, którzy odmawiali przewiezienia rannego wozem strażackim i pomocy ZRM w zniesieniu chorego z piętra do karetki, teraz będą zbierać wymiociny i wozić do badania - to przykładowe osiągnięcie i zmiana, niestety, nie dotyczy reagowania na katastrofy kolejowe... 
Tytuł: Odp: 3 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczękocinami
Wiadomość wysłana przez: Adriano w Marzec 08, 2015, 20:20:14
W jakim temacie miało się coś zmienić? Na koleji to raczej jeszcze długa droga do poprawy komfortu podróży ( i jeszcze szybkich, a o tanich nie wspomnę).
A w PSP? W woj. śląskim? Jakieś zastrzeżenia?
Tytuł: Odp: 3 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczękocinami
Wiadomość wysłana przez: ignacy b w Marzec 08, 2015, 21:01:31
Tak się tylko Miko pytał....chyba dla śmiechu, choć przy okazji smutnej rocznicy...  Żadnych zmian nie potrzeba, bo zajebistość formacji wzrosła do poziomu europejskiego:
"Premier Tusk: Polscy strażacy najlepsi w Europie"  (https://www.premier.gov.pl/wydarzenia/aktualnosci/premier-tusk-polscy-strazacy-najlepsi-w-europie.html) !!!!   
Widocznie Premier wie coś, czego my nie wiemy...
Tytuł: Odp: 3 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczękocinami
Wiadomość wysłana przez: dzingishan w Marzec 09, 2015, 18:38:17
Cytuj
W jakim temacie miało się coś zmienić? Na koleji to raczej jeszcze długa droga do poprawy komfortu podróży ( i jeszcze szybkich, a o tanich nie wspomnę).
Chyba jednak nie jeździsz koleją, gdyż zmiany w ostatnich latach są ogromne i to na plus pod względem komfortu. Wiele tras obsługiwanych jest przez nowe szynobusy, a najpopularniejsi przewoźnicy mają sporo nowych wagonów. Ogólnie to pociągami nigdy źle się nie podróżowało jeżeli nie trafiło się tłumów ludzi w pociągu.
Tytuł: Odp: 3 rocznica katastrofy kolejowej pod Szczękocinami
Wiadomość wysłana przez: Adriano w Marzec 15, 2015, 18:33:00
Najnowsze reklamy reklamy PKP przynoszą skutki.
Nie chodzi o komfort podróżujących ale o infrastrukturę odpowiedzialną za Nasze bezpieczeństwo.