strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: jelon21 w Grudzień 05, 2006, 19:31:31
-
Hej!
Macie jakies namiary gdzie mozna zakupić nowy albo używany samochód do ratownictwa technicznego! Jak sie do tego w ogóle zabrać i czy jest szansa na jakieś dotacje?
-
Witam na tym forum są gdzieś podane adresy firm w niemczech i holanndii, są
rowniez podane na forum ZG ZOSP. Przejrzyj oba forum to znajdziesz.
Natomiast jezeli chodzi o polskie firmy zajmujące się sprzedażą używanych lub
nowych samochodów pożarniczych to poszukaj ich na stronie www.sahara.pl
-
http://www.ospratownik.pl/
Dotacje można uzyskać między innymi od Urzędu Gminy lub miasta, PZU i ZOSPRP.
-
My niestety nie kupujemy ani nie dostajemy nowego samochodu, lecz przy dzisiejszej rozmowie z jednym ze strażaków nasunęło mi się pewne pytanie.
Otóż czy jeżeli jednostka "XXX" załatwiła sobie i otrzymała nowy samochód pożarniczy (gmina nie dołożyła się nawet groszem) który spełnia wszystkie stawiane mu wymogi, to urząd miasta ma obowiązek płacić za jego utrzymanie? Czy może zaistnieć sytuacja typu "załatwiliście sobie samochód to teraz go opłacajcie"?? Czy są co do tego jakieś przepisy??
Bardzo interesuje mnie ta kwestia, czekam na odpowiedzi.
-
W Polsce
- Prometeusz http://www.firecars.webpark.pl/
- STEO http://www.steo.com.pl/ kupowałem polecam
Zagranica
http://www.feuermobile.de/Tankfahrzeuge.htm
http://www.feuerwehrfahrzeugerotte.de/site/galerie/index.php
http://www.feuerwehr.de/fahrzeuge/
http://www.socostra.com/resultat.php?lang=en
http://www.feuerwehr.de/
http://www.fte.nl/ kupowałem polecam
Urząd ma obowiązek utrzymywać OSP w zakresie zapewnieia gotowości bojowej
Czyli teoretycznie ma taki obowiązek
Praktycznie może powiedzieć jednak że go niestać na to , a dotychczasowa gotowość bojowa jest wystarczająca
Dop. moderatora: Scalono 2 posty/ Sylwek
-
http://www.pojazdyspecjalne.pl/PL/ (http://www.pojazdyspecjalne.pl/PL/)
http://www.samochodypozarnicze.pl/ (http://www.samochodypozarnicze.pl/)
http://www.thoma-feuerwehrfahrzeuge.com/sprachen/deutsch/index.html (http://www.thoma-feuerwehrfahrzeuge.com/sprachen/deutsch/index.html)
http://moto.allegro.pl/18049_pozarnicze.html?order=t&view=gtext (http://moto.allegro.pl/18049_pozarnicze.html?order=t&view=gtext)
http://mobile.de (http://mobile.de)
-
kto moze mi powiedziec jak to jet z tymi dotacjami z unii europejskiej z gory dzieki
-
Zależy w jakim regionie Polski jesteście .
Głównie jest to program spójności i przewidziany na tereny wschodnie .
Realizowane są również programy współpracy tranzgranicznej , przy granicy niemieckie .
Proponuje Ci jednak kierunek Wojewódzkich Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej , tam są większe szanse tylko trzeba posługiwać się argumentami ekologicznym . Ale tu można zawsze coś dopasować .
Pozdrawiam
-
Drogi Emilu - srawa wygląda tak jeżeli zakupiliście jakiś sprzęt /np.samochód czy pompę/ z własnych środków to Gmina ma obowiązek taki sprzęt utrzymywać/ ubezpieczyć, tankować, zapewnić serwis /przynajmiej jest u nas w Gminie.Gmina ma w zadaniu własnym zapewnić ochronę przeciwpożarową na swoim terenie Pozd. K-nt Gminny.
-
[...] Otóż czy jeżeli jednostka "XXX" załatwiła sobie i otrzymała nowy samochód pożarniczy (gmina nie dołożyła się nawet groszem) który spełnia wszystkie stawiane mu wymogi, to urząd miasta ma obowiązek płacić za jego utrzymanie? Czy może zaistnieć sytuacja typu "załatwiliście sobie samochód to teraz go opłacajcie"?? Czy są co do tego jakieś przepisy??
Trochę odbiegamy od tematu ale Twój problem jest poważny dlatego proponuję sięgnąć do ustawy o samorządzie gminnym
http://www.prawo.lex.pl/bap/samorzad/Dz.U.2001.142.1591.html
Rozdział 2 Zakres działania i zadania gminy, Art 7 pkt 14
" Art. 7. 1. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: [...]
14) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego, [...]"
Możliwe, ze są jeszcze jakieś bardziej szczegółowe zapisy ale mi się udało znaleźć tylko ten.
Pozdrawiam, Sylwek
-
Witam!
Mam pytanko do kolegi MIKO
Wjaki sposób kupowałeś ten samochód od firmy "fte"
chodzi mi o to czy dzwoniłeś czy pisałeś maila?
bo ja napisałem maila i przysłali mi odpowiedz ale nie moge nic otworzyć, nie wiem dlaczego.
a nie wiesz czy oni często aktualizują strone, bo nie chce pytać o auto które już jest sprzedane
-
Byliśmy pierwszym klientem FTE z polski , by uniknąć problemów celnych , prawnych itd. poprosiliśmy polskiego przedstawiciela Rosenbauera „STEO Ltd” Wynikało to z tego , że FTE ściśle współpracuje z Holenderskim Rosenbauerem . Właściciel FTE jest lub był dyrektorem handlowym Rosenbauera , a poprzednio Kronenburga bo tą firmę przejęli . Zresztą firmy mieszczą się koło siebie . Ale mniejsza o szczegóły . Jak byliśmy odbierać samochód w Holandii pojechał z nami właściciel STEO i od tego czasu reprezentuje FTE w Polsce . Dziś z nim nawet pisałem bo przymierzamy się pod koniec roku do jednego z volvo z oferty . Wejdź na stronę http://www.steo.com.pl/index.php?kat=220 jest tam część autek i napisz do gościa o samochód jaki cię interesuje .
PZDR
-
U nas kupiono w FTE, w sumie w całej gminie 6 samochodów, wszystkie za pośrednictwem STEO. FTE nie chce sprzedawać bezpośrednio samochodów do jednostek w Polsce. Odsyłają do STEO (myśle, e w tym mailu masz napisane "dziek ujemy za zainteresowanie, prosimy o kontakt z naszym przedstawicielem w Polsce firma Steo", czy wręcz mail został przesłany do Steo i pan Ochnio ze Steo za kilka dni się do Ciebie odezwie i przedstawi ofertę). Z jednej strony odchodzą problemy z rejestracją, przeglądami, papierkami i przetargiem ponadto jest gwarancja ale z drugiej strony prawdopodobnie STEO ma na tym narzut.
Ogólnie to uważam, że samochody Holenderskie są naprawdę warte polecenia. W ubiegłym roku kupiliśmy już nasz drugi, tym razem w firmie w Niemczech. Zaoszczędziliśmy w ten sposób trochę kasy ale zachodu, załatwiania i problemów było trochę. Chyba 2 lub 3 niemieckie firmy mają (Dirk, Schwartz i Rotte) w swojej ofercie samochody z Holandii i bez problemu sprzedają bezpośrednio. Trzeba tylko bardzo uważać na papierki jakie dają - bo nam sprzedali samochód bez przeglądu TUV.
-
Dzieki za informacje koledzy, zaraz posze maila do STEO
Powiedz mi Sylwek masz może jakieś linki do tych firm Dirk Rotte... -_-
bo ja nie za bardzo mam czas ich szukac.
-
Na początku w moim poście są te linki
http://www.feuermobile.de/Tankfahrzeuge.htm
rotte
http://www.feuerwehrfahrzeugerotte.de/site/galerie/index.php
http://www.feuerwehr.de/fahrzeuge/
http://www.socostra.com/resultat.php?lang=en
http://www.thoma-feuerwehrfahrzeuge.com/
http://www.feuerwehr.de/
z takich mniej znanych np :
http://www.jsfeuer.de/index3.php4?browser=ie&sprache=DE&xwidth=5
http://www.merkel-feuerwehrfahrzeuge.de/
PZDR
-
Mam prosbe czy możesz mi je tutaj umieścić :-)
-
Zmodyfikowałem post wyżej
-
Dzięki MIKO gdybyś miał jeszcze coś ciekawego to wrzuć to tutaj, jeśli chodzi o STEO to jest tak jak mówicie oni pośredniczą, aczkolwiek z FTE odpisali mi maila niestety autko które mnie interesowało jest już sprzedane.
Pozdrawiam :-)
-
A co i za ile Cię interesuje ???
-
Interesoje mnie np:
-MB 1222 AF lub 1224
-napęd 4*4
-z lat 1992-1996
-zbiornik 2000-3500 l
-autopompa (nie ważne jaka firma) 1600-2400 l/min
-ładny wygląd (chodzi o prezencję) każdy chce mieć ładny samochód strażacki.
-przebieg? byle nie za duży.
Mogą być równierz samochody marki DAF, IVECO, MAN, SCANIA
bo VOLVO 4*4 to raczej unikat.
Cena? jak to na samochód płacony za kasę UG to max. 100 000 zł
Co wy na to? :-)
-
Każdy chce mieć fajny samochód tylko to kosztuje niestety.
-
W Holandii będzie ciężko tam coś co ma ponad 2000 l to już sprzęt prawie specjalistyczny . Od lat gaszą wysokim ciśnieniem , a wody też im nie brakuje . MB to zawsze 30% w górę ceny za znaczek . Znowu Niemcy tak młodych samochodów raczej nie wycofują z podziału , tam dziś królują jeszcze lata 70/80 . Nie wiem ile to cacko kosztuje ale można zapytać :
http://www.jsfeuer.de/index3.php4?browser=ie&sprache=DE&xwidth=5
[załącznik usunięty przez administratora]
-
Jeśli macie 100 tys to moim zdaniem możecie zapomnieć o roczniku 1992 i młodszych. Samochody rocznik 1990 w ubiegłym roku od 150 tys zł do ponad 200 tys zł.
Jeśli będzie młodszy niż 1985 to już będzie sukces. Co do zbiorników wody to jak koledzy napisali - standard to 1500, podobnie jest z napędem 4 x 4 - w Holandii to już samochody specjalistyczne. Jest jeden taki, specjalistyczny "leśny":
http://www.fte.nl/3411.htm tylko, że obstawiam cenę znacznie ponad 200 tys zł.
Co do marki - kiedyś ktoś mi napisał, że DAF ma 60% części tych samych co mercedes, chyba nawet to było FTE kilka lat temu.
Ja bym jednak zwrócił uwagę na autopompę - Metz już nie zajmuje się pompami - z tego co się orientuję współpracuje z Rosenbauerem i zajmuje się drabinami, Bachert nie istnieje, Kronenberg przejęty przez Rosenbauera. Podobno z częściami nie ma problemu, z resztą samochodów z tymi pompami jest u nas trochę więc i serwis jest ale osobiście kupiłbym Rosenbauera albo Zieglera. Jest jeszcze Godiva, szczególnie w samochodach angielskich, ja, poza tym, że widziałem nową na samochodzie od Szczęsniaka nie wiem jak sie sprawuje (koledzy nie narzekają), myślę, że są dobre, oni współpracują z amerykańskim Hale.
Do wyboru macie jeszcze samochody z UK, zbiorniki rzędu 1800 litrów, trafiają się z napędem 4 x 4, są sprzedawane już jako przerobione z kierownicą po lewej stronie. Mają bardzo ergonomiczną zabudowę - łatwy dostęp tylko że jest to związane z tym, że są niskie. Skrzynie biegów w większości to automaty. Roczniki są stosunkowo młode ale przebiegi większe niż w Holandii.
Tu masz przykład takich samochodów:
http://www.pojazdyspecjalne.pl/PL/index.php?id=oferta
-
Ja od siebie do rzucę jedną firmę którą odwiedziłem. Na stronie internetowej są od razu podane ceny jeśli kogoś to interesuje.
www.e-prometeusz.eu (http://www.e-prometeusz.eu)
-
Ja panowie jestem zdania ze kto szuka znajdoje, zobaczymy, dzieki wszystkim za wskazowki, w razie czego bede jeszcze pytac.
-
A co powiecie na to
http://www.ratownictwo.org.pl/details.php?image_id=16548&mode=search
http://www.ratownictwo.org.pl/details.php?image_id=16520&mode=search
tylko nie moge sie dowiedziec ceny :angry:
-
Witam koledzy mam pytanie jak kupowaliście nowy samichód czy mieliscie wybór chodzi mi o to że za takie pieniądze jak zarząd oferuje np Forda Transita z 200 litrów wody kupił bym Iweko co ma 1000 litrów tylko nie będe miał dotacji i całą kasę własną .To jest :wall: chore
-
Faktycznie wyboru nie ma, a w sumie jedynym powodem jest ta kasa :angry: bo Ford kosztuje około 130tys a takie iveco ponad 200tys ;/
-
koledzy co proponujecie kupić nowego forda czy za tą cene jakiś urzywany z zagranicy :huh:
-
Kolejne schody, zarząd daje dotacje do karosażu lub do nowych aut więc dotacja do używki odpada. Wiadomą sprawą jest że co innego nowy lekki "pusty" ford a używane GBA. To raczej jest indywidualna decyzją uzależniona od specyfikacji terenu, jednostki itd.
-
No właśnie wszystkie wyjazdy co mieliśmy w tym roku to taki ford by sie nie nadał bo było potrzeba raczej zawsze dużo wody min 1000 lit to były pozary bo wypadku nie było ale czy na wypadek w którym może płonąć auto dyspozytor zadysponuje samochód z 200 lirami wody bo ja wątpie a jak zadysponuje to dwa :huh:Wszystko chodzi o kase bo jak byśmy mieli ze 400 tyś to by się kupiło 4x4 i by był i do lasu i do wypadku :o
-
Kolejne pytanie jakie się nasuwa to czy będziecie mieli fundusze i w jakiej wysokości na zakup używanego, bo wiadome że samorząd chętniej się dokłada do nowego :-\ oraz czy znajdzie się kierowca z C
-
Do używanego u nas dokłada się Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i jeśli faktycznie jeździcie tak jak piszesz z wyjazdami to możne warto poszukać używanego -tu zawsze jest spory wybór i spokojnie można coś dopasować w zależności od środków jakimi się dysonuje.
Ale wracając do pierwszego pytania -
Witam koledzy mam pytanie jak kupowaliście nowy samichód czy mieliscie wybór chodzi mi o to że za takie pieniądze jak zarząd oferuje np Forda Transita z 200 litrów wody kupił bym Iweko co ma 1000 litrów tylko nie będe miał dotacji i całą kasę własną .To jest :wall: chore
to myślę, że jest szansa też powalczyć o nowy innego typu - trzeba pogadać z ludźmi z ZOW ZOSP RP, przedstawić Waszą sytuację i argumenty i wspólnie poszukać wyjścia. Nawet jeśli macie obiecaną dotację tylko na samochód lekki i taki był przewidziany to wg obecnie obowiązującej normy łapią się samochody do 7,5 tony (http://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_po%C5%BCarniczy) więc takie Iveco Daily z 1000 litrów spokojnie się łapie. Są jeszcze MITSUBISHI CANTER, Mercedesy Vario i może jakiegoś Ducato dałoby się zrobić na 750 litrów. Oczywiście Wy lub gmina będzie musiała zapłacić więcej, bo dotacja jest z tego co pamiętam stała dla danej klasy samochodu, niezależnie od ceny.
-
Rozmawialśmy już z zarządem woj. i oni dacą nam dotacje ale tylko do forda bo robią przetrg i raczej na 100% wygra stolarczyk z fordem .Rozmawialiśmy z firmą Bocar co robią to Iveko że nasz ZW ZOSP tak sprcyzuje to zamówienie że nie są w stanie wygrać . Apropo kierowców o mamy w jednostce 2 z C bo mamy Dafa 40-letniego i chcemy bo wymienic właśnie bo narazie wszystko chodzi ale jak szczeli to już będziemy pogrzebani.Mam takie pytanie czy do urzywanego też możemy sie domagać dofinansowanie np. z ochrony srodowiska ,zarządu dróg... acha a czy ktos kupował auto w Thoma i jak tam można ię dowiedzieć ceny odpiszą po polsku :huh:
-
Koledzy macie moze wniosek do Funduszu ochrony środowiska i do pzu proszę o przesłanie orson66@wp.pl z góry serdeczne dzięki
-
Czołem druhowie.
Nasza jednostka w tym roku kupowała nowy samochód z "dotacji" ZOSP
Wierzcie iż jest to droga przez mękę.
Z uwagi na uwarunkowania terenu wóz musiał spełniać pewne warunki, dostaliśmy SPECJALNE POZWOLENIE od zwiąku na przeprowadzenie we własnym zakresie przetargu. I wszystko wydawało się takie proste, jednak... dotacja naszego kochanego związku jest śmiesznie niska, z umowy (związek daje X, urząd gminyY OSP Z) wszyscy się wywiązali, jednak do auta brakowało ok. 100 tyś. PLN, które musieliśmy sami zdobyć.
Dodatkowo mimo nacisków by wybrać konkretną firmę (która robi szajs, nie porządną zabudowę) my wybierając inną straciliśmy dotację do przyznanego sprzętu ratowniczego.
Jednym słowem CUDEM praktycznie mamy ten nowy samochód, bardzo się z niego cieszymy i wierzymy, że nie zmarnowaliśmy tych pieniędzy, które ludzie nam ofiarowali na ten cel.
Podsumowując. Moim zdaniem Związek w obecnym stanie jest komunistycznym tworem, który wcale ochotnikom nie pomaga, ale rozkazuje i w obecnej sytuacji prędzej, czy później MUSI upaść!!!
Pozdrawiam i wszystkim, którzy ubiegają się o dotacje w związku życzę DUŻO szczęścia i powodzenia.
Czołem.
-
Można wiedzieć jaki samochód i w jakiej firmie kupowaliście ?
-
To żadna tajemnica MAN TGM 4x4 u Stolarczyka
[załącznik usunięty przez administratora]
-
a jaką firmę wam narzucili?
-
Nie że narzucili, ale stwarzali silne naciski. Nie będę uprawiał antyreklamy.
-
http://zosprp.pl/?q=content/przekazanie-samochodow-ppoz-w-wielkopolsce :) tylko pozazdroscic :P
-
Czyli jednak nie wszyscy kupują szajs. A nam za MANa zabrali dotacje na sprzęt
-
http://zosprp.pl/?q=content/przekazanie-samochodow-ppoz-w-wielkopolsce :) tylko pozazdroscic :P
Dokladnie. I taka jedna maszyna trafila do jednostki obok mnie .. Ogladalem i jest czego zazdroscic.
-
Do końca br. roku MAN TGM 13.290 ma stanąć u mnie w OSP także można powiedzieć, że jednak nie jest tak najgorzej -_-
-
Piękne te MAN-y. Przydał by się taki w mojej jednostce za wysłużonego ponad 30-letniego Mercedesa.
-
Wierzcie na słowo że jest to extra maszyna.
-
Czy ktoś z was starał się o dotację na samochód z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej? Jeśli tak to z jakim skutkiem.
-
Tak, kilkakrotnie i to nie tylko samochód ale i centralne i docieplenie - efekt statystycznie pozytywny :)
Tylko, że to nie była dotacja a kredyt w jakiejś tam (sporej) części umarzany.
Dla mojego województwa tu możesz poczytać: http://www.wfos.lublin.pl/bip/index.php?option=com_content&task=view&id=111&Itemid=63
-
Witam. Nie wiem czy w dobrym wątku ale mam pytanie do kolegów czy ktoś z was orientuje się czy można się starać o nowy samochód z jakiś projektów unijnych jeżeli tak to gdzie uderzyć i z czego napisać, dodam że moja jednostka jest z woj. wlkp z góry dziękuje
-
Sylwek
Wiem że można otrzymać pożyczkę (umarzalną) lub dotacje z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Sami taka otrzymaliśmy w 2009r.
Moje pytanie jest o Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
-
my w tym roku dostalismy man ttg oczywiscie naklejki ma z wfos 85%reszta gmina a na naklejkach jest napisane ze to unia dala te 85% z programu warmia mazury 2007-2012 a jesli juz o man ma moze ktos linki z zdjeciami skrytek z gory dzieki :fiuu:
-
Czy ktoś z Was otrzymał samochód z jakiegoś projektu dofinansowanego z RPO ??
Czy może orientujecie się czy specyfikacja złożona we wniosku (projekccie) jest wiążąca, i na podstawie takiej samej trzeba później ogłaszać przetarg czy można ją coś modyfikować ???
-
Mogę mówić za moje województwo: dokumenty możesz modyfikować do czasu podpisania ostatecznej umowy ale pod warunkiem, że nie w dół tzn, że "nie umniejszysz wartości projektu".
Tu masz przykładową odpowiedź: http://www.rpo.lubelskie.pl/front/page/get/103/id:353/
Czy jesteś pewien, że została złożona pełna szczegółowa specyfikacja? Normalnie na etapie przygotowywania papierów ani do podpisania umowy raczej nie daje się szczegółowego SIWZu (najczęściej jeszcze go nie ma) - nie wiadomo co dokładnie się kupi i za ile więc się składa zarys (np piszesz, że średni GBA 4x4 a nie piszesz każdej skrytki jak na przetarg), taki żeby wykazać jaki wpływ będzie miała inwestycja. Wiadomo, że szczegółowy SIWZ pisze się jak są środki zapewnione kiedy to idzie na przetarg.
-
Z tego co wiem została złożona ogólna specyfikacja zgodna z normą PN-EN-1846 i tyle... mi też wydawało się że na tym etapie niema takiej konieczności, i wystarczyło tylko ogólnie określić że chcemy średni samochód i tyle, ale byli ważniejsi :-), myślę że po ewentualnej akceptacji wniosku dopiero przy podpisywaniu umowy można będzie to zmodyfikować
-
Dwa ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze wyposażone w sprzęt do prowadzenia akcji ratowniczych i usuwania skutków katastrof pozyska gmina Opoczno. Ten cel otrzyma prawie 1,5 mln złotych dofinansowania. Środki będą pochodziły z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Pojazdy będą wyposażone w zbiorniki na wodę o pojemności pięciu tysięcy litrów. Wozy będą stacjonowały w jednostkach OSP Dzielna i OSP Wygnanów. Burmistrz miasta Jan Wieruszewski poinformował, że w ramach projektu gmina zostanie zmodernizowany systemu monitorowania zagrożeń środowiska i ostrzegania ludności. Stacje dyspozytorskie systemu zostaną zamontowane w Urzędzie Miejskim w Opocznie oraz w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Opocznie. Będą posiadać m.in. funkcje wizualizacji syren na mapach, sterowania syrenami tj: włączanie i wyłączanie alarmów, nadawanie komunikatów głosowych selektywnie bądź do kilku stacji obiektowych jednocześnie. Inwestycja zostanie zrealizowana do końca 2010 roku.
Źródło: Radio Plus (Radosław Mizera)
-
Z tego co wiem została złożona ogólna specyfikacja zgodna z normą PN-EN-1846 i tyle... mi też wydawało się że na tym etapie niema takiej konieczności, i wystarczyło tylko ogólnie określić że chcemy średni samochód i tyle, ale byli ważniejsi :-), myślę że po ewentualnej akceptacji wniosku dopiero przy podpisywaniu umowy można będzie to zmodyfikować
Mam średnie pojęcie jak to się dokładnie odbywa bo oczywiście robią to ludzie z urzędu gminy ale wszystkie dokumenty uzupełnia się od momentu przyznania dotacji do czasu podpisania umowy. Umowa jest podpisywana jeśli instytucja zarządzająca funduszem po sprawdzeniu stwierdzi, że wszystkie uzupełnione dokumenty są ok. Ze względu na chęć szybkiego przyznawania i rozliczania dotacji okres na dostarczenie dokumentów jest obecnie krótki - u nas 3 miesiące. Radzę więc nie odpuszczać i pracować nad papierami.
-
W wniosku zawiera się jedynie ogólne dane dotyczące rzeczy na które chce się otrzymać dotację/pozyczke itp. , natomiast w SIWZ w postępowaniu przetargowym należy owe dane uszczegółowić tak dokładnie jak sie potrzebuje.
Jeśli natomiast we wniosku ktoś zawrze już szczegóły np. że samochód ma mieć biały zderzak( co nie czyni wniosku złym , więc nikt go nie odrzuci z uwagi na ten zapis) , to to samo musi byc w SIWZ. Jesli się tego nie dopilnuje , lub uzna sie później że zderzak może być czerwony, to mogą być kłopoty w rozliczeniu owej dotacji/pożyczki.
-
Orientujecie się może jak w tym roku kształtują się ceny nowych samochodów ? tanieją czy drożeją ? (podwozia i ewentualnie zabudowy) ?
-
obserwuj kurs euro i ewentualnie dolara bo to ma olbrzymi wpływ na ceny
-
W dzisiejszych czasach najbardziej opłaca brać się samochód we Frankach Szwajcarskich, gdyż Frank Szwajcarski ma najmniejsze wahania cenowe na rynku. :stop:
-
Witam. Chciałbym trochę odświeżyć temat. Orientujecie się może ile może kosztować nowy gcba? Tak zeby miał 5tys wody. Pozdrawiam.
-
https://remiza.com.pl/gcba-dla-panstwowej-strazy-pozarnej-umowa-podpisana/
Tu masz link z 26 listopada do jednej z ofert dla PSP na GCBA, ceny będą się oczywiście różnić w zależności u "kogo" chcecie kupić i z jakim wyposażeniem, ale punkt odniesienia juz masz.
-
Dzięki za odpowiedź
-
Gdzieś miedzy 1-2 mln