strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy

Pożarnictwo => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: aksel w Styczeń 10, 2022, 10:19:45

Tytuł: Środki higieny osobistej w firmie
Wiadomość wysłana przez: aksel w Styczeń 10, 2022, 10:19:45
Czy pracodawca powinien zapewnić środki higieniczne?
U mnie w zakładzie są prysznice ale nie ma w nich dozowników, a pracodawca nie zapewnia choćby mydła. Dodam, że na wprost pryszniców przy umywalkach są dozowniki, ale to chyba nie działa tak, że wybiega się w trakcie mycia po troche mydła
Tytuł: Odp: Środki higieny osobistej w firmie
Wiadomość wysłana przez: romiwe w Styczeń 10, 2022, 10:33:03
Rodzaj i ilość środków higieny osobistej powinny być dostosowane do rodzaju i stopnia zanieczyszczenia ciała pracownika przy określonych pracach - szczegółowo kwestie te powinien uregulować pracodawca w przepisach wewnętrznych jednostki (§ 115 rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy). Na przykład na pewno prace wykonywane przez pracowników zatrudnionych w urzędach gmin na stanowiskach urzędniczych (referent, inspektor, księgowy itp.) nie są pracami „zanieczyszczającymi ciało pracownika” w tym samym stopniu, jak prace wykonywane przez pracowników obsługi - sprzątaczkę, gońca, palacza c.o., mechanika samochodowego, malarza czy konserwatora. Dlatego w tych przypadkach może być konieczne dostarczanie przez pracodawcę większej ilości i szczególnego rodzaju środków higienicznych