strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy

Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: piterr w Lipiec 31, 2021, 20:16:34

Tytuł: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: piterr w Lipiec 31, 2021, 20:16:34
Witam, czy coś zmieniło się w ostatnich latach jeśli chodzi o zmiany zarządu OSP w KRS? Czy nadal składa się tylko KRS-Z20 i KRS-ZK dla każdej osoby z zarządu? Obiło mi się o uszy, że wymagane są zgody od nowych członków zarządu na ich powołanie, a także oświadczenie członków zarządu o adresie do doręczeń.

Myślę, że nie jedna osoba tutaj jest z tematem na bieżąco, więc proszę o weryfikację tego, co napisałem  -_-
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: Emil w Lipiec 31, 2021, 20:55:38
Witam, czy coś zmieniło się w ostatnich latach jeśli chodzi o zmiany zarządu OSP w KRS? Czy nadal składa się tylko KRS-Z20 i KRS-ZK dla każdej osoby z zarządu? Obiło mi się o uszy, że wymagane są zgody od nowych członków zarządu na ich powołanie, a także oświadczenie członków zarządu o adresie do doręczeń.

Myślę, że nie jedna osoba tutaj jest z tematem na bieżąco, więc proszę o weryfikację tego, co napisałem  -_-

Składałem ostatnio w/w wnioski i po kilku tygodniach otrzymałem pismo zwrotne z sądu właśnie o konieczności dosłania zgody i oświadczeń, o których piszesz (mimo, że w zarządzie zostały te same osoby, zmieniły się tylko funkcje).

Jako ciekawostke dodam, że sąsiednia jednostka składała w tym samym czasie, takie same dokumenty jak ja, do tego samego wydziału i po już po kilku dniach otrzymali postanowienie o prawidłowym dokonaniu wpisu. Także chyba nie ma na to reguły. Myślę, jednak, że nie warto tracić czasu i oświedcenia wrzucić do jednej koperty, na pewno to nie zaszkodzi.

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: budziol w Sierpień 02, 2021, 07:49:43
Oświadczenie o adresie do doręczeń członków zarządu składa się od 2018 roku - tzw. okres przejściowy zakładał że oświadczanie ma być dołączone przy pierwszym składanym do KRS wniosku, nie później niż do 15.09.2019r. Możliwe że jednostka o której pisze Emil po prostu uzupełniła te oświadczenia wcześniej, przy innej okazji lub wynikało to z innych złożonych do KRS dokumentów.
Jeśli chodzi o zgodę na powołanie, nie jest ona wymagana jeśli wniosek jest podpisywany przez osobę której wpis dotyczy ale warto też do wniosku takie osobne oświadczenie dołączyć.
W załączniku próbuję przesłać (mam nadzieję że się poprawnie załaduje) wzór oświadczenia o adresie do doręczeń i wyrażeniu zgody na powołanie.

[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: piotr92strazak w Sierpień 02, 2021, 19:47:31
A po jakim czasie u was po złożeniu dokumentów zostały zmienione dane w ekrs?
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: budziol w Sierpień 02, 2021, 20:49:09
U mnie przy zmianie zarządu oraz statutu - równe 3 tygodnie, przy czym nie było żadnych uwag Sądu do wniosku i załączników.
Jednostka obok która miała poprawkę we wniosku i uzupełnienie 3 tygodnie + później kolejne 2 po uzupełnieniu.
Z tym, że zebrania były w maju, reszta jednostek które dokumenty wysyłały już w czerwcu czy lipcu czeka znacznie dłużej, pewnie z powodu tego że zebrania masowo "ruszyły" i się nagromadziło tych wniosków...
Teoretycznie powinno to trwać max 7 dni ;p I teoretycznie jak się przedłuża to można wysłać pismo z żądaniem dotrzymania ustawowego terminu i ponoć nawet czasem to działa... ale to już każdy niech sam oceni czy śpieszy mu się na tyle by ryzykować tłumaczenie się potem z każdego przecinka we wniosku/dokumentach ;p
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: straz22 w Sierpień 04, 2021, 12:59:54
A po jakim czasie u was po złożeniu dokumentów zostały zmienione dane w ekrs?

U nas trwało to około miesiąca, bez poprawek wniosek przeszedł. Wprowadzaliśmy zmiany w zarządzie oraz zmianę w statucie (dodanie możliwości przeprowadzania zebrań online).
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: Emil w Sierpień 04, 2021, 20:24:26
A po jakim czasie u was po złożeniu dokumentów zostały zmienione dane w ekrs?

Wysyłając dokumenty pocztą tradycyjną, wszystko trwało ok. 2 m-ce.
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: młody13 w Sierpień 05, 2021, 20:49:25
Są jakieś opłaty od zmiany składu zarządu ? Bo ktoś mi mówił, że 250 zł za osobę :fiuu: :wall: Prawda to ?
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: budziol w Sierpień 07, 2021, 07:24:54
Ktoś wie że dzwoni, ale nie wie w którym kościele ;)
Faktycznie jest opłata 250,00 zł, ale od wniosku, nie na osobę dodatkowo jako Ochotnicza Straż Pożarna jesteście z tej opłaty zwolnieni ;)
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: piterr w Sierpień 17, 2021, 20:09:16
Dzięki za pomoc, 2 sierpnia wysłałem dokumenty do KRS i dziś przyszło potwierdzenie zmian   ^_^
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: Agata w Listopad 26, 2021, 11:24:36
Czy można dokumenty dotyczące zmian zarządu w KRS złożyć elektronicznie?
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: rafal.bula w Grudzień 04, 2021, 08:12:22
Czy można dokumenty dotyczące zmian zarządu w KRS złożyć elektronicznie?
Niestety nie ma takiej możliwości.
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: rocky323 w Marzec 04, 2023, 10:27:36
Witam  :straz:

Czy ktoś zna może druki aktualnych dokumentów potrzebnych do zmiany w KRS?

Ponieważ na zebraniu zrezygnował Prezes i Skarbnik, i dobraliśmy 2 osoby do zarządu.
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: kwas w Marzec 06, 2023, 07:12:06
Czy można dokumenty dotyczące zmian zarządu w KRS złożyć elektronicznie?
Niestety nie ma takiej możliwości.

Jest taka możliwość poprzez Portal Rejestrów Sądowych. Wszystko załatwiasz elektronicznie. Papierowo musisz wysłać tylko oryginalne dokumenty. Nie testowałem jeszcze, czy jak wniosek i załączniki podpiszesz elektronicznie to czy wtedy już nie będziesz musiał wysyłać oryginałów papierowo.
Tytuł: Odp: Zmiany zarządu w KRS - jakie dokumenty potrzebne?
Wiadomość wysłana przez: Pan_Kałamarz w Marzec 06, 2023, 09:26:02
Ja już testowałem. Wniosek w Portalu Rejestrów Sądowych wypełnialiśmy elektronicznie, obok siedział Prezes jednostki, który podpisał dokumenty elektronicznie swoim profilem zaufanym. Po paru dniach przyszło jednak wezwanie z KRS, żeby dosłać oryginały dokumentów takich jak: uchwała i lista obecności. Sąd rejestrowy wymaga przesłania oryginałów, które zatrzymuje w swoich aktach, zatem nie zapomnijcie przed wysłaniem sporządzić kopii dla siebie.