strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy

Pożarnictwo => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: RYŚ w Styczeń 02, 2011, 19:09:57

Tytuł: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: RYŚ w Styczeń 02, 2011, 19:09:57
Coraz częściej mamy problem ze sprawnością akumulatorów w samochodach stojących w garażu. Ponieważ wyjazdy są tylko kilka razy w miesiącu, nigdy nie wiemy w jakim stopniu są naładowane. Może ktoś ma u siebie lub widział gdzieś taki - system automatycznego ładowania akumulatorów bez wyjmowania ich z samochodu z możliwością łatwego i szybkiego odłączenia w razie wyjazdu alarmowego. Jeśli ktoś widział lub ma proszę o namiary gdzie można taki zdobyć.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: MEWA88 w Styczeń 02, 2011, 19:20:27
Ryś, są specjalne wtyczki powietrzno elektryczne, przy przekręceniu zapłonu wtyczka wypada samoczynnie, my radzimy sobie się w następujący sposób, na 2 dni podłącza się akumulator tak żeby ładował 48 godzin  prądem  o natężeniu jakieś 10 ampery. W razie alarmu odłączasz zaciski, trwa to bardzo szybko. I to tak profilaktycznie żeby zwiększyć żywotność akumulatorów.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: speedxxx w Styczeń 02, 2011, 19:30:49
My mamy cos z własnej konstrukcji przy jelczu jutro bede w osp to zrobię zdjecie i pokaże
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: kamil237 w Styczeń 02, 2011, 19:41:20
My ostatnio u siebie wykombinowaliśmy coś takiego.
W samochodach zamontowaliśmy specjalne ładowarki do akumulatorów marki BOSCH
o coś takiego: http://allegro.pl/ladowarka-akumulatorowa-bosch-c7-promocjia-i1352884395.html (http://allegro.pl/ladowarka-akumulatorowa-bosch-c7-promocjia-i1352884395.html)
Doprowadziliśmy do samochodów zasilanie 230 v. Podłączyliśmy to na szybkozłączce i jest tak że w momencie wyjazdu pod wpływem naciągu wtyczka się rozłącza. Jedyne zamieszanie z tym jest takie, że po powrocie trzeba podłączyć wtyczkę i tyle... Wszystko działa aż miło i w dodatku było niedrogo :)
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: RYŚ w Styczeń 02, 2011, 21:06:28
Dzięki Wszystkim za szybką podpowiedź . Myślę, że  byłoby dobre rozwiązanie z ładowarką Bosza, bo i nie tak bardzo drogo, skoro się sprawdziło, ale sprzedający podaje że Ładowarka Akumulatorowa Bosch C7 12V / 24V ładuje akumulatory o pojemności  24V => 14Ah-120Ah. U nas GBM2,5/8 ma 2xpo 140Ah a GCBA 6/32 2xpo 160Ah. Myślę że dla nich ta ładowarka ma  trochę za małe parametry. Jakie akumulatory wy ładujecie.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: MEWA88 w Styczeń 02, 2011, 21:49:59
no te ładowarki Boscha C7 są dobre. jak je ktoś mądrze umocuje na aucie, to wystarczy tylko przed wyjazdem wyciągnąć kabla z gniazdka.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Styczeń 03, 2011, 10:46:40
Złącze samorozłączalne (po przekręceniu kluczyka w stacyjce) nazywa się RettBox http://schima.pl/producenci/marechal/przegl_d_produkt_w/rettbox___rettbox-air/ Można zmówić wersję, która będzie od razu miała przyłącze powietrza.
Urządzenie jest dość drogie i trzeba pobawić się z podłączeniem odrzucenia wtyczki więc w używanym aucie lepiej zainstalować gniazdo i podłączać wtyczkę - zawsze można to tak zrobić, by kierowca wsiadając do samochodu "potykał się" o przewód i pamiętał o rozłączeniu. Warto zainstalować coś o wysokim IP (IP 56) bo wiadomo, że gniazdo zainstalowane na samochodzie będzie narażone na trudne warunki w czasie jego jazdy - np jakieś złącze z PCE http://www.pce.pl/ albo podobne powinno być bardzo dobre.

Doprowadziliśmy do samochodów zasilanie 230 v. Podłączyliśmy to na szybkozłączce i jest tak że w momencie wyjazdu pod wpływem naciągu wtyczka się rozłącza. Jedyne zamieszanie z tym jest takie, że po powrocie trzeba podłączyć wtyczkę i tyle... Wszystko działa aż miło i w dodatku było niedrogo :)

Przyznam, że nie znam żadnych złącz, które byłoby zaprojektowane do rozłączania pod wpływem naciągu - na pewno nie są to żadne typowe wtyczki elektryczne - wszystkie należy rozłączać trzymając za obudowę przytrzymując jednocześnie gniazdo. Jeśli ktoś ciągnie za przewód to na pewno po jakiś czasie się to uszkodzi.

Jeśli chodzi o ładowarkę (prostownik) to typowy tani nie będzie odpowiedni bo będzie przeładowywał akumulatory. Potrzeba czegoś "inteligentnego" co naładuje rozładowane akumulatory a potem przełączy się w tryb podtrzymania. Ten Bosch wygląda dobrze. Szcześniak w swoich samochodach instaluje CTEK coś jak to: http://www.4na4.pl/index.php/akumulatory-i-ladowarki/ladowarki-ctek/cit1400012.

Jest jeszcze problem przygotowania zasilania - warto wyprowadzić oddzielny obwód i zabezpieczyć go małym zabezpieczeniem dobranym do prądu znamionowego ładowarki - np CTEK ma moc 45W, czyli prąd znamionowy to 45/230 = 0,2A.
Ładowarki są wykonywane w 2 klasie ochronności - czyli są przyłączane dwoma przewodami. Elementy metalowe czyli karoserię samochodu wypadałoby podłączyć do przewodu ochronnego ale nie wiadomo jak zareaguje urządzenie elektroniczne jeśli biegun ujemny "wyjścia" i biegun neutralny "zasilania" będą połączone. W starych prostownikach siedzi transformator który skutecznie odseparowuje część niskiego i wysokiego napięcia... a co siedzi w tych malutkich ładowarkach i czy będzie toto skutecznie odseparowywało i w dodatku będzie odporne na przepięcia to nie wiem. Producenci zabudów podłączają to dwoma przewodami jako urządzenie w "izolacji podwójnej lub wzmocnionej" a że nasza ładowarka kosztuje 1000 PLN więc nie mam ochoty na testy z podłączaniem przewodu ochronnego, który ma potencjał neutralnego na karoserię.

Co do przewodu to wiadomo, że elastyczny - może być w izolacji gumowej, przekrój 1,5 mm2 jest aż nadto wystarczający. Jak kogoś stać to może zakupić przewód spiralny ale nie jest to konieczne. Ważne by wtyczka i przewody po odłączeniu nie spadały na posadzkę lub pod koła.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: daro w Styczeń 03, 2011, 11:14:27
proponuję złącze zrobić z tyłu auta a przewód dodatkowo zabezpieczyć linką stalową. Kabel zasilający dobrze jakby był ze starego odkurzacza ze zwijarką - wciągnie go wtedy do środka i po sprawie. Rozwiązań jest mnóstwo.
Rozwiązanie w mojej OSP - akumulator tzw. matka i kable prądowe. Jak nie chce palić to mu dodatkowo zapinamy trzeci na czas rozruchu i w drogę. Dodatkowo posiadamy prostownik z funkcją rozruchu pojazdu - w razie "w"


Odnośnie skoków napięcia to Sylwek ma rację. Często się zdarza że elektronika szwankuje poprzez te przepięcia. U mnie np rozruch samochodu z włączonym radiem powoduje jego zawieszenie (nie można nawiązać łączności, pomimo że szłyszymy innych). Należy wtedy wyłączyć i ponownie włączyć radio. Mamy starego Stara 244 więc komputera nie ma (zresztą ten nasz nawet wspomagania nie ma), ale w nowszych samochodach trochę tej elektroniki już jest
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Styczeń 03, 2011, 11:39:37
W nowszych autach prostownik z rozruchem odpada - jest to wyraźnie napisane w instrukcji - taki prostownik pali komputer samochodu bo daje za wysokie napięcie.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: kamil237 w Styczeń 03, 2011, 12:45:39
Cytuj
Przyznam, że nie znam żadnych złącz, które byłoby zaprojektowane do rozłączania pod wpływem naciągu - na pewno nie są to żadne typowe wtyczki elektryczne - wszystkie należy rozłączać trzymając za obudowę przytrzymując jednocześnie gniazdo. Jeśli ktoś ciągnie za przewód to na pewno po jakiś czasie się to uszkodzi.

U nas jest to zrobione na tej zasadzie, że przewód zasilający ładowarkę jest wyprowadzony przez dach i ta wtyczka co się rozłącza podczas ruszania zamontowana jest pod sufitem (przymocowana do stelażu bramy automatycznej). Co to jest za wtyczka to w tej chwili nie potrafię powiedzieć. (zakupił i montował ją nasz kolega elektryk) Wiem, że ma kształt trójkąta o przekątnej może 3 cm czyli nie duża... Przewody są zabezpieczone przed uszkodzeniem ponieważ są zamontowane z "nadmiarem" także nie naciągają się podczas ruszania. Za naciąg i rozłączenie odpowiada stalowa linka która jest zamontowana z obu stron gniazda czyli i na samochodzie i przy stelażu od bramy. U nas od kilku miesięcy ten system sprawdza się bez żadnego problemu. Co będzie za jakiś czas to zobaczymy...
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: RYŚ w Styczeń 03, 2011, 18:09:41
Pytanie do”kamil237” do jakich akumulatorów ( o jakiej pojemności) macie podłączone ładowarki Bosz C7 ?.
Wg  uzyskanych  wyżej  informacji myślę ze najbardziej odpowiednimi dla nas były by ładowarki CTEK Multi XT 14000 , ale ich cena to ~1000 zł, a C7 to tylko ~ 350zł. i na takie trzy byłoby nas teraz stać. Tylko czy podołają ?
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: kamil237 w Styczeń 03, 2011, 18:50:37
W tej chwili nie potrafię powiedzieć jakie są to akumulatory. Wiem, że są po 2 sztuki na samochodzie. W jednym instalacja jest na 24V a w drugim 12V i ładowarki bez problemu dają rade. Co do pojemności to jutro wpadnę do remizy i sprawdzę i dam znać dokładnie co i jak.  :straz:


Sprawdziłem i akumulatory mają po 125 Ah.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: MEWA88 w Styczeń 03, 2011, 22:17:34
Prostownik z rozruchem nigdy nie spali komputera, bo tam jest po drodze bezpiecznik 80 A no chyba ze 50A.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Styczeń 04, 2011, 09:28:57
Sprawdziłeś to? Jeśli jest słaby akumulator to po podłączeniu prostego prostownika napięcie na nim mocno podskakuje. Po podłączeniu prostownika z rozruchem podskok może być za duży dla części elektronicznych, szczególnie dla komputera. Oczywiście Starowi czy Jelonkowi raczej nic nie zaszkodzi ale nawet w nich są zainstalowane radiotelefony czy generatory sygnałów. 

Pogrubionym drukiem mam napisane w instrukcji obsługi samochodu, żeby nie uruchamiać go z urządzeń rozruchowych.

Byłbym ostrożny z tym "nigdy" bo akurat wartości prądu mają niewielkie znaczenie dla bezpieczeństwa. Ważna jest wartość napięcia a ta zależy od rodzaju prostownika i stanu akumulatora.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: lang w Styczeń 04, 2011, 12:29:42
a nie ma możliwości odłączenia przekaźnikiem wszystkich pozostałych obwodów w momencie rozruchu, tak jak ma to miejsce w większości samochodów? komputer sterujący pracą silnika nie jest potrzebny do zakręcenia wałem korbowym, a tylko do tego jest potrzebny "duży" prąd, więc nie powinno być problemu z odseparowaniem układów elektronicznych; zapalarki zresztą nie wytwarzają przeważnie większęgo natężenia niż sprawne baterie, a zastrzeżenia producentów są moim zdaniem mocno na wyrost; należy tylko pamietać, że nie nalezy podłączać obu zacisków do baterii - zacisk masowy powinien być połączony z masą pojazdu, najlepiej w miejscu do tego przeznaczonym, lub do bloku silnika
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: toma w Styczeń 04, 2011, 22:54:33
Potwierdzam to co pisze Sylwek - NIE ODPALAJCIE NOWOCZESNYCH SAMOCHODÓW Z PROSTOWNIKA!!!
Tak się składa że wymieniłem już dziesiątki kaset sterujących w nowoczesnych samochodach ciężarowych i dostawczych, które uległy uszkodzeniu przez próbe odpalenia z prostownika.

a nie ma możliwości odłączenia przekaźnikiem wszystkich pozostałych obwodów w momencie rozruchu, tak jak ma to miejsce w większości samochodów? komputer sterujący pracą silnika nie jest potrzebny do zakręcenia wałem korbowym, a tylko do tego jest potrzebny "duży" prąd, więc nie powinno być problemu z odseparowaniem układów elektronicznych; zapalarki zresztą nie wytwarzają przeważnie większęgo natężenia niż sprawne baterie, a zastrzeżenia producentów są moim zdaniem mocno na wyrost; należy tylko pamietać, że nie nalezy podłączać obu zacisków do baterii - zacisk masowy powinien być połączony z masą pojazdu, najlepiej w miejscu do tego przeznaczonym, lub do bloku silnika

a jak myślisz skąd w nowych samochodach idzie sygnał na automat rozrusznika? odpowiedź- z kasety silnika. Oprócz tego musi jeszcze uruchomić wtryski, pompę paliwa itd.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: RYŚ w Styczeń 06, 2011, 13:04:08
Dzięki Wszystkim za pomoc, podjęliśmy decyzje że zaczniemy od kupienia jednej ładowarki CTEK Multi XT 14000 i przetestujemy, a co dalej zobaczymy, o wynikach poinformuję.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: alex w Styczeń 26, 2011, 20:00:20
W pracy mamy ładowarki z firmy ELSIN http://www.elsin.pl/index.php
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: system szybki start w Październik 20, 2011, 21:47:34
Witam, moja firma oferuje urządzenie Szybki Start, za pomocą którego jednym złączem uzupełniane jest powietrze w układzie pneumatycznym i napięcie w akumulatorach. Ładowarka pracuje w systemie automatycznym,doładowuje w razie spadku napięcia.Zapraszam na naszą stronę http://systemszybkistart.pl/  zobaczyć film jak system działa w praktyce. Jestem strażakiem zawodowym   
i ochotnikiem i znam  problem. W mojej jednostce od marca tego roku system funkcjonuje i skończył się problem z rozładowanymi akumulatorami i z brakiem powietrza w układzie pneumatycznym.

                                                             Pozdrawiam :straz:
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: Sylwek w Październik 21, 2011, 08:20:18
Jedno pytanko - na podstawie czego generowany jest sygnał alarmowy o nieodłączonej wtyczce?

Pytam bo w samochodzie z Holandii mieliśmy po prostu założony przekaźnik 230V który odcinał zapłon.

Trochę mi to nie pasowało bo w momencie gdy brakło zasilania w energię elektryczną (brak napięcia 230V) oczywiście zabezpieczenie nie działało i można było sobie wyjechać z przyłączem z garażu.

Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: system szybki start w Październik 22, 2011, 12:44:50
W Systemie Szybki Start do samochodu dochodzi napięcie 24V,w złączu jest układ który daje impuls o podłączonej wtyczce bez względu czy 
dochodzi napięcie czy nie.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: Radhezz w Październik 23, 2011, 12:57:20
No to teraz powstaje tylko pytanie o koszta, bo w przypadku wspomnianego wcześniej systemu Rettbox były one nie do zaakceptowania...

Chociaż zastanawia mnie jeszcze kwestia przyłącza pneumatycznego - znajduje się ono w podstawowej wersji wyposażenia?
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: system szybki start w Październik 23, 2011, 14:33:01
W skład systemu Szybki Start wchodzi wtyczka z gniazdem, w którym jednocześnie przesyłane jest napięcie i powietrze. Koszt złącza wynosi 1500zł netto (gniazdo, wtyczka z 4m przewodem, system alarmujący o nieodłączonej wtyczce). Dodatkowo dochodzi jeszcze koszt ładowarki automatycznej Elsin (w naszej firmie 500zł netto, w Elsinie taniej), która dotychczas się sprawdza w mojej jednostce PSP na samochodzie SLRT Iveco od ponad roku. Skończył się problem z rozładowanym akumulatorem.

Poniżej link do strony ładowarki Elsin.
http://elsin.pl/index.php?prostowniki=pr_sam&kategoria=mmetal&grupa=sam (http://elsin.pl/index.php?prostowniki=pr_sam&kategoria=mmetal&grupa=sam)

Ponadto zapraszam na stronę http://systemszybkistart.pl/, gdzie można zobaczyć filmik prezentujący funkcjonowanie systemu,oraz galerię zdjęć jak wygląda Szybki Start zamontowany w KP PSP Środa Śląska i KP PSP Jawor.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: MIKO w Październik 23, 2011, 19:44:50
Drogo !

Za parę złotych więcej można mieć automatyczne złącze z wyrzutnikiem wtyczki i samozamykającą klapką – mamy takie w MAN

Co do automatycznego ładowania akumulatorów również nie tędy droga a np. 

http://www.lovatoelectric.pl/Ulotki/pdf/PD68PL0111_automatyczne_ladowarki_akumulatorow_BCE.pdf (http://www.lovatoelectric.pl/Ulotki/pdf/PD68PL0111_automatyczne_ladowarki_akumulatorow_BCE.pdf)

Natomiast co do powietrza ,droga zabawa bo bez właściwego przygotowania (dobre  osuszacze) wykończy układ hamulcowy – już niektórzy doświadczyli .  :gwiazdki:
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: system szybki start w Październik 23, 2011, 21:40:04
Instalacja pneumatyczna która montowana jest w garażu wyposażona jest w osuszacz powietrza.Natomiast każdy samochód posiada własny osuszacz wszystko zależy gdzie zostanie wpięte gniazdo przed czy za osuszaczem.,a co  masz do ładowarki

Złącze Szybki Start też posiada klapkę która sama się zamyka jedynie ręcznie trzeba odłączyć wtyczkę,a te parę złotych to ok. 3500 zł.Czyli 2 za 1.

Moderator: Przestrzegaj Regulaminu forum.
Cytat: Regulamin
11.   Nie umieszczaj dwóch postów z rzędu w niedługim odstępie czasu. Użyj przycisku "Modyfikuj" i dopisz, to co zapomniałeś, do istniejącego już postu.

Posty połączone. / Sylwek
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: MIKO w Październik 23, 2011, 22:13:48
Nie prawda 2 lata temu płaciłem  za komplet gniazd wtyczka RedBox 2600 zł 

Ale tak podchodząc do tematu to za 10% twojej ceny mam wtyczkę i szybko złączkę do pneumatyki odłączenie zajmie 3 s dłużej – wręcz po naciśnięciu pneumatyka sama odskoczy  :szalony: 


Ps. A do ładowarek no nic tylko szukam tej 24 V   -_-
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: system szybki start w Październik 23, 2011, 22:21:50
Zgadza się to też jest dobre rozwiązanie.Trzy sekundy to nie kilaka minut potrzebne na uzupełnienie powietrza w układzie pneumatycznym.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: MIKO w Październik 23, 2011, 22:36:09
Temat trochę skazany na niepowodzenie ( jeśli chodzi o powietrze )

Większość nowych wozów np. MAN TGM  ma zabezpieczenie przed spadkiem powietrza w układzie które działa i to dość dobrze  -więc niema sensu układu zasilać w powietrze . Natomiast stare wozy i owszem mają ten problem – ale często nie są wiele więcej warte niż ta złączka.

Natomiast sam zasilanie elektryczne (12/24/230 V) nie jest już żadnym problemem łącznie z układem zabezpieczającym . Jeśli mówimy o mechanizmie ręcznego odłączania . 
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: system szybki start w Październik 23, 2011, 22:52:44
Temat trochę skazany na niepowodzenie ( jeśli chodzi o powietrze )

Większość nowych wozów np. MAN TGM  ma zabezpieczenie przed spadkiem powietrza w układzie które działa i to dość dobrze  -więc niema sensu układu zasilać w powietrze . Natomiast stare wozy i owszem mają ten problem – ale często nie są wiele więcej warte niż ta złączka.

Natomiast sam zasilanie elektryczne (12/24/230 V) nie jest już żadnym problemem łącznie z układem zabezpieczającym . Jeśli mówimy o mechanizmie ręcznego odłączania . 

Kolega RYŚ chciał poznać rozwiązanie problemu, więc przedstawiłem mu jedno z nich. System Szybki Start skierowany jest do osób, które problem z rozładowanym akumulatorem i "uciekającym" powietrzem.
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: MIKO w Październik 23, 2011, 23:30:22
Na te przypadłości potrzebny jest mechanik i nowe akumulatory – a nie system szybki start .

RettBox używamy jedynie do zasilania kilkunastu różnych ładowarek i komputera , bo podłączanie ich właśnie pod akumulatory jest utopią .
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: system szybki start w Październik 24, 2011, 07:40:54
Nie prawda 2 lata temu płaciłem  za komplet gniazd wtyczka RedBox 2600 zł 

Ale tak podchodząc do tematu to za 10% twojej ceny mam wtyczkę i szybko złączkę do pneumatyki odłączenie zajmie 3 s dłużej – wręcz po naciśnięciu pneumatyka sama odskoczy  :szalony: 


Ps. A do ładowarek no nic tylko szukam tej 24 V   -_-


Odnośnie ładowarki Elsin posiada w swojej ofercie ładowarki 24 V 
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: pawel122 w Luty 13, 2019, 15:41:55
Watek jest Stary ale problem wciąż aktualny. Jak bezpiecznie i za nieduże pieniądze wprowadzić prąd do ładowania akumulatorów samochodzie.

Jeśli nie potrzeba sprężonego powietrza i wystarczy zasilanie 12V lub 24V można zastosować złącza Magcode. Złącza są stosowane w wielu pojazdach w Niemczech.
Przytrzymanie złącza wtyczki z gniazdem jest za pomocą magnesów.
Dotykamy złącze do gniazda i magnesy się sklejają.
Jeśli ktoś zapomni wyłączyć wtyczki to po pociągnięciu wtyczka się sama odklei. Gniazdo trzeba tylko zainstalować w takim miejscu żeby wtyczka po odklejeniu nie upadła na podłogę ( za którymś razem w końcu może sie potłuc lub pojazd na nią najedzie i połamie)

Widoczne styki zasilania ,po odpięciu są całkowicie izolowane. Nie ma na nich zasilania. Na rysunku można zobaczyć jak magnesy załączają styki przy zapiętej wtyczce.
Złącza są kodowane magnetycznie. tzn. wtyczki 12V nie da się podpiąć do gniazda 24V i odwrotnie. Magnesy nie załączają styków i wtyczki sie odpychają.
Zapraszam do obejrzenia zdjęć , filmów i specyfikacji na stronie

(https://e-wyszogrod.pl/static/files/inline_images/51/inline__273648_8290.gif)
https://www.sklep.unipower.pl/k28,zlacza-zasilanie-pradem-samochodow-magcode.html (https://www.sklep.unipower.pl/k28,zlacza-zasilanie-pradem-samochodow-magcode.html)

kontakt
Boruta Motors
 09-450 Wyszogród ul.Rebowska 66 tel242311006
sklep@boruta.biz
www.sklep.unipower.pl (http://www.sklep.unipower.pl)
Tytuł: Odp: Problem z akumulatorami - doradźcie
Wiadomość wysłana przez: pawel122 w Luty 13, 2019, 16:01:09
Inne  rozwiązanie to komplet przewodów DEFA
kabel zasilający i kabel wewnętrzny
 https://www.sklep.unipower.pl/p48,komplet-przewodow-zasilajacych-defa-wewnetrzny-grzalka-gniazdo-i-2-5mb-zewnetrzny-gniazdo-230v-defa.html (https://www.sklep.unipower.pl/p48,komplet-przewodow-zasilajacych-defa-wewnetrzny-grzalka-gniazdo-i-2-5mb-zewnetrzny-gniazdo-230v-defa.html)

Wprowadzone 230 V na samochód. Wtyczka wymaga ręcznego wypięcia. Rozwiżanie stosowane w Skandynawii. W Polsce w karetkach pogotowia.

Do tego systemowe ładowarki a akumulatora defa
https://www.sklep.unipower.pl/k22,elektryczne-ogrzewanie-postojowe-230v-defa-ladowarki-akumulatorow-defa.html (https://www.sklep.unipower.pl/k22,elektryczne-ogrzewanie-postojowe-230v-defa-ladowarki-akumulatorow-defa.html)