strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum zawodowców => Wątek zaczęty przez: janiu242 w Październik 07, 2021, 16:14:59
-
Witam serdecznie ,
Chciałbym się zapytać jakie należy spełnić wymagania by była możliwość zostania zastępcą dowódcy jednostki dla aspiranta sztabowego.
Aktualnie swoją wiedzę opieram o Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 stycznia 2020 r. w sprawie stanowisk służbowych w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej (zał. 7).
1) W powyższym rozporządzeniu jest wzmianka o wymaganych trzech uprawnieniach w zakresie eksploatacji urządzeń. Czy prawo jazdy kat. C, uprawnienia na HDS, podnośniki, sternik spełniają te wymagania?
2) Kolejnym wymogiem jest 300 dni wyjazdowych w ciągu 10 lat. Czy obowiązkowo musi być min. 30 wyjazdów na rok przez okres 10 lat? Czy 300 dni wyjazdowych uzyskane w ciągu 8 lat spełniają wymóg?
3) Czy są jakieś dodatkowe wymogi?
Pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów i czekam na pomoc :)
-
1) W powyższym rozporządzeniu jest wzmianka o wymaganych trzech uprawnieniach w zakresie eksploatacji urządzeń. Czy prawo jazdy kat. C, uprawnienia na HDS, podnośniki, sternik spełniają te wymagania?
Uprawnienia muszą dotyczyć sprzętu występującego w danej jednostce (doprecyzowanie :) organizacyjnej). Uprawnienie np.: na HDS nie będzie liczone do ogólnej ilości jak nie masz HDS w jednostce (organizacyjnej), w której starasz się o zajęcie etatu na podstawie załącznika nr 7
2) Kolejnym wymogiem jest 300 dni wyjazdowych w ciągu 10 lat. Czy obowiązkowo musi być min. 30 wyjazdów na rok przez okres 10 lat? Czy 300 dni wyjazdowych uzyskane w ciągu 8 lat spełniają wymóg?
Z tabeli załącznika wynika, że minimalny staż służby w tym przypadku to 15 lat (służba w mundurku i okresy zaliczane),
W ciągu tych 15 lat musisz mieć udokumentowane, że przez 10 lat uczestniczyłeś w działaniach lub nimi dowodziłeś, minimum 30 razy w roku. Nie muszą to być kolejno następujące po sobie lata. 8 lat nie spełnia tego warunku, a warunki muszą być spełnione wszystkie łącznie.
3) Czy są jakieś dodatkowe wymogi?
Pozdrawiam serdecznie wszystkich forumowiczów i czekam na pomoc :)
Praktycznie jest jeszcze jeden wymóg, z którym można się zderzyć już po niecałych 2 latach czasu od mianowania. Uzyskanie tytułu zawodowego inżynier pożarnictwa lub magister inżynier pożarnictwa w okresie 5 lat od mianowania na stanowisko. Nie mylić z rozpoczęciem studiów. Czyli gdybyś spełniał inne warunki musisz ukończyć SGSP na poziomi inżynierskim, czyli uzyskać tytuł opisywany w przepisie prze 5 rokiem od mianowania. Znane są przypadki gdzie z uwagi na brak rozpoczęcia studiów, a tym samym brak możliwości ich ukończenia w założonym czasie było podstawą do "usunięcia" ze stanowiska.
-
Jesteś w błędzie co do odniesienia się do uprawnień. Przeczytaj dokładnie przepis.
-
Czy ktoś rozpatrywał taką sytuację? Aspirant zostaje mianowany na zastępcę dowódcy JRG i robi SPK. Dostaje mł.kpt. i po temacie robienia inżyniera pożarnictwa?
-
Czy ktoś rozpatrywał taką sytuację? Aspirant zostaje mianowany na zastępcę dowódcy JRG i robi SPK. Dostaje mł.kpt. i po temacie robienia inżyniera pożarnictwa?
a jak nie ma matury :P
-
Czy ktoś rozpatrywał taką sytuację? Aspirant zostaje mianowany na zastępcę dowódcy JRG i robi SPK. Dostaje mł.kpt. i po temacie robienia inżyniera pożarnictwa?
a jak nie ma matury :P
To nici z SPK 😀