strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: Jarek_M. w Sierpień 01, 2006, 08:33:00
-
Witam
Proszę o informację w jaki sposób u Was uregulowano stan prawny kierowcy wozu. W naszym OSP kierowca ma podpisaną umowę zlecenie z gminą. Burmistrz jest za tym, żeby zatrudnić na podstawie umowy o pracę. Proszę o informacje o sposobach uregulowania tej sprawy w Waszych OSP. Bardzo mi na tym zależy. Pozdrawiam i z góry dziękuje.
-
Cześć,
u mnie nie ma czegoś takiego jak zatrudnienie kierowcy. Mamy zatrudnionego konserwatora sprzętu. Forma zatrudnienia: umowa - zlecenie na czas określony (1 rok).
Urzędnikom z gminy zależy by zawsze była to osoba posiadająca już stałe zatrudnienie, prawdopodobnie przy takim rozwiązaniu odchodzi im odprowadzanie składki na ZUS i ubezpieczenie zdrowotne.
-
W mojej jednostce OSP nikt nie jest kierowcą na etacie i szkoda bo jest wiele wyjazdów bez tego, a gdy dyspozytor w MSK wiedział że ktoś jest na pewno to by nas wysyłał więcej razy. Nie dostajemy też ekwiwalentu za wyjazdy.
-
Nasza jednostka posiada dwa samochody. Jest dwóch kierowców, którzy mają płacone za utrzymanie
tych pojazdów. Do ich obowiązków należy tankowanie paliwa, rozliczenie kart paliwowych na sprzęt, który znajduje się na ich samochodach, przeglądy, i zgłaszanie usterek które wynikną podczas eksploatacji do osoby w Urzędzie prowadzącej straż. Pobierają za to około 300zł. Podczas zdarzenia to oni jadą jako kierowcy, a jak ich nie ma to jedzie pierwszy, który przybiegnie.
pozdro
-
Jednak RIO Gdańsk się trochę pomyliła... Chociaż potrafią się przyznać do błędu. https://samorzad.pap.pl/kategoria/praca/prezes-rio-w-gdansku-wyjasnia-w-jakich-przypadkach-z-kierowca-osp-mozna-zawrzec
-
Czyli skończą się teksty typu że ja tylko mogę prowadzić bo mam umowę z gminą.
-
Czyli skończą się teksty typu że ja tylko mogę prowadzić bo mam umowę z gminą.
Jeśli ma zapisane w umowie kierowanie pojazdem uprzywilejowanym 🙂 a w to wątpię.
-
W jakim sensie umowa o pracę masz na myśli cały etat bo w takim przypadku kierowca z wszystkimi uprawnieniami a do tego strażak z uprawnieniami na obsługę sprzętu i jeszcze członek waszej OSP bo nie może być ktoś z łapanki to za 4k netto na miesiąc pójdzie gminie na rękę. Mieliśmy problem ze stałym kierowcą konserwatorem chłopak skończył studia magisterskie i zrezygnował bo ile można za najniższą krajową na jego miejsce brak chętnych (nikt ochotniczo nie jest w stanie zapanować nad taką ilością sprzętu przeglądami naprawami zamówieniami i obsługą akcji itp. oraz innych zdarzeń ponad 300 w roku bywają wyjątki ale tylko wtedy gdy papierologią zajmuje się kumaty urzędnik z gminy bardzo rzadka przypadłość). Nikt naszych doświadczonych druhów nie chciał rozmawiać o stałym zatrudnieniu (wiedzą czym to pachnie) emeryt i rencista wiadomo odpada ku niezadowoleniu gminy, dopiero młody nie znający tematu od środka zgodził się na przyjęcie etatu i oczywiście ponad 3k na rękę nie ma wszystkich wymaganych uprawnień i ciężko będzie mu je zdobyć do części uprawnień nam potrzebnych musisz mieć odpowiednie wykształcenie wymóg KGPSP (jednak na pół roku do roku mamy temat odsunięty popracuje zobaczy jak to wygląda i pójdzie gdzieś jeździć za normalną dla kierowcy kasę a do akcji i tak pojedzie jako ochotnik ). Umowa o pracę sensowniejsze rozwiązanie tylko jaka i jak sformułowana.
-
piotr92strazak z treści artykułu zawartego w linku wynika że za czas akcji osoba będąca kierowcą pobiera ekwiwalent a podpisanie umowy która zawiera prowadzenie pojazdu w czasie akcji byłoby podwójnym płaceniem za to samo.
-
piotr92strazak z treści artykułu zawartego w linku wynika że za czas akcji osoba będąca kierowcą pobiera ekwiwalent a podpisanie umowy która zawiera prowadzenie pojazdu w czasie akcji byłoby podwójnym płaceniem za to samo.
Jeśli do zdarzenia jechał kierowca konserwator samochodem uprzywilejowanym to wedle tego artykułu nie powinien brać ekwiwalentu?
-
Jeśli do zdarzenia jechał kierowca konserwator samochodem uprzywilejowanym to wedle tego artykułu nie powinien brać ekwiwalentu?
Wedle artykułu jeśli do zdarzenia jechał kierowca konserwator to otrzymuje on za to ekwiwalent i nie może mieć płacone dodatkowo za to samo w formie wynagrodzenia na podstawie umowy którą ma z Gminą.Bo miałby podwójnie płacone.
Ja to rozumiem tak- wyjazdy gospodarcze -tankowania paliwa,przeglądy wyjazdy nie związane z wyjazdami do akcji ogarnia zatrudniony przez gminę kierowca za to mu płacą.
Wyjazdy do akcji może jechać każdy kto ma uprawnienia łącznie z kierowcą konserwatorem który ma umowę z gminą tyle że za czas tej akcji dostają tylko ekwiwalent.
Umowa z gminą nie daje monopolu na każdorazowe kierowanie pojazdem w czasie akcji natomiast narzuca obowiązki związane z utrzymaniem gotowości wyjazdowej
-
Ja to rozumiem tak- wyjazdy gospodarcze -tankowania paliwa,przeglądy wyjazdy nie związane z wyjazdami do akcji ogarnia zatrudniony przez gminę kierowca za to mu płacą.
Wyjazdy do akcji może jechać każdy kto ma uprawnienia łącznie z kierowcą konserwatorem który ma umowę z gminą tyle że za czas tej akcji dostają tylko ekwiwalent.
Umowa z gminą nie daje monopolu na każdorazowe kierowanie pojazdem w czasie akcji natomiast narzuca obowiązki związane z utrzymaniem gotowości wyjazdowej
Amen.