strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy
Służba => Forum ochotników => Wątek zaczęty przez: dh piter w Październik 24, 2013, 22:32:35
-
witam serdecznie druhowie
moja jednostka otrzymała pismo urzędowe ze Starostwa Powiatowego (listem zwykłym na adres remizy), z żądaniem przesłania odpisu protokołów z posiedzenia zarądu oraz podjętych uchwał, rozparzenia wniosków ,i coś tam jeszcze- powołując się jako organ nadzorczy na ustawę o OPP art. 25.
Myślimy że ma to związek z sytuacją którą opisywałem poprzednio na forum.
czy macie druhowie jakieś sugestie czy rady co do tej sytuacji, czy starostwo ma prawo tego żądać ?
-
Zależy co chcesz osiągnąć?
po złości:
nasuwa się pytanie czy zgodnie z waszym statutem jesteście Organizacją Pożytku Publicznego. Jeżeli nie macie takiego zapisu w statucie to napisz do starostwa że nie mają prawa żądać dokumentacji na podstawie tego artykułu gdyż nie jesteście organizacją pożytku publicznego. Pozwoli to na odsunięcie w czasie tego żądania, ale temat wróci gdyż starosta sprawuje również nadzór nad stowarzyszeniami zgodnie z ustawą Prawo o stowarzyszeniach.
po dobroci:
Na Waszym miejscu poszedłbym do starostwa i pogadał po prostu o co im chodzi, po co im te dokumenty itd. Po co się szarpać.
czy starostwo ma prawo tego żądać ?
Art. 8 pkt 5 ust 2 Prawo o stowarzyszeniach:
Nadzór nad działalnością stowarzyszeń należy do:
1) wojewody właściwego ze względu na siedzibę stowarzyszenia w zakresie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
2) starosty właściwego ze względu na siedzibę stowarzyszenia w zakresie nadzoru nad innymi niż wymienione w pkt 1 stowarzyszeniami
zwanych dalej „organami nadzorującymi”.
Art. 25
Organ nadzorujący ma prawo:
1) żądać dostarczenia przez zarząd stowarzyszenia, w wyznaczonym terminie, odpisów uchwał walnego zebrania członków (zebrania delegatów),
2) (skreślony),
3) żądać od władz stowarzyszenia niezbędnych wyjaśnień.
-
masz rację daro, znalazłem właściwe ustawy,l
no i za twoją radą jesteśmy umówieni w starostwie,
dzięki druhu