strazak.pl Ratowniczy Bank Wiedzy

Strefa komercyjna => Dział firm branżowych => Wątek zaczęty przez: dago w Maj 10, 2020, 21:08:47

Tytuł: Załacznik do regulaminu forum, zbiór praktyk
Wiadomość wysłana przez: dago w Maj 10, 2020, 21:08:47
Dział firm branżowych (DFB), powstał w celu uporządkowania relacji społeczności forum z działalnością komercyjną prowadzoną poprzez poszczególne konta indywidualne lub firmowe na forum.

Idea jest bardzo prosta.

Tworzymy odrębny dział na forum, w którym konta przedsiębiorców są uprawnione do niemal dowolnego tworzenia treści. Z drugiej strony, na pozostałych forach ograniczamy prawo do umieszczania treści o charakterze komercyjnym. Użytkownik z kontem firmowym ma prawo jedynie nawiązać do swojej oferty poprzez umieszczenie linka z krótkim opisem. Zainteresowany będzie mógł przeczytać o ofercie i podjąć rozmowę z przedsiębiorcą w tym dziale, natomiast wątek oryginalny nie przemieni się w dyskusję o produkcie i ofercie.

Jak uzyskać status konta firmowego?

To bardzo proste. W opcjach profilu należy wybrać “Grupy użytkowników”, należy zgłosić chęć przystąpienie do grupy “firma”. Prosimy o podanie podstawowych danych firmy - nazwa, NIP, telefon firmowy.
Dlaczego? To także proste. Działalności bywają zamykane, ludzie bywają zwalniani, zdarzają się też konflikty. Chcemy móc zweryfikować dane i mieć kontakt w inny sposób niż mechanizmy forum. Dla dobra obu stron.

Co oznacza udział w grupie “firma”?


Tylko takie konta mogą zakładać wątki w tym dziale. Inni użytkownicy forum mogą jedynie odpisywać w założonych wątkach. Autor wątku ma swobodę modyfikowania, wpisów, włącznie z usuwaniem, zamykaniem i kasowaniem. Jest moderatorem własnych wątków.

Konta firmowe są wyróżnione na forum odpowiednim znakiem graficznym, oznaczającym, że użytkownik należy do grupy “firma”.
Tylko użytkownik z grupy “firma” może umieszczać w innych forach wiadomości, zawierające link do swoich wątków z ofertami, lub do stron zewnętrznych. Wpisy o charakterze komercyjnym, publikowane ze zwykłych kont będą traktowane na dotychczasowych zasadach (najczęściej usuwane). Wyjątkiem jest dział Ogłoszenia, który służy do incydentalnych ofert, publikowanych ze zwykłych kont.

Jak pisać w DFB?

Użytkownik może założyć jeden wątek, który może samodzielnie kontynuować, dopisując kolejne wiadomości. To jest rozwiązanie preferowane, ponieważ przeglądający bardzo łatwo obejrzy całą ofertę w jednym miejscu. Dopuszczalne jest tworzenie większej ilości własnych wątków, według uznania użytkownika. Prosimy jedynie o zachowanie porządku w wątkach, w taki sposób, że temat będzie wyróżniany niezmiennym skrótem nazwy firmy według przykładu:

[Firma] Temat wątku

Konto firmowe ma pełne prawa i obowiązki konta typowego użytkownika, dlatego należy zapoznać się z regulaminem forum (https://www.strazak.pl/index.php/topic,3641.0.html), gdzie dodatkowo znajduje się rozdział dotyczący kont firmowych. Powyższe zasady wyjaśniające detale organizacyjne są integralnym załącznikiem regulaminu.