Dlaczego SCANIA w Straży Pożarnej? A jeśli już to co oferuje?Bo jest ładna?
To oczywiście również… Ale przede wszystkim…
Dedykowane i specjalnie projektowane rozwiązania związane z bezpieczeństwem bezpośrednim Strażaków podczas szybkich dojazdów do miejsc zdarzenia!Bezpieczeństwo czynne pojazdów Scania- Układy hamulcowe wyposażone w standardzie w systemy wspomagające bezpieczeństwu hamowania pojazdu typu ABS czy EBS (ESP)
- Elektroniczny system kontroli trakcji jazdy pojazdu TC (Track Control)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę
- Ostrzeganie o zbaczaniu z toru jazdy
- Wzmocniony układ hamulcowy
- Dynamiczne przyspieszanie
Bezpieczeństwo bierne pojazdów SCANIA- Specjalnie zaprojektowane i wzmacniane kabiny z możliwością przewozu od 1 lub 2 aż do 8-9 osób (w polskiej straży wykorzystywane najczęściej w układach siedzeń 1+1, 1+2, 1+1+1, 1+1+4, ale na pozostałych rynkach występują jeszcze w wersjach 1+1+2+4, 1+2+4, 1+2+2+4)
- Kabiny aerodynamiczne, wpływające na spalanie – przy zachowaniu ich ergonomiczności, komfortu załogantów
- Masywna rama i zawieszenie pojazdu
- Kompletny system lusterek panoramicznych wokół pojazdu (już dziś dostępne z systemami kamer, które niebawem będą wymagane dla każdej ciężarówki)
- Oświetlenie zewnętrzne z możliwością montażu reflektorów dalekosiężnych w osłonie przeciwsłonecznej (tuż nad szybą czołową), zderzaki z halogenami i punktowymi światłami dalekosiężnymi, reflektory Xenonowe
- Ochrona przed wjechaniem samochodu osobowego pod ciężarówkę z przodu i tyłu
- Systemy ochrony pieszych przed dostaniem się pod koła pojazdu
Wzmocniona kabina załogowa w wykonaniu jednomodułowymSzwedzki test wytrzymałościowy- Bardzo duże obciążenie statyczne dachu
- Mocne uderzenie dynamiczne w przednie słupki kabiny
- Mocne uderzenie dynamiczne w mniejszą powierzchnię tylnej ściany
(na rysunku normy wytrzymałości:
szwedzkich norm – strona lewa,
norm europejskich – prawa strona)
Nowoczesne silniki i układy napędowe- Największe momenty obrotowe silników – bezpieczeństwo zapasu mocy
- Pełna gama silników 9-12 litrowych o mocach od 270 do 620 KM. Silniki dostępne w technologii EGR bez konieczności stosowania mocznika (AdBlue) w celach spełnienia norm Euro 4, Euro 5 oraz EEV (porównywalnie jakby „Euro6”)
- Bardzo niskie zużycie paliwa
- Instalacja elektryczna sterowana elektrycznie do podgrzewania bloków silnika do 40 stopni – wpływa na szybkość wyjazdu pojazdu ze strażnicy
- Olejowa chłodnica skrzyni biegów – zasadniczo wpływa na żywotność podczas długich i ciężkich prac przystawki odbioru mocy (PTO) – napędzającej np. pompę, agregat…
- Nowoczesne skrzynie biegów – łatwość i prostota wybierania przełożeń
- przy tym niska masa i olbrzymia wytrzymałość GVW 150 Ton – a w skrócie każde to podwozie potrafi pociągnąć pojazd o masie 120 ton bez uszczerbku dla siebie
- Nowoczesne układy zawieszenia – bardzo komfortowe ale i niezwykle mocne – do 30 Ton
Ergonomia wnętrza kabin- Łatwe i bezpieczne wejście/wyjście do/z kabiny (szerokie i właściwie zamontowane stopnie, dostępne i praktyczne uchwyty w kabinie)
- Łatwa inspekcja podstawowa bez podnoszenia kabiny
- Hydrauliczne lub elektryczne podnoszenie kabin
- Doskonałe miejsce pracy kierowcy – wyprofilowany kokpit, czytelne podświetlane wskaźniki i przełączniki dostępne w zakresie ruchu ręki kierowcy
- Regulacja kierownicy w 2 zakresach z funkcją „łamania” przy kolizji czołowej, mającej na celu najwyższy standard ochrony kierowcy
- Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- Elektrycznie sterowanie szyb – także w przedziale załogowym
- Pełna klimatyzacja (manualna lub automatyczna)
- Ogrzewanie postojowe
- Tapicerka foteli i ławek z materiałem łatwym w utrzymaniu czystości – Winyl
- Obicie i wnętrze z materiałami łatwymi w utrzymaniu czystości – podłoga kabiny z drenażem
- opcje dodatkowych półek podsufitowych dla przedziału załogowego, skrytek pod ławą z żaluzjami
- specjalne przygotowanie do montażu oparć z butlami ODO
- trójpunktowe pasy bezpieczeństwa z szerokimi i wysoko podniesionymi klamrami zaczepowymi (w opcji w kolorze czerwonym dla łatwiejszej identyfikacji w nocy). Klamry ułatwiają ich zapinanie lub rozpinanie w grubych rękawicach
Ergonomia zewnętrzna kabinKabina 6-cio osobowa
Kabina 8-cio osobowa