Autor Wątek: MAN TGM 13.280  (Przeczytany 68494 razy)

Offline Siedemsetter

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 656
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #100 dnia: Kwiecień 07, 2009, 20:43:18 »
szczerze to jest to jedna z lepszych polsikch zabudów jakie widziałem, a jeśli dodać, że wszystko to zostało zrobione na własną rękę przez użytkowników tego samochodu to panowie S, S, W i inni powinni zwinąć zabawki i oddać pole do popisu komuś, kto ma pojęcie o potrzebach strażaków i wie jak je zaspokoić
"Cóż może być piękniejszego nad człowieka rycerskiego?..."

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 07, 2009, 20:56:18 »
Kawał roboty odwaliliście... wyrazy uznania.
A tak na przyszłość  - zamierzacie składać swe oferty w ogłoszonych przetargach ? ;) 

Offline Dzumsi

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 457
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #102 dnia: Kwiecień 07, 2009, 21:18:59 »
@MIKO  powinien otworzyć własną firmę a hasło reklamowe to: "Tylko my robimy prawdziwe samochody dla strażaków" albo "Przerobimy nawet wóz drabiniasty" :szalony:

Offline robn

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.349
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #103 dnia: Kwiecień 07, 2009, 21:41:20 »
Miko, także wyrazy uznania, bardzo mądrze rozwiązane i rozmieszczone urządzenia, podejrzewam że z przodu (za zasłoniętymi żaluzjami) jest hydraulika i może pneumatyka - pewnie też ciekawe rozwiązanie mocowania. Jak dla mnie tylko agregat prądotwórczy jest za wysoko - pewnie ciężko go wyciągnąć i dolać paliwo czy oleje -  ale aż tak często nie trzeba tego robić przy akcji i można to zrobić na spokojnie w remizie. A zestaw R1/R2 gdzie masz? w kabinie czy z tyłu?
Pozdr
EGO = 1 / wiedza

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #104 dnia: Kwiecień 07, 2009, 22:30:30 »
Przeniosłem tu kilka postów na temat samochodu MAN TGM 13.280 z dyskusji http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,12820.0.html /Sylwek

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 07, 2009, 23:33:42 »
Dzięki za wyrazy uznania ale to nie koniec  :rolleyes:.

Niechciałem pokazywać tych zdjęć – przed końcem pracy – ale dałem się sprowokować

Procent zaawansowania na obecna chwilę to nawet nie 50% -  czekamy obecnie na dopływ kolejnej transzy gotówki heeeeeee – mamy przyznaną kasę tylko procedury – niestety bez tego się nie da .

Nie jest to również Rosenbauer – raz nie stać nas na takie rozwiązania dwa musimy się poruszać w konstrukcji Pana S , a nie chcemy za dużo w nią ingerować i dlatego pewne rozwiązania są wymuszone sytuacją . ( Jak by tak nie było to już by np. dawno nie było zbiornika paliwa tam gdzie jest ) 

Tak naprawdę dwie pierwsze skrytki nie są jeszcze ruszone , za kierowcą będzie RatTech Hydraulika i Pneumatyka oraz parę innych drobiazgów ( np. stabilizacja) . Mam tam wymyślone  również bardzo ciekawe rozwiązania  . Za dowódcą tam gdzie mały agregat i odkurzacz wejdzie reszta elektro narzędzi które mamy : druga najaśnica , młot wyburzeniowy 40J , piła łańcuchowa elektryczna , i chyba lisi ogon , jak się zmieści ( reszta trafi do skrzynek w regale skąd znikną dwie po lewej gdzie są 4 komplety  lekkich ubrań chemicznych w jednej buty rękawice gogle w drugiej kombinezony . ) trafi to nad urządzenia elektryczne  . Tam również wylądują pachołki i trochę innych zabawek .

Jak można zauważyć nie obędzie się bez dwóch skrzyń na dachu ( na dole niema miejsca już ) w jednej małej na środku wylądują łopaty miotły itd.)  w drugiej która zajmie cały bok od kierowcy – butle zapasowe do AODO , mostki przejazdowe aluminiowe , zestaw 10t poduszek niskociśnieniowych , kotwice do wyciągarek , dodatkowy układ stabilizacji konstrukcji itp. ) zastanawiamy się by połączyć tą skrzynię z przestrzenią na 5-8 W75 w harmonijkę na całej długości , ale możemy to wykonać również na platformie identycznej jak wentylator – jest ona zamontowana leżą tam na razie klocki drewniane – zobaczymy .

Niestety nie mamy R1 – nasi medycy by mnie pognali – używamy plecaka PAX identycznego jak LPR i z bardo podobnym wyposażeniem , do tego dwie torby opatrunkowe , zestaw do tlenoterapi , Defibrylator i respirator – to trafi do kabiny ( materac próżniowy to ta pomarańczowa torba , szyny próżniowe są w skrzynce obok ( tam gdzie pilarki)). Przestrzeń będzie zabudowana podobnie jak  Anglik , ale tylko podobnie , do kabiny trafi jeszcze wiele innych urządzeń – jak zauważyliście w samochodzie zamontowaliśmy RetBoxa i mamy stałe zasilanie 230V pędzimy z tego  wszystkie ładowarki  6 GP , 9 latarek ( widać 2 zamontowane pod sufitem ) , miernik Solaris ,  Defibrylator , ładowarki do Makit itd.

Autko dostało również kilak porządnych zabawek – oczywiście 2 x GM 360 z wyniesieniem do przedziału autopompy ( jedna stacja startuje na powiatowym – druga automatycznie na 1 KRG ) zostały one również zmodyfikowane i podzielone na panele przednie ( na środku pod sufitem) i radiostacje które są pod siedzeniem dowódcy – dlatego dwie anteny , jest fala świetlna diodowa 8 segmentowa sterowana z kabiny ,  kolorowa kamera cofania z doświetleniem diodowym , zamiast klaksonu pneumatyczne trąbki modulowane , no i oczywiście radyjko z  CD . Dwie wyciągarki w tym przednia 8 t na płycie mojej konstrukcji specjalnie do TGM , której montaż nie wprowadza żadnych zmian konstrukcyjnych w samochodzie .

Zauważyliśmy że z uwagi na wysokość autko jest słabo widoczne w lusterkach samochodów osobowych , więc dostanie dodatkowe światełka błyskowe z przodu . Kwestią czasu jest również nowy laptop z dwoma panelami dotykowymi dla dowódcy i kierowcy wyposażony w GPS , bazę substancji chemicznych i trochę innych przydatnych programów . Na razie w odwodzie jest stary .

Co do agregatu – hmmmmmmmm  powinien być tam gdzie zbiornik paliwa , ale nie jest bo poziom technologiczny Pana S nie pozwala go przenieść w inne miejsce . Z uwagi że mamy dwa Agregaty ten jest stały , noszenie go to utopia i dlatego wylądował tak jak zwijadło w najbardziej odległe miejsce . Tankowanie to nie wszystko , a spaliny , temperatura  :huh: :mellow: -_- W dachu jest zamontowany specjalny panel z dwoma wentylatorami  osłoniętymi daszkiem , można go również otwierać  by tankować urządzenie , ( może zrobię kiedyś foty )  przeniesiony do tył został również pilot od sterowania masztu , nie widać go bo jest po prawej stronienie na  ścianie

I już na koniec w sprawie mikrofali – kawę , herbatę , barszcz z czajnika dostaniecie u nas zawsze na akcji  , a mikrofalę woziliśmy od 99r. niestety ilość sprzętu zmusiła  Nas do rozstania się z tak przydatnym urządzeniem kilka lat temu , jego miejsce zajął defibrylator .  ^_^ :rolleyes:

Jak można zauważyć , autko jest połączeniem wielu kompromisów , w tym naprawdę sporej ilości sprzętu . I mimo że samochód ma 1000 km był na 20 akcjach , a zeszła już farba z nadkoli ( co widać na fotach), dalej uważam że dla nas TGM 13.280 od S był najlepszą platformą do dalszych modyfikacji, których efekty powoli widać .  Tylko trzeba poprawić trochę producenta  ^_^ :cooo:
 .
Pozdrawiam MIKO

A ……………

PS Jak Pan S  to zobaczy to zamiast mnie zatrudnić to gwarancje mi weźmie  , zresztą nie mógł bym pracować w firmie gdzie tak traktuje się klientów – tak nabija w butelkę .

Chociaż przecież dostałem trzy kawałki blachy i parę pasków co bym sobie mocowania zrobił – no to zrobiłem tylko blacha się rozmnożyła w ilości  :szalony:.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2009, 23:44:38 wysłana przez MIKO »

Konstruktor

  • Gość
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 08, 2009, 01:48:33 »
Obawiam się, że już straciliście gwaracnję na zabudowę.

Ja nie rozumiem po co ktoś płaci kasę, za zabudowę po to by ją potem zrobić samemu. Z drugiej jednak strony gdyby była wola i kasa to producent wykonałby zabudowę według zamówienia klienta, tylko na pewno była ona kilkakrotnie droższa niż ta wykonana domowymi sposobami.

Czytając opis dochodzę do wniosku, że cierpicie na nadmiar kasy. Jestem ciekawy ile z tego sprzętu było wykorzystywane, a ile to tylko gadżety.

Offline BRAVEHEART

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.355
  • hot hot hot...
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #107 dnia: Kwiecień 08, 2009, 08:48:03 »
Obawiam się, że już straciliście gwaracnję na zabudowę.

Ja nie rozumiem po co ktoś płaci kasę, za zabudowę po to by ją potem zrobić samemu. Z drugiej jednak strony gdyby była wola i kasa to producent wykonałby zabudowę według zamówienia klienta, tylko na pewno była ona kilkakrotnie droższa niż ta wykonana domowymi sposobami.

Czytając opis dochodzę do wniosku, że cierpicie na nadmiar kasy. Jestem ciekawy ile z tego sprzętu było wykorzystywane, a ile to tylko gadżety.


W wypowiedzi wyczuwam nutę zazdrości... jednostka chyba wie najlepiej co potrzebuje, więc jeżeli nawet jest tam dużo "gadżetów" to pewnie zostały one tam umieszczone z potrzeby.... Widocznie wcześniej ktoś odwalił chałę no trzeba było poprawić...

PS: Definicja słowa gadżet wg wiki...

Gadżet (ang./fr. Gadget) - wymysł, przyrząd, urządzenie. Niewielki przedmiot, czasem niepełniący funkcji użytkowej. Gadżetami mogą być durnostojki[1], reklamówki, figurki, podstawki, przyciski do papieru, długopisy, breloczki, itp.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 08, 2009, 09:07:33 »
Spoko znam autora – ma to w naturze ale odpowiem

No problem w tym że , nie mogłem zlecić tego Panu S. z kilku powodów nie zależnych od nas .
Po pierwsze zgodnie z SIWZ  na który ja niemiałem wpływu samochód miał posiadać mocowania ,  a jak wspomniałem dostałem 1 m2  blachy w kawałkach ( nie mocowań-  czystej blachy ) i kilka pasków , z słowami „zróbcie sobie” .

Po drugie  ceny na  taką zabudowę u Pana S są zaporowe , bo tam wszystko co odbiega od seryjnej produkcji stanowi  problem i wbrew pozorom  jest niemile widziane . Tylko oficjalnie się mówi, że do zrobienia jest wszystko , w praktyce niestety nie .

Po trzecie wykonanie jest odwrotnie proporcjonalne do ceny , a i tak nie spełnia oczekiwanych wymagań . Firma podobno tak wysokiej  klasy nie potrafi nawet pomalować nadkoli tak by farba nie schodziła po miesiącu .

Co do gwarancji sprawa jest sporna , może jedynie poza  otworem na dachu – ponieważ Pan S świadomie – a wydawał mi samochód osobiście – dając blachę i paski zgodził się by wykonywać w tym autku dziury ( jakoś musiałem te „mocowania” przymocować ) – konstrukcji nie zmodyfikowaliśmy . Co nie zmienia postaci rzeczy, że dochodzenie pewnych rzeczy mija się z celem – w każdym razie szkoda nerwów , wole np.  kupić puszkę farby i pomalować nadkola .

Co do wykorzystania sprzętu , no niestety niema tam rzeczy których nie wykorzystuję na co dzień lub muszą tam być z uwagi na specyfikę rejonu , i to każdy dobry ratownik wie i tym się różnimy od konstruktorów . Bo trudno np. nie wozić  podejściówek jak się ma 6 t chloru za płotem .

Elementy nie zostały również wykonane na kolanie , a w narzędziowni , cięte  laser i np. w technologii klejenia aluminium , a nie  nitowania . W każdym razie technologicznie ,czy  parkiem maszyn nie czuje się gorszy – nikt tego nie wycinał piłką do metalu bo tego tak nie da się  zrobić – jest tylko kwestia ceny , przyjętych rozwiązań i materiałów . Co nieznaczny że na poziomie np. Rosenbauera nie możemy tego wykonać – tylko cena się zmieni .

Co do bogactwa , jest to sprawa sporna , bo w straży nikomu się nie przelewa , ale albo jesteś zaradny i szukasz środków , albo masz co masz .

A samochód pokazuje tylko dlatego by pokazać ze można – często wystarczy trochę zabiegów i chęci moze zmotywuje to kolegów .

Pozdrawiam

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #109 dnia: Kwiecień 08, 2009, 09:27:04 »
Dobra robota MIKO...

A co do światełek z przodu - zamiast montować kolejne, zmniejsz rozstaw tych co masz i umieść je na wysokości lusterek wstecznych osobówki

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 08, 2009, 11:26:59 »
powinniście go pokazać na Edurze..
obok stoiska pana s.  :rofl:

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline mieszko

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 237
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #111 dnia: Kwiecień 08, 2009, 20:07:04 »
A bardzo bobra robota tylko gratulować chęci i pomysłu.
Co do tych (gadżetów) to kiedyś mój nauczyciel od PO powiedział w dobrym samochodzie strażackim powinno być wszystko tak jak w dobrym domu :straz: i ja sie z tym zgadzam.

Offline Qwazar

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 37
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #112 dnia: Kwiecień 08, 2009, 21:52:49 »
Poniekąd rozumiem producentów. Jeśli w SIWZ nie ma dokładnie wymienionych wszystkich elementów mocowania sprzętu wraz ze sposobami ich wysuwania, oraz miejscem umieszczenia to nie pojawią się one w wykonanym samochodzie. Dlaczego ? Bo muszą oni wygrać przetarg, w którym jak to zwykle cena odgrywa rolę pierwszoplanową. Tak więc kalkulują cenę w wariancie minimum spełniającym warunki SIWZ. Byłoby nielogiczne, gdyby robili inaczej, bo działaliby na szkodę własną i własnej firmy.
   Kiedyś widziałem SIWZ wodociągów na zabudowę Lublina jako samochód pogotowia technicznego. Po prostu arcydzieło. Wszędzie rysunki techniczne każdej szafki, stołu, ławki i uchwytu wraz z dokładnym miejscem instalacji. Sporządzenie tej dokumentacji zajęło komuś pewnie z miesiąc pracy, ale w ten sposób każdy, kto startował do przetargu mógł dokładnie oszacować koszt, bo nie miał miejsca na domysły, a z kolei zamawiający  miał pewność, że dostanie dokładnie to, czego oczekuje, niezależnie od tego, kto wygra przetarg.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #113 dnia: Kwiecień 10, 2009, 21:49:38 »

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #114 dnia: Kwiecień 10, 2009, 22:22:19 »
No to może kolejne porównanie z ROSENBAUER-em  :gwiazdki:  :szalony:

http://www.afkdo-grossenzersdorf.at/Portals/0/IMG_6739.JPG
http://www.afkdo-grossenzersdorf.at/Portals/0/IMG_6742.JPG

Węzeł sanitarny też ma ;p

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #115 dnia: Kwiecień 10, 2009, 22:22:49 »
   Kiedyś widziałem SIWZ wodociągów na zabudowę Lublina jako samochód pogotowia technicznego. Po prostu arcydzieło. Wszędzie rysunki techniczne każdej szafki, stołu, ławki i uchwytu wraz z dokładnym miejscem instalacji. Sporządzenie tej dokumentacji zajęło komuś pewnie z miesiąc pracy, ale w ten sposób każdy, kto startował do przetargu mógł dokładnie oszacować koszt, bo nie miał miejsca na domysły, a z kolei zamawiający  miał pewność, że dostanie dokładnie to, czego oczekuje, niezależnie od tego, kto wygra przetarg.
Taki SIWZ to można sobie rozpisywać gdy ma się już podstawę ( w tym przypadku konkretny samochód) i wyposażenie które chce się na nim umieścić. Zawsze jednak można zapytać dlaczego dana ławka ma mieć akurat taki wymiar, a nie inny  ? I już jest pretekst do protestu , sugerując że przetarg jest ustawiony pod konkretnego wykonawcę, bo akurat on oferował wcześniej takie ławki.
Zupełnie inaczej wygląda sprawa, gdy ogłasza się przetarg na zakup całego samochodu. Trudno przewidzieć i rozrysować rozmieszczenie i wielkości poszczególnych elementów, skoro nawet nie wiemy jaki to będzie pojazd ;)   

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #116 dnia: Kwiecień 10, 2009, 22:26:23 »
Bywałem w fabryce – rozmawiałem z projektantami – ale znam, akurat  leprze wykonania  Rosenbauera – to niekoniecznie mi się podoba .

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #117 dnia: Kwiecień 11, 2009, 10:32:30 »
Porównując waszą zabudowę z polskimi oraz rosenbauerem, stwierdzam że uzyskano produkt pośredni, któremu jest zbliżej  do rosenbauera, jednocześnie który bije na głowę polskie produkcje. Oczywiście zdaje sobie sprawę , że ograniczone środki finansowe oraz zaplecze sprzętowe trochę Wam podcięło skrzydła ale i tak jestem pod ogromnym wrażeniem.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #118 dnia: Kwiecień 11, 2009, 11:19:45 »
To nie jest problem technologii – pisałem o tym – w zakładach Rosenbauera jest taka sama manufaktura jak u naszych producentów  i u mnie – stojak z blachami gilotyna , giętarka , tig , czasami laser i ręczna robota . Również mamy dostęp do podobnych podzespołów i narzędzi projektowych – moja zabudowa również powstaje w CAD.  U mnie prawem wyboru natomiast  – a robiłem to dla siebie – były decyzje stal kwasoodporna , stal węglowa – prowadnice np. z USA za 250 zł za szt. czy za 50 zł za szt.  Polskie ( jest tych prowadnic do obecnego etapu zamontowanych 22 szt.  ) łatwo wyliczyć  różnicę . Co nieznaczny że na co dzień nie współpracuje na przykład z Albeco , mam katalogi i w każdej chwili mogę takie prowadnice mieć . Podobnie współpracuję np. z  dostawcą skrzynek plastikowych .

Sztuką jest tu natomiast pomysł na rozmieszczenie sprzętu „jakaś koncepcja” -  jeśli  widzę ( foty Sacni )  AP-3 czy APS- bo same butle to nie są , przy róże wydechowej  agregatu prądotwórczego to nie wyrażę się o producencie i użytkownikach . I takich kwiatków jest więcej – Niagara pod sufitem – bosak podręczny na ścianie do której ciężko dosięgnąć ,  przecinarka którą by wyciągnąć trzeba najpierw wyjąć pilarkę .

Jest 6 skrytek i trzeba mieć jakiś pomysł nie na jedną – a na wszystkich 6 by miało to ręce i nogi .

Pozdrawiam

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #119 dnia: Kwiecień 11, 2009, 13:21:04 »
Zgadzam się, logiczne rozmieszczenie sprzętu odgrywa dużą rolę.
Tylko jedna rzecz w wypowiedzi @Miko, z którą nie do końca się zgadzam:
przecinarka którą by wyciągnąć trzeba najpierw wyjąć pilarkę .
Pozdrawiam

No właśnie, w zabudowie MANa z Mosiny pilarki schowane są za piłą do betonu i stali.
Słyszałem kiedyś stwierdzenie, że z tych dwóch narzędzi na czasie zależeć nam będzie, kiedy trzeba wycinać metalowe słupki tarasujące przejazd - skłaniamy się ku pile.
Ja natomiast jeszcze nigdy nie trafiłem na taką okoliczność (na szczęście), natomiast trafiłem na konieczność szybkiego wycinania drzew pod budynkiem, bo drabina nie mogła mi podjechać (pożar na 6 piętrze, drzwi antywłamaniowe). Byłem też przy akcji, i o kilku innych słyszałem, gdzie na gwałt trzeba było wycinać krzewy i drzewka by zrobić miejsce pod skokochron.
Tak więc w tym przypadku bazujmy na własnym doświadczeniu i umieszczajmy sprzęt wg. własnej wygody i funkcjonalności.
pozdr.

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłaby możliwość wyjęcia narzędzi niezależnie, ale niestety nasi producenci nie zawsze dają nam taką możliwość.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2009, 13:24:09 wysłana przez zero-11 »

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #120 dnia: Kwiecień 11, 2009, 13:49:46 »
W naszym MAN  wyciągniesz każde urządzenie bez ruszania innego  -_- – drugą piłę również bo pomost wysuwa się o 100% długości i jeśli sobie staniesz na pomoście roboczym z sąsiednie skrytki – ( niestety zabudowa uterenowiona ) - możesz wyjąć co chcesz – ponieważ możesz to unieść do góry . Podobnie sagany , młotki, bosaki , breszki  itd. są w wysuwanej szufladzie wyłożonej gumą poniżej pilarek – może niema takiego efektu , ale nie sięgam po coś za pachołki , prądownice pianowe itp.  Klucze , pilniki , tarcze, łańcuchy itd. są w jednej z pomarańczowych skrzynek nad pilarkami . Obok w skrzynce są piloty do wyciągarek , wąż do pompowania kół , itp. .

Pozdrawiam .

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #121 dnia: Kwiecień 11, 2009, 14:04:34 »
O tym właśnie pisałem, na rodzimych producentów w tym temacie trudno liczyć.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline zeusss

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 866
  • Bogatemu to i byk się ocieli
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #122 dnia: Kwiecień 15, 2009, 13:06:54 »
Witam
właśnie dostaliśmy MAN-a od stolarczyka i przyszedł moment, że trzeba go przygotować do działań. Mam kilka pytań
1. Gdzie najlepiej i w jaki sposób umieść niagare ? Mamy plan, żeby była ona umieszczona na półce nad przedziałem autopompy. Proszę o rady
2. Gdzie umieścić "przegródki' na węże ? W której skrytce i w jakiej konfiguracji ?
3. Mamy jeszcze taki sprzęt jaki: pilarka do stali/betonu, pilarka do drewna, torba r1, szyny kramera, nosze typu deska, oraz podstawowa armatura wodna. W jaki sposób zamontować te poszczególne wyposażenie ? Proszę o rady, zdjęcia, rysunki

Szczególny ukłon w stronę MIKO  :mellow:

pozdr

Offline Michaszs

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.221
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #123 dnia: Sierpień 25, 2009, 01:37:59 »
http://czerwonesamochody.com/details.php?image_id=4265 Jaka jest różnica pomiędzy tym MANem, a na przykład takim: http://czerwonesamochody.com/details.php?image_id=2994
Ten podany w pierwszym linku widzę pierwszy raz. Większość tego typu MANów jest zbliżona do tego z linku drugiego. Jaka jest pomiędzy nimi różnica?
Św. Florianie módl się za nami gdy wezwani syreną do akcji wyjeżdżamy...

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: MAN TGM 13.280
« Odpowiedź #124 dnia: Sierpień 25, 2009, 08:16:57 »
Różnica  żadna – jeden na zwykłych  kołach drugi na balonach . – a w PSP bieda niema tryskaczy – jest za to skrzynia ale to drobiazgi .