Służba > Forum ochotników

Finansowanie Osp Z Gminy

(1/1)

Tiger:
Witam
   Interesuje mnie, w jaki sposób otrzymujecie z gminy pieniądze. U nas dotychczas w gminie rozliczali nasze faktury i za nie płacili, również za ubezpieczenia, badania i wszelkie inne paskudztwa. Od nowego roku kroi nam się zmiana sposobu finansowania - otrzymamy z budżetu gminy dotację w określonej z góry kwocie i sami musimy utrzymać się na fali. Jeśli przez niespodziewane wydatki wyczerpiemy kasę wcześniej, może nam np zabraknąć na paliwo itp. Z dotacji musimy się skrupulatnie rozliczyć, poza tym trzeba nam zaprowadzić księgowość. Być może przerabialiście ten temat już wcześniej (na pewno), może podzielicie się doświadczeniami. Poza tym klamka jeszcze nie zapadła i być może dzięki Wam uda mi się zaproponować jakąś bardziej rozsądną alternatywę.

hunter:
u nas wszystkie koszty utrzymania ponosi gmina i to ona jest płatnikiem. w przypadku gdy sa planowane powazniejsze zakupy sprzetu dla OSP rada miejska uchwała przyznaje dotacje celowa na zakup takiego sprzetu, z której OSP musi sie rozliczyć w określonym terminie. koszty energii,paliwa, drobnego sprzetu ponoszone sa przez gmine z budzetu przeznaczonego na ochrone przeziwpozarowa.

Jacek:
czesc. Mam na imie Jacek jestem naczelnikiem w OSP w kwestii finansowania, uważam, że pomysł samofinansowania z dotacją jest niezły, my w naszej jednostce rachunkowość porowadzimy od dwóch lat, a gmina utrzymuje nas w stopniu podstawowym. Nie dostajemy dotacji, w ciągu ostatnich 6-7 lat zakupiono sprzętu do naszej jednostki za okł 500 zł w tym samym czasi z własnych środków (sponsorzy i prowadzona działalność gospodarcza ) sami zakupiliśmy sprzętu i umundurowania na kwotę okł 25.000 zł. Gdyby gmina przekazywał dotacje bylibyśmy w stanie sami w dużym zakresi wzbogacić sie być moż nawet o wóz bojowy. Mamy remizę, która nadaje się tylko do rozbiurki, a mimo to gmina nie buduje nic nowego.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej