jesli chodzi o dystynkcje i przydział funkcji w JO-T to zarząd OSP powinien wprowadzić regulamin nadawania poszczególnych funkcji . W przypadku członków zarządu sprawa jest jasna natomiast jeśli hcodzi o d-ców roty, sekcji, plutonu należy opracować szczególowy regulamin . O nadaniu poszczególnych funkcji powinien decydować naczelnik OSP. W naszej jednostce jest tak że osoby po kursie szeregowych dostają funkcję d-cy roty lub na wniosek naczelnika pomocnika d-cy sekcji . Po kursie d-cy pelni obowiązki d-cy zastępu, sekcji lub plutonu , Może też być zastępcą naczelnika.
Co do legitymacji to opracowujemy w jednostce własny wzór bo ten związkowy jest do kitu. Legitymacja powinna zawierać najważniejsze dane o członku:
imię i nazwisko
data i miejsce urodzenia
posiadane kwalifikacje
PESEL
nazwę jednostki OSP
grupę krwi
po za tym legitymacja powinna być wielkości karty kredytowej ze zdjęciem zalaminowana i zabezpieczona przed zniszczeniem. Inne sprawy typu skladki i posiadane odznaczenia to niech sekretarz ze skarbnikiem pilnują,