Organizacją ruchu drogowego (w różnych okolicznościach ) zajmuje się faktycznie adminstrator autostrady. Poencjał swój trzyma w obszarach utrzmania autostrad.
Ten zakres merytoryczny o którym piszecie - oczywiście podlega uzgodnieniu Wydziałem Ruchu Drogowego (może też i sztabem) KW Policji. Same agadnienia są dośc dobrze opracowane, a wzory wdrażane są w oparciu o rozwiązania w innch krajach UE. Proplem Planu działań ratowniczych jest o tyle skomplikowany, że nie ma jednorodnych wytycznych w Polsce, więc rózne są standardy bezpieczeństwa na otwartych już odcinkach autostrad. Innym problemem jest etap projektowania autostrad i uzgodnień projektów. Uzgodnienia straciły często swą adekwatnośc do nowych rozwiązań prawnych np. swój sens po wejściu w życie ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznych, numerze 112 i CPR - ach. Nie wspomnę o likwidacji pogotowia ratunkowego, samych szpitali oraz konieczności uwzględnienia Lotniskowego Pogotowia Ratunkowego w planach.