Autor Wątek: Sygnały Pneumatyczne  (Przeczytany 42959 razy)

Offline fireman90

  • Jajakobyły...
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 355
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 15, 2011, 14:51:42 »
Taki efekt osiągniesz raczej bez problemu. Dyskusja była w tym wątku na I-ej stronie.
Tak z ciekawości, to co miałeś na myśli pisząc
.. *** i zaczeło tak dziwnie trąbić,
W tej sprężarce nie ma się co za bardzo popsuć. No chyba że nie była oliwiona. Choć w naszej np. wydmuchało uszczelkę i powietrze częściowo zamiast w trąbki, szło do atmosfery. Uszczelkę zrobiliśmy sami (z kalendarza strażackiego) i dalej działa.

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 239
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 15, 2011, 17:38:38 »
No to u nas napeno tez jakaś uszczelka, zaczęło tak nito wyć ni to trąbić niebyło tego głosu trąbki słychać, teraz jak to podłącze pod instalacje to myślę że czadu da :) zaraz ide szukać do remizy czy niema gdzieś tego przemiennika od jelcza..


byłem i znalazłem cos co ma 4 wyjscia i niewiem jak to podłączyć, w necie znalazłem taką stronkę i wynika że muszę miec 2 takie i cewke jakąś chyba...
http://oswietlenie-ostrzegawcze.pl/forum/index.php?topic=107.0
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2011, 20:53:53 wysłana przez PabloGCBA »
odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline fireman90

  • Jajakobyły...
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 355
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 15, 2011, 23:55:00 »
byłem i znalazłem cos co ma 4 wyjscia i niewiem jak to podłączyć,
Jeśli możesz to wrzuć jakąś fotkę tego ustrojstwa, szczególnie tych wyjść lub je opisz. W miarę możliwości pomogę.

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 16, 2011, 06:13:25 »
Pablo nie wiem czy dobrze Cię rozumiem ale wychodzi mi, że chcecie podłączyć trąbki z tego starego zestawu do instalacji pneumatycznej samochodu.

Jeśli tak to potrzebujesz 2 elektrozawory i sterowanie nimi, żeby otwierały się na przemian.

Wydaje mi się, że tu http://www.enatruck.pl/produkt.php?id=29 jest takie gotowe rozwiązanie. Oczywiście Ty potrzebujesz tylko ten przemiennik i elektrozawory bez sygnałów, przy czym faktycznie jeśli masz jakiś przemiennik to nie potrzebujesz kupować nowego ale musisz mieć 2 porządne elektrozawory, które wytrzymają takie kłapanie.

Może przed przeróbką warto jednak zakręcić się za sprężarką? Naprawić starą lub poszuka nowej.
W samochodach z Holandii najczęściej stosowano sygnały FIAMM tu link http://www.polradkom.pl/pl/c/Sygnaly-dzwiekowe/6
Sprężarki tego typu padają głównie ze względu na brak oleju - trzeba od czasu do czasu zrobić zastrzyk.

Co do sygnałów na drabinie to Magirus montuje tam zestaw http://www.maxbmartin.de/start.html - kosztuje coś koło 1800 euro. Są to 4 trąbki zestrojone ze sobą po 2 - na dwóch trąbkach nie uzyska się dokładnie takiego samego tonu... a i na 4 niewielu to potrafi :)
pozostaje śledzić http://www.feuerwehr.de/markt/index.php?r=25&fhz=1
Podobnie będzie prawdopodobnie brzmiało to: http://www.feuerwehr.de/markt/b/19152_1301990094.jpg
oryginalne używki w granicach 600 euro:
 http://www.feuerwehr.de/markt/anzeige.php?&r=25&z=1&n=19502&fhz=1
 http://www.feuerwehr.de/markt/anzeige.php?&r=25&z=1&n=19399&fhz=1
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2011, 06:21:35 wysłana przez Sylwek »

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 239
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 16, 2011, 10:05:44 »
Dobrze sylwek rozumiesz.
http://www.polradkom.pl/pl/p/H-TA-FIAMM/102  takie coś mamy,
generalnie chodzi mi o to żeby to zrobić tanim kosztem z tego co mam i ciekaw jestem jak to będzie działać pod większym ciśnieniem,
elektrozawory mam 2, i takie coś



a jak się nie uda to naprawie tą sprężarkę...
odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline fireman90

  • Jajakobyły...
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 355
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 16, 2011, 22:48:04 »
i takie coś
To coś to zwykły przekaźnik, do Twojej instalacji raczej nie potrzebny. Jeśli chcesz zrobić tanim kosztem, potrzebne Ci będzie takie urządzenie http://www.milicja.net/?270,przemiennik-sygnalow-ps2
Oferowane są czasem na Allegro lub jako zbędne stany magazynowe służb mundurowych.
W tygodniu zapytam kolegę, którego znajomy posłał ostatnio na złom chyba trzy pożarnicze Star-y z wojska. Choć nie gwarantuję, że te przemienniki w nich jeszcze były.

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 239
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 16, 2011, 22:59:15 »
Okej to popytaj jak byś mógł. Ja spróbuje może w tygodniu w PSP spytać. JAk byś przypadkiem na allegro widział to daj znać.
odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline Tiger

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 303
    • PeeM
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 17, 2011, 00:47:25 »
Ja swego czasu jako przemiennik wykorzystałem zwykły przerywacz kierunkowskazów - działa do  dziś przy halogenach na przodzie auta, mrugają aż miło. Do tego oczywiście 2 przekaźniki (dla mniejszych mocy wystarczy jeden). W przypadku sygnałów dochodzi oczywiście kwestia częstotliwości wł/wył. Mnie przerywacz przypasował, ale sygnały raczej powinny mieć dłuższe czasy. W osobówkach zauważyłem, że częstotliwość zależy od obciążenia - przy przepalonej żarówce "migacza" częściej działa przerywacz - może zatem jakiś dodatkowy potencjometr pozwolił by regulować częstość włączania / wyłączania. Poza tym, auta mają różne okresy "migania" ( na "oko" - sekunda do dwóch) więc a nuż coś da się przypasować. Dla 12 V wybór ogromny i potencjalnie małe koszty (części do osobówek ze szrotów), 24 to już gorsza sprawa ale też nie tragedia finansowa. Powodzenia

Offline TomekASG_JRG

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 133
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 19, 2013, 13:30:12 »
Może mi któryś z kolegów powiedzieć czy takie cudo? Albo coś tego pokroju będzie się spisywać w ogóle czy to zabawka dla dzieci? Planuję wrzucić 2 takie i połączyć je żeby grały równocześnie. http://allegro.pl/klakson-pneumatyczny-do-tir-mocny-i2890651683.html
http://allegro.pl/fanfara-klakson-pneumatyczny-z-kompresorem-trabka-i2908431239.html
Pneumatyki nie bardzo chce montować ze względu na małą ilość powietrza w układzie. Dlatego szukam czegoś z własnym kompresorem.

Offline niwdew

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 147
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 20, 2013, 14:37:55 »
Pneumatyki nie bardzo chce montować ze względu na małą ilość powietrza w układzie. Dlatego szukam czegoś z własnym kompresorem.
A jakie auto? Zwróć uwagę ze trąbki nie używasz non stop, tylko jako poganiasza, dużo powietrza nie zeżre, przynajmniej w aucie ciężarowym to nieodczuwalne.

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 20, 2013, 14:53:45 »
Zgadzam się - jak auto ma problem z powietrzem to trzeba je naprawić bo powietrze jest potrzebne do zasilania hamulców a to poważna sprawa. Akurat dobrze zrobiony sygnał (szczelny) nie powinien stanowić problemu.

Offline TomekASG_JRG

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 133
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 20, 2013, 19:42:46 »
Mercedes 1120. Problemu raczej nie ma, przy postoju coś tam spada ciśnienie ale nigdy poniżej poziomu krytycznego (chyba 4 bary). W tygodniu będziemy mieć do testu jakieś trąbki pneumatyczne więc dam znać czy działa czy słabo.

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 20, 2013, 21:24:09 »
Na Mercedesie 1120 mieliśmy sygnał pneumatyczny. Trzymał tak jak u Ciebie - do 4 bar schodziło, po uruchomieniu szybko uzupełniał. Nigdy nie zabrakło powietrza.

Offline Kamillos

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 21, 2013, 13:07:45 »
Chłopaki, a ja mam następujący problem. Posiadamy na swoim samochodzie sygnały pneumatyczne, ale ostatnio coś się popsuło. Po ich włączeniu po prostu nie chcą się wyłączyć dopóki nie wyciągniemy bezpiecznika. Jedyne co sprawdziliśmy to "guzik" do włączania i jest on sprawny. Wiecie co może być przyczyną?  Pewnie i tak skończy się na jakimś specu, ale pytam może ktoś miał podobny problem :)

Offline niwdew

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 147
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 21, 2013, 13:32:28 »
Poszukałbym zwarcia, skoro trąba sterowana jest elektrycznie. Na budzie auta jest "+" czy "-" ?
Popatrz czy gdzieś przy mocowaniu nie ma usterki.

Offline Rudy102

  • Strażak
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 02, 2013, 19:07:21 »
witam.
Jak możecie to napiszcie czy warto kupić takie fanfary oto link http://allegro.pl/2-fanfary-sprezarka-fa-la-fa-la-sygnaly-metalowe-i3646742093.html
Chciał bym takie właśnie zamontować na starze 244 i nie wiem czy zdadzą one egzamin. Proszę o odpowiedź.

Offline fireman90

  • Jajakobyły...
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 355
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 02, 2013, 20:03:55 »
witam.
Jak możecie to napiszcie czy warto kupić takie fanfary ..... i nie wiem czy zdadzą one egzamin.
Jeśli będziesz ich używał kilka(naście) razy w roku i przez kilkanaście minut, to przez jakiś czas z pewnością Ci posłużą. Gwarancją wieloletniego używania są takie trąbki http://lampyostrzegawcze.pl/pl/c/Syreny-pneumatyczne/61 , rzecz jasna pod warunkiem odpowiedniej dbałości o nie.

Offline Rudy102

  • Strażak
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 02, 2013, 20:07:55 »
dzięki za odpowiedź.

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 03, 2013, 08:03:27 »
witam.
Jak możecie to napiszcie czy warto kupić takie fanfary oto link http://allegro.pl/2-fanfary-sprezarka-fa-la-fa-la-sygnaly-metalowe-i3646742093.html
Chciał bym takie właśnie zamontować na starze 244 i nie wiem czy zdadzą one egzamin. Proszę o odpowiedź.

Te są na 12V - instalacja w Starze 244 na 24V z podłączeniem będzie kłopot. Przetwornica do takiej sprężarki będzie pewnie ze 2 razy droższa ni z te sygnały a podłączenie pod 1 akumulator nie jest zalecane ze względu na nierównomierne rozładowywanie akumulatorów. 

Offline Rudy102

  • Strażak
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 03, 2013, 10:34:50 »
z podłączeniem nie będzie problemu bo przetwornice już mamy.

Offline PabloGCBA

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 239
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #70 dnia: Listopad 03, 2013, 10:42:46 »
Rudy102 ale ty chcesz fanfary o zmiennym tonie czy po prostu jako tzw. poganiacz?
odwaga powinna pozostać w szufladzie! W straży trzeba myśleć a nie strugać bohatera

Offline Rudy102

  • Strażak
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #71 dnia: Listopad 03, 2013, 11:33:48 »
o zmiennym tonie.

Offline papioczek

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #72 dnia: Listopad 03, 2013, 12:39:09 »
witam.
Jak możecie to napiszcie czy warto kupić takie fanfary oto link http://allegro.pl/2-fanfary-sprezarka-fa-la-fa-la-sygnaly-metalowe-i3646742093.html
Chciał bym takie właśnie zamontować na starze 244 i nie wiem czy zdadzą one egzamin. Proszę o odpowiedź.
Ta lepsza:
http://allegro.pl/fanfara-klakson-sygnal-12v-la-cucaracha-5-tonowa-i3662647232.html

Offline Rudy102

  • Strażak
  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #73 dnia: Listopad 03, 2013, 13:14:22 »
 papioczek a da się je podłączyć tak aby ich ton był taki jak stare sygnały np. z żuka?

Offline papioczek

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Sygnały Pneumatyczne
« Odpowiedź #74 dnia: Listopad 03, 2013, 13:33:19 »
papioczek a da się je podłączyć tak aby ich ton był taki jak stare sygnały np. z żuka?
Niewiem, ale w naszym 004 mamy stare  poczciwe belmy:
http://www.youtube.com/watch?v=tYDBQ5j3Z28