1. Informację ze zdarzenia zgodnie z przytoczonymi już opiniami sporządza KDR
2.
Z tego co mi wiadomo sporządzenie meldunku polega na odręcznym wypełnieniu formularza meldunku przez kierującego akcją. Jak na razie nikt nikogo nie zwolnił z tego obowiązku (odręcznego pisania) - niektóre kontrole z KW nadal wytykają to komendom.
Fakt nikt nikogo nie zwolnił ze stosowania wzoru informacji ze zdarzenia zawartego w rozporzadzeniu o KSRG z 1999 roku. Jedno małe ale w dobie SWD głupotą jest wypisywanie odręcznie przez KDR jednej informacji i późniejsze drukowanie tej informacji z SK.
Zatem meldunek KDR może sobie "wklepać" w komputer na SK i jego wydrukowaną wersję (wydruk pełny graficzny) czytelnie podpisać, KDR zatem wypełnił zgodnie z rozporządzeniem meldunek? - wypełnił bo rozporządzenie nie zwalnia KDR od sporządzenia Informacji ze zdarzenia ale też nie określa, że ma być ona sporządzona odręcznie.
3. Informację sporządził KDR imie i nazwisko, wprowadził do bazy imię i nazwisko Dyżurnego Operacyjnego wtedy czystość i jasnoś. Jest tak dlatego, że nikt nie zwolnił KDR z pisania meldunku, zatem przyjmuje się, że KDR pisze informację ze zdarzenia a Dyżurny ją wprowadza do bazy przesyła itd.
4. Meldunki w czasie większej ilości zdarzeń.
Meldunek a właściie jego treść może być poprawiana w terminie 7 dni. Zatem jak się ma większą ilość zdarzeń można wysyłać tylko częściowe meldunki w celu poinformowania nadrzędnego SK o ilości zdarzeń ich kwalifikacji itd., a póżniej wespół z KDR klepie się melduneczki już w całości i uzupełnione do wyższego Sk.
5. KDR będący z OSP nie jest zwolniony ze sporządzenia informacji ze zdarzenia. Istnieje jednak techniczne ograniczenie OSP co do przekazywania meldunków do Sk. Niektóre te co posiadają fax na terenie remizy (ale to rzadkość) informację ze zdarzenia faxują na SK. W pozostałych przypadkach w meldunku w części opisowej wstawiamy klauzulę iż informację ze zdarzenia sporządzono na podstawie informacji uzyskanych od KDR (imię i nazwisko) będącego członkiem OSP, które przyjęto drogą telefoniczną ze względu na brak możliwości osobistego sporządzenia informacji ze zdarzenia, wówczas jako sporządzający wpisywany jest Dyżurny operacyjny.
Tak to wygląda u nas.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
W chwili obecnej nie ma obowiązku wypełniania i przechowywania druków określonych w rozporządzeniu z dn.29.12.1999r. obowiązuje wersja elektroniczna.
Przepraszam, że pytam a kto uchylił obowiązek sporządzania informacji ze zdarzenia i to w sposób określony wg wzoru do rozporządzenia?