Autor Wątek: Mercedes Benz ATEGO  (Przeczytany 28244 razy)

osp_wolamurowana

  • Gość
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 20, 2011, 14:51:02 »
Mercedes Atego jak wspomniał przedmówca nie jest taki ZŁY jak niektórzy mówią. W zasadzie z każdym autem coś się dzieje, raz mniej i raz więcej źle.
Nasi mają takiego od końca 2010 roku i rzeczywiście zawieszenie tylne jest sztywne, a przez to, że podwozie to jest wykonane pod cięższy tonaż auta (taki nieumyślne przeoczenie Mercedesa).
Obecnie fabryka kombinuje z modyfikacją tylnych resorów by miękko się jeździło. Odejmują 1 pióro i wstawiają dystansówkę.
Sprawa rzucania w kabinie jest prosta i do wykonania w serwisie Mercedesa - brakuje gumowych odbojników pod kabiną. Serwis Mercedesa wykonuje montaż bezpłatnie, trzeba się tylko z nimi troszkę droczyć.
Nie rozumiem co przedmówca miał za problem z zaworem tankowania. U nas wstawili pneumatyczny zawór tankowania i nic się nie wylewa przy odkręcaniu zaślepki nasady. Można też wstawić zwykły ręczny.
Kupując nowe autko zaznaczajcie zawsze jaką sygnalizację chcecie, tylko nie chiński GES. Brzmi tak samo jak alarm mojego auta i dodatkowo powoduje dezorientację innych kierowców. Proponuję na poważnie FEDERAL-a i ewentualnie nowość BOCAR (jeżeli tam zamawiacie autko) - jego własne sygnały z funkcją DZIEŃ/NOC. Nieźle wymiatają na pełnej mocy.
Nie narzekajcie tak na MOTO-TRUCK, bo w ostatnim czasie wypuszczają naprawdę dobre pojazdy. A jeszcze po zmianie wyglądu jaki widziałem na targach to szczerze powiem, że nawet Wawrzaszek może się kryć (bez obrazy dla ISS).

Offline b07

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Everyone goes home
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 21, 2011, 16:38:39 »
Mialem do czynienia z produktami MT roczniki 2010 i 2011 i nie są to "naprawdę dobre pojazdy". Cala masa szczegółów jest wykonania niechlujnie lub jakoś tak "prowizorycznie". Jakość materiałów wykończeniowych nadal mierna.

Offline r_michal5

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 22, 2011, 19:24:35 »
Witam ponownie . Był w mojej jednostce serwis BOCAR . Chłopaki przez 2 godziny usunęli wszystkie drobne awarie które wymieniłem wyżej . Dodatkowo wymienili pilota GES ( stary zaczął szwankować ). Spylaliśmy się o nowe sygnały BOCAR . Na razie są jeszcze w fazie testów . Ale za jakiś czas jak już będę seryjnie je montować to nie powinno być problemu z wyminą GES na Bocar . Kazali poczekać do końca 3 kwartału.

Ogólnie jak pisałem wyżej Mercedes Atego to dobre auto w skali na 5 daję 4  . A firma Bocar : za jakość 4+/5 wykonanie 4+/5 kontakt z serwisem i usługa serwisowa 5/5 .

Offline urban

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 129
    • http://
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 23, 2011, 10:24:13 »

Mercedes w Kamieńcu
W piątek 21 października wieczorem przez Kamieniec Ząbkowicki mknął na sygnałach strażacki samochód. Był to nowy nabytek OSP - Mercedes Atego 1429.

Na nowego, lśniącego i niezwykle przydatnego Mercedesa czekali już przed remizą strażacy z OSP Kamieniec Ząbkowicki I. Radości i fetowaniu nie było końca.

Nowy wóz bojowy to średni samochód ratowniczo-gaśniczy z napędem na 4 koła, 290 konnym silnikiem i zbiornikiem na 2,5 tysiąca litrów wody.

http://www.dza.doba.pl/?s=subsite&id=4877&mod=1
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2011, 17:34:31 wysłana przez Sylwek »

Offline Emil

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 923
  • 511[S]11
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 24, 2011, 08:33:23 »
Słyszałem, że niezły bój był toczony o ten samochód ale wielkie gratulacje dla chłopaków z Kamieńca za wytrwałość i dążenie do swojego. Oby nowy nabytek się spisywał.

Offline superfire

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 365
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 07, 2011, 12:55:27 »
Patrząc na zakupy nowych samochodów a w szczególności GBA to na 1 miejscu najczęściej kupowanym samochodem jest chyba MB Atego myślę , że nie jest to podyktowane tylko ceną. Wbrew pozorom Atego ma kilka plusów , nie bez znaczenia jest też  kto robi zabudowę i jak ją robi , autopompa itp :-) ja np. nie chciał bym mieć Atego od pana St......z różnych względów :-)

Offline power23

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 2
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 14, 2011, 11:26:28 »
Witam mam prośbę czy posiada ktoś jakieś informacje na temat samochodu GBA Mercedes Atego 1329AF na pojedynczym ogumieniu karosowany przez firmę MotoTruck i ewentualnie jaka jednostka posiada taki samochód.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2011, 11:31:52 wysłana przez power23 »

Offline r_michal5

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 14, 2011, 14:54:17 »
Koledzy mam pytanie ile kosztuję pierwszy przegląd MB Atego . Gdzie byście polecali go zrobić . Blisko mam do Opola ale "Bocar " polecali jechać do Sosnowca .
Czytałem w jednym z postów że któraś jednostka ma problem z "krzywizną kabiny" . U mnie w OSP w Atego też on występuje a  mianowicie różnica jest 3 cm mierzona między błotnikiem a oponą . Czy tą wadę można skorygować .
I oczywiście mamy problem z powietrzem "gdzieś ucieka " i po 2 dniach trzeba go pompować bo zbiorniki mają min.
Może ktoś ma jakieś wskazówki jak to zlikwidować bo oczywiście znając polskie serwisy można usłyszeć "ten typ tak ma" .   
Z góry dziękuję za odpowiedź .

marcel_1977

  • Gość
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 29, 2011, 16:02:10 »
Witam mam prośbę czy posiada ktoś jakieś informacje na temat samochodu GBA Mercedes Atego 1329AF na pojedynczym ogumieniu karosowany przez firmę MotoTruck i ewentualnie jaka jednostka posiada taki samochód.
Pozdrawiam

U mnie sąsiednia jednostka posiada od ponad roku wspomniany przez Ciebie GBA Atego na pojedynczym ogumieniu. Pomijając fabryczne wady: okropna amortyzacja kabiny, to są bardzo zadowoleni w niego. Wielokrotnie testowali swoje auto w terenie sprawdzając co potrafi. Byli mile zaskoczeni jego dynamiką poruszania się w lesie.
Amortyzację kabiny (jak w każdym Atego) poprawiła im firma MOTO TRUCK, chociaż należy to do firmy MERCEDES.
Ogólnie można by polecić takie autko. Podwozie jest takie samo u każdego producenta, natomiast różnica jest w wykonaniu zabudowy więc nie należy się sugerować awaryjnością silnika czy podwozia od danego producenta. Jeżeli ktoś chce dobrą jakość wykonania zabudowy to niech troszkę więcej uzbiera sobie kasy i wtedy wymaga. W specyfikacji też należy się zająć pewnymi detalami jak ma być wykonane dane GBA, bo to na jej podstawie producenci je montują.
Naszpikowanie elektroniką może sięodbijać w różny sposób awariami w poprawnym działaniu.

marcel_1977

  • Gość
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 29, 2011, 16:19:25 »
Nasi mają takiego od końca 2010 roku i rzeczywiście zawieszenie tylne jest sztywne, a przez to, że podwozie to jest wykonane pod cięższy tonaż auta (taki nieumyślne przeoczenie Mercedesa).
Obecnie fabryka kombinuje z modyfikacją tylnych resorów by miękko się jeździło. Odejmują 1 pióro i wstawiają dystansówkę.
Sprawa rzucania w kabinie jest prosta i do wykonania w serwisie Mercedesa - brakuje gumowych odbojników pod kabiną. Serwis Mercedesa wykonuje montaż bezpłatnie, trzeba się tylko z nimi troszkę droczyć.
Nie rozumiem co przedmówca miał za problem z zaworem tankowania. U nas wstawili pneumatyczny zawór tankowania i nic się nie wylewa przy odkręcaniu zaślepki nasady. Można też wstawić zwykły ręczny.
Na dzień dzisiejszy wiem, że pióra tylnej amortyzacji są znacznie odchudzone ze względu na wiele reklamacji od użytkowników. Auta które już posiadacie można by zmodyfikować, ale tu potrzebny jest MERCEDES lub dobry warsztat zajmujący się takimi cudami (usuwanie jednego pióra) . Rzeczywiście wcześniej zawieszenie było dostosowane pod większy tonaż i dlatego teraz macie takie problemy.
Kabina, no cóż - turecka. Zawieszenie/amortyzator kabiny jest dostosowany pod pojedynczą a nie pod podwójną. Podwójne kabiny to składaki dwumodułowe i w MERCEDESIE nikt się tym nie przejął, żeby dostosować amortyzator pod podwójną kabinę. To jest kwestia dochodzenia się z MERCEM.
Firmy produkujące zabudowy gaśnicze idą na rękę montując gumowe odbojniki, choć to MERC powiniem wykonać.
Co do wylewania się sporej ilości wody przy tankowaniu to zalecałbym zawór np. ręczny kulowy umieścić tuż przy nasadzie do tankowania i problem znika. Może to też być jak wspomniano elektropneumatyczny zawór (wszystko wg pomysłowości i zasobności portfela).

osp_wolamurowana

  • Gość
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #60 dnia: Grudzień 13, 2011, 15:24:22 »
Mercedes Atego jak wspomniał przedmówca nie jest taki ZŁY jak niektórzy mówią. W zasadzie z każdym autem coś się dzieje, raz mniej i raz więcej źle.
Nasi mają takiego od końca 2010 roku i rzeczywiście zawieszenie tylne jest sztywne, a przez to, że podwozie to jest wykonane pod cięższy tonaż auta (taki nieumyślne przeoczenie Mercedesa).
Obecnie fabryka kombinuje z modyfikacją tylnych resorów by miękko się jeździło. Odejmują 1 pióro i wstawiają dystansówkę.
Sprawa rzucania w kabinie jest prosta i do wykonania w serwisie Mercedesa - brakuje gumowych odbojników pod kabiną. Serwis Mercedesa wykonuje montaż bezpłatnie, trzeba się tylko z nimi troszkę droczyć.
Nie rozumiem co przedmówca miał za problem z zaworem tankowania. U nas wstawili pneumatyczny zawór tankowania i nic się nie wylewa przy odkręcaniu zaślepki nasady. Można też wstawić zwykły ręczny.
Kupując nowe autko zaznaczajcie zawsze jaką sygnalizację chcecie, tylko nie chiński GES. Brzmi tak samo jak alarm mojego auta i dodatkowo powoduje dezorientację innych kierowców. Proponuję na poważnie FEDERAL-a i ewentualnie nowość BOCAR (jeżeli tam zamawiacie autko) - jego własne sygnały z funkcją DZIEŃ/NOC. Nieźle wymiatają na pełnej mocy.
Nie narzekajcie tak na MOTO-TRUCK, bo w ostatnim czasie wypuszczają naprawdę dobre pojazdy. A jeszcze po zmianie wyglądu jaki widziałem na targach to szczerze powiem, że nawet Wawrzaszek może się kryć (bez obrazy dla ISS).

Jeżeli ktoś z was potrzebuje foto jak wygląda po montażu (gumowe odbojniki) to wyslę na e-mail:
osp_wolamurowana@op.pl

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #61 dnia: Maj 11, 2012, 19:03:22 »
Tego jeszcze nie było :) samochody zaczynają przypominać te z zachodu, ciekawe jak wewnątrz



https://www.facebook.com/media/set/?set=a.435868509756770.107632.260989290578027&type=1

Offline fire45

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 417
  • Nie ma miękkiej gry!
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #62 dnia: Maj 11, 2012, 19:24:12 »
Już myślałem, że to MotoTruck. Zaskoczenie - Bocar. ;)

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #63 dnia: Maj 11, 2012, 22:17:21 »
Foty zamieszczone przez kolegę  max[] to nowości proponowane przez Bocar, zabudowa kompozyt  :straz:
W porównaniu do aut proponowanych w roku 2011 już jest sporo nowości ale to mnie bardzo cieszy. W końcu te auta zaczynają przypominać konstrukcje z zachodu, na naszym rynku zaczyna w końcu robić się normalna konkurencja - mamy Bocar, MT, Wawrzaszka, Stolarczyka, i bodajże jeszcze kilka firm.
To ogromny plus i co najważniejsze mamy postęp więc Strażacy i z PSP i z OSP powoli mają coraz większy wybór, jeszcze żeby tylko CNBOP sprowadzono do normalności heheh
Najważniejsze jednak jest to że w Polsce też można zbudować dobre i funkcjonalne auto dla Strażaków  :straz:
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #64 dnia: Maj 12, 2012, 01:28:09 »
Tego jeszcze nie było :) samochody zaczynają przypominać te z zachodu, ciekawe jak wewnątrz
Sceptycznie do tego podchodzę, bo to że wygląda, to nie znaczy że działa jak powinno.

Trochę jednak dalej słabo tutaj z oświetleniem ostrzegawczym...
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #65 dnia: Maj 12, 2012, 09:17:28 »
Czy ta kabina jest w środku wydłużona? Jeśli tak to bardzo fajnie ale przydałoby się ją jeszcze trochę poszerzyć i strażacy by mieli dużo więcej miejsca w środku. Czyli to rozejście jak na końcu kabiny do owiewek powinno być już za przedziałem kierowcy i dowódcy... tylko, że to by była całkiem inna kabina niż oryginalna.

Jeśli jest to tylko obłożona tworzywem sztucznym typowa kabina Mercedesa to niestety kicha i przerost formy nad treścią.

Co do elastycznych stopni nie powinno ich być w samochodzie dla strażaków. Ciekawe co na to CNBOP?
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2012, 09:23:02 wysłana przez Sylwek »

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #66 dnia: Maj 12, 2012, 11:46:51 »
Może i nie ATEGO ale muszę to pokazać:

MAN 13.290 ze stajni WAWRZASZKA:


http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/97373/MAN_TGM_13290_-_Wawrzaszek_-_HLF_2016/photo/207230

Kabina wydłużona i poszerzona :)

Offline Michaszs

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.221
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #67 dnia: Maj 12, 2012, 11:56:51 »
Szkoda, że nie ma zdjęć ze środka. Gdyby nie ten CNBOP i przetargi bite na 100% cenę to już dawno jeździmy takimi autami...
Św. Florianie módl się za nami gdy wezwani syreną do akcji wyjeżdżamy...

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #68 dnia: Maj 13, 2012, 11:19:33 »
Cytuj
Sceptycznie do tego podchodzę, bo to że wygląda, to nie znaczy że działa jak powinno.
Trochę jednak dalej słabo tutaj z oświetleniem ostrzegawczym...

Ja jestem nastawiony do tego typu pomysłów bardzo optymistycznie, w zeszłym roku odebraliśmy nóweczke Atego właśnie z oświetleniem w ledach. Wbrew pozorom tego typu oświetlenie ostrzegawcze jest naprawdę bardzo dobre, na zdjęciach tego nie odczujesz bo takie oświetlenie bardzo mocno działa kierunkowo - przód i tył. Dlatego też na bokach pojazdu montuje się dodatkowe lampy błyskowe (te prostokąty). W dzień jest to bardzo dobrze widoczne a w nocy to już naprawdę wymiata.

Cytuj
Czy ta kabina jest w środku wydłużona? Jeśli tak to bardzo fajnie ale przydałoby się ją jeszcze trochę poszerzyć i strażacy by mieli dużo więcej miejsca w środku. Czyli to rozejście jak na końcu kabiny do owiewek powinno być już za przedziałem kierowcy i dowódcy... tylko, że to by była całkiem inna kabina niż oryginalna.

Jeśli jest to tylko obłożona tworzywem sztucznym typowa kabina Mercedesa to niestety kicha i przerost formy nad treścią.

Taka kabina ma naprawdę dużo miejsca w środku i jest nieźle zagospodarowana. Kabina za owiewką jest ciut dłuższa i tam w oparciach są zamontowane aparaty. Narazie jest to oryginalna kabina brygadowa dowolnego producenta podwozia. Spokojnie dojdziemy jeszcze do kabin modułowych takich jak robi np. Rosenbauer ale muszą się zmienić przepisy, podejście samych Strażaków do zakupów i to co napisali już koledzy czyli co określa wartość produktu w przetargu - 100% cena.
Jak się ktoś uprze i będzie miał odpowiednie środki to i obecnie w Polsce zbudują mu kabinę modułową ale chyba wśród nas pokutuje jeszcze opinia że to jest kiepskie rozwiązanie bo tak było w Starach a one były gorsze.

Nie zgadzam się ze zdaniem że wymodelowanie kabiny tworzywem to przerost formy nad treścią, auto może być i funkcjonalne ale i ma cieszyć oko. Przepraszam to co za granicę mają iść ładne, opływowe kształty (patrz choćby Man od Wawrzaszka) a my mamy dostawać jakieś produkty drugiej jakości czy co ? A co my gorsi od innych narodów ?
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #69 dnia: Maj 13, 2012, 18:50:06 »

Taka kabina ma naprawdę dużo miejsca w środku i jest nieźle zagospodarowana. Kabina za owiewką jest ciut dłuższa i tam w oparciach są zamontowane aparaty. Narazie jest to oryginalna kabina brygadowa dowolnego producenta podwozia. Spokojnie dojdziemy jeszcze do kabin modułowych takich jak robi np. Rosenbauer ale muszą się zmienić przepisy, podejście samych Strażaków do zakupów i to co napisali już koledzy czyli co określa wartość produktu w przetargu - 100% cena.

Jak oryginalna brygadowa to szkoda, w takim razie ten plastik za kabiną to chyba tylko strata miejsca? Bez tego zabudowa mogłaby być trochę dłuższa do przodu - byłoby więcej miejsca na sprzęt.

Faktycznie Mercedes daje kabiny z miejscem na aparaty ale do przestronności ściąganych zabudów niemieckich, holenderskich, francuskich czy angielskich czy nawet tych dla GPRów w Polsce to jeszcze trochę brakuje.

Nie zgadzam się ze zdaniem że wymodelowanie kabiny tworzywem to przerost formy nad treścią, auto może być i funkcjonalne ale i ma cieszyć oko. Przepraszam to co za granicę mają iść ładne, opływowe kształty (patrz choćby Man od Wawrzaszka) a my mamy dostawać jakieś produkty drugiej jakości czy co ? A co my gorsi od innych narodów ?

Trochę to kwestia gustu a trochę praktycznego podejścia. Jak rozwalę normalnego, typowego koguta to zamówię i zamontuję takiego na jakiego mnie stać. Jak rozwalę koguta czy owiewkę Rosenbauera czy teraz Bocaru to tylko producent zabudowy pomoże. Co będzie tańsze i szybsze?
Moim zdaniem oblepienie plastikiem samochodu nie stanowi o jego jakości - patrz SCRT Saurus poskładany z nierdzewki, aluminium, sklejki i bakielitu a złego słowa od użytkowników nie słyszałem pomimo, że są gdzieś z 1994 roku chyba.
Nie żebym był zatwardziałym wrogiem, wizualnie mi się podoba ale jak już tworzywa to naprawdę muszą być dobrej jakości, odporne na gałęzie, mróz, słońce itp. W końcu nie kupujemy samochodów na wystawy.

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #70 dnia: Maj 13, 2012, 23:24:35 »
Cytuj
Jak rozwalę normalnego, typowego koguta to zamówię i zamontuję takiego na jakiego mnie stać. Jak rozwalę koguta czy owiewkę Rosenbauera czy teraz Bocaru to tylko producent zabudowy pomoże. Co będzie tańsze i szybsze?
Jeśli zastapisz  to czyms gorszym jakosciowo, to oczywiście że bedzie taniej . Jednak chyba te nowe koguty  tez nie są chyba aż czyms tak niezwykłym , aby nie było mozliwości ich zastapienia...  bo 'wnętrzności " chyba są standardowe, a klosz raczej nie jest robiony  indywidualnie dla danego producenta, ale raczej to owa nakładka jest dostosowywana do "koguta' wyprodukowanego przez firme tym się zajmującą.  No i chyba znacznie łątwiej uszkodzic (urwac) coś co wystaje poza obrys , niz coś  co jest  w obrysie, wiec osłonięte cześiowo przez pojazd ...  w uszkodzic mozna wszystko szyby tez ..
Mimo tego, moim zdaniem w samochodzie uterenowionym owe "koguty" przednie mogłyby byc zabezpieczone dodatkową osłona np. siatka ( np w formie dodatkowej opcji).  W samochodach  z napędem miejskim , juz nie  jest to konieczne .
 A że to jest cos nowego , to wzbudza nieco kontrowersji.... mysle jednak że w najbliższej przyszłości wszyscy producenci beda mieli w swych ofertach tego typu rozwązania... a  klienci beda mogli wybierac ;)

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #71 dnia: Maj 13, 2012, 23:25:48 »
Zgadza się że auta nie są na wystawy tylko do pracy ale te nowe materiały są naprawdę odporne.
W przypadku dobrej zabudowy kompozytowej plus jest taki że w przypadku uderzenia/wypadku ten materiał się złamie, odpadnie itd. więc nie ma klepania i naciągania tylko wycięcie uszkodzonego całego płatu i wstawienie nowego. A takie rozwiązanie wydaje mi się szybsze i chyba jednak praktyczniejsze.

Cytuj
Jak oryginalna brygadowa to szkoda, w takim razie ten plastik za kabiną to chyba tylko strata miejsca?
Dowolne auto zabudowywane przez dowolnego polskiego producenta posiada jak narazie kabiny brygadowe. Więc narazie tematu nie przeskoczymy. Chyba największe kabiny brygadowe posiadają autka na podwoziu Scanii lub Volvo.
Ten plastyk za kabiną po prostu maskuje szczelinę między kabiną a zabudową, ta szczelina w zależności od auta jest mniejsza lub większa a po co ma być dziura skoro może była ładne maskowanie. Dodatkowo np. w miejskim Volvo z racji większej ilości miejsca to maskowanie zakrywa umieszczone tam koło zapasowe, maszt oświetleniowy i coś co tam można sobie jeszcze umieścić.

Cytuj
Trochę to kwestia gustu a trochę praktycznego podejścia. Jak rozwalę normalnego, typowego koguta to zamówię i zamontuję takiego na jakiego mnie stać. Jak rozwalę koguta czy owiewkę Rosenbauera czy teraz Bocaru to tylko producent zabudowy pomoże. Co będzie tańsze i szybsze?

Przy nowych systemach sterowania oświetleniem raczej bym sam nic nie wymieniał to raz, dwa chyba pora skończyć z czasami że samemu trzeba wszystko naprawiać, po trzecie te droższe oświetlenie jest o niebo lepszej jakości i tyle.
Dodatkowo takie niskie i opływowe koguty raczej trudniej rozwalić, mi osobiście bardziej się podobają te nowe wkomponowane sygnały błyskowe.
Najważniejsze jednak to tak jak pisałeś,jest to kwestia gustu i wyboru tego co kupuje i tak po prostu ma być. Klient ma mieć wybór i sam decydować co chce  :mellow:

Dla mnie najbardziej optymistyczne jest to że pojawiła się firma która nie boi się wprowadzać nowości na rynek, jest otwarta na propozycję ze strony klientów i tym sposobem wymusi na pozostałych producentach podniesienie jakości zabudów.
Natomiast już sam rynek zweryfikuje czy te nowości będą dobre czy też z racji niepraktyczności odpadną.
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline Petro

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 714
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #72 dnia: Maj 15, 2012, 10:53:37 »

Offline wolszczanin

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 265
    • OSP Nowy Targ
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #73 dnia: Maj 16, 2012, 10:58:40 »

Offline kamil237

  • Brotherhood. Teamwork. Unity.
  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 245
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #74 dnia: Maj 20, 2012, 14:06:29 »
Tego jeszcze nie było :) samochody zaczynają przypominać te z zachodu, ciekawe jak wewnątrz



https://www.facebook.com/media/set/?set=a.435868509756770.107632.260989290578027&type=1

Byłem, widziałem. Samochód fajny, ale czy rewolucyjny?
Jak na GCBA cena też nie przeraża.
Jeżeli chodzi o miejsce w kabinie to jest ok, aparaty spokojnie się mieszczą, ławeczka też nie jest za wąska, siedzi się wygodnie miejsca na nogi na tyle dużo, że na tej skośnej ściance ja bym jeszcze coś zamontował :) Jakieś skrytki na" duperele" czy coś w tym stylu. Stopnie do kabiny: wchodzi się bez żadnego problemu, opuszczenie kabiny też poszło w miarę sprawnie, na pewno wygodniej i bezpieczniej niż np. ze scanii od szczęśniaka bo tam to za 1 razem to sobie prawie nogę złamałem ale do zachodu jeszcze nam daaalekoooo :) Oświetlenie ostrzegawcze mi się podobało, wygląda nowocześnie, w dzień prezentuje się ok, myślę, że kierowcy nie będą mieli problemów z dojrzeniem niebieskich błyskających światełek, w nocy nie widziałem ale podejrzewam, że jest super.
Co do zabudowy to jest przykładowa więc szału nie robi, nowości żadnych nie widziałem ale z rozmowy z przedstawicielem wynikło, że mają dużo ciekawych pomysłów i jak będziemy kupować to wszystko da się zrobić, ale konkretów co do tych nowinek nie usłyszałem :)
Samochód ogólnie na + ale mnie nie powalił na kolana.