Autor Wątek: Mercedes Benz ATEGO  (Przeczytany 28246 razy)

Offline LukaszPO

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 75
  • PSP & OSP
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 08, 2009, 12:11:11 »
Dzieki za szybka odpowiedź:) trochę się zdziwiłem myślałem ze te samochody są wyższe:) a tu proszę niższy od Stara 244(3320 mm) 

Offline Łukasz Telus

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 930
    • Łukasz Telus Fotografia
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 08, 2009, 12:30:13 »
W pytaniu nie zostało sprecyzowany czy chodzi o pojazd jest szosowy 4x2 czy też uterenowiony 4x4, a to też ma spore znaczenie w przypadku wysokości.

Mercedes-Benz ATEGO 1325 F (4x2) - Germaz - wysokość 2750 mm

Mercedes-Benz ATEGO 1325 F (4x4) - Germaz - wysokość 3250 mm


Offline salfk

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 418
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 08, 2009, 14:24:22 »
To mieliście jakąś strasznie dziwną wersję Stara 244, bo u nas wchodził do garażu bez problemu, ba nawet dało się na czworaka po dachu przejść w najniższym punkcie, a Atego żeby się zmieściło musieliśmy nadproże przerabiać, bo brakowało. Teraz garaż ma 325 cm, a samochód 316 cm. Wg producenta pana S. auto ma 320 cm, ale bez wody jest nawet wyższe. Dużo zyskuje się przez napełnienie zbiornika.

Offline LukaszPO

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 75
  • PSP & OSP
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 08, 2009, 14:43:16 »
dzięki za odpowiedzi:P chodziło mi o wersje 4x4:) a i w ramach sprostowania, na forum znalazłem te wymiary Stara 244(3320 mm) a byłem dokonać własnego pomiaru i się okazało ze nawet nawet 3metrów nie ma. dokładnie ma 2,98.

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 25, 2009, 23:30:43 »
dzięki za odpowiedzi:P chodziło mi o wersje 4x4:) a i w ramach sprostowania, na forum znalazłem te wymiary Stara 244(3320 mm) a byłem dokonać własnego pomiaru i się okazało ze nawet nawet 3metrów nie ma. dokładnie ma 2,98.

Tu uważaj kolego - jeśli badasz pojęcie +-5 cm i jest to dla ciebie istotne.
Nie każde 4x4 terenowe ma to samo zawieszenie, pióra, opony, wysokość ramy, przeznaczenie, skrzynki rozdzielcze, etc. - więc można tolerancję uśrednić raczej do +-15/20cm...

A z doświadczenia wiem, że taaaka tolerancja już może zaboleć jak sie auto do stajni nie mieści...

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline r_michal5

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 26
GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 19, 2010, 22:39:21 »
Witam drodzy forumowicze . małe pytanie co sadzicie o GBA Mercedes Atego .
U mnie w jednostce lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na tego typu pojazd .
Jaką zabudowę polecacie ??
GERMAZ / BOCAR / MOTO-TRUCK / SCZĘŚNIAK / STOLARCZYK/ WAWRZASZEK

Jeżeli gdzieś w waszej jednostce jest tego typu samochód to proszę napiszcie za ile go dana jednostka nabyła i czy był z wyposażeniem czy bez?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Offline b07

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Everyone goes home
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 20, 2010, 00:30:31 »
Absolutnie odradzam Moto-Trucka. Byc może jakość ostatnio się nieco poprawiła, ale problemy z pękającymi zbiornikami to właśnie ich domena. Dodam jeszcze wadliwy system dozowania środka pianotwórczego (co ujawniło się w egzemplarzu w mojej jednostce). Zabudowa - wizualnie koszmarna i mało funkcjonalna. Nie jest warta wybitnie dziadowskich oszczędności względem produktów innych producentów. Na plus - bajer w postaci elektronicznego wyświetlacza w kabinie, pokazującego w skali 0-100 napełnienie zbiornika (mila rzecz w zimie ;). Co do podwozia - wersja z kabina brygadowa to mały koszmarek, na tylnej ławce rzuca na każdym wertepie (sprawdzone empirycznie) jak na wozie z kartoflami. No i trzeba się rozejrzeć za zakupem AdBlue. Tyle z osobistych doświadczeń z Atego.

Z tego co wiem, Stolar i ISS już nie idą w Atego na naszym rynku. Produkty Germaza - z racji relatywnie niewielkiego doświadczenia tego producenta - cierpią podobno jeszcze na choroby wieku dziecięcego. Generalnie na chwile obecna najlepszy stosunek cena-jakość mamy w przypadku Bocaru.

Realistycznie patrząc, w klasie GBA kat.II 'przetargowy' wybór jest w tej chwili taki:

Atego/Bocar
Atego/Moto-Truck
Atego/Szczęśniak
Atego/Germaz
Midlum/ISS
MAN/Stolarczyk

EuroCargo/Fire nikt teraz w ofercie nie ma.

PS Tylko nie dajcie sobie wcisnąć modulatora GES-110, ten szajs jest teraz wciskany nagminnie ;)

Offline Ren

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 206
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 20, 2010, 07:38:05 »
Od Stolarczyka ten samochód też nie jest lepszy. Jeśli od niego będzie auto to kupcie nity i nitownice. Przywieziecie auto to uzupełnicie, bo dziury nawiercą, ale o nitach zapominają. Poza tym kupcie sobie dobry rozpuszczalnik i nożyk, bo niestety nadmiar silikonu z łączenia czego się da w samochodzie trzeba odciąć ręcznie.
A co do samego podwozia, to znacząca większość MB Atego w wersji brygadowej ma skrzywioną kabinę na jedną stronę. Po przeróbkach na strażacki do miesiąca czasu wysiada układ pneumatyczny. A reszta to tak jak kolega powyżej napisał.

Offline Michaszs

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.221
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 20, 2010, 15:56:35 »
Pytanie za sto punktów czy sprawdzi Wam się AdBlue w OSP (zakładam, że właśnie do OSP ma trafić ten sprzęt). Jeśli chodzi o kabinę to tylko MAN z tego co mi wiadomo produkuje kabinę brygadową. Reszta 'skleja' kabinę z dwóch części.
Św. Florianie módl się za nami gdy wezwani syreną do akcji wyjeżdżamy...

Offline Ren

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 206
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 20, 2010, 19:09:52 »
MB Atego kabinę skleja w Turcji. Tak więc pożarniczy Atego to taka sklejanka z całego świata: Niemcy podwozie, Polacy nadwozie, a Turcy kabina. Co do Adblue nie wychodzi tak źle. Tez się go baliśmy ale działa dobrze a i dolewać za często nie trzeba.

Offline marker

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 53
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 20, 2010, 19:12:07 »
Nie tylko MAN produkuje kabinę załogową. Ogólnie słyszałem nie najlepsze opinie o MB głównie w sprawie komfortu załogi.

Offline r_michal5

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 20, 2010, 20:38:36 »
Tak samochód ma trafić do OSP .
Moja jednostka ma sporą liczbę wyjazdów . W tym roku jest już ponad 90 .
Jeżeli chodzi o AdBlue to z tym nie będzie problemu .
Niestety nie stać nas na MAN a słyszałem o nim wiele dobrych opinii .

Słyszałem że Bocar robi dobre zabudowy i można się z nimi dogadać jeżeli chodzi o umieszczenie sprzętu .

Offline superfire

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 365
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 20, 2010, 21:47:39 »
No cóż sumując tragedia ,dużego wyboru w zabudowach GBA nie ma nad czym bardzo ubolewam albo Atego od Bocaru (ok 590tyś w cenie agregat pr. fala, wyciągarka ,zwijadło el) albo goły Man od Stolara za (ok 650tyś) Stolar za wszystko każe sobie dopłacać np za wyciągarke ok 8 tys jest monopolistą na Mana i to jest najgorsze bo to bardzo wykozystuje . No na Mana trzeba mieć jakieś myśle 700tyś jak zamontujesz parę extra gadżetów typu wyciągarka oby nie za dużo to 700 nie starczy a to masz w cenie 590tys w bocarze.
 

Offline malpa151

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 400
  • Buu...
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 20, 2010, 22:52:00 »
Co do komfortu zalogi (w Atego z Bocaru) to jest ciasno z tylu i nie ma oparcia na plecy w momencie braku aparatow, tyle moge narazie powiedziec bo dzisiaj go wprowadzalismy i nie bylo okazji go jeszcze sprawdzic w akcji;
no ale jest klimka i radyjko;)
Pozatym cos nam nie chodzi manometr przy dzialku.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2010, 23:31:06 wysłana przez malpa151 »

Offline mieszko

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 237
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 21, 2010, 06:25:34 »
Gdyby MB Atego tak nie trząsł byłby ok pozatym my mamy go od 2 lat i jest ok co do Bocaru to zadowoleni jesteśmy jeśli nawet coś siądzie np spaliły się sygnały odrazu wymiana na nowe.
Co do Dzisiejszych Atego mają po 290 koni a kabina jest jeszcze przedłużana o miejsce o aparaty. W sumie ok no i cena w bocar też chyba najlepsza.

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 21, 2010, 11:05:39 »
... nie ma oparcia na plecy w momencie braku aparatow, ...

jeśli tak jest w rzeczywistości to uchwyty nie są zgodne z rozporządzeniem MSWiA i nie powinny być dopuszczone przez CNBOP.

uściśliłem cytat i pogrubiłem czego dotyczy mój post

mocowanie aparatu nie spełnia Rozporządzenia http://www.abc.com.pl/serwis/du/2007/1002.htm

Cytuj
4.2.3.6.3.  Kabina przystosowana do przewożenia aparatów oddechowych
W uzgodnieniu z zamawiającym w kabinie mogą być przewożone aparaty oddechowe.
Podczas zapinania i po zapięciu uprzęży aparatu oddechowego powinien on pozostać pewnie zamocowany w swoim uchwycie i zabezpieczony przed wysunięciem, a elementy mocujące powinny wytrzymywać obciążenie przy opóźnieniu 10 g.
Zamki uprzęży aparatu oddechowego nie powinny pasować do zamków pasów bezpieczeństwa.
Konstrukcja skrytek na aparaty powinna umożliwiać wstawienie oparć, gdy aparaty nie są przewożone.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2010, 13:48:53 wysłana przez Sylwek »

Offline Porta

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.704
  • Zgred
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 21, 2010, 12:02:07 »
"jeśli tak jest w rzeczywistości to uchwyty nie są zgodne z rozporządzeniem MSWiA i nie powinny być dopuszczone przez CNBOP. "

Wszystko powinno  pójść do wymiany. Moja jednostka niestety czeka na GCBa Atego z Moto - Truck, obawiam się, że to będzie szmelc.
Aktualności, artykuły, społeczność: www.Remiza.pl
Sklep pożarniczy - www.remiza.com.pl/sklep

Offline Ren

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 206
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 21, 2010, 13:52:58 »
Módl się tylko żeby dojechał. U znajomych w jednostce przejechał raptem 100km i wyświetlił awarie i koniec jazdy. Serwis.

Offline Kochaś998

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 21, 2010, 17:23:23 »
Osobiście polecam GBA Mercedes-Benz Atego od PS Szczęśniak. Miałem okazję go widzieć wielokrotnie "na żywo" w akcji i powiem, że bardzo dobrze się spisuje w terenie i nie tylko w terenie. Jeśli chodzi o pozostałe firmy, BoCar, Moto-Truck, ISS Wawrzaszek, Stolarczyk itp. to niestety nie mam wyrobionego zdania, ponieważ nie widziałem ich w akcji.

Offline Meku

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 413
    • OSP w Kruszwicy
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 25, 2010, 02:58:06 »
Od  dwóch  lat  mamy  Atego 1629  za  530 tys.  Na tylnej  ławeczce  plecy  odbijesz  nawet  jadąc  asfaltem.  Koło  zapasowe  stoi  w garażu,  bo  na  wozie  brak  miejsca. Sygnały  i zwijadło  wysokiego ciśnienia kilkakrotnie  naprawiane.  Działko wodne  nie  pianowe (brak  rury formującej).  Brak  owiewki  za  kabiną  (szpecąca  szpara).  Kapryśny  maszt  oświetleniowy. 
To  najważniejsze  wady   tego  modelu  lub  Stolarczyka.   :mellow:
Osobiście  odradzam.   :tuba:
ZSR  +  ZOSP  +  OSP
          http://www.ospkruszwica.pl

Offline Michaszs

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.221
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 25, 2010, 11:51:06 »
Wady tego modelu...Byłem swego czasu na targach pożarniczych w Sosnowcu. Można było zobaczyć kilka Mercedesów z przechyloną na jeden bok kabiną. Nie zapinała się na jedną stronę.
Św. Florianie módl się za nami gdy wezwani syreną do akcji wyjeżdżamy...

Offline Ren

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 206
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 26, 2010, 10:40:17 »
@Michaszs te kabiny się dopinają, bo zamek mają z tyłu tak ustawiony, że zapnie. Jeśli jest niezamknięty, nie ruszysz autem. My po kilku wizytach w serwisie, nawet kilkudniowych, odpuściliśmy sobie, naprawianie tego. Zwłaszcza jak zobaczyliśmy kilka innych egzemplarzy z identyczna wadą. U Stolarczyka radzę uważać jeszcze na pompkę próżniową. U nas 2 razy się zatarła. Nie licząc tego, to jeszcze zawór elektropneumatyczny puszczający powietrze do napinacza paska od pompki próżniowej lubi tracić szczelność (u nas tylko 3 razy). Skutkuje to tym, że cały układ pneumatyczny auta nie ma ciśnienia i hamulce się blokują. Efekt - wyjazd opóźniony o około minutę nim się nabije powietrza.

Offline r_michal5

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: GBA Mercedes Atego
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 03, 2010, 22:48:44 »
Drodzy koledzy dziękuje za informację ale z tego przetargu lipa wyjdzie . Jeszcze go nie ogłosili . Władze gminy coś kręcą i nie chcą go za bardzo ogłosić . Cały czas jest jakieś szukanie dziury w całym . Mówią że ogłoszą w poniedziałek { 04.10.10r} a mówią o tym poniedziałku już od miesiąca ( w poniedziałek ogłosimy ) i tak cały czas.
Samochód musi być dostarczony do końca roku a faktura do końca listopada żeby nie przepadły dotacje od marszałka województwa i KG PSP ( Łącznie coś ok 250 tyś . Które naprawdę były mocno wychodzone przez jednego z urzędników Gminy i naczelnika OSP  ale nikt się tym z władz nie przejmuje)
A wątpię że jaka kolwiek firma zrobi w tak krótkim czasie samochód .


Offline wojtek1986

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 4
Mercedes Atego 1329
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 11, 2010, 18:46:59 »
Witam możecie mi coś powiedzieć o nowym samochodzie Mercedes Atego 1329.Jego zalety i wady.dzieki


Moderator: Scaliłem 2 wątki dot. MB Atego
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2010, 08:23:52 wysłana przez Sylwek »

Offline r_michal5

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: Mercedes Benz ATEGO
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 14, 2011, 13:00:31 »
Witam . Moje jednostka posiada od początku roku GBA Mercedes Atego 1429AF / Bocar.
Samochód jak do tej pory spisuje się nieźle . Obsłużył jak do tej pory ok 30 interwencji .
Kolega pytał jakie ma wady .
Na pewno bardzo twarde zawieszenie kabiny . Na desancie podczas jazdy po dziurawej drodze niesamowicie rzuca .
Trzeba uważać podczas uzupełniania jak się otwiera nasadę to lubi uderzyć duży strumień wody prawdopodobnie przez to że podczas jazdy woda z przelewu tam się zbiera . 
Następna wada to sygnalizacja dźwiękowa . Słynny GES . Jednym słowem tragedia .
W naszym samochodzie przestały działać lampy kierunkowe umieszczone na atrapie i ucieka powietrze z samochodu przez zawór w autopompie . Ale usterki zostały już zgłoszone do Bocaru .

Ale ogólnie samochód jest dobry . Jest przede wszystkim szybki i zwinny . Duży plus za aparaty w siedzeniach i dobrze wykończone skrytki które łatwo się czyści .
Jak dla OSP to ten samochód jest bardzo dobrym następcą Stara 244 czy Jelcza 004 tak jak w przypadku mojej OSP .