Służba > Prawo w służbie

Rzecznik prasowy

(1/2) > >>

rzecznik:
Witam.

Ostatnio zetknąłem się sytuacją, że komendant miał pretensję, że nie odebrałem telefonu rzecznika prasowego poza godzinami pracy.
W związku z powyższym mam parę pytań.
1. Jakie akty prawne odnoszą się funkcji rzecznika prasowego?
2. Czy komendant może wymóc ode mnie wieczną dyspozycyjność pod telefonem służbowym ("bo media mogą dzwonić jakby cos się stało")?
3. Zaistniała sytuacja miała miejsce w czasie, gdy przebywałem na uroczystości rodzinnej i ze względu na przebywanie pod wpływem alkoholu odbieranie telefonu byłoby co najmniej nie stosowne w moim odczuciu. Czy mam racje, że jest to wystarczające wytłumaczenie?
4. Czy w przypadku odebrania telefonu i udzielenia informacji mogę domagać się doliczenia godzin nadliczbowych (w końcu wykonuje pracę poza godzinami z harmonogramu służby)?

laciok:
Odpowiem trochę wymijająco, zgodnie z wykładnią na miejscu działań jeżeli nie ma Rzecznika Prasowego informacji mediom powinien udzielać KDR. Telefonicznie informacji może udzielać Stanowisko Kierowania z uwzględnieniem priorytetów ratowniczych. W innych przypadkach, dziennikarze itp. raczej mogą poczekać i podjąć kontakt w godzinach pracy Komend.

Kamilos83:
Z tego co sie orientuje to w ogóle udzielanie informacji mediom przez KDR-a jest obligatoryjne dopiero na poziomie taktycznym. Na poziomie interwencyjnym nie ma takiej konieczności.

r0cq:
@laciok; @Kamilos83 jakieś podstawy prawne jesteście w stanie przytoczyć?
:straz:

Kamilos83:
@r0cq Rozporządzenie MSWiA z dnia 17 września 2021 r. w sprawie szczegółowej organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego rozdział 5 par 27 jasno określa zadania kierującego działaniem ratowniczym na poziomie interwenycjnym, taktycznym, strategicznym.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej