Autor Wątek: Dyspozycyjność  (Przeczytany 1833 razy)

Offline vito123

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Dyspozycyjność
« dnia: Marzec 23, 2021, 00:00:30 »
Chciałbym zaangażować się w działalność OSP, ale nie za bardzo wiem, czy dam radę. Studiuję dziennie na dwóch kierunkach, więc dyspozycyjny byłbym tylko w weekendy. Mógłby ktoś powiedzieć jak to wygląda w praktyce? Czy można dogadać się tak że się uczestniczy w straży tylko dwa dni w tygodniu? Druga sprawa to wyjazdy na ewentualną akcję gaśniczą. Do OSP mam ponad 4 km, czyli wg Map Google jakieś 6 minut samochodem. Jak to wygląda? Strażacy dostają jakieś powiadomienie SMSem? Dojeżdżają do OSP czy od razu jadą na miejsce zdarzenia? Przepraszam za tak podstawowe pytania, ale głupio mi pytać o takie rzeczy osobiście w OSP i się zbłaźnić.

Offline wiktus70

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Dyspozycyjność
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2021, 10:41:38 »
KTO pyta, nie błądzi. Czy da się połączyć studia i OSP ? Tak, wiadomo że nie zawsze będziesz na miejscu czy to akcja czy to święto czy to inne spotkanie.  Aby jeździć na akcje to trzeba przejść szkolenie które wg programu trwa 126h, i tu może być kłopot żeby to się spasowało ze studiami ( ale większość szkoleń odbywa się w weekend). Kwestia tego jak funkcjonuje jednostka, jeżeli działa prężnie to myślę że będą tam osoby które wprowadzą w temat pożarnictwa w stopniu bardzo dobrym, natomiast bywają takie jednostki gdzie wyjazdów nie ma bo chociażby nikt nie myśli o szkoleniach i funkcjonowanie takiej jednostki ogranicza się do udziału w jakiś świętach.

Offline vito123

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Dyspozycyjność
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2021, 12:03:32 »