Autor Wątek: Przygotowanie sprzętu po akcji  (Przeczytany 1745 razy)

Offline Strazak9111

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Przygotowanie sprzętu po akcji
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 28, 2021, 20:47:34 »
Strazak9111 poruszyłeś ciekawą kwestię.
Stowarzyszenia OSP jak wiemy funkcjonują na podstawie statutu który jest Aktem Prawnym. Wdokumęcie tym  zapewne wszyscy mają zapis że Naczelnik jednoosobowo  odpowiada i dowodzi JOT. Czyli jest odpowiedzialny również  za sprzęt --jego przeglądy itd.
Gminy podpisują umowy z "kierowcami konserwatorami" w obowiązkach których jest zapis że są odpowiedzialni za sprzęt znajdujący w JOT.
 Zatem kto w takiej sytuacji odpowiada za sprzęt w JOT. Naczelnik czy osoba/by mające umowy z gminą?
 Jeśli osoby mające umowy to w statutach nie powinno być zapisu że Naczelnik jednoosobowo odpowiada  za JOT.
Zatem  zapis 
Cytuj
kierowca wykonuje polecenia i rozkazy naczelnika OSP i jest bezpośrednio jemu podległy...
jest właściwy inaczej byłoby łamane prawo i zapisy statutowe natomiast jeśli to jednak osoby posiadające umowy maja być odpowiedzialne za sprzęt to   powinien być zapis że osoby podpisujące umowy z gminą ponoszą odpowiedzialność za sprzę w JOT.Spotkałem się też z zapisem że osoby mające umowy problemy zgłaszają prezesowi co dla mnie jest nieporozumieniem.
Ja tam prawnikiem nie jestem, niemniej dla mnie kwestia i schemat nodzoru nad wykonywaniem obowiązków kierowcy-konserwatora, w mojej gminie uważam jest rozwiązana dobrze. Rzekomą niezgodność zapisu w umowie zauważyła kadrowa w gminie, argumentując to tym, że to gmina płaci, więc to ona powinna nadzorować...