Autor Wątek: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP  (Przeczytany 8817 razy)

Offline oliwier

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.349
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 15, 2021, 20:58:49 »
Cytuj
A kto u kolegi karty oblicza , bo rozumiem że nie tankuje druh A a rozlicza go druh B , bo u nas za stan paliwa i rozliczenie odpowiada konserwator odpowiada za to finansowo . On jest upoważniony ma kartę floty i kody

U mnie w gminie nie ma na etatach kierowców.
W mojej jednostce praktycznie każdy kto ma kat. C został skierowany przez gminę na badania na uprzywilejowane.
Tym sposobem mamy dziewięciu kierowców.
Za gospodarkę paliwową odpowiada naczelnik i to on zanosi rozliczenia do UG. Tankowanie odbywa się w jego obecności lub Komendanta Gminnego.
Naprawy bieżące, które jesteśmy w stanie wykonać we własnym zakresie robimy sami.
Konserwację sprzętu tez wykonujemy możliwie we własnym zakresie.
Przeglądy planowane są w trakcie ustalania budżetu natomiast poważne awarie jeśli się zdarzą to wystarczy informacja do UG i jeśli maja na to pieniądze to sprzęt idzie do serwisu.
Nie potrzeba cudów. Każdy strażak ma obowiązek dbać o mienie stowarzyszenia.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2021, 21:51:16 wysłana przez wujo 2010 »
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline Karol1965

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 31
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 15, 2021, 21:18:05 »
Karty rozpisuje kierowca.Karta floty nie u nas,mamy tankować na jednej stacji,bierzemy fakturę i zanosimy do gminy.Najbardziej zastanawia nas to jak jednostka dysponując busem w ciągu roku robiąc 3 wyjazdy do kościoła potrafi spalić blisko 100l paliwa.Karty do gminy zanosi kierowca.
Co do robienia uprawnień na uprzywilejowane,zaproponowaliśmy identyczne rozwiązanie odpowiedź:NIE BO NIE.
O przeglądy robione przez gminę walczymy nie wiem który rok zawsze jest NIE bo przekraczamy ustalone 2%budżetu gminy.Co do napraw kolega napisał oczywistą oczywistość,co da radę robimy sami,nikt nie będzie jechał na serwis żeby np wymienić żarówkę czy zrobić sygnalizację otwarcia rolety,czujnik opuszczał cały czas to został odpięty.Zresztą stan sprzętu świadczy o nas samych i musimy o niego dbać.

Offline zapalony skarbnik

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 15, 2021, 22:57:44 »
A kto u kolegi karty oblicza , bo rozumiem że nie tankuje druh A a rozlicza go druh B , bo u nas za stan paliwa i rozliczenie odpowiada konserwator odpowiada za to finansowo . On jest upoważniony ma kartę floty i kody

U mnie w gminie nie ma na etatach kierowców.
W mojej jednostce praktycznie każdy kto ma kat. C został skierowany przez gminę na badania na uprzywilejowane.
Tym sposobem mamy dziewięciu kierowców.
Za gospodarkę paliwową odpowiada naczelnik i to on zanosi rozliczenia do UG. Tankowanie odbywa się w jego obecności lub Komendanta Gminnego.
Naprawy bieżące, które jesteśmy w stanie wykonać we własnym zakresie robimy sami.
Konserwację sprzętu tez wykonujemy możliwie we własnym zakresie.
Przeglądy planowane są w trakcie ustalania budżetu natomiast poważne awarie jeśli się zdarzą to wystarczy informacja do UG i jeśli maja na to pieniądze to sprzęt idzie do serwisu.
Nie potrzeba cudów. Każdy strażak ma obowiązek dbać o mienie stowarzyszenia.


Wyobraź sobie jednostkę gdzie miesięcznie na paliwa jest wydawane do 4000 zł a nieraz więcej gdzie jest 16 aparatów powietrznych, sprzęt wysoko ciśnieniowy, dwa zestawy hydrauliczne, kilka agregatów elektrycznych, sprężarka wysokociśnieniowa, 14 różnego rodzaju pił spalinowych, kilka motopomp, czujniki wielogazowe, 4 zestawy PSP R1 a nawet taki rodzynek jak dozymetr i wiele innego drobnego sprzętu a poza tym samochody 2 średnie,1 ciężki,1 lekki, drabina Magirus jak drabina to i skokochron, radiowóz operacyjny i na to wszystko pilnuj przeglądów dokumentacji, gwarancji, sam kwartalny przegląd drabiny to trzy dni w pocie czoła od świtu do nocy pracy a wykonuje się go samemu, roczny wykonuje serwis. Nie ogarnie tego człowiek na pełnym etacie i jeszcze musi mieć uprawnienia, średnie wykształcenie nie starcza, to nie PSP że kwatermistrz wszystko załatwi i nie można się do niczego dotknąć "bo strażak nie od tego" cytuję, tu musisz mieć "olej w głowie" i jeszcze parę osób do pomocy. Do tego jeszcze badania ubezpieczenia kursy szkolenia i komunikacja z PSP. Chciał bym widzieć jak radzi sobie z tym naczelnik. U mnie był zatrudniony kierowca z uprawnieniami dosłownie na wszystko co nam potrzebne i jest dwóch kierowców-konserwatorów na niby ćwiartki, niestety mamy wakat na pełnym etacie kto będzie pracował za najniższą krajową. W ramach wolontariatu strażacy będą działać jako ratownicy zrobią bieżące przeglądy (ale nie wszystkie, brak uprawnień) ale nie będą użerać się po raz enty z serwisem gwarancyjnym który mówi że naprawił i jest dobrze a w rzeczywistości dalej nic się nie zmieniło itp. Ludzi nie wolno wykorzystywać w skutek tego się zniechęcają i tracisz zdolność operacyjną. Moja jednostka oprócz działań ratowniczych średnio 150 rocznie to jeszcze drugie tyle innych ( miejscowość turystyczna zabezpieczenia, pokazy, kontrole i ewakuacje na polecenie gminy, itp.) Część zadań poza ratowniczych wykonują zatrudnieni odciąża to strażaków przecież muszą pracować i mają rodziny.   
Co do kierowców mamy w tej chwili z ważnymi uprawnieniami chyba  z 12 jeżdżą wszyscy kto pierwszy ten lepszy oprócz drabiny tu połowa tego i to nie do końca bo uprawnienia uprawnieniami a jeszcze doświadczenie się liczy. Jeżeli ktoś ma uprawnienia to żaden urzędnik nie może zabronić jazdy jako kierowca pojazdu uprzywilejowanego  w przypadku akcji i dyspozycji dyżurnego PSP. A czy dysponują czy nie to zależy głównie od jakości jednostki. Rozpisałem się a to i tak tylko część tego co powinienem napisać.
Wszystkim co uważają że Strażak jest od wszystkiego zrobi wszystko za darmo i można go zawsze wykorzystać życzę "zdrówka".               

Offline oliwier

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.349
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 15, 2021, 23:51:48 »
Nie trafiłeś akurat w dobry adres  :rofl:
GBA, GCBA, SLRT, SLRw, SLOp, ponton hybrydowy z silnikiem, łódź ewakuacyjna z silnikiem, 2 zestawy hydrauliczne, 6 pił do drewna, 3 tarczowe, kilka agregatów prądotwórczych, 6 różnego rodzaju pomp, sprężarka, 10 aparatów, wentylatory, masa sprzętu powodziowego, 5 zestawów R1 i kupa drobnicy. Sorry, nie mamy podnośnika ani drabiny. Około 100 zdarzeń rocznie ( pewnie było by więcej ale w mieście jest również KP z JRG) a działań na rzecz gminy nie jestem w stanie policzyć bo jesteśmy jednostką w 45 tysięcznym mieście więc trochę tego jest.
Papierów i roboty jest masa ale każdy pomaga jak może.
I zarówno zabytkowy budynek (od 10 lat w remoncie) jak i wszystkie pojazdy stanowią własność OSP więc każdy dba jak o swoje.
I nie mów mi że się nie da. Wystarczy zgrana ekipa.
Fakt, naczelnik ma przechlapane ale to pasjonata. Większość z nas w tej jednostce jest od wielu pokoleń i traktujemy to miejsce jak drugi dom.
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline młody13

  • "Wolność nie jest dana raz na zawsze. Trzeba ją stale zdobywać na nowo...” Św. Jan Paweł II
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 824
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 16, 2021, 10:03:01 »
Nie trafiłeś akurat w dobry adres  :rofl:
GBA, GCBA, SLRT, SLRw, SLOp, ponton hybrydowy z silnikiem, łódź ewakuacyjna z silnikiem, 2 zestawy hydrauliczne, 6 pił do drewna, 3 tarczowe, kilka agregatów prądotwórczych, 6 różnego rodzaju pomp, sprężarka, 10 aparatów, wentylatory, masa sprzętu powodziowego, 5 zestawów R1 i kupa drobnicy. Sorry, nie mamy podnośnika ani drabiny. Około 100 zdarzeń rocznie ( pewnie było by więcej ale w mieście jest również KP z JRG) a działań na rzecz gminy nie jestem w stanie policzyć bo jesteśmy jednostką w 45 tysięcznym mieście więc trochę tego jest.
Papierów i roboty jest masa ale każdy pomaga jak może.
I zarówno zabytkowy budynek (od 10 lat w remoncie) jak i wszystkie pojazdy stanowią własność OSP więc każdy dba jak o swoje.
I nie mów mi że się nie da. Wystarczy zgrana ekipa.
Fakt, naczelnik ma przechlapane ale to pasjonata. Większość z nas w tej jednostce jest od wielu pokoleń i traktujemy to miejsce jak drugi dom.
To zostaną tylko takie jednostki jak Twoja i PSP . Brawo Wy . Moze o to komuś chodzi żeby ciąć koszty.

Offline Feniks

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 439
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 16, 2021, 12:36:53 »
Przede wszystkim - nie przykładajmy do wszystkich jednej miary i nie uogólniajmy. Bo sytuacje są różne. Tak samo jak kwoty umów, ilość obowiązków i fanaberia UG. Uważam, że 200-300 zł miesięcznie za prowadzenie papierów wg fanaberii UG jest ok, zwłaszcza w jednostce mającej sporo wyjazdów i sprzętu. I nie ma mowy bym się czegoś takiego samemu podjął. Za to 1000zł w jednostce prawie bez sprzętu i z niedużą ilością wyjazdów, przy standardowym rozliczaniu paliwa uważam rzeczywiście za przegięcie.... Niestety ale różne są jednostki, różne są gminy i rożna jest sytuacja. I próba zrównania wszystkiego pod jedną krótką regulację to głupota i krótkowzroczność - znaczy idealnie pasuje do naszych władz :)

Offline Zakub

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 126
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 16, 2021, 13:04:51 »
I opisując te wszystkie problemy dotyczące tego tematu dochodzimy powoli do tego samego co zawsze czyli do podstaw. Podstawowym problem jest system który był nie reformowany przez kilkadziesiąt lat. Dlaczego jest tak że jednostki bez wyjazdów mają kierowce mającego tysiąc złoty na miesiąc a jednostka mająca kilkadziesiąt wyjazdów miesięcznie nie i dlaczego nie można tego ujednolicić ? Bo jednostek OSP jest za dużo. Utrzymujemy przy życiu jednostki mające po 2-3 wyjazdy na rok posiadające dwa dziurawe węże i widły, ładujemy w nie duże pieniądze, członkowie tychże jednostek się bawią na bogato podczas gdy jednostki które rzeczywiście podejmują działania, przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa publicznego w Polsce, mają wyszkolonych ludzi są niedofinansowane. I to jest jeden z powodów braku ludzi. Prędzej czy później nawet największy pasjonat się zniechęci jeśli będzie każdy wolny dzień spędzał w remizie żeby to wszystko jakoś funkcjonowało podczas gdy jednostka obok nie robiąca nic będzie robiła dziesiąty remont sali ( oczywiście remont robiony przez firmę ) z pieniędzy na ochronę przeciwpożarową. Więc czy biorąc pod uwagę ile pieniędzy na ochronę przeciwpożarową jest marnowane bo nie przynosi żadnej poprawy bezpieczeństwa a idzie to w setki milionów rocznie jeśli nie miliardów minimalna gratyfikacja dla osoby utrzymującej to wszystko to coś złego? Powinno to być uregulowane odgórnie ale jak wspomniałem wcześniej musi to być poprzedzone głęboką reformą całego OSP, zlikwidowania kilku tysięcy jednostek widmo i pozostawienie tylko jednostek które po rzetelnej analizie danego terenu będą niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa. Wtedy nawet zatrudnienie do każdej jednostki osoby na pełen etat będzie miało sens.

Offline młody13

  • "Wolność nie jest dana raz na zawsze. Trzeba ją stale zdobywać na nowo...” Św. Jan Paweł II
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 824
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 16, 2021, 14:10:12 »
Zgadzam się z kolegą @Zakub , jest tylko jedno ale . Jeśli reformował będzie urzędnik pokroju Rio , niemający pojęcia o naszej działalności i problemach z którymi się borykamy na co dzień to mówiąc kolokwialnie szału nie będzie .

Offline zapalony skarbnik

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 16, 2021, 16:41:11 »
I opisując te wszystkie problemy dotyczące tego tematu dochodzimy powoli do tego samego co zawsze czyli do podstaw. Podstawowym problem jest system który był nie reformowany przez kilkadziesiąt lat. Dlaczego jest tak że jednostki bez wyjazdów mają kierowce mającego tysiąc złoty na miesiąc a jednostka mająca kilkadziesiąt wyjazdów miesięcznie nie i dlaczego nie można tego ujednolicić ? Bo jednostek OSP jest za dużo. Utrzymujemy przy życiu jednostki mające po 2-3 wyjazdy na rok posiadające dwa dziurawe węże i widły, ładujemy w nie duże pieniądze, członkowie tychże jednostek się bawią na bogato podczas gdy jednostki które rzeczywiście podejmują działania, przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa publicznego w Polsce, mają wyszkolonych ludzi są niedofinansowane. I to jest jeden z powodów braku ludzi. Prędzej czy później nawet największy pasjonat się zniechęci jeśli będzie każdy wolny dzień spędzał w remizie żeby to wszystko jakoś funkcjonowało podczas gdy jednostka obok nie robiąca nic będzie robiła dziesiąty remont sali ( oczywiście remont robiony przez firmę ) z pieniędzy na ochronę przeciwpożarową. Więc czy biorąc pod uwagę ile pieniędzy na ochronę przeciwpożarową jest marnowane bo nie przynosi żadnej poprawy bezpieczeństwa a idzie to w setki milionów rocznie jeśli nie miliardów minimalna gratyfikacja dla osoby utrzymującej to wszystko to coś złego? Powinno to być uregulowane odgórnie ale jak wspomniałem wcześniej musi to być poprzedzone głęboką reformą całego OSP, zlikwidowania kilku tysięcy jednostek widmo i pozostawienie tylko jednostek które po rzetelnej analizie danego terenu będą niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa. Wtedy nawet zatrudnienie do każdej jednostki osoby na pełen etat będzie miało sens.
Masz sto procent racji.
Do Oliwier o łodzi zapomniałem jakoś mi uciekło i wyobraź sobie że jesteśmy jednostką praktycznie samo finansującą się, ośrodek szkoleniowo wypoczynkowy i inne usługi, pełna księgowość VAT ,  niestety żeby się utrzymać jesteśmy zależni od nieodpłatnej pracy członków stowarzyszenia patologiczna sytuacja (naginanie prawa wykonują jakąś pracę stowarzyszenie otrzymuje wynagrodzenie powinno zapłacić) . Odchodzimy od tematu, pilnujcie zakresu obowiązków w umowach ma nie pokrywać z obowiązkami strażaka OSP gminy często rozbudowują ten zakres aby wyłączyć konserwatorów z ekwiwalentu. 

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.712
  • Getting too old for this shit
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 16, 2021, 17:09:38 »
No no, niektórym to pogratulować podejścia - w czasach w których nawet w mordę za darmo się nie dostaje, oni robią wszystko sami :P Co jeszcze jestem w stanie zrozumieć jeśli gmina nie uchyla się od finansowania kwestii sprzętowych. Ale inne przypadki to czysta naiwność i propagowanie dalszej patologii. Samorządy żerują bez skrupułów na dobrej woli ludzi, którzy chcą pomagać innym, a Wy im jeszcze do tego przyklaskujecie.

(...),utrzymanie każdego z nich to ponad 1000 zł miesięcznie.W naszej jednostce (S2 KSRG)jest 1 kierowca i tylko on może wyjeżdżać alarmowo,pomimo że mamy poza nim 6-ciu ludzi z pełnymi uprawnieniami,wójt zakazał wyjeżdżać komukolwiek poza kierowcą,jak stwierdził ,,bo jak będzie wypadek to kto za to zapłaci"nierzadko było tak że do traw pojechaliśmy tylko 1 zastępem pomimo że w garażu czekała obsada na drugi wóz,jeśli któryś z kierowców jest np.chory nikt go nie zastępuje i tymi sposoby jedną z wyjeżdżających jednostek od lipca nie może wyjeżdżać.
Powtórzę - PATOLOGIA. Wy nie macie problemu z kierowcami, tylko z władzami gminy, które są do wywalenia na zbity pysk.

Ale jak idziemy po jakiekolwiek pieniądze do gminy(przegląd hydrauliki,aparatów,szkolenia czy uzupełnienie R1)pada hasło NIE MA,NIE FINANSUJEMY,ZRÓBCIE ZA SWOJE itd.jakiegokolwiek doposażenia za pieniądze gminne większego niż 2 odcinki W52 nikt nie pamięta.Ale rok rocznie słyszymy na walnym że gmina za dużo na nas wydaje.
Gmina to ma pewne obowiązki ustawowe w związku z zapewnieniem bezpieczeństwa ppoż na własnym terenie. Jak im za drogo utrzymywać OSP, to niech dofinansują otwarcie i utrzymanie posterunku PSP, albo "gminną" JRG. Policzą, zobaczą, skończy się rumakowanie jak wyjdzie że jednak te 140 tysięcy to nie tak dużo - 1 etat w systemie 24/48 to minimum ponad 120 tysięcy (faktycznie - trzech ludzi). No to brawo, mają kierowcę na jedno auto. A gdzie pozostałe 5?

Ogólnie to jest problem typu "zbyt nieprecyzyjne przepisy" - jedna wielka partyzantka i prowizorka. Raz działa to w miarę, gdzie indziej dobrze, ale przeważnie - słabo. Posługując się pewną analogią - w wyposażeniu pojazdu uprzywilejowanego jest m.in. minimum jeden punkt świetlny błyskowy barwy niebieskiej. Co robi gmina? Kupuje chińską zabawkę z żarówką P21W na magnes za 10zł i są kryci. "Wszystko zgodnie z prawem". A to, że to szajs i do niczego się nie nadaje, a dobre oświetlenie kosztuje kilka tysięcy... no to cóż... Na tej samej zasadzie finansuje się dużą część OSP - dwa węże i para rękawic na rok, bo przecież jeszcze koszty prądu, wody, ogrzewania remiz... Utrzymują? Utrzymują! A to że taka jednostka jak sama nie działa w kierunku wymiany sprzętu, to po kilu(nastu) latach jej zdolność bojowa jest zerowa, to trudno.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2021, 17:13:33 wysłana przez Radhezz »
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 741
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 16, 2021, 18:45:26 »
Cytuj
wójt zakazał wyjeżdżać komukolwiek poza kierowcą,jak stwierdził ,,bo jak będzie wypadek to kto za to zapłaci
tym sposobem wójt działa na szkodę społeczeństwa żadne przepisy nie wymagają że kierowca musi mieć podpisą umowę aby mógł wyjechać RIO to potwierdza kierowca bez wynagrodzenia.

Cytuj
Gmina to ma pewne obowiązki ustawowe w związku z zapewnieniem bezpieczeństwa ppoż na własnym terenie.
                                                  Nie pewne tylko konkretne uzależnione od obszaru chronionego liczby mieszkańców która narzuca minimalną ilość jednostek w krajowym systemie itd. U mnie wymagane minimum to 2 OSP KSRG które mają po jednym aucie średnie druga ciężkie i gmina nie wyraża zgody aby było ich więcej. Zwykłe OSP poza 3ma  praktycznie figurują tylko na papierze etaty dla kierowców a jakże we wszystkich OSP . Jednostek w sumie 17.

Według mnie powinna być dowolna  ilość kierowców, żadnego rozliczania paliwa przez członków OSP tylko bieżące wypełnianie kart po w czasie akcji co wynika z obowiązków statutowych i kursowych a jak gmina chce rozliczać paliwo to niech urzędas sobie liczy sam ile paliwa poszło na podstawie kart sprzętu. Osoba kierowca z  OSP powinna tylko jeżdźić zatankować auto ,pojechać na przegląd.                                                                Tak jak piszecie naczelnik według statutu odpowiada za JOT czyli cały sprzęt a nie kierowca namaszczony przez gminę.
 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2021, 18:54:05 wysłana przez jgk »

Offline Karol1965

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 31
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 16, 2021, 19:00:19 »
Panowie ja się z wami w całości zgadzam.Wójt powinien lepiej to finansować wynika to z ustawy.Ale jak to było w pewnym filmie ,,ustawa ustawą a życie życiem"

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 741
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 17, 2021, 16:45:24 »
Największy problem to interpretowanie wszystkiego na swój sposób zarówno przez wójtów, burmistrzów a  na OSP skończywszy powołując się nie na przepisy tylko na hasła typu że to dla dobra społeczeństwa że społecznie. ZOSP RP sam przyznał w piśmie że stosowany system działał w tej formie  od lat. Pytanie dlaczego dopiero teraz wystosowali pismo o wyjaśnienie tej kwestii a nie kilka lat wcześniej.

Offline wujo 2010

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 1.814
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 18, 2021, 13:07:26 »
Największy problem to interpretowanie wszystkiego na swój sposób zarówno przez wójtów, burmistrzów a  na OSP skończywszy powołując się nie na przepisy tylko na hasła typu że to dla dobra społeczeństwa że społecznie. ZOSP RP sam przyznał w piśmie że stosowany system działał w tej formie  od lat. Pytanie dlaczego dopiero teraz wystosowali pismo o wyjaśnienie tej kwestii a nie kilka lat wcześniej.
Dobra , to dlaczego jedno RIO mówi że nie można a drugie na odwrót ?  :fiuu:
Cytuj
W związku z niedawnym nietrafnym stanowiskiem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku, należy wskazać, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Opolu już w 2010 r. dopuszczała finansowanie zatrudnienia kierowców samochodów ciężarowych służących ochronie przeciwpożarowej w urzędzie gminy w ramach umowy o pracę.

Pogląd RIO Opole został wyrażony w Uchwale Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu dnia 30 czerwca 2010r., sygn. 14/29/2010. Sprawa dotyczyła kontroli  RIO w gminie Lubrza. W wystąpieniu pokontrolnym wskazano: „Zaprzestać wydatkowania środków budżetowych z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę w Urzędzie Gminy kierowców samochodów ciężarowych należących do OSP”. Wójt gminy wniósł zastrzeżenia do wniosków pokontrolnych odwołując się do rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, które pozwala na zatrudnienie w urzędzie gminy kierowcy samochodu ciężarowego.

W odpowiedzi na zastrzeżenia wójta gminy, Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu podjęło w/w uchwałę w której stwierdziło: „Jak wynika z ustalonego stanu faktycznego, na stanie mienia komunalnego gminy Lubrza znajdują się m.in. samochody strażackie, motopompy, aparaty prądotwórcze, które są użytkowane przez ochotnicze straże pożarne. Osobami materialnie odpowiedzialnymi za mienie ruchome są kierowcy samochodów ciężarowych, zatrudnieni w Urzędzie Gminy. Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), ochrona przeciwpożarowa jest zadaniem własnym gminy. Sposób wykonywania tego zadania, w szczególności ponoszenia kosztów funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych, został określony w ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1229 ze zm.). W zakresie finansowania kosztów funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych obowiązki gminy zostały określone w art. 28 oraz w art. 32 ustawy. Zdaniem Kolegium, w zakresie określonym przez te przepisy, gmina może ponosić koszty związane z wynagrodzeniem kierowców samochodów ciężarowych służących ochronie przeciwpożarowej, zatrudnionych w urzędzie gminy w ramach umowy o pracę”.
  https://www.lexfire.pl/slider/item/1393-rio-pozwala-na-zatrudnianie-kierowcow-osp-w-urzedzie-gminy
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2021, 13:13:38 wysłana przez wujo 2010 »
Bądź uprzejmy i staraj się pomóc innym. Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania w danym temacie, nie pisz, i tak zostanie to skasowane przez moderatorów :)

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 741
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 18, 2021, 16:34:31 »
RIO zezwala na
Cytuj
Zdaniem Kolegium, w zakresie określonym przez te przepisy, gmina może ponosić koszty związane z wynagrodzeniem kierowców samochodów ciężarowych służących ochronie przeciwpożarowej, zatrudnionych w urzędzie gminy w ramach umowy o pracę”.

Tu jest mowa o umowach o pracę a gminy zapewne stosują inne.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2021, 16:38:00 wysłana przez jgk »

Offline wujo 2010

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 1.814
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 18, 2021, 16:39:14 »
RIO zezwala na
Cytuj
Zdaniem Kolegium, w zakresie określonym przez te przepisy, gmina może ponosić koszty związane z wynagrodzeniem kierowców samochodów ciężarowych służących ochronie przeciwpożarowej, zatrudnionych w urzędzie gminy w ramach umowy o pracę”.

Tu jest mowa o umowach o pracę a gminy zapewne stosują inne.
W większości to umowa zlecenie .
Bądź uprzejmy i staraj się pomóc innym. Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania w danym temacie, nie pisz, i tak zostanie to skasowane przez moderatorów :)

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 741
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 18, 2021, 18:20:38 »
I być może  tu tkwi problem.  A jeśli tak to burmistrzowie wójtowie uszczuplą mocno budżety jak trzeba będzie przeznaczyć kasę nie z ochrony przeciwpożarowej a kasy gminy.Dodatkowo dojdą dodatkowi pracownicy i inne problemy z tym związane i zapewne  w wielu OSP nie będzie kilku na zlecenie tylko 1 na umowę jeśli RIO ma racje. Umowa zlecenie była najlepszą i najmniej obciążającą formą zatrudnienia. Dziś ten  jutro tamten. Umowy o pracę żądzą się swoimi prawami a z tego zaczną wynikać problemy.                                                                                                                                                                               
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2021, 18:35:40 wysłana przez jgk »

Offline wujo 2010

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 1.814
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 18, 2021, 19:33:14 »
I być może  tu tkwi problem.  A jeśli tak to burmistrzowie wójtowie uszczuplą mocno budżety jak trzeba będzie przeznaczyć kasę nie z ochrony przeciwpożarowej a kasy gminy.Dodatkowo dojdą dodatkowi pracownicy i inne problemy z tym związane i zapewne  w wielu OSP nie będzie kilku na zlecenie tylko 1 na umowę jeśli RIO ma racje. Umowa zlecenie była najlepszą i najmniej obciążającą formą zatrudnienia. Dziś ten  jutro tamten. Umowy o pracę żądzą się swoimi prawami a z tego zaczną wynikać problemy.                                                                                                                                                                             
Oszczędności wynikają z tego że od osoby która ma podpisaną umowę zlecenie gmina nie opłaca składek zdrowotych i ZUS u , osoba dostarcza tylko zaświadczenie o tym że gdzieś pracuje a konserwator sprzętu OSP to tylko dodatkowe zajęcie .  Jeśli coś pokręciłem  , to prosze mnie poprawić :)  :straz:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 18, 2021, 19:36:22 wysłana przez wujo 2010 »
Bądź uprzejmy i staraj się pomóc innym. Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania w danym temacie, nie pisz, i tak zostanie to skasowane przez moderatorów :)

Offline tomek2

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 162
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 18, 2021, 19:56:51 »
Chyba,że konserwator jest pracownikiem gminy  to wtedy jego umowa zlecenia jest w pełni oskładkowana. Tak mi powiedziano.
Cudownie jest:powietrze jest! Dwie ręce mam,Dwie nogi mam.W chlebaku chleb, do chleba ser, do picia deszcz...

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 741
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 19, 2021, 17:30:53 »
Pozostaje poczekać na odpowiedz z strony ministerstwa. 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2021, 19:13:21 wysłana przez jgk »

Offline wujo 2010

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 1.814
Bądź uprzejmy i staraj się pomóc innym. Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania w danym temacie, nie pisz, i tak zostanie to skasowane przez moderatorów :)

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.712
  • Getting too old for this shit
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 23, 2021, 16:26:37 »
Odnośnie różnicy między umowami - nieaktualne z grubsza, teraz umowy-zlecenia są tak samo oskładkowane jak umowa o pracę.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline młody13

  • "Wolność nie jest dana raz na zawsze. Trzeba ją stale zdobywać na nowo...” Św. Jan Paweł II
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 824
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 23, 2021, 18:55:21 »
Odnośnie różnicy między umowami - nieaktualne z grubsza, teraz umowy-zlecenia są tak samo oskładkowane jak umowa o pracę.
Nie do końca . Mam u siebie w PSP dwóch konserwatorów w gminach jeden ma 200 zł drugi 800zl co miesiąc . Bez żadnych składek tylko zaświadczenie z PSP że ich zarobki są w średniej krajowej  i zgoda komendanta na dodatkowe zarobkowanie.  Gmina nic nie odprowadza.

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.712
  • Getting too old for this shit
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 24, 2021, 10:54:21 »
Mam u siebie w PSP dwóch konserwatorów w gminach jeden ma 200 zł drugi 800zl co miesiąc . Bez żadnych składek tylko zaświadczenie z PSP że ich zarobki są w średniej krajowej  i zgoda komendanta na dodatkowe zarobkowanie.  Gmina nic nie odprowadza.
Tak, tylko zwróć łaskawie uwagę, że mówisz o funkcjonariuszach. Osoba pozostająca w stosunku służby, która jednocześnie pracuje na podstawie umowy zlecenia, nie podlega obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym z tytułu tej umowy. Tak to dokładnie wyglądało do tej pory, jak będzie wyglądało dalej - trudno powiedzieć, nie siedzę w temacie żeby być super na bieżąco.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline młody13

  • "Wolność nie jest dana raz na zawsze. Trzeba ją stale zdobywać na nowo...” Św. Jan Paweł II
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 824
Odp: Umowy zlecenie, a wykonywanie obowiązków kierowcy/mechanika na rzecz OSP
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 24, 2021, 11:38:15 »
Mam u siebie w PSP dwóch konserwatorów w gminach jeden ma 200 zł drugi 800zl co miesiąc . Bez żadnych składek tylko zaświadczenie z PSP że ich zarobki są w średniej krajowej  i zgoda komendanta na dodatkowe zarobkowanie.  Gmina nic nie odprowadza.
Tak, tylko zwróć łaskawie uwagę, że mówisz o funkcjonariuszach. Osoba pozostająca w stosunku służby, która jednocześnie pracuje na podstawie umowy zlecenia, nie podlega obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym z tytułu tej umowy. Tak to dokładnie wyglądało do tej pory, jak będzie wyglądało dalej - trudno powiedzieć, nie siedzę w temacie żeby być super na bieżąco.
Pełna zgoda kolego , jakaś oszczędność z tego tytułu dla gminy jest . Nie wiem jak to wygląda gdy ktoś KRUS opłaca czy w gminie składki odprowadzają . Pozdraiwam :)