@jgk
U nas ostatnia edycja tego kursu trwała tydzień i można było opuścić tylko 1 zajęcia. Zważywszy na godziny zajęć (16-20) - to jest problem dla większości osób pracujących.
I nie twierdzę, że tematykę kursu przerobię w 5min - twierdzę, że tyle wystarczy bym mógł obsługiwać dodatkowe oświetlenie zamontowane na samochodzie, podczas gdy z treści pisma od KG które wkleiiłeś wynika, że on jest zdania, że bez kursu nie dam rady bezpiecznie tego zrobić...
Zasady organizacji szkoleń członków OSP
Program szkolenia podstawowego strażaków ratowników OSP
Program szkolenia dowódców OSP
Program szkolenia naczelników OSP
Program szkolenia kierowców - konserwatorów sprzętu ratowniczego OSP
Program szkolenia komendantów gminnych Związku OSP RP
Wymieniasz możliwe do odbycia szkolenia. I zgadzam się, że takowe istnieją. Ale dyskusja była o wymogu odbycia "szkolenia kierowców - konserwatorów sprzętu ratowniczego OSP" by móc być kierowcą pojazdu uprzywilejowanego w OSP - a nie przedstawiłeś na to żadnego przepisu ani ustawy. Jedyne wymagane szkolenie pożarnicze które wynika z zacytowanych przez Ciebie ustaw i przepisów to "szkolenie podstawowe strażaków ratowników OSP". Również zacytowany przez Ciebie badziew z senatu nie wymienia tego szkolenia z nazwy, a szkolenia wewnętrzne to nie tylko te które organizuje PSP. My np mamy w jednostce ratownika medycznego jeżdżącego jako obsada karetki który szkoli nas z pomocy przedmedycznej. Czy wg Ciebie to co on robi to nie szkolenie tylko dlatego że nie jest z PSP i nie ma jasno rozpisanego programu?
@straluk
No niestety - jak wynika z pisma KG - wg niego to takie jest. Miałem nadzieję, że trafił się jakiś sensowny, ale to że jest lepszy od poprzednika nie znaczy najwyraźniej, że jest dobry... Po prostu że poprzeczka była naprawdę nisko. Osobiście absolutnie nie zgadzam się z interpretacją przepisów przez KG i uważam, że to co przedstawił w piśmie to tylko jego interpretacja i "życzę powodzenia" jakiemukolwiek oficerowi PSP który usiłował by u siebie w rejonie wymusić taką interpretację w obecnych warunkach... I w pełni zgadzam się z Twoją opinią, że dochodzimy już do granic paranoi.
@Radhezz
A jak ktoś chce wyłączać z działań kierowcę po dojeździe na miejsce zdarzenia, tudzież zbraniać obsługi sprzętu silnikowego druhom bez szkolenia kierowców-konserwatorów sprzętu to w teorii życzę żeby nie trafił na sytuację gdzie prokurator będzie go wypytywał czemu tak postąpił. W praktyce trudno sobie wyobrazić, żeby KDR z PSP był aż takim debilem.
W pełni się z tym zgadzam. Że już nie wspomnę o wdzięczności kolegów z jednostki, po tym jak rozwścieczy okoliczne OSP które mogą odpłacić "pięknym za nadobne".
Od siebie pragnę też dodać, że czasy w których nie było jasno określonych szkoleń, ani wymogów odbycia jakichkolwiek szkoleń przez strażaków OSP wcale nie są tak odległe jak niektórzy zdają się sądzić. A i w pierwszych latach istnienia kursy te nie były obowiązkowe a były jedynie ciekawostką i czymś co można ukończyć, ale nie trzeba.
Zaś wymogi jakie KSRG i PSP próbują narzucać zastępom wyjeżdżającym do akcji w kwestii wyszkolenia to idiotyzm i masa pobożnych życzeń. I całkowita wina takiego stanu rzeczy leży po stronie PSP - w znacznej mierze KG - więc zanim zaczną wypatrywać drzazgi w oku OSP niech wyjmą belkę ze swojego. Bo program wielu szkoleń jest przestarzały, miejsc na szkoleniach za mało a absurdalna ilość godzin i brak elastyczności co do terminów i godzin szkoleń to głupota która z każdym rokiem coraz bardziej odbija się na OSP i na KSRG jako całości... W obecnym kształcie i przy obecnych wymogach nie miałbym szans ukończyć szkolenia podstawowego nie rezygnując z pracy zawodowej. I z tej przyczyny OSP tracą 60-80% potencjalnych strażaków.
PS. Zastępca naczelnika w naszej jednostce nie ma i nie będzie miał szkolenia naczelników i co nam PSP zrobi? Jak chciał iść na szkolenie poinformowano go, że musi powtórzyć szkolenie dowódców, a żeby to zrobić musi zmienić pracę, bo w obecnej nie spełni wymogu obecności na zajęciach. A jak wiadomo dla osób po 50tce praca leży na chodniku i mogą w niej przebierać...
Zaś na 13 kierowców szkolenie konserwatorów ma 4. Bardzo chętnie zgłosił bym na radiu że czekamy na kierowcę bo 6 którzy dotychczas przybiegli nie ma tego szkolenia i nie może jechać...