Służba > Forum ochotników

Cnbop dla używanego auta w OSP

<< < (2/15) > >>

młody13:
Dobra już wiem ile wynosi certyfikat . A jeszcze pytanie odnośnie homologacji podwozia bo do tego badania mam dostarczyć . Gdzie tego szukać jak auto z 91 roku  :szalony:

EljotNes:
pamiętaj to jest badanie /taka weryfikacja/, a nie świadectwo cnbop te dostaniesz dopiero gdy pojazd będzie spełniał wymogi, a co trzeba będzie ewentualnie zrobić/przerobić dowiesz sie po badaniach i dopiero możesz wycenić ew koszty dodatkowe

wujo 2010:
https://www.infosecurity24.pl/samochody-osp-uziemione-przez-drogie-certyfikaty-mswia-trwaja-prace-nad-obnizeniem-kosztow?fbclid=IwAR3uiWy6mi-hBtgu1RUf3yR4Y65imkx94KLhnOWlkyHM3Jl8CWqgbW87My8. Trwają prace nad obniżeniem kosztów CNBOP dla pojazdów używanych w OSP .

krzysiek_2k:
Właściciel jednej z firm sprowadzających samochody z zagranicy i robiącej też zabudowy w rozmowie telefonicznej powiedział mi, że są gotowi przeprowadzić certyfikację sprowadzonego samochodu, natomiast trzeba się liczyć z tym, że będzie to koszt ok. 100 tysięcy złotych. Wiąże się to z przygotowaniem dokumentacji pojazdu, jaką należy przedstawić w Józefowie, a także z kosztami samych badań i wystawieniem certyfikatu przez Centrum. Inna sprawa że przedstawiciel CNBOP nie potrafił powiedzieć ile będzie kosztować certyfikacja, bo sam koszt certyfikatu i sprawdzenie dokumentacji to jedno, a badania techniczne itd. to drugie.

jgk:
Gdyby doszło do sytuacji że certyfikat miałby kosztować 10 tyś zł, to zakładam że spadł by drastycznie popyt na nowe auta produkowane na rodzimym rynku.Dziś wiele OSP jest zmuszona  do ciułania kasy i zakupu nowego auta z racji małej ilości na rynku wozów bojowych z certyfikatem lub problemem jest jego braki, do tego są to zazwyczaj auta mocno leciwe i zużyte. Dlatego raczej nie popuszczą jeśli idzie o certyfikat za duża kasa do stracenia.A przecież rodzimi producenci też wykładają  kasę na certyfikaty i zapewne też są przeciwni takim działaniom. 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej