Autor Wątek: Cnbop dla używanego auta w OSP  (Przeczytany 6981 razy)

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 568
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 18, 2020, 16:40:40 »
Ojojoj odezwali się Ci którzy mają szansę na  kaskę, a tacy jak ja są w tym momencie  niewygodni bo piszą prawdę
Cytuj
To, że w twoim zadupiu brakuje ludzi nie jest zasadą w kraju!
. Człowieku jeśli dla Ciebie problem braku ludzi sięgający 85% jednostek  powiatu tak powiatu nie jest problemem to rewelacja tak sobie dalej tłumacz. 
Zobaczymy jak te dobrze mające się OSP z tych mlekiem i miodem płynących rejonach pomogą PSP w rejonach tych na zadupiu o którym piszesz  Życzę powodzenia.   
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2020, 18:34:44 wysłana przez jgk »

Offline andoria

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 92
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 18, 2020, 19:56:25 »
Nie wszystkie problemy da się rozwiązać od razu. Zresztą nawet jakby coś zrobili, to i tak Tobie nie dogodzi.

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 568
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 18, 2020, 21:10:40 »
Nie robią mi dobrze tylko sobie.Gdyby zależało by IM na mojej osobie i innych ochotnikach to nie dawali by marchewki w postaci możliwości posiadania używanego samochodu tylko zrobili by coś dla samych ochotników, a tak wygląda to że skoro jeszcze działają to dobrze będziemy się martwić jak przestaną.

Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.566
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 18, 2020, 23:45:26 »
LOL xD

Nie wiem co tu się odwala w komentarzach, ale serio - jak można narzekać na auta używane, skoro jak 10 lat temu było dużo Starów i Jelczy, tak dzisiaj dalej jest. Te auta mają dzisiaj konstrukcyjnie  po 30-40 lat, a już po 10 od rozpoczęcia produkcji były przestarzałe. Jedyne co się zmieniło, to praktycznie brak Żuków już, bo kto był trochę ogarnięty to załatwiał busy z policji. No to nowe auta nie były, a i tak lata świetlne do przodu.

U mnie powiem szczerze że dziadowania ciąg dalszy, żeśmy myśleli że jest program wymiany wozów w gminie, bo wymieniano po jednym wozie na rok przez jakiś czas, tylko po prostu trzeba poczekać na swoją kolej... Nawet spoko, bo przebudowa remizy jeszcze się nawet nie zaczęła, a bez tego ani rusz. Tylko że od niedawna "ptaszki ćwierkają", że koniec z nowymi wozami. W dodatku nowy regulamin budżetu obywatelskiego wyklucza projekty związane z OSP... Także tego... wracamy na ziemię, papa marzenia. Znowu jedyną opcją staje się używka, i to skombinowana we własnym zakresie.
Kierowca CE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i szeregowy rezerwy. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 568
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 21, 2020, 21:38:05 »
Cytuj
https://osp.pl/artykuly/woz-osp-suchy-las-wreszcie-z-certyfikatem-cnbop-batalia-trwala-ponad-2-lata,20827/
No to ciekawie się rozwija temat aut z certyfikatami.Jak  wynika z artykułu owego dokumentu brakowało nie w używanym a NOWYM  aucie.
Teraz pytanie ile nowych aut nie posiada tego dokumentu i nie powinno teoretycznie brać udziału w akcji i jak to możliwe że producenci sprzedają auta bez dopuszczenia?

Offline andoria

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 92
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 22, 2020, 09:13:28 »
Żadna to tajemnica, że nowy nie miał certyfikatu i od dawna o tym mówiłem. Wina zamawiajacego i tyle. Nowych niewiele nie ma certyfikatu. Jak kupujesz auto od tych większych producentów to nie ma problemu bo oni mają droższy certyfikat na serię, ale i auto droższe.

Lepiej żeby KG nie chciał Cię jednak zatrzymywać w szeregach OSP. Takich ludzi nie potrzeba ani w PSP, ani OSP.

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 568
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 22, 2020, 15:16:42 »
Tak tłumacz i wmawiaj dalej innym że lepiej kombinować, bo może się uda,bo liczy się kasa, kasa, kasa, kasa i prestiż bo mamy a inni nie, nieważne jakim sposobem, a potem płacz bo kupili auta i nie mogą jeździć. A zagraniem poniżej pasa jak dla mnie jest wykorzystywanie faktu niesienia pomocy innym w momencie kiedy jest problem, za który sami ponoszą odpowiedzialność.
Co do mojej osoby jak będziesz miał tyle stażu w ochronie przeciwpożarowej co ja mam, to może zrozumiesz  na czym polega niesienie pomocy a nie lansowanie się wśród innych.
Na koniec zaskoczę Cię faktem że osoby zarówno z okolicznych OSP jak i panowie PSP darzą moją osobę  na tyle dużym zaufaniem że twoje słowa o byciu w OSP są mocno wyssane z palca.
   

Offline EljotNes

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 186
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 22, 2020, 16:52:51 »
odbiegacie od tematu, certyfikat ma jedną zasadniczą wadę - cenę z kosmosu, a gdyby chcieć się dokładnie przyjrzeć to większość nowych aut może i ma certyfikat ale czy na pewno zgodny, jeżeli ktoś wprowadza zmiany a zazwyczaj tak jest to odbierany pojazd nie jest identyczny z certyfikowanym i powinien mieć aneksowany, tylko ze nikomu na tym nie zależy /jedyny zainteresowany to cnbop - dodatkowa kasa za badanie/, a my i tak nie mamy dostępu do protokołu badań wzorcowego pojazdu z certyfokacji /tajemnica handlowa/ więc łykamy co nam położą i świat się kręci ;)

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 568
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 22, 2020, 18:00:04 »
Zatem w jakim celu stworzono i nałożono wymóg certyfikowania aut pożarniczych?
Dla jednych jest to zbędny wymysł i jak  nie przejmują się tym faktem do momentu problemów jakie z tego wynikają a wiemy że auta stoją.
Drudzy kupując zwracają uwagę na ten fakt

Offline mariuszp

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 672
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 22, 2020, 18:36:40 »
Koleżanki i koledzy
kilka faktów odnośnie badań bo piszecie co wam ślina przyniesie
- ilu z autorów postów widziało jak przebiega badanie auta w CNBOP? pewnie żaden to proszę o zapoznanie się z programem badań
- kto z autorów wie z czego wynika cena badania ? pewnie żaden - 2 składniki badania laboratorium + Jednostka certyfikująca za wydanie sprawdzenie i nadzór nad dokumentacją
- kto wie jaka jest cena samej dokumentacji w JCW ? no tak ponad 4500 netto czyli grubo ponad 5000 brutto
- czy cenę wymyśla CNBOP ? laboratorium tak i jest oparta o stawkę godzinowa wykonania prac i zaręczam wam że żaden warsztat u Pana Józia by się za te pieniądze nie dotknął do auta , koszt dokument u określa Państwo w oparciu o stawkę średniego wynagrodzenia w przemysle - tak podwyżka płac górników wpływa na podwyżkę papierów w CNBOP
- czy CNBOP chce badać samochody uzywane OSP - nie nie chce ale będzie musiało
- czy jest to biznes dla CNBOP - nie nie jest , wola w w tym czasie badać tysiące innych rzeczy

Ni nie jestem miłośnikiem CNBOP ale doceniam to co robią
jak zacznie OSP na lipę badać auta to dla firm jak moja zabraknie czasu na inne badania bo PREZYDENT /KOMENDANT/ POSEŁ ... obiecał
prościej by było wprowadzić zapis że OSP może sprowadzić auto zgodne z normą dla aut pożarniczych  ( tu mamy pare norm dla aut ) , norma dla silnika nie wiem np Euro 4 ( wojsko i służby są zwolnione ze stosowania aut z najnowszymi normami ) i nie starsze niż ... lub przebieg
i to załatwiło ten cały problem
plus zalegalizowanie automatem to co jest ( z wyłączeniem pojazdów nie spełniających wymagań drogowych czyli aktualnych przeglądów technicznych )
ale mamy wybory i Prezydent obiecał :)
za wasze pieniądze druhowie

Offline lesny

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 22, 2020, 20:31:02 »
Mariusz P. Cena wynika z monopolu CNBOP. Na wolnym rynku byłoby to 1/3 ceny. W UE są normy na samochody pożarnicze. Producent produkując maszynę spełniającą odpowiednie normy zharmonizowane na w domniemaniu produkt bezpieczny. Koniec kropka. Co takiego bada CNBOP i jeszcze jak to bada to lepiej byście nie wiedzieli bo przy niektórych producentach wygląda to .. no bardzo słabo.
A na marginesie to jak sobie np. Niemcy radzą bez CNBOP. No tam auta łamią się w pół i wypadają z zakrętów...Mariuszu nie broń fikcji!

Offline mariuszp

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 672
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 23, 2020, 07:23:27 »
Mariusz P. Cena wynika z monopolu CNBOP. Na wolnym rynku byłoby to 1/3 ceny. W UE są normy na samochody pożarnicze. Producent produkując maszynę spełniającą odpowiednie normy zharmonizowane na w domniemaniu produkt bezpieczny. Koniec kropka. Co takiego bada CNBOP i jeszcze jak to bada to lepiej byście nie wiedzieli bo przy niektórych producentach wygląda to .. no bardzo słabo.
A na marginesie to jak sobie np. Niemcy radzą bez CNBOP. No tam auta łamią się w pół i wypadają z zakrętów...Mariuszu nie broń fikcji!
o jakiej cenie mówisz?
przeczytaj post ze zrozumieniem
cena za dokumenty jest cena urzędową , którą określa Państwo
cena za badania ( laboratorium ) jest cena ustalana przez instytut ale uwierz mi CNBOP nie jest najdroższym instytutem
Fikcja to jest to co teraz KG ministerstwo prezydent zafunduje OSP
będzie rozporządzenie dla samochodów używanych - CNBOP wystawi dokumenty , i weźmie kasę ( tak to prawda) i nic z autem nie zrobi bo nie ma dokumentacji technicznej auta - i to jest fikcja
pamiętaj że właścicielem CNBOP jest ministerstwo spraw wewnętrznych czyli Państwo przełoży kasę OSP do swojej kieszeni
nie bronię CNBOP ale mają do powiedzenia tyle ile ż za okupacji - KG i Minister tutaj piszcie :)

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 568
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 23, 2020, 11:23:48 »
Kolego kiedyś wkleiłem link zawierający, temat parametrów i jak wyglądają badania pojazdów ,czy zawierało wszystko nie wiem ale pokazywało na czym to polega.
Cytuj
prościej by było wprowadzić zapis że OSP może sprowadzić auto zgodne z normą dla aut pożarniczych  ( tu mamy pare norm dla aut ) , norma dla silnika nie wiem np Euro 4 ( wojsko i służby są zwolnione ze stosowania aut z najnowszymi normami ) i nie starsze niż ... lub przebieg
Kto ma stwierdzić czy konkretny pojazd jest zgodny z jakąkolwiek normą pomimo że posiada jakiś dokument?.
Co do normy silnika nie powinno być żadnej-o ile silnik jest na tyle ekologiczny że nie zagraża bezpieczeństwu mam na myśli dymienie.
Przebieg nie odzwierciedla stanu technicznego urządzeń zamontowanych na pojeździe.Przebieg może być mały a armatura, autopompa i całą reszta może być w stanie agonalnym.
Według mnie jak dojdzie do sytuacji kiedy świadectwo będzie wydawane na piękne oczy bo niby spełnia jakieś tam normy które pokrywają się z obowiązującymi u nas to będzie katastrofa począwszy od ich użytkowników po użytkowników  nowych aut bo nie wierzę że  producenci nowych aut nie obniżą jakości sprzętu w nowych pojazdach a to zapewne szybko wyjdzie w czasie eksploatacji i w obu przypadkach będzie płacz i lament.Taka na marginesie będąc na ostatnich ćwiczeniach miałem okazję porozmawiać z jednostkami które stały się posiadaczami nowych pojazdów iveco, kamazów, manów i z tego co mówią  porażka bez serwisów się nie obejdzie co chwilę coś się dzieje zatem czego mozna się spodziewać po używanych.Może kiedyś inaczej podchodzono do projektowania kto wie.
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2020, 11:28:38 wysłana przez jgk »

Offline oliwier

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 965
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 08, 2020, 14:41:03 »
Projekt zmian w Ustawie o ochronie przeciwpożarowej, która ma obowiązywać od 1 lipca 2020
Art. 3. W ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U.z 2019 r. poz. 1372, 1518 i 1593) wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 7:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Dopuszczenia do użytkowania wyrobów, o których mowa w ust. 1, zwane dalej „dopuszczeniami”, w formie świadectwa dopuszczenia, wydają instytuty badawcze Państwowej Straży Pożarnej, wskazane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych.”,
b) ust. 7–9 otrzymują brzmienie:
„7. Dopuszczony wyrób podlega oznakowaniu przez producenta znakiem instytutu badawczego Państwowej Straży Pożarnej, który wydał dopuszczenie.
8. W okresie, o którym mowa w ust. 3, wyroby, na które zostało wydane dopuszczenie podlegają kontroli zgodności wyrobu z wymaganiami technicznymi, dokonywanej przez instytut badawczy Państwowej Straży Pożarnej, który wydał dopuszczenie.
9. W przypadku negatywnych wyników kontroli, o której mowa w ust. 8, instytut badawczy Państwowej Straży Pożarnej, który wydał dopuszczenie może je cofnąć.”;
2) po art. 7 dodaje się art. 7a w brzmieniu:
„Art. 7a. 1. Wprowadzenie do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w art. 15 pkt 1a–6 i 8, pojazdów pożarniczych używanych przez co najmniej 5 lat na terenie innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej albo w Republice Turcji oraz w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) będących stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, licząc od daty pierwszej rejestracji poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia albo wykorzystywanych do prowadzenia działań ratowniczych, jest możliwe po uprzednim uzyskaniu pozytywnej opinii technicznej, wydawanej przez instytuty badawcze Państwowej Straży Pożarnej, zwanej dalej „opinią”.
2. Opinia wydawana jest bezterminowo i jednostkowo dla każdego z pojazdów, w ramach indywidualnego postępowania.
3. W przypadku gdy w pojazdach, o których mowa w ust. 1, zostaną dokonane zmiany konstrukcyjne, materiałowe lub technologiczne mogące mieć wpływ na właściwości użytkowe pojazdów albo rozszerzenie lub zmianę zakresu ich zastosowania, przed dalszym użytkowaniem pojazdów w jednostkach ochrony przeciwpożarowej, nabywca, właściciel lub użytkownik informuje o tym instytut badawczy Państwowej Straży Pożarnej, który wydał opinię.
4. Po otrzymaniu informacji, o której mowa w ust. 3, instytut badawczy Państwowej Straży Pożarnej, który wydał opinię, przeprowadza kontrolę wpływu wprowadzonych zmian na spełnienie wymagań techniczno-użytkowych, o których mowa w ust. 7, zwaną dalej „kontrolą”, i w zależności od jej wyniku:
1) utrzymuje w mocy wydaną opinię;
2) zmienia wydaną opinię;
3) cofa wydaną opinię.
5. Do procedury wydania opinii oraz przeprowadzenia kontroli w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się art. 7.
6. Za wydanie opinii i przeprowadzenie kontroli pobierane są opłaty przez instytut badawczy Państwowej Straży Pożarnej, który wydał opinię lub przeprowadził kontrolę.
Wysokość opłaty ustala się na podstawie rzeczywiście poniesionych kosztów, z uwzględnieniem liczby godzin pracy i stawki godzinowej.
7. Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia, tryb wydawania opinii oraz przeprowadzenia kontroli dla pojazdów, wymagania techniczno-użytkowe dla pojazdów, w tym dopuszczalny dotychczasowy czas ich użytkowania, dokumenty wymagane do uzyskania opinii oraz szczegółowe czynności przy wydawaniu, kontroli albo cofaniu opinii, a także wysokość opłaty za wydanie opinii, biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia bezpiecznego korzystania z pojazdów, zapewnienie możliwie najmniejszego negatywnego wpływu pojazdów na środowisko,
przeznaczenie pojazdów oraz sposób ich wykorzystania, rzeczywiste koszty poszczególnych czynności oraz konieczność zapewnienia sprawnego wykonywania czynności.”.
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline oliwier

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 965
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 08, 2020, 14:45:56 »
Wprowadzenie do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w art. 15 pkt 1a–6 i 8, pojazdów pożarniczych używanych przez co najmniej 5 lat"
Co z pojazdami młodszymi niż 5 lat sprowadzonymi z zagranicy. Będą musiały mieć opinię techniczną, świadectwo dopuszczenia czy też nic nie będą musiały mieć?
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 568
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 08, 2020, 17:12:10 »
Cytuj
Co z pojazdami młodszymi niż 5 lat sprowadzonymi z zagranicy. Będą musiały mieć opinię techniczną, świadectwo dopuszczenia czy też nic nie będą musiały mieć?

 użytkowanie
 
Cytuj
jest możliwe po uprzednim uzyskaniu pozytywnej opinii technicznej, wydawanej przez instytuty badawcze Państwowej Straży Pożarnej, zwanej dalej „opinią”.

Pytanie raczej co z autami  starszymi niż 5 lat bo i takowe są kupowane skoro  ma być brany dopuszczalny dotychczasowy czas ich użytkowania. Użytkowanie z  norm PSP ?Czyli przebieg nie większy niż i wiek nie więcej niż 12 lat dla co niektórych aut?
W efekcie i tak trzeba będzie za papier zapłacić, pytanie jaki będzie koszt doprowadzenia auta do obowiązujących norm aby go wydano.
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2020, 17:21:46 wysłana przez jgk »

Offline EljotNes

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 186
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 08, 2020, 21:23:35 »
Wprowadzenie do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej, o których mowa w art. 15 pkt 1a–6 i 8, pojazdów pożarniczych używanych przez co najmniej 5 lat"
Co z pojazdami młodszymi niż 5 lat sprowadzonymi z zagranicy. Będą musiały mieć opinię techniczną, świadectwo dopuszczenia czy też nic nie będą musiały mieć?
logiczne normalne świadectwo inaczej producenci jak Rosenbauer mogli by sprzedawać bez świadectwa,  a nasi lokalni ze świadectwem czyli drożej

cnbop i tak umywa ręce bo wystawia dokument jednorazowo na każdy pojazd indywidualnie /pewnie niezła kolejka może być/, a jak cos to
pkt
W przypadku gdy w pojazdach, o których mowa w ust. 1, zostaną dokonane zmiany konstrukcyjne, materiałowe lub technologiczne mogące mieć wpływ na właściwości użytkowe pojazdów albo rozszerzenie lub zmianę zakresu ich zastosowania, przed dalszym użytkowaniem pojazdów w jednostkach ochrony przeciwpożarowej, nabywca, właściciel lub użytkownik informuje o tym instytut badawczy Państwowej Straży Pożarnej, który wydał opinię.
i biada ci jeżeli coś przerobiłeś/zmodyfikowałeś we własnym zakresie

Offline jgk

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 568
Odp: Cnbop dla używanego auta w OSP
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 11, 2020, 20:07:12 »
Cytuj
https://osp.pl/artykuly/koniec-z-certyfikatem-cnbop-dla-uzywanych-wozow-gasniczych-jest-projekt-ustawy,21038/

Zastanawiające jest to że koszt 7-8 tys za auto, czyli po nowemu trzeba będzie przebadać 10 aby zarobić to co dziś badając 1 auto.
Przeliczyli że będzie to masa aut do przebadania, łącznie z tymi które już są zatem liczą zapewne na zarobek, nie wierzę że dopuszczą aby byli stratni.
Skoro biorą pod uwagę nawet auta które już są, a wiadomo kasa musi się zgadzać a nadmiar mamony nie zaszkodzi,to wcale nie będę zaskoczony jak dojdzie do sytuacji że wymuszą na OSP nie mających  papieru do przymusowego badania pod pretekstem wycofania auta, a kolejnym argumentem zapewne będzie że usługa staniała.