Pożarnictwo > Sprzęt

Zakup średniego samochodu ratowniczo gaśniczego 2019

<< < (4/4)

mako:
Trudny teren? Tzn ile km robicie w tym trudnym terenie rocznie? Auta strażackie powinny być przede wszystkim bezpieczne. My jednak bierzemy 4x4 ktorymi się jeździ fatalnie. Myślę  ze ok 99 procent wszystkich jazd.
Taka tendencja jest jesli chodzi o wodę to najlepiej GBA ale zeby miało z 5 ton wody :gwiazdki: NO I DZIALKO Z 3000 ORAZ AUTOPOMPĘ 5000 L/MIN

oliwier:
Posiadam w mojej jednostce GBA 4,5/32 z działkiem 3200 4X4U.
Taki trochę dziwoląg ale niestety program z którego pozyskiwaliśmy fundusze nie przewidywał zakupu ciężkich samochodów (z wyjątkiem jednego zaklepanego po linii politycznej  :-\) i trzeba było coś wykombinować zastępczo.
Podwozie MB, manualna 6 stopniowa skrzynia biegów i przede wszystkim zdrowy rozsądek kierowców powoduje że nikt jeszcze nie tego auta nie zakopał.
Najczęstszym błędem jest przeświadczenie kierowców że skoro 266 wchodził wszędzie to ten nowy też wejdzie. Tylko że to zupełnie inne konstrukcje i właściwości jezdne.

mako:
Cała skandynawia jeździ pojazdami 4x2 z zawieszeniem pneumatycznym. Gdzie zbiorniki na wode maja 3 lub 4 tony. Auta są bezpieczne . Radzą sobie w różnym  terenie - odpowiednie opony-  tzw. regionalne. Są  produkowane nawet w Polsce. Czesi także je kupują. https://www.kobit-thz.cz/ew/ew_images/image?EwImage=fa07a6d4-ddf7-46a4-839a-a63981047ea9&Filter=77c1217a-447d-4780-83bd-af3cc79a9487.
A u nas kupujemy to co firma karasujsca ma na parkingu. Przetarg trzeba zrobic do końca roku,  gdzie finansowanie jest znane ok maja. Śląsk próbuje drugi raz zrobic przetarg pod auto typu GCBA 4/32 na zawieszeniu pneumatycznym i nic nikt nie jest zaintetesowany. Firmy twierdzą ze za późno zamowienie - brak podwozia, nikt nie kupi poźniej takiej wersji bo za mało wody oraz auto musi być 4x4.
Szkoda bo wlasnie widzę ze wracamy do aut typu midlainer 4x4. Kto jezdzil wie. Kto miał nim wypadek też wie.
Może ktoś  kiedyś ważny to zrozumie. :wall:

Emi:
Od 2016 roku w swojej jednostce mamy owe Iveco z zabudową od Szcześniaka i szczerze powiem że są plusy i minusy tego samochodu. Na chwilę obecną awarii nie ma, lecz najpoważniejszym problemem jest bardzo miejsca dla roty. Zakładanie AODO czy inne manipulacje są wręcz niemożliwe

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej