Autor Wątek: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..  (Przeczytany 16691 razy)

Offline rocky323

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 197
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 05, 2019, 10:36:13 »
x
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2020, 20:01:59 wysłana przez rocky323 »

Offline Krucyfiks998

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 05, 2019, 23:26:15 »
Odpowiem szczerze coś w tym jest już zdążyłem kilka rzeczy poznać a podczas ostatnich zabaw z deską rozdzielczą .... (przykręcana na wkręt) spaliła się stacyjka i do wymiany.... wskaźniki od paliwa nie działają , od autopompy wyrwany przewód ciśnienia jest trochę zabaw ale niestety gmina raczej nam drugiego auta nie kupi i trzeba jakoś doprowadzić to do stanu półjezdnego mimo wszystko rocky masz racje  :P -_-

Offline mixxol1998

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 85
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 06, 2020, 19:06:41 »
Panowie muszę wrócić lekko do stara wymieniony został licznik paliwa który o dziwo zaczął działać ale w desce rozdzielczej taki makaron że ho ho

Po włączeniu zapłonu licznik ciśnienia oleju pokazuje maksymalne ciśnienie i nie chce zejść co może być przyczyną? zwarcie ? styk ?


Offline fireman90

  • Jajakobyły...
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 354
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 06, 2020, 22:00:39 »
Przyczyną najczęściej jest spadnięcie przewodu z nadajnika ciśnienia oleju (rzadziej uszkodzenie samego nadajnika). Podnieś maskę i sprawdź, nadajnik jest po prawej stronie silnika, pod rozrusznikiem. Podobny efekt będzie również gdy spadnie jeden z przewodów ze wskaźnika (jak powiadasz, że pod deską rozdzielczą masz "makaron" to również nie wykluczone).

Offline mixxol1998

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 85
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 07, 2020, 21:08:22 »
Okazało się że przewód się zluzował dzięki.

Teraz mam jeszcze pytanie czy ktoś robił może oświetlenie zewnętrzne do starika ? ma jakieś zdjęcia porady jak podłączyć najlepiej czy z aku czy podpiąć się do czegoś i którędy to poprowadzić ( do aku właśnie podłączyliśmy bezpośrednio trąby ale z bezpiecznikiem oczywiście) co do oświetlenie zewnętrznego bardzo byśmy chcieli zrobić bo to jest tragedia jak jedzie się w nocy i chce się coś zrobić przy nim  :straz: :wacko: :wacko:

Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.680
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 08, 2020, 12:18:19 »
Teraz mam jeszcze pytanie czy ktoś robił może oświetlenie zewnętrzne do starika ? ma jakieś zdjęcia porady jak podłączyć najlepiej czy z aku czy podpiąć się do czegoś i którędy to poprowadzić ( do aku właśnie podłączyliśmy bezpośrednio trąby ale z bezpiecznikiem oczywiście) co do oświetlenie zewnętrznego bardzo byśmy chcieli zrobić bo to jest tragedia jak jedzie się w nocy i chce się coś zrobić przy nim  :straz: :wacko: :wacko:
Nie robiłem, ale mam zamiar. Sporo zależy od tego o jakim oświetleniu mowa, w jakiej technologii, itd. W tej chwili są dwa halogeny, jeden na tył, drugi na dach, działa to przyzwoicie nawet, ale w Starze trzeba bardzo uważać z poborem mocy - już mi się zdarzyło że po akcji w nocy po zgaszeniu nie odpalił, a raz to nawet zdechło całe oświetlenie i sprzęt elektryczny, mimo tego że silnik pracował cały czas na wolnych obrotach.

Tak czy siak - bezpośrednio do akumulatora najlepiej. W jakimś miejscu wrzucić tylko przekaźnik i nim sterować przełącznikiem. Więcej bym podpowiedział, gdyby wszelkie prace nie zostały wstrzymane w związku z epidemią, a tak to tylko mogę powiedzieć że wszystko zależy od planów, u mnie tych dodatkowych rzeczy trochę jest i łączenie "na pająka" jest bez sensu, zwłaszcza że część urządzeń jest na 12V, a część na 24V, dlatego miałem chęci trochę inaczej to "zamotać", robiąc dodatkową skrzynkę zasilania z przekaźnikami i bezpiecznikami.
Kierowca DCE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i rezerwista. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline rocky323

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 197
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 09, 2020, 21:53:37 »
Pytanie za 100 punktów.

Do czego w zabudowie Jelcz 005/008 były w przedziale załogi, w tych szafkach za kanapą takie tuby na jakiś sprzęt? nie wiem jak to nazwać. Poprostu 4 wąskie tuby :D

Offline Radhezz

  • Semper Paratus
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.680
  • Płeć: Mężczyzna
  • OSP i nie tylko...
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 10, 2020, 11:24:28 »
Nie wiem o jakie tuby może chodzić za bardzo, ale jeśli o to o czym myślę, to u nas były to zamontowane uchwyty pod zapasowe butle do aparatów AP-3/APS.
Kierowca DCE. Niegdyś ambitny, a teraz tylko OSP i rezerwista. I to też w wolnej chwili tyko.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline fireman90

  • Jajakobyły...
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 354
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 10, 2020, 12:02:35 »
  czy ktoś robił może oświetlenie zewnętrzne do starika ? ma jakieś zdjęcia porady jak podłączyć najlepiej czy z aku czy podpiąć się do czegoś i którędy to poprowadzić ( do aku właśnie podłączyliśmy bezpośrednio trąby ale z bezpiecznikiem oczywiście) co do oświetlenie zewnętrznego bardzo byśmy chcieli zrobić bo to jest tragedia jak jedzie się w nocy i chce się coś zrobić przy nim
Druhowie, którzy pozyskali od nas STAR-a zamontowali na nim lampy ledowe (dwie po bokach i jedną z tyłu). Przygotowali wszystko więc na ich prośbę tylko podłączyłem całość. Zasilanie do włączników wyprowadziłem z bezpiecznika pod deską (tam gdzie napięcie jest bez włączenia stacyjki).
W Waszym przypadku, jeśli macie wyciągnięty przewód od aku to wystarczy zrobić odczep z osobnym bezpiecznikiem do zasilania lamp. Ważna rzecz przy lampach aby dawały światło rozproszone a nie punktowe, bo wtenczas oświetlenie pola pracy niewiele daje.
Trzeba również mieć na uwadze to o czym wspomniał kol. @Radhezz ,czyli dodatkowe obciążenie i tak mało wydajnego systemu elektryki w STAR-ze . Co prawda LED-y teoretycznie pobierają niewiele prądu ale podczas działań i pracy silnika na wolnych obrotach, przy dodatkowym obciążeniu akumulatory są niedoładowane.

Offline mixxol1998

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 85
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 27, 2021, 17:57:30 »
Panowie reduktor rozłączony co tam powinno być dokładnie nie wiemy

Offline piotr159

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Star 244 nowe wyzwania nowe problemy..
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 07, 2022, 02:27:45 »
Wygląda jak by było urwane 🤔
Ile ten trzpień powinien chodzić do przodu, tylu ? U mnie w starze dźwignia w kabinie jest na ścianie chcąc ją pociągnąć do przodu w reduktorze trzpień rusza się na 2cm maksymalnie czyli na moje jak by cały czas był załączony na terenowych biegach.