Autor Wątek: Wybór GBA  (Przeczytany 23229 razy)

Offline SciemA

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 21, 2017, 23:46:12 »
Serdeczne dzięki, bardzo mi pomogłeś ;)

Offline oliwier

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.349
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 22, 2017, 09:45:17 »
Najlepszym rozwiązaniem aby zbić cenę jest zapis w specyfikacji "podwozie wraz z zabudową fabrycznie nowe". To są czasem oszczędności dochodzące nawet do 100.000 zł
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline joker26

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 410
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 22, 2017, 13:06:55 »
Panowie o jakich wy "bajerach" mówicie? maszt, wyciągarka, aparaty za plecami to bajer? Proponuję wobec tego zrezygnować z dołączanego napędu na przednią oś będzie taniej..........

Offline budziol

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 22, 2017, 14:39:49 »
Taaaa, świetnie jak kupując samochód nie musicie oszczędzać i możecie pozwolić sobie na te wszystkie udogodnienia ułatwiające akcję... Niestety nie wszyscy mają tak bogate Gminy / sponsorów...
Poza tym, nie wiem jak u Ciebie w jednostce, ale u nas to strażacy gaszą pożary, nie super wypasiony sprzęt. Nasz poczciwy Star 244 nie miał ani wyciągarki, ani masztu oświetleniowego ani aparatów za plecami i jakoś dawaliśmy radę... I o ile pewne rzeczy jak napęd 4x4 muszą być w samochodzie od początku, o tyle nic nie stoi na przeszkodzie by po pewnym czasie dokupić wyciągarkę i zamontować ją na pojeździe. Maszt oświetleniowy mamy przenośny, jak się dorobimy to kupimy taki do zamontowania na samochodzie (instalacje do dodatkowego sprzętu są już przez producenta wyprowadzone). A aparaty mamy 2 w kabinie za siedzeniami kierowcy i dowódcy + 2 na zabudowie ze specjalnymi uchylnymi uchwytami ułatwiającymi ich założenie. W mojej ocenie nie ma żadnej tragedii;p No ale jak to mówią, złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy;p

Offline joker26

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 410
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 22, 2017, 18:49:17 »
Zapomniałeś tylko dodać, że te nowe auto posłuży Ci 25-30 lat minimum. Będziesz się potykał o brak tych bajerów, przez cały czas. A Twoje słowa to jak bym słyszał co niektórych radnych. Nie rozumiesz jednej kwestii, to właśnie że jesteście biedną gminą  powinniście kupić auto właśnie z tymi bajerami- bo nikt nad Wami już się nie pochyli przez 30 lat.
Poza tym skoro tak Wam pasuje star 244 to po co zmieniacie?
Przecież można kupić używkę za mniejsze pieniądze - bajerów też pewnie nie będzie.

Offline budziol

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 22, 2017, 19:34:12 »
Każdy chciałby odbierać fabrycznie nowy samochód z wszystkimi dostępnymi opcjami, najlepiej wyposażony od A-Z z nowymi aparatami, ubraniami specjalnymi itp. itd. Niestety trzeba być realistą i zdawać sobie sprawę że budżety gmin nie są z gumy...
Rozumiałbym jeszcze Twoje oburzenie gdybym sugerował oszczędności na napędzie 4x4 lub pompie dwuzakresowej, rzeczach które ciężko lub wręcz niemożliwe jest dokupić później. Bajery o których ja pisałem można bez trudu zamontować później, kto powiedział że przez 25-30 lat mamy już tego samochodu niemodernizować?
Zmiana ze Stara nie wynikała z jego braków, a po prostu został uszkodzony w czasie akcji gaśniczej, naprawa samochodu z 1983 roku nie była uzasadniona ekonomicznie, w związku z tym trzeba było rozejrzeć się za czymś nowszym. W pierwszej kolejności próbowaliśmy pozyskać 10-letni samochód z PSP, niestety nie udało się. W używanych ciężko o CNBOP, a przynajmniej w jakieś "rozsądnej" cenie, bo przy pozyskaniu dotacji gmina praktycznie za te same pieniądze mogła kupić nowy samochód. Oczywiście cieszymy się z tego, ale nie ma co mieć takiej roszczeniowej postawy że się nam należy i już;p

Offline joker26

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 410
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 22, 2017, 21:34:27 »
Nie mam złych intencji - czasami trzeba powalczyć o te dodatkowe 20-30 tyś złotych. Radni zawsze chcą iść na łatwiznę. Nie wnikają, jak sami nie zadbamy to może stać się tak jak u nas, gdzie przegłosowywali zakup aut pożarniczych z napędem na tylną oś. A teren na którym mają działać to teren typowo rolniczy. Każdy się niby cieszy, wielka feta, tylko co z tego jak w większości przypadków auto nie potrafi sobie w tym terenie poradzić ( raz utknęli na polu i  prawie by pojazd poszedł z dymem). Widać po twarzach ochotników przy akcji jak czasami są wk....., że mają takie auto niby nowe, a ich koledzy na starach 244 śmigają gdzie chcą :).
Te wyposażenie, które nazywasz bajerem (zgadzam się, że klimę i tempomat rzeczywiście można pominąć przy oszczędnościach)
to tak naprawdę powinno być standardem w autach produkowanych w XXI wieku.
Pozdrawiam

Offline Feniks

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 439
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 23, 2017, 10:34:01 »
Najsmutniejsze jest to, że jeszcze 2lata temu, za te pieniądze mogliby rozważać GCBA (przy założeniu rezygnacji z tych samych opcji o których piszą wyżej) a teraz jest problem z GBA. Niby wszyscy się chwalą, że więcej pieniędzy na zakupy samochodów dla straży, ale jak uwzględnić podwyżkę VAT to jest tych pieniędzy realnie sporo mniej.

Co do tego o czym pisze joker26 - w pełni się zgadzam, że rozmowy z radnymi i wójtem to podstawa. My kupując nowe auto 2x musieliśmy prosić o dodatkowe pieniądze bo a to producenci podnosili cenę, a to obiecana dotacja była mniejsza niż obiecywana. I też w dyskusji na sesji pojawiły się pomysły, że może zrezygnować z tego czy tamtego, ale dzięki obecności na sesji wielu druhów z naszej jednostki udało nam się przedstawić swoje racje i nakłonić radnych do zwiększenia nam puli pieniędzy. Przy czym oczywiście nasze przekonywania nie ograniczyły się jedynie do sesji - wiedząc, że będzie na niej poruszany temat naszego samochodu, spotkaliśmy się z radnymi również przed sesją, przekonując do swoich racji.

Zaś co do wykonania samochodu - nasz najnowszy nabytek to GCBA z WISS i bardzo sobie chwalimy zarówno wykonanie jak i podejście do klienta. Ponieważ elektronika w samochodzie była w znacznej mierze konfigurowana specjalnie "pod nas" to wiadomo - nie od razu wszystko działało tak jak byśmy tego chcieli. Ale panowie z serwisu cierpliwie przyjeżdżali na każde zgłoszenie aż w końcu wszystko było tak jak tego chcieliśmy. A mamy w tej mierze jako takie doświadczenie bo parę lat wcześniej nabyliśmy auto od innego producenta i powiedział w dużym skrócie "odebraliście auto? odebraliście, to to jest teraz Wasz problem nie mój" (2razy przyjeżdżał poprawiać niedoróbki ale ponieważ ani pierwsza ani druga wizyta nie pomogła to zadzwoniliśmy trzeci raz i wtedy ten tekst...)

Offline budziol

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 24, 2017, 10:40:19 »
@joker26 Nie mówię przecież że mamy siedzieć cicho i po prostu zdać się na "łaskę" radnych, przeprowadziliśmy niezliczoną ilość rozmów z Burmistrzem i radnymi, ale zawsze  przecież trzeba w kocu pójść na jakiś kompromis. Gminy mają obowiązek zapewnienia ochrony przeciwpożarowej i utrzymania gotowości bojowej OSP, ale niekoniecznie wg "widzimisię" danej jednostki.
I zgadzam się z Tobą całkowicie że "oszczędność" na napędzie 4x4 kiedy jednostka działa na terenie tego wymagającym to tak naprawdę marnowanie pieniędzy podatników i obniżanie zdolności bojowej jednostki, a w związku z tym obniżane poziomu ochrony przeciwpożarowej  co podpada już chyba pod niegospodarność?
Masz również rację że te "bajery" powinny być standardem w XXI.w. ale w kraju gdzie średnia wieku pojazdów średnich i ciężkich OSP (bo lekkie jeszcze jako tako są wymieniane, bo tanio;p ) wynosi ok. 25-30 lat to nie ma co się za nie zabijać;p Mimo wszystko to "tylko" rozwiązanie poprawiające komfort pracy i/lub dające nam kilka-kilkanaście sekund oszczędności czasu. Najważniejsze żeby pojazd był w stanie szybko i bezpiecznie dojechać do akcji, by dojechał w każde niezbędne miejsce (napęd 4x4 tam gdzie wymagany) i by autopompa była dwuzakresowa (gaszenie przez zalanie to naprawdę już nie dzisiejszy standard;p), resztę można w miarę możliwości dokładać później;)

@Feniks Niestety te 15% VAT więcej to przy cenach samochodów pożarniczych min. jakieś 135 tys. zł więcej... W naszej gminie przy 10 istniejących jednostkach to tak jakby kupować 1 samochód więcej;/ Rozumiem że podwyżka była wymuszona przez Unię Europejską, ale przecież nasi rządzący mogli wtedy dać jednostkom OSP dodatkowe dotacje na zakup samochodów i "zwracać" im te 15%. Jako tako budżet państwa nic by na tym nie tracił, ale nie, lepiej 15% zostawić u siebie, a o dodatkowe środki nie się martwią samorządy;/

Online Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.351
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 24, 2017, 10:52:22 »
@Feniks Niestety te 15% VAT więcej to przy cenach samochodów pożarniczych min. jakieś 135 tys. zł więcej... W naszej gminie przy 10 istniejących jednostkach to tak jakby kupować 1 samochód więcej;/ Rozumiem że podwyżka była wymuszona przez Unię Europejską, ale przecież nasi rządzący mogli wtedy dać jednostkom OSP dodatkowe dotacje na zakup samochodów i "zwracać" im te 15%. Jako tako budżet państwa nic by na tym nie tracił, ale nie, lepiej 15% zostawić u siebie, a o dodatkowe środki nie się martwią samorządy;/
Nie była wymuszona dopuszczalne są różnego typu zwroty i tego typu machinację finasowe. Po prostu straż została sprzedana przez poprzednie władze.
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.

Offline SciemA

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 25, 2017, 03:36:16 »
Najlepszym rozwiązaniem aby zbić cenę jest zapis w specyfikacji "podwozie wraz z zabudową fabrycznie nowe". To są czasem oszczędności dochodzące nawet do 100.000 zł
Z czego to wynika ?

Offline budziol

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 25, 2017, 10:52:08 »
@Eqinox Nie chcę rozwijać tu niepotrzebnego offtopu, ale to że podatek VAT na sprzęt ochrony przeciwpożarowej został podniesiony do 23% było spowodowane wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 18. grudnia 2014r. To jest FAKT i nie ma z tym co dyskutować. Nie mieszajmy tu niepotrzebnie polityki i nie wymyślajmy bzdur o "sprzedaniu" straży przez poprzednie władze, bo akurat to nie było ich winą.
Oczywiście możemy mieć do poprzedniej władzy pretensje (i ja własnie mam) o to że nie próbowali pomóc nam zniwelować tej podwyżki np. przez jakieś dodatkowe dotacje, ale obecna władza też się do niczego takiego nie kwapi.
Nie wszystkie działania obecnego rządu związane z OSP mi odpowiadają - ot, choćby przeniesienia całości dofinansowania z ZOSP do PSP, bo o ile dotacja MSWiA jak najbardziej powinna "przechodzić" przez PSP o tyle uczynienie tego samego ze środkami z firm ubezpieczeniowych powoduje ograniczenia "montażu" finansowego i wymaganie większego wkładu własnego od OSP, ale mimo to jakoś nie krzyczę że zostaliśmy przez obecną władzę "sprzedani";p Chociaż tutaj bardziej pasowałoby określenie "kupieni" bo w końcu chodziło tylko i wyłącznie o to, by utrzeć nosa PSL i zdobyć poparcie strażaków pokazując że pieniądze daje im władza centralna, a nie ZOSP;p Szkoda tylko że w ostatecznym rozrachunku to my na tym tracimy...

@SciemA Za fabrycznie nowe podwozie trzeba zapłacić pełną cenę, egzemplarz powystawowy, używany czy po prostu nieużywany ale "stary" rocznik np. teraz 2016 możesz dostać ze sporym upustem. Trzeba tylko uważać jak macie skonstruowane wszelkie umowy dofinansowania żeby nie popełnić gdzieś błędu i nie musieć później zwracać dotacji;/

Offline oliwier

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.349
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 26, 2017, 00:30:30 »
Najlepszym rozwiązaniem aby zbić cenę jest zapis w specyfikacji "podwozie wraz z zabudową fabrycznie nowe". To są czasem oszczędności dochodzące nawet do 100.000 zł
Z czego to wynika ?

Producenci często mają zapasy podwozi lub nawet kompletne auta z poprzedniego rocznika. Jeśli w specyfikacji nie określisz dokładnie roku produkcji to można kupić naprawdę taniej.
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline Młodszy Sikawkowy

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 27, 2017, 14:32:50 »
Panowie wybór auta zbliża się większymi krokami i jednak z racji małych skrytek i miejsca na desancie rezygnujemy z Iveca . Na targach wypatrzyliśmy terenowego Mana od Stolarczyka . Miejsca dużo , a strata 500 l. wody w stosunku do Iveca została przez nas zaakceptowana . https://www.czerwonesamochody.com/details.php?image_id=67641
Ktoś coś jakieś opinie na temat tego pojazdu ? Ktoś użytkuje ten model ? Niestety nie dobiliśmy się do działu handlowego na targach ze względu na ograniczony czas . Może ktoś jest poinformowany jak cenowo to wygląda ? 

Offline piotr92strazak

  • Cel: PSP
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.162
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 27, 2017, 14:56:56 »
Wysłałem zapytanie do Stolarczyka odnośnie samochodów średnich terenowych i nie mam odpowiedzi od tyg.
Straż- Pasja, Miłość, Duma, Honor

Offline budziol

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 27, 2017, 20:36:05 »
@Młodszy Sikawkowy Bardzo ciekawe autko;) Nasz MAN jest na bliźniakach, spisuje się nieźle ale to praktycznie całkiem inny samochód;/ Ale coś podobnego ma OSP Biała: https://www.facebook.com/domstrazakawbialej/photos/a.775251839218508.1073741852.695017827241910/1355368151206871/?type=3&theater
Po opinie najlepiej skontaktować się z nimi. Oni w 2015 za swój egzemplarz dali 710.000,00 zł brutto (przy 8% VAT), w 2016 przy 23% VAT całkowicie "goła" wersja była nam proponowana od 765.000,00 zł brutto. Wersja z targów której zdjęcie wkleiłeś może być ciut droższa - ta wysuwana przednia półka to tegoroczna nowość, droższa w wykonaniu od standardowej żaluzji. Nie mniej jest to fajny pomysł przy samochodach terenowych często wyjeżdżających do pożarów traw w trudnym terenie - po łopaty czy tłumice nie trzeba biegać na dach;p  Po dokładne ceny najlepiej bezpośrednio do producenta.

@piotr92strazak A próbowałeś najpierw dzwonić? Podejrzewam że takich zapytań mają dziesiątki lub setki dziennie. Czasem maile trafiają do spamu i/lub ktoś go przeoczy, po rozmowie telefonicznej wiedzą że mają spodziewać się wiadomości i odpisują dość szybko, my już następnego dnia otrzymaliśmy oferty różnych wariantów samochodu.

Offline Emil

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 923
  • 511[S]11
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 28, 2017, 17:40:50 »
Dokładnie najlepiej upatrzony model pojechać (do jednostki w okolicy, która taki posiada) i zobaczyć na własne oczy,
przekonać się jak jest wykonana dana zabudowa. To co ładne nie koniecznie musi być solidne. Nam przy takich
oględzinach samochodów z MT rzuciła się w oczy jakość materiałów z jakich wykonana jest zabudowa, a nie ukrywam,
że zabudowy są ciekawe estetycznie, choć myślę, że od tamtej pory (2015) mogło wiele się zmienić. Powodzenia!

Offline Młodszy Sikawkowy

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 29, 2017, 12:38:26 »
Wczoraj do kolegi przyszła oferta . Man w wariancie typowo terenowym jak wyżej podsyłałem tyle że z 2,5 dm3 wody -781 tys. Pani od Stolarczyka powiedziała iż pojazd prezentowany w Kielcach który ma 3 dm3 wody nie ma CNBOP i nie jest przeznaczony na rynek polski . Ta cena odnosi się do całkowitego golasa (ma jedynie wyciągarkę , maszt ) skrzynie na dachu , wszelekiego rodzaju uchwyty , wysuwane półki - za wszystko trzeba dopłacać :/
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2017, 22:50:37 wysłana przez Młodszy Sikawkowy »

Offline budziol

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 04, 2017, 18:17:02 »
W samochodach kategorii III - terenowej, a takim jest MAN ze zdjęcia zbyt duży zbiornik wody bardziej szkodzi niż pomaga. Zwiększa się masa pojazdu i naciski na osie, a więc obniżają się zdolności terenowe pojazdu. Co Wam po dodatkowych 500 litrach wody jeśli nie będziecie mogli dojechać odpowiednio blisko pożaru? Poza tym, przy autopompach dwuzakresowych te 2,5 m3 wystarcza na całkiem długo...
Co do ceny... Niestety nie ma nic za darmo... Teraz nie pozostaje Wam nic innego jak zebrać wymaganą kwotę lub siąść do stołu i zrobić listę co jest Wam naprawdę niezbędne, a z czego możecie zrezygnować i ewentualnie dokupić to w przyszłości...
I nie jest to całkowity golas, nasz nie miał ani wyciągarki ani masztu ;p Wszystkie uchwyty i mocowania sprzętu można zrobić we własnym zakresie, od producenta dostaje się kilka standardowych mocowań + jakieś kawałki blach, trzeba jedynie poświecić "trochę" czasu ;)

Offline Feniks

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 439
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 04, 2017, 22:25:05 »
Dobra rada - przy przetargu bierzcie sporą poprawkę na cenę. My kupowaliśmy 2 lata temu GCBA. Cena od początkowej wyceny do rozstrzygnięcia przetargu - i to u kilku producentów - urosła o około 100tyś:) Pierwsze orientacyjne wyceny to było 740-760tyś, a ostatecznie najtańsza oferta w przetargu była o ponad 100tyś wyższa... I to pomimo, że od konfiguracji ze wstępnej wyceny zeszliśmy z wymaganiami co do wyposażenia.

Offline Kamilos

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 23, 2017, 21:18:47 »
Witam kolego a nie lepiej wziąść coś tańszego i lepszego jak Star 266  , zawsze to niezawodny sprzęt i wam troche kasy zostanie z czego możecie wydać na doposażenie  .Sami mamy takiego  Stara 266 w jednostce idzie jak burza w terenie  z wodą "pod korek"

https://www.otomoto.pl/oferta/star-1466-man-6x6-pozarniczy-straz-strazacki-pozarna-pozarniczy-osp-ID6yiO2R.html#9f717da55c
 lub
https://www.otomoto.pl/oferta/star-266-man-6x6-pozarniczy-ratowniczo-gasniczy-straz-ID6yiO2H.html#9f717da55c



Offline Feniks

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 439
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 23, 2017, 21:27:57 »
@Kamilos
Czy te Stary mają certyfikat dopuszczenia CNBOP? To raz. Dwa - jednak nowy samochód to nowy samochód, a oba z linków swoje lata mają. Sami mieliśmy Stara, ale niestety jak dobieagał już 30 to mechanicy rozkładali ręce mówiąc, że wieku się po prostu nie przeskoczy....

Offline Kamilos

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 24, 2017, 09:22:01 »
@Feniks 

Prosze mi uwieżyć akurat nasz  Star 266 ma certyfikat dopuszczenia CBNOP , mamy go już  prawie 2,5 roku i  tylko raz był  w serwisie ponieważ opona została przebita

Offline Emil

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 923
  • 511[S]11
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 24, 2017, 14:40:12 »
Witam kolego a nie lepiej wziąść coś tańszego i lepszego jak Star 266  , zawsze to niezawodny sprzęt i wam troche kasy zostanie z czego możecie wydać na doposażenie  .Sami mamy takiego  Stara 266 w jednostce idzie jak burza w terenie  z wodą "pod korek"

https://www.otomoto.pl/oferta/star-1466-man-6x6-pozarniczy-straz-strazacki-pozarna-pozarniczy-osp-ID6yiO2R.html#9f717da55c
 lub
https://www.otomoto.pl/oferta/star-266-man-6x6-pozarniczy-ratowniczo-gasniczy-straz-ID6yiO2H.html#9f717da55c





Niektóre instytucje (np. Urząd Marszałkowski czy MSWiA) wymagają aby za dotacje od nich, zakupić fabrycznie nowy pojazd ;-)

Offline Kamilos

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Wybór GBA
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 24, 2017, 15:14:00 »
@Emil i to właśnie jest ten problem  bo my  sami dokładnie265 tysiecy uzbieralismy od sponsorów a na resztę  to sprzedaliśmy 1 auto  wysłużonego stara 244 i zorganizowaliśmy   2 festyny  ,   4zbiórki złomu w ciągu 2 lat  i  sprzedaż kalendarzy itp ale warto było tyle  włożyć tyle starań jeszcze nam zostało ponad 20 tysięcy .
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2017, 20:04:24 wysłana przez wujo 2010 »