Dlaczego tyle wpisów dotyczy likwidacji szkolnictwa dziennego w PSP?
Bo "jedyna słuszna szkoła" stała się swoistym reliktem przeszłości ze swoją "elitarnością".
Dziś potrzebujemy specjalistów z dziedziny chemii, budownictwa, informatyki, bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego, logistyki, ratownictwa specjalistycznego itd.
APOż nie jest w stanie przygotować dziś kadry zdolnej do realizacji tych wszystkich zadań a inżynier pożarnictwa to stanowczo zbyt wąska działka w stosunku do potrzeb formacji.
SPK i SPO jest właśnie sposobem na wykorzystanie zasobów ludzkich jakie posiada PSP.
Wszyscy bronią się jak mogą przed przejściem na 8h bo nie po to kończyli SGSP aby za biurkiem siedzieć.
W takim razie po co kończyli uczelnię, która ma z założenia tworzyć kadrę dowódczo-sztabową? Aby siedzieć z tyłu w wozie i pomiędzy służbami robić prywatę z p.pożki?
Wystarczy naprawdę z głową kierować ludzi na SPK, tam gdzie ich wykształcenie z "cywila" będzie wykorzystane i tak naprawdę uzupełnić wiedzę nabytą w szkołach aspirantów.
a APOż w międzyczasie musi zastanowić się nad profilowaniem studiów mundurowych tak aby absolwent po otrzymaniu ** wiedział jak będzie wyglądała jego dalsza kariera w PSP.
Natomiast przytaczane tutaj pomysły kierowania jedynie ludzi z tytułem inżyniera to też nie trafiony pomysł. Co z osobą, która posiada tytuł inżyniera produkcji kosmetyków i suplementów lub inżyniera groznawstwa?
(Tak, są takie studia w Polsce na jednym z uniwerków państwowych. "Studenci w trakcie nauki uczą się pisana scenariuszy gier, stosowania filmowych środków wyrazu, zasad grafiki komputerowej, kreowania postaci, organizowania produkcji gier, pisania tekstów krytycznych czy kreowania wideoblogów. Krótko mówiąc przedmiotem kształcenia są wszystkie etapy powstawania gry od koncepcji do dotarcia do finalnego odbiorcy, z uwzględnieniem oczekiwań rynku, działań promocyjnych. Duży nacisk kładziony jest na analizę aspektów edukacyjnych gier oraz obszar e-sportu. Kierunek czerpie z doświadczeń i wiedzy filmoznawczej, literaturoznawczej i językoznawczej")