wj tu trochę Cię poniosło. Po pierwsze polecam przeczytać rozdział 2 ustawy o ochronie ppoż. i tam jest napisane kto jest odpowiedzialny na warunki ochrony ppoż. w obiekcie. W Twoim przypadku zapewne spoczywać będzie na właścicielu lub zarządcy, a raczej w żadnym wypadku za osobie sporządzającej IBP, no chyba, że była spisana jakaś umowa. Po drugie istotna jest umowa właściciela z firmą ubezpieczeniową na jaki obiekt z jakim przeznaczeniem była sporządzona. W takiej umowie mogło być określone co będzie magazynowane i w jakich ilościach i właściciel powinien się tego trzymać. Po trzecie istotny jest projekt budowlany i z jakim założeniem budowany był obiekt, jeśli był budowany na PM do 500 mj/m2, a nastąpiła zmiana założona w projekcie i gęstość obciążenia wzrosłą bo zmienił się rodzaj magazynowanych towarów lub ilość to może uznać za zmianę sposobu użytkowania zgodnie art. 71 ust. 1 prawa budowlanego. Wtedy właściciel musi zgodnie z prawem zgłosić to do odpowiednich organów, sporządzić projekt budowlany, ewentualnie ekspertyzę itp. Po czwarte pisząc IBP autor mógł określić, że faktycznie było obciążenie 500 mJ/m2, a później nastąpiła zmiana sposobu użytkowania i nie został o tym poinformowany aby zaktualizować instrukcję. IBP to dokument bardziej informacyjny niż wykonawczy. Projekt budowlany będzie miał większe znaczenie. Ale zawsze na końcu odpowiedzialność ponosi właściciel lub zarządca. Pozdrawiam.