Autor Wątek: Badania Hydrantów urządzeniem HT-02 Biatech  (Przeczytany 5532 razy)

Offline slawa

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Badania Hydrantów urządzeniem HT-02 Biatech
« dnia: Październik 02, 2015, 14:55:52 »
Witam.
Jestem początkujący w temacie więc proszę o wyrozumiałość. Jestem bhpowcem a kwestie hydrantów dostałem jakby w prezencie.
Mam pytanie odnośnie badania wydajności hydrantów wewnętrznych. Firma w której pracuje posiada urządzenie HT-02 firmy Biatech. W urządzeniu do badania hydrantu wewnętrznego jest opcja badania przy użyciu współczynnika K, Q oraz PN-EN. Proszę o informację kiedy którą opcję wybrać? Może ktoś dysponuje jakimiś pomocami w tym temacie

Offline egon_eg

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 179
Odp: Badania Hydrantów urządzeniem HT-02 Biatech
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2015, 15:14:37 »
K - jest to współczynnik dla danej prądownicy
Q - jest to wydajność

Offline mariusz

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 277
Odp: Badania Hydrantów urządzeniem HT-02 Biatech
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2015, 23:14:18 »
Wpisujesz do urządzenia przed pomiarem K w zależności od tego jaka dyszę założysz na przyrząd - w instrukcji urządzenia masz podane wszystkie metody pomiarów, jest też podane.

Offline slawa

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: Badania Hydrantów urządzeniem HT-02 Biatech
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 06, 2015, 10:27:58 »
Witam.
Dziękuję za odpowiedzi. Wiem, że w urządzeniu dostępne są trzy metody pomiarów (K,Q, PN-EN). Moje pytania:
1. Kiedy którą metodę pomiaru wybrać, ewentualnie która jest najlepsza?
2. Rozumiem, że przykładowo w przypadku kiedy mam stałą K to wybieram metodę ze stałą K, ale pytanie moje brzmi skąd tą stałą K wziąć i skąd wiedzieć, którą dyszę założyć? Czy jest jakaś stała zależność miedzy rodzajem hydrantu a dyszą równoważną i stałą K?