Autor Wątek: Edura 2013 - kto jedzie?  (Przeczytany 16090 razy)

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Edura 2013 - kto jedzie?
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 15, 2013, 15:18:38 »
Ale jak to jest z tą wywrotką ???
Czy przypadkiem wraz z napełnieniem zbiornika nie wzrasta środek ciężkości?
Czy jazda np. do serwisu wykonywana jest pojazdem "z wodą"?

Czy przypadkiem po "wylaniu wody" nie udaje się pojazd pusty do punktu czerpania wody?

Ta tylna podnoszona oś, to tak zwana oś wleczona, która na celu ma głównie zwiększenie ładowności pojazdu, poprawa przyczepności itd, a podnoszona jest tylko po to aby zwiększyć żywotność opon przy jeździe na pusto. Oczywiście występuje kilak rodzajów osi wleczonych ale to chyba nie o tym jest ten wątek a google.pl każdy potrafi używać.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Edura 2013 - kto jedzie?
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 15, 2013, 15:32:52 »
Posłuchajcie znów ktoś coś słyszał ale tylko słyszał .

W Jelczach GCBA 6/32  004 był taki problem że zbiornik środka pianotwórczego, wykonany z włókna szklanego był zwieszony wewnątrz stalowego zbiornika na wodę .
Problemem tej konstrukcji było to że jeżdżąc bez wody z pełnym zbiornikiem  środka pianotwórczego ( 600 l ) obrywał się on nie wypierany wodą i dlatego taka jazda nie była zalecana ale to tyczyło konkretnego modelu pojazdu . Może gdzieś na zasadzie głuchego telefonu ktoś coś dopowiedział i weszło do ogólnej pragmatyki.

Z tego co wiem dziś z punktu technicznego niema takich problemów i takich zaleceń .   

Offline firek998

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 479
Odp: Edura 2013 - kto jedzie?
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 15, 2013, 16:29:14 »
Ja znawcą nie jestem, ale mnie też uczyli i uczulali, że samochód zawsze ma wracać z akcji pełny. W najbliższym miejscu tankowanie pod korek i powrót. Zasilenie zawsze gdzieś blisko było. Ale jak to jest teraz z nowoczesnymi samochodami nie wiem, i może ktoś z fachowców powinien się wypowiedzieć.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Edura 2013 - kto jedzie?
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 15, 2013, 16:37:20 »
Ale wracać pełny z powodów technicznych czy operacyjnych bo to różnica .

Offline Kobra

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 301
Odp: Edura 2013 - kto jedzie?
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 15, 2013, 23:16:05 »
Witam,
byłem przez pierwszy dzień i jestem zadowolony ale bez mega szału :) 

Nie ukrywam, że zaciekawił mnie prototyp samochodu gaśniczego wyprodukowany przez naszą rodzimą firmę produkującą głównie gaśnice, czyli OGNIOCHRON z Andrychowa.

Jak Wam podobał się samochód i jego rozwiązania? Jak na tym etapie oceniacie jego zdolności bojowe?  Bo design całkiem całkiem :)

Moderator o samochodzie Ogniochronu rozmawiamy tu http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,20512.0.html
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2013, 07:42:05 wysłana przez Sylwek »
Uczyń siebie swoim własnym schronieniem, przemierzaj świat nie będąc przywiązanym do niczego...

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Edura 2013 - kto jedzie?
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 16, 2013, 21:05:38 »
Panowie, samochód będący w gotowości bojowej ma jeździć pełny, wracając z akcji również, właśnie z powodów operacyjnych. Z powodów technicznych nie może jeździć niedopełniony. Przejazdy techniczne, kiedy samochód jest wycofany z podziału bojowego, mogą być realizowane na pusto.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339
Odp: Edura 2013 - kto jedzie?
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 17, 2013, 20:54:35 »
Są i zwycięzcy:


Nagrody i wyróżnienia - EDURA 2013


Kategoria: pojazdy pożarnicze – gaśnicze

Wyróżnienie
Ogniochron Sp. z o.o. Andrychów za GBAM 2.00

Nagroda
P.U.H. MOTO-TRUCK Leszek Chmiel Kielce za   samochód ratowniczo-gaśniczy na podwoziu MERCEDES-BENZ ATEGO 1329 AF z napędem 4x4 – zabudowa kompozytowa

Kategoria: pojazdy pożarnicze – specjalne

Wyróżnienie
ZAMET – GŁOWNO Adam Pruski, Zdzisław Łuczak Sp.J Głowno   za   ciężki samochód dowodzenia i łączności

Nagroda
Szczęśniak Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. Bielsko Biała   za   średni samochód ratownictwa technicznego IVECO EUROCARGO ML 150E28 PN-En 1846-M-2-3-1/2-1-1
FIRE MAX Sp. z o. o., Al. Jerozolimskie 224, 02-495 Warszawa   za   samochód specjalny drabina pożarnicza IVECO MAGIRUS TYP M 42 L-AS. Najwyższa na świecie drabina z łamanym przęsłem. Opatentowana technologia pojedynczo wysuwanego pierwszego przęsła

Kategoria: ochrona i uzbrojenie osobiste strażaka

Wyróżnienie
DRÄGER SAFETY POLSKA Sp. z o.o. Warszawa za telemetryczny system monitorowania Drager PSS Merlin
ZWIĄZEK OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH RP WYTWÓRNIA UMUNDOROWANIA STRAŻACKIEGO Brzeziny za    ubranie ochronne, specjalne 7

Nagroda
KALISKIE ZAKŁADY PRZEMYSŁU TERENOWEGO za   hełm strażacki Calisia Vulcan typ CV 102

Kategoria: sprzęt gaśniczy, ratowniczy i wspomagający akcje

Wyróżnienie
SZYBICKI SPRZĘT I ZABUDOWY POJAZDÓW SPECJALISTYCZNYCH Waldemar Szybicki za   nożyce hydrauliczne RSX 200 – 107 PLUS
LUBAWA S.A. Ostrów Wielkopolski za zbiornik szybkorozstawialny 20 m3

Nagroda

STOLARCZYK MIROSŁAW Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Kielce   za   – seria autopomp
DELTA SERVICE Stanisław Echilczuk, Iwona Kuziuk, Robert Wargenau Sp.J Zielonka   za   pompa hydrauliczna trzystopniowa z zasilaniem akumulatorowym SPU 16 BC Greenline, Holmatro

Kategoria: środki ochrony ludności i zabezpieczenia mienia

Wyróżnienie
CENTRUM DOZORU SYSTEMÓW POŻAROWYCH Sp. z o.o. Ostrołęka   za    system transmisji alarmów pożarowych i sygnałów uszkodzeniowych UTAP 2011 (model UTAP/O + MODEL UTAP/N)

Kategoria: Projekty badawcze - nowości 2013

Wyróżnienie
Centralna Szkoła Państwowej Straży Pożarnej w Częstochowie   za   "Budowa mobilnego urządzenia lidarowego do monitoringu na dużych odległościach produktów spalania i substancji chemicznie niebezpiecznych"

Nagroda
Szkoła Główna Służby Pożarniczej SGSP   za   "Nowoczesne ochrony osobiste służb ratowniczych KSRG w oparciu o potrzeby użytkowników końcowych"

Kategoria: Wydawnictwa

Nagroda
płk poż. Władysław Pilawski   za   Za całokształt działalności wydawniczej przybliżającej społeczności strażackiej historię i rozwój ochrony przeciwpożarowej

Wyróżnienia Targów Kielce za aranżację stoiska
ELTE GPS Sp. z o.o. – Kraków (G-26)
HORPOL S.A. – Piaseczno (F-36)
MSA SAFETY Sp. z o.o. – Raszyn (G-22)

Medale Targów Kielce za aranżację stoiska
FIRE-MAX Sp. z o.o. - Warszawa (F-7)
Honeywell Safety Products Polska Sp. z o.o. - Łódź (F-17)
SAVA TRADE Sp. z o.o. - Milanówek (F-11)

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Edura 2013 - kto jedzie?
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 18, 2013, 09:41:07 »
a co do samej wystawy, to większość głosów jakie słyszę od odwiedzających (osoby, które jeżdżą co roku, pasjonaci) to faktycznie w tym roku jakoś szału nie było i dupy nie urywało.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline Łukasz Telus

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 930
    • Łukasz Telus Fotografia
Odp: Edura 2013 - kto jedzie?
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 18, 2013, 12:02:14 »
Szału nie było, do targów INTERSCHUTZ nie ma nawet co porównywać. Ja jestem zadowolony, to co mnie interesowało znalazłem i miałem możliwość porozmawiania na interesujące mnie tematy z przedstawicielami różnych firm.

Jeśli ktoś liczył na możliwość obejrzenia wielu czerwonych samochodów i nazbierania tony makulatury to mógł się przeliczyć.

Offline Michaszs

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.221
Odp: Edura 2016 - kto jedzie?
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 02, 2016, 21:50:32 »
Aby nie zakładać nowego wątku. Kto się wybiera i w którym dniu?
Ja mam zamiar uderzyć w czwartek.
Św. Florianie módl się za nami gdy wezwani syreną do akcji wyjeżdżamy...

Offline Levy

  • Per aspera ad astra
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.477
Odp: Edura 2016 - kto jedzie?
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 02, 2016, 22:26:33 »
Aby nie zakładać nowego wątku. Kto się wybiera i w którym dniu?
Ja mam zamiar uderzyć w czwartek.

Właśnie chyba warto założyć nowy, jeżeli jeszcze takowego nie ma :straz:
Wpływ dowódcy jako twórcy karności jest przodujący. Gdy dowódca ma powagę wynikającą ze stopnia i stanowiska, a ponadto dużą wiedzę i umiejętność pracy, wówczas jego wpływ działa tak silnie, że każdy podwładny uważa podporządkowanie się mu za samo przez się zrozumiałe.