Autor Wątek: Jak dostać się do straży  (Przeczytany 1221 razy)

Offline menart1989

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 66
Jak dostać się do straży
« dnia: Grudzień 16, 2012, 13:02:41 »
   Witam, od razu na wstępie powiem, że szukałem na forum i w internecie ale nie mogłem znaleźć zadowalającej odpowiedzi na moje pytanie. Tak więc proszę was forumowiczów o pomoc :straz:
   Mianowicie jestem absolwentem Politechniki Wrocławskiej na wydziale mechanicznym na kierunku transport, uzyskałem tym samym tytuł inżyniera. W styczniu kończę 24 lata. Teraz chciałbym zaciągnąć się w szeregi straży pożarnej. Chciałbym także kontynuować edukację SGSP na 2 stopniu  by wstąpić w szeregi oficerów.
  Jak najlepiej to zrobić? Próbować zaciągnąć się do straży z najniższym stopniem i wtedy iść do szkoły? Proszę o pomoc bo nie wiem co robić.
  P.S. Wesołych świąt

Offline zeusss

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 866
  • Bogatemu to i byk się ocieli
Odp: Jak dostać się do straży
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 16, 2012, 13:26:31 »
Biorąc pod uwagę to co napisałeś powyżej, najlepszym wyjściem byłoby dostanie się na dzienne kandydackie SGSP
tutaj masz info dot. rekrutacji.
Rekrutacja do 25 roku życia, jest szansa, że przepiszą Ci oceny z PWr z przedmiotów, podstawowych tj. matematyka, fizyka, rysunek techniczny, może jeszcze inne. Po 4 latach wychodzisz ze szkoły oficerem.

Dojście do korpusu oficerskiego przy naborze z ulicy zajmie sporo ponad wspomniane 4 lata (nauki w SGSP).

Offline menart1989

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 66
Odp: Jak dostać się do straży
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 16, 2012, 14:03:20 »
Z tego co widzę to przy naborze będą brane pod uwagę moje oceny z matury, a mój papierek inżyniera nic mi nie daje tak ?

Offline zeusss

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 866
  • Bogatemu to i byk się ocieli
Odp: Jak dostać się do straży
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2012, 14:19:22 »
przy naborze papierek inż nic nie daje