Ja powiem szczerze - przychylam się do powyższej wypowiedzi. Bezapelacyjnie zgadzam się z tym że sprawnie działające OSP jest niezbędne do funkcjonowania KSRG, ale ilość rzeczy związanych ze sprawami OSP która spadła na KP/KM jest wprost zatrważająca - wszystko byłoby ok, gdyby komendy np. dostały etat biurowy dla człowieka, który będzie prowadził wszystkie sprawy OSP - a tak mamy sytuację, że pojawili się KW ds. OSP więc siłą rzeczy spływa o wiele więcej spraw z tym związanych, dotacje, szkolenia, świadczenia, zakupy, przekazywanie sprzętu, prawa jazdy, zawody, coraz prężniejsze MDP za czym idą kolejne sprawy - ale w Komendach niżej nie pojawiły się dodatkowe ręce do pracy w tym zakresie... A każdy wie, że często kontakt z kolegami ochotnikami jest w godzinach pracy Komend utrudniony, bo każdy pracuje gdzieś zawodowo - a spływające z KG/KW polecenia na ostatnią chwilę związane ze sprawami OSP są dla wszystkich jednymi z najbardziej problematycznych.
Moim zdaniem przyszłość OSP powinna obrać kierunek w celu uproszczenia do absolutnego minimum całej papierologii z tym związanej (zarówno po stronie OSP jak i PSP) i nastawienia się na realne działania, szkolenia i współpracę w ramach KSRG. Pierwsze od czego bym zaczął to zmiana formatu inspekcji OSP w KSRG.