Pożarnictwo > Ratownictwo Medyczne

Zmiany W Wytycznych Europejskiej Rady Resuscytacji

<< < (2/9) > >>

Ajax:
pagon zgadzam się z Tobą, niemal w pełni. Puty istnieje odrębnie, coś takiego jak Pogotowie Ratunkowe - nie starajmy się na "siłę" ich w pewnych sprawach /działaniach/  wyręczać /zastępować/ po prostu często mam wrażenie - wychodzimy przed orkiestrę  <_< Nie jestem prawnikiem - prawo jako takie miałem tylko 2 - latka i tak odbiega ono mocno obecnie od rzeczywistości, pozatem zazdroszczę zajęć z lekarzem :) Kiedyś próbowałem, coś takiego na stałe również wprowadzić u siebie, jednak moi decydenci mieli inne spojżenie nt. :( Cóż...  trudno sam nic nie zdziałam, a wielu to po prostu "zwisa"
Pozdr.

ignacy b:
Odpowiedzi:
1/. chodzi o AED - automatyczne defibrylatory zewnętrzne
2/. Poszkodowany bez czynności życiowych ewakuowany z płonącego mieszkania poza strefę zagrożenia, resuscytowany przez strażaków, poszkodowany z nagłym zatrzymaniem krążenia, resuscytowany przez strażaków, strażak z krwotokiem tętniczym zatamowanym przez kolegów - oni ( i wielu innych )  przeżyli dzięki działaniom ratmed PSP  - kto tu wyszedł przed jaką orkiestrę ?
3/. Zajęcia z lekarzem to rozwiązanie prawie idealne, kłopot w tym, że decydenci aktualnie nie ratują ( a niektórzy nigdy nikogo nie ratowali) i  nie rozumieją powagi sytuacji. Cała nadzieja w postawie ratowników z podziału - już niedługo zdobędą doświadczenie, które upoważni ich do zadawania pytań - może to uzmysłowi rangę problemów....  

Ajax:

--- Cytuj ---2/. Poszkodowany bez czynności życiowych ewakuowany z płonącego mieszkania poza strefę zagrożenia, resuscytowany przez strażaków, poszkodowany z nagłym zatrzymaniem krążenia, resuscytowany przez strażaków, strażak z krwotokiem tętniczym zatamowanym przez kolegów - oni ( i wielu innych ) przeżyli dzięki działaniom ratmed PSP - kto tu wyszedł przed jaką orkiestrę ?
--- Koniec cytatu ---