Autor Wątek: Stabilizacja pojazdów  (Przeczytany 263247 razy)

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 09, 2013, 23:27:46 »
ale Miko, ja przecież napisałem:
Co najwyżej może się przewrócić na bok, co chyba nigdy się nie zdarzyło.

Co do podnoszenia na poduszkach i czystej teorii - tą teorie kilkakrotnie widziałem w praktyce (rzeczywiste akcje, nie ćwiczenia). Bez większej filozofii skład (wózek) był unoszony na taką wysokość by w sposób bezpieczny wydobyć poszkodowanego. Co do siłowników ćwiczyliśmy w zajezdni podnoszenie składu od czoła z dobrym skutkiem.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.299
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #151 dnia: Grudzień 10, 2013, 02:31:23 »
A masz może zdjęcia z unoszeniem tramwaju na poduszkach by wydobyć poszkodowanego z pod wózka - chętnie bym zobaczył

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #152 dnia: Grudzień 10, 2013, 09:09:56 »
A masz może zdjęcia z unoszeniem tramwaju na poduszkach by wydobyć poszkodowanego z pod wózka - chętnie bym zobaczył
Była fotorelacja z kilku takich akcji na stronie KM PSP W-wa z kilku minionych lat. Ale na nowej stronie nie ma zdjęć archiwalnych, jedynie zdarzenia od września tego roku. Od razu wyjaśniam, że poszkodowani byli  pod składem, ale nie pod wózkiem. Postaram się dla Ciebie znaleźć jakieś zdjęcia i zamieścić.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.299
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #153 dnia: Grudzień 10, 2013, 11:26:43 »
@zero11 czekam z niecierpliwością.

Nie ukrywam że podniosłem  w życiu  trochę ton , a co z tym związane znam skalę problemu .
Tramwaje ćwiczyłem wnikliwie na różne sposoby w tym konsultując się z ich konstruktorami . W efekcie wiem jak mało wiem i ile jeszcze chciałbym spróbować .
W każdym razie jak pozwoli czas i przyjdzie nowe zamówione wyposażenie wrócę do nich na pewno .

Ale z uwagi na to że trochę pomacałem temat mogę ocenić już po doborze sprzętu użytego na ile karkołomna może być realizacja . A więc czekam na zdjęcia.
By nie być gołosłownym kilka moich .









« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2013, 11:34:34 wysłana przez MIKO »

Skromne_wtrącenie

  • Gość
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 10, 2013, 11:53:23 »
Fajne rozwiązania -_- Mam do nich pytanko, góra dwa. Czy zdarzyło się Wam podczas ćwiczeń, że przy podnoszeniu "pudła" wózek opadł lub wcale się nie podnosił? I drugie jak czasowo wyglądało uniesienie jednego wózka? i czy próbowaliście to robić w miejscu nieutwardzonym? Z góry dzięki za odpowiedz -_-

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 10, 2013, 14:02:45 »
by nie być gołosłownym, bo mam wrażenie, że nie wierzysz iż w Warszawie strażacy wyciągają ludzi spod tramwajów przy pomocy poduszek:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,rondo-wiatraczna-kobieta-wpadla-pod-tramwaj,20564.html
http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=19&id=33975&imagesOffset=3
to na szybko znalezione w sieci.
Było tego dużo więcej i w lepszej jakości na starej stronie KM. Zdjęcia postaram się mimo wszystko odnaleźć.

Miko, ja wiem, że Wy ciężko ćwiczycie, że robicie wielkie rzeczy na tych ćwiczeniach, ale sorry - ja nie mam w czasie rzeczywistych zdarzeń czasu na taką zabawę jak przedstawiasz na tych zdjęciach, bo wtedy efekt byłby taki: operacja się udała - pacjent zmarł. Też tak potrafimy bawić się w czasie wolnym, spytaj rafał.bula, który na ćwiczeniach lubi studentom stwarzać takie problemy.
Te ćwiczenia pewnie dużo dają, zgrywają ludzi, obycie ze sprzętem, ale kiedy pojadą oni do rzeczywistego zdarzenia muszą myśleć w realiach jak najszybciej i bezpiecznie wydobyć osobę poszkodowaną, bo czas nie gra na ich korzyść. Nie mają wtedy czasu na zagwozdki typu: jak wysoko mogę to podnieść? jak to podnieść, by całkowicie oderwać od podłoża?
Jeśli się mylę, poproszę o jedno zdjęcie z naszego rodzimego podwórka, gdzie przy rzeczywistych działaniach w ten sposób podnoszono skład, bo że można to zrobić to ja doskonale wiem.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.299
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 10, 2013, 14:51:16 »
Już odpowiadam

1. Wózek

Nie opad ale wiem że może dlatego również próby jego podwieszenia .
Miałem okazję na jednych z ćwiczeń konsultować się z konstruktorem z Modertrans .  4 tonowy wózek wisi na jednej śrubie .
Wydaje mi się że nawet bez podpór można szybko podwiesić go pasami ładunkowymi - mamy 10 t i nimi podwieszamy zawieszenia ciężarówek . Problem że ciągle brakuje czasu by sprawdzić wszystkie możliwe sposoby. Ale jak wspomniałem wrócę jeszcze do Tramwajów .

2. Czas

Cała sztuka w zniesienie punktów swobody ciężaru . Jak można zobaczyć na zdjęciach robimy to za pośrednictwem pasów . Problem w tym że pasów nie można popuszczać płynnie i przy wysokich podnoszeniach zmienia się dystans wymagany dla pasa i bardzo rosną naprężenia .  Tak spadł nam tramwaj niżej. Proszono mnie o komentarz ćwiczeń i nie sprawdziłem  , 3 pasy założono za pośrednictwem zawiesi , jeden bezpośrednio za hak pasa . Zmienił się kąt przyłożenia i hak się wyczepił . Po zwolnieniu 1 z naciągów przestaliśmy znosić punkty swobody ciężaru, wręcz drugi pas pociągnął go . Jednak dla uniesienia tramwaju o 20-30 cm ( tego typu) wystarczą dwa pasy i byle jaki  rozpieracz kolumnowy . Akcja dla GBA w 10 min.  Wyżej trzeba zmienić osprzęt znoszący punkty swobody - obecnie będziemy podejmować próby wykorzystania 1 t wyciągarek łańcuchowych z możliwością pracy dwukierunkowej .

3. Problem podłoża - to nie problem przy odpowiednio dobranym zestawie drewna - mogę podnosić na łące :)

Ogólnie Tramwaj nie jest wyzwaniem , żaden ciężar - podnosiłem np. wagony kolejowe, stawiałem cysterny , ciężarówki , pełne kontenery autobusy - bez dźwigów . 
Większe drzewa niż to na tym samochodzie , całe kilku tonowe na 2 m do góry . Jednak jak popatrzę wstecz to dostrzegam jak mało wiedziałem na temat dźwigania ciężarów kiedyś , ale i każde ćwiczenia , akcja przynoszą nowe doświadczenia i ciągle uczę się. 

Niema jednak praktycznie od kogo podpatrywać.  Znam w Europie jedną osobę która potrafi dźwigać bezpiecznie duże ciężary ale pracuje przy tym na specyficznym sprzęcie , dedykowanym do tego . Reszcie z całym szacunkiem jedynie się wydaje że mogą coś podnieść szybko i bezpiecznie . Same podejście do problemu wskazuje że nie mają pojęcia na ten temat. Potem spadają tramwaje , a drzewa czekają na ciągniki .     +

PS. @zero11 - zdjęcia proszę z uniesionego tramwaju poduszkami - media kłamią :)

A co do czasu to  zawiodłem się bo kryterium czasu jest tu mało profesjonalne i wskazuje na brak argumentów w rozmowie . Po pierwsze możemy się założyć że podniosę tramwaj z każdej pozycji szybciej , pod drugie bezpieczniej :)  Jak trzeba unieść 10 cm to ja wiem że można szybko i byle jak - gorzej jak trzeba na 1 m . A Zdjęcia przedstawiają różne próby różnym sprzętem i przy dużej komplikacji zadania . Uważasz że jak zastęp umie podnieść cały tramwaj na 1 m bez dzwigu to nie uniesie jego boku czy przodu na kilka centymetrów w kilka min ?  Chyba żartujesz :)


« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2013, 14:57:57 wysłana przez MIKO »

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #157 dnia: Grudzień 10, 2013, 15:15:02 »
To inaczej, ile razy wyciągnąłeś żywą osobę spod tramwaju? Nigdy? Ja znam ludzi, którzy nigdy nie podnosili drzewa na 2m w górę, ale uratowali życie kilku osobom, które dostały się pod skład.
Ty z kolei:
Znam w Europie jedną osobę która potrafi dźwigać bezpiecznie duże ciężary
No to o czym my tu mówimy.

I widzę, że nadal nie wierzysz, że można unieść skład na samych poduchach i bezpiecznie wyciągnąć poszkodowanego. No cóż, pogadaj z ludźmi z podziału bojowego.
Aha, możesz też poprosić o zdjęcia Zakład Rat. Technicznego i Medycznego z SGSP, bo takie ćwiczenia robią co roku w Pionkach
https://www.sgsp.edu.pl/galeria-zdjec/fenix-2013-3.html

A tramwaje nie spadają, tylko łamią się w przegubach, i nie strażakom a tramwajarzom. Chyba, że znasz inne przypadki, poza własnym na ćwiczeniach?
ps. również poproszę o zdjęcia z rzeczywistych akcji z tramwajem tego zastępu, o którym piszesz.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2013, 15:46:04 wysłana przez zero-11 »

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Online madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.469
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #158 dnia: Grudzień 10, 2013, 16:06:23 »
Cytuj
aktualne tylko w przypadku starych tramwajów (silniki i reszta podzespołów zlokalizowane są pod podłogą = nisko położony środek ciężkości), natomiast nowe SWINGI mają wszystko na dachu
silnik tez na dachu  :rofl: ???
Ze zdjęciami z prawdziwych akcji może być problem, bo kto normalny robi zdjęcia zamiast działać?
Taki mały off-top do tematu tramwajów. Znalezione dzisiaj w internecie:
może to nie stabilizacja pojazdu, ale poszkodowanego, mimo tak ciekawe.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2013, 16:09:50 wysłana przez madmax29 »

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.299
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #159 dnia: Grudzień 10, 2013, 16:44:16 »
@zero11 ale ja nie napisałem że nie idzie unieść tramwaju poduszkami (pokaż gdzie ? ) - ja jedynie chce zdjęcia by zobaczyć w jakich przypadkach to zrobiono by ocenić zastosowane techniki.  Jak wspomniałem unieść na 10 cm jedną stronę wózka można byle jak . Ale to drobiazg który powinien umieć każdy strażak po kursie podstawowym . Trudno mówić tu o problemie ratowniczym , problem zaczyna się jak trzeba dostać się np pod wózek , a poszkodowany jest tam np. razem z rowerem i trzeba ciąć pod tramwajem i operować sprzętem - i ja wiem że się nie zdarza tak jak drzewa nie spadają na samochody , dzieci na sankach nie wjeżdżają pod autobusy itd. . Więc nie pisz o unoszeniu, a pokaż podnoszenie . Bo z mojego doświadczenia standardowymi poduszkami niezwykle trudna i niebezpieczna operacja , w tym problem z zachowaniem wskazanych punktów podparcia na tramwaju .
 

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #160 dnia: Grudzień 10, 2013, 18:41:35 »
@Miko, podnoszenie tramwaju na poduszkach to już inna bajka i raczej nie praktykowane przy akcji. W brew pozorom Pogotowie Tramwajowe dosyć szybko dojeżdża na miejsce takiego zdarzenia i jeśli działania nie polegają na uniesieniu składu (siłowniki, r. kolumnowe, poduszki etc.) i wydobyciu poszkodowanego, a wymagane są dłuższych działań, m.in. dłubania hydrauliką pod wózkiem, to skład do góry podnosi już PT. W końcu mają ku temu sprzęt.
Oczywiście, że strażak nigdy nie będzie tak dobrze robił w drewnie jak zawodowy drwal. Podobnie z podnoszeniem ciężarów - robimy to, ale fachowców to raczej można szukać w porcie rozładunkowym w Hamburgu. Kwestia by umieć wykorzystać sprzęt i technikę w takim stopniu, by móc tego poszkodowanego wyciągnąć jeszcze żywego.

@madmax, co do zdjęć obecnie nie jest to żaden problem. Wystarczy youtube odpalić i zobaczyć co się dzieje. Do tego fotografowie wśród strażaków - strony internetowe komend i OSP o tym świadczą. W W-wie pomocnik oficera oper. jeździ i ma za zadanie m.in. dokumentowanie zdarzenia aparatem fotograficznym, a od jakiegoś czasu sami oficerowie operacyjni mają na hełmie montowaną kamerkę... służbową.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.299
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #161 dnia: Grudzień 10, 2013, 20:00:05 »
@zero11 lawirujesz i upraszczasz 

Albo są grupy specjalistyczne i specjalizacje na różnych poziomach albo to papierowa fikcja, a strażacy umieją dobrze gasić tylko śmietniki .
To po h........... wam ten sprzęt w W-wie jak ciągle chcecie kimś się wysługiwać i potem przerzucać winę za zniszczenie tramwaju jak w opisanym wyżej przypadku.

Tak naprawdę do zajęcia się pojazdami szynowymi sprowokowało mnie jedno szkolenie z RT  które prowadziłem w średniej wielkości KM .
Przyszli do mnie strażacy z problemem  pojazdów szynowych akurat kolejowych .
Jak się do tego zabrać i jak to podnieść bo często rzucają im się ludzie pod szynobusy , ratownictwo kolejowe jest 80 km od nich i ostatnio odmówili im wręcz przyjazdu by wydobyć zwłoki z pod wózka . Nie opiszę jak wydobyli w konsekwencji ciało ale determinacja ich by nauczyć się podnosić takie ciężary była spora więc na pewno akcja wywarła na nich wrażenie.

Podsumowując jak pod autobus turystyczny w W-wie  nie będący własnością MZK wpadnie dwójka dzieci na sankach to po kogo zadzwonicie ?   

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #162 dnia: Grudzień 10, 2013, 20:44:53 »
Miko, ale to co sugerujesz brzmi jak pretensje do konia o to, że wóz się wywraca.
Czy my dysponujemy pogotowie tramwajowe na miejsce zdarzenia? Czy my daliśmy im taki sprzęt jakim dysponują? Są pewne procedury i zwykły strażak nie ma nic do tego. Tramwaje Warszawskie to duża spółka. A jeśli na miejsce wypadków wysyłają już sprzęt, bo takie maja procedury, to głupotą jest nie skorzystać z niego, jeśli może być pomocny. Podobnie jest w Metrze. Myślisz, że możesz tak wparować na stację podczas zdarzenia, wywalić dyspozytorów i obsługę i powiedzieć, że to twoje akwarium?
Może z Twojego punktu widzenia to wygląda prosto, ale niestety w rzeczywistości takim nie jest.
I do zdarzeń z tramwajem w Warszawie nie jedzie grupa specjalistyczna, ale zastęp/zastępy z właściwej terytorialnie JRG. I na tych zastępach nie ma drewna i podpór. Jest hydraulika, poduszki i kliny z tworzywa. Ja mam ten komfort, że do takiego zdarzenia od razu wyjedzie zastęp SRt (i jeszcze w przypadku 2 innych jednostek miejskich), ale pozostałe jednostki bazują na GBA-Rt/GBA i dźwigach Pogotowia Tramwajowego.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.299
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #163 dnia: Grudzień 10, 2013, 21:47:11 »
Ja nic nie sugeruje próbuje tylko zrozumieć  twój przekaz .

Bo niby podnosicie ale w sumie to jedynie słabo unosicie . Są służby MZK bez których nie możecie się obyć , ale współpracować nie umiecie bo dziś obarczacie się zniszczeniem tramwaju za kilka milionów. Ty mówisz że dźwig był MZK , a z wpisów wynika pod informacją medialną że decyzje były strażaków. A może wypada poćwiczyć z fachowcami z MZK i ustalić  co do kogo należy a przede wszystkim poznać zasady , sprzęt i możliwości sprzętu .  Dziś tramwaj to naprawdę kupa pieniędzy , ale można go podnosić bezpiecznie czasami również zanim dojadą służby specjalistyczne byłem na takich szkoleniach i dużo się dowiedziałem ciekawych rzeczy. W Poznaniu niestety bez MPK jesteśmy również jak dzieci w mgle próby są karkołomne na ćwiczeniach ale ważne by ćwiczyć i wymieniać się wiedzą . Z tego co wiem w W-wie są 4 pogotowia MZK w Poznaniu jedno i jak nie dojedzie to trzeba sobie będzie jednak poradzić . Pomijam że w Poznaniu do każdego takiego zdarzenia poza GBA wyjeżdża  w pierwszym rzucie SCRt i SCRd .

Natomiast co do samych umiejętności wpada się doskonalić . Oczywiście że można na skróty i po bandzie bo 10 razy się udało ale za 11 może się nie udać albo zwyczajnie wiedzy zabraknie .  Każda okazja jest dobra , do tego można podnieść poziom bezpieczeństwa i skuteczności akcji , a jak jest już faktyczna potrzeba umiejętności wiedza zostaje . W Polsce w większości przypadków jest sprzęt ale mało kto tak naprawdę umie go używać , co gorsza chce go używać .

Akcja z przed dwóch godzin , drzewo uderzyło w budynek mieszkalnym , można było dźwigiem lub po bandzie , ale można było wykorzystać wiedzę i sobie podnosić i manewrować pniem by cięcie było bezpieczne i łatwe .  Jest wybór i w cele to dłużej nie trwa bo jedno zaklinowanie pilarki może trwać dłużej niż ułożenie tych kilku klocków i dwóch poduszek . Ale samo doskonalenie umiejętności jest tu już niezwykle cenne 






Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #164 dnia: Grudzień 10, 2013, 22:19:05 »
Nikt nie obarcza się zniszczeniem tramwaju. Wpis trola na forum chcącego wywołać niepotrzebną dyskusję nie jest przecież wyznacznikiem. Czy gdziekolwiek pojawiła się oficjalna informacja o obarczeniu kogokolwiek winą? Co do współpracy, jak z każdym podmiotem podpisane muszą być porozumienia. Tramwaj podnosiło PT i nie wyobrażam sobie, by strażak, policjant czy lekarz mógłby im narzucić sposób podniesienia. A, że nie spięli przegubów, to skład się przełamał.
Szkolenia są, sam kilkakrotnie byłem na takich w zajezdniach. Mam prezentacje dotyczące każdego modelu tramwaju jeżdżącego po mieście. I gdyby w naszych procedurach dysponowany od razu byłby zastęp SCRt, nie mówiąc już o SCRd, to pomoc pogotowia tramwajowego nie byłaby potrzebna. Ktoś jednak doszedł do wniosku, że skoro porozumienie jest, dźwig PT jeździ, to nie ma po co wysyłać sprzętu SP.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #165 dnia: Grudzień 10, 2013, 22:22:05 »
I na tych zastępach nie ma drewna i podpór. Jest hydraulika, poduszki i kliny z tworzywa. Ja mam ten komfort, że do takiego zdarzenia od razu wyjedzie zastęp SRt (i jeszcze w przypadku 2 innych jednostek miejskich), ale pozostałe jednostki bazują na GBA-Rt/GBA i dźwigach Pogotowia Tramwajowego.
A dlaczego tego drewna nie kupicie skoro wiecie, że Wam go brakuje?

Offline Levy

  • Per aspera ad astra
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.477
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #166 dnia: Grudzień 10, 2013, 22:37:29 »
Na pierwszym zdjęciu nie widzę, aby korzeń był w jakikolwiek sposób zabezpieczony przed obaleniem w kierunku strzały, a taka wywracająca się bryła drewna i ziemi może zrobić kuku i to całkiem nie małe, może akurat nie w tym przypadku, ale mimo wszystko przy usuwaniu wywrotów bryła korzeniowa powinna być zabezpieczana zawsze.
Wpływ dowódcy jako twórcy karności jest przodujący. Gdy dowódca ma powagę wynikającą ze stopnia i stanowiska, a ponadto dużą wiedzę i umiejętność pracy, wówczas jego wpływ działa tak silnie, że każdy podwładny uważa podporządkowanie się mu za samo przez się zrozumiałe.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.299
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #167 dnia: Grudzień 10, 2013, 22:58:32 »
A widzisz na kolejnym zdjęciu rozpieracz ramieniowy leżący na tym pniu ? To resztę sobie dopowiedz jak to było zrobione by było bezpiecznie  -_-

PS. Pomijam że po to te poduszki  - pień był uniesiony razem z drzewem najpierw i sprawdzone gdzie i jak się trzyma gruntu :)

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #168 dnia: Grudzień 11, 2013, 09:56:45 »
A dlaczego tego drewna nie kupicie skoro wiecie, że Wam go brakuje?

Fistach, czytasz? Ja drewno mam na SCRt. Ale jednostek w W-wie jest 18. A polityka KM jest taka, aby kupować samochody GBA z opcja Pr - 750kg. Skutkuje to tym, że 2 skrytki masz całkowicie wyłączone na potrzebę proszku (zbiornik, zwijadło). W ostatnich miesiącach już 4 takie GBAPr trafiły do stołecznych jednostek. Gdzie teraz znaleźć dodatkowe miejsce na drewno na podpory i inny sprzęt, którego nie ma, a mógłby się kiedyś przydać?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2013, 10:02:36 wysłana przez zero-11 »

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #169 dnia: Grudzień 11, 2013, 09:58:38 »
A dlaczego tego drewna nie kupicie skoro wiecie, że Wam go brakuje?

Fistach, czytasz? Ja drewno mam na SCRt. Ale jednostek w W-wie jest 18.
No to pytam - czemu nie kupicie drewna (w sensie inne jednostki) - i dlaczego mając sprzęt hydrauliczny Rt na GBA nie macie na nim drewna (Twoja jednostka czy inne)?

Offline Levy

  • Per aspera ad astra
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.477
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #170 dnia: Grudzień 11, 2013, 10:28:08 »
A widzisz na kolejnym zdjęciu rozpieracz ramieniowy leżący na tym pniu ? To resztę sobie dopowiedz jak to było zrobione by było bezpiecznie  -_-

Szczerze, to to co tam widziałem w pierwszym momencie brałem jako pilarkę, chociaż teraz jak się temu przyjrzałem to sam nie wiem skąd takie skojarzenie  :maska:
Wpływ dowódcy jako twórcy karności jest przodujący. Gdy dowódca ma powagę wynikającą ze stopnia i stanowiska, a ponadto dużą wiedzę i umiejętność pracy, wówczas jego wpływ działa tak silnie, że każdy podwładny uważa podporządkowanie się mu za samo przez się zrozumiałe.

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #171 dnia: Grudzień 14, 2013, 09:37:39 »
co do samego zdarzenia, to nie ma czego roztrząsać; błąd popełniło pogotowie techniczne TW nie rozkoplowując składu (nie mam pojęcia skąd wzięło się stwierdzenie o zablokowaniu sprzęgów);
No ciekawi mnie jak chcesz rozłączyć poszczególne części pojazdu "w polu".
czy zauważyliście, że wasze ustalenie momentu rozpoczęcia kierowania działaniem ratowniczym powoduje, że rozpoznanie i identyfikacja zagrożeń odbywają się bez zdefiniowanego kierującego? pominę już taki element jak zabezpieczenie miejsca zdarzenia, które najczęściej rozpoczyna się jeszcze przed zatrzymaniem pojazdu;
Zabezpieczenie miejsca zdarzenia jest pochodną rozpoznania dokonywanego podczas dojazdu do miejsca zdarzenia... to się nie bierze z powietrza.

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #172 dnia: Grudzień 17, 2013, 12:05:41 »
Podbijam temat aby moderatorzy zauważyli nowy wpis bo proponowałbym przeniesienie postów dotyczących odpowiedzialności KDR do osobnego wątku.

Oraz dodatkowo:

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wpadla-do-przejscia-skosila-swiatla-szkody-na-30-tys-zl-kto-zaplaci,108813.html

Kolejne auto w pionie;)

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #173 dnia: Grudzień 17, 2013, 13:30:26 »
Podzielone - wydzielone posty tu: http://www.strazak.pl/index.php/topic,22252.0.html