Autor Wątek: Stabilizacja pojazdów  (Przeczytany 263126 razy)

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #125 dnia: Lipiec 29, 2013, 07:24:19 »
Zdarzenie z wczoraj:



Cytuj
"Po rozpoznaniu stwierdzono, że samochód osobowy jadący od strony Jastrowia zjechał do rowu i wbił się w słup energetyczny na wysokości ok. 2 metrów. Podróżujące autem 2 kobiety opuściły pojazd i znajdowały się pod opieką ratowników medycznych" - poinformowało OSP Jastrowie, które uczestniczyło w akcji po kolizji.

http://kontakt24.tvn24.pl/temat,zawiesila-samochod-na-slupie,94181,html?categoryId=496

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2013, 17:47:02 wysłana przez grzela »

Offline HaryPSP

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 168
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #128 dnia: Wrzesień 10, 2013, 22:34:10 »
Tydzień temu..
 

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2013, 22:39:47 wysłana przez HaryPSP »


Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #130 dnia: Wrzesień 22, 2013, 20:49:44 »
Dzisiaj w Głogowie, zmagaliśmy się ze stabilizacją ciekawych pojazdów w jeszcze ciekawszych pozycjach.








Kilka zdjęć:
https://plus.google.com/photos/105314142154342720425/albums/5926484291779099041?authkey=CKuRrPe5jp__xgE

Offline fire45

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 417
  • Nie ma miękkiej gry!
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #131 dnia: Wrzesień 26, 2013, 20:45:40 »

Zdjęcie znalezione na stronie jebzdzidy.pl, nie wiem jak sytuacja wyglądała w rzeczywistości...

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #132 dnia: Wrzesień 26, 2013, 21:10:30 »

Zdjęcie znalezione na stronie jebzdzidy.pl, nie wiem jak sytuacja wyglądała w rzeczywistości...
Mi wygląda na fotomontaż:)

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.299
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #133 dnia: Wrzesień 26, 2013, 23:15:36 »
Mało prawdopodobne  :fiuu:

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #134 dnia: Wrzesień 27, 2013, 07:03:11 »
Mało prawdopodobne  :fiuu:
Być może :) niezależnie od tego czy fotomontaż czy nie sytuacja i tak ciekawa:)

Offline Fistach

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.339

Offline madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.469
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #136 dnia: Październik 13, 2013, 21:28:04 »

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...

Offline madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.469
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #138 dnia: Październik 26, 2013, 17:47:14 »
dzisiaj spróbowaliśmy zrobić coś takiego (schemat kilka postów wyżej) skutek? Średnio wyszło, długo trwało i nie wiem czy dałoby się przy takiej stabilizacji wyciąć i wyciągnąć dach a taki był plan.
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2013, 18:40:11 wysłana przez madmax29 »

Offline madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.469
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #139 dnia: Listopad 05, 2013, 18:38:25 »
 taka stabilizacja?

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #140 dnia: Grudzień 06, 2013, 19:04:20 »

Offline fotostrażak

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 137
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #141 dnia: Grudzień 06, 2013, 22:12:16 »
To chyba też należy do tego tematu :P

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,smiertelne-potracenie-przy-kercelaku-podnoszony-tramwaj-runal,107934.html

Jak widac coś poszło nie tak, ciekawe czy wnioski będą wyciągnięte z tego jakieś.. Szkoda, że szczegółów na razie nie znamy, no chyba, że ktos z forumowiczów coś więcej wie, albo może nawet był tam?

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #142 dnia: Grudzień 06, 2013, 22:29:13 »
To chyba też należy do tego tematu :P

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,smiertelne-potracenie-przy-kercelaku-podnoszony-tramwaj-runal,107934.html

Jak widac coś poszło nie tak, ciekawe czy wnioski będą wyciągnięte z tego jakieś.. Szkoda, że szczegółów na razie nie znamy, no chyba, że ktos z forumowiczów coś więcej wie, albo może nawet był tam?

Nie znasz procedur - nie pisz głupot.
W Warszawie tramwaje podnoszone są przez pracowników Pogotowia Tramwajowego (Tramwaje Warszawskie) przy pomocy dźwigów. Jeśli już przez Straż to na poduchach lub rozpieraczach kolumnowych są jedynie unoszone. Tramwaj spadł podczas podnoszenia dźwigiem TW.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline Piotr_W

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 516
  • sierżant
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #143 dnia: Grudzień 07, 2013, 08:42:55 »
W związku z akcją powyżej:

W moim mieście nie ma linii tramwajowych, więc też nie znam "procedur".

Z całym szacunkiem dla ciebie zero-11 - jednak znam "procedury" strażackie i moim zdaniem nad całością akcji czuwa PSP. Kto był KDR? Strażak czy "tramwajarz"? Jeśli akcją dowodzi PSP to KDR podejmuje decyzje o tym czy i jak podnosić i w jaki sposób zachować bezpieczeństwo. Jak widać KDR nie podjął decyzji o klinowaniu podnoszonego ciężaru sukcesywnie w miarę podnoszenia.
Jeśli jednak procedury w stolicy mówią inaczej to proszę mnie poprawić.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2013, 10:35:36 wysłana przez Piotr_W »

Offline fotostrażak

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 137
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #144 dnia: Grudzień 07, 2013, 10:08:53 »
To chyba też należy do tego tematu :P

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,smiertelne-potracenie-przy-kercelaku-podnoszony-tramwaj-runal,107934.html

Jak widac coś poszło nie tak, ciekawe czy wnioski będą wyciągnięte z tego jakieś.. Szkoda, że szczegółów na razie nie znamy, no chyba, że ktos z forumowiczów coś więcej wie, albo może nawet był tam?

Nie znasz procedur - nie pisz głupot.
W Warszawie tramwaje podnoszone są przez pracowników Pogotowia Tramwajowego (Tramwaje Warszawskie) przy pomocy dźwigów. Jeśli już przez Straż to na poduchach lub rozpieraczach kolumnowych są jedynie unoszone. Tramwaj spadł podczas podnoszenia dźwigiem TW.

Może i nie znam procedur jakie w WWA obowiązują, ale z pewnością dla straży płyną wnioski nie tylko dla nich "tramwajarzy", ale i dla każdego z nas. No i podobnie jak kolega Piotr_W myślę, że skoro była tam straż to chyba dowodzący podejmował decyzję jak i kto będzie podnosił, jak widać poszło coś nie tak.. Tym razem błąd PT a skąd wiesz czy następnym razem nie zdarzy się to strażakom?

Także wolałbym abyś tak nagle nie naskakiwał :) Bo prawda jest taka, że procedury są, ale nie wszędzie identyczne tu podnosi PT, gdzie indziej będzie to robił zastęp czy zastępy straży i dla nich to też jest jakiś wniosek.

Jak widać OSP Mosina ćwiczyła podobny scenariusz i to oni podnosili i na całe szczęście przy ćwiczeniach wydarzył się wypadek, a nie w działaniach jak w Warszawie :) ( https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1168648133275128.1073741862.1140559132750695&type=1 )
Więc nie pisz, że skoro nie znam procedur w Warszawie to pisze od razu głupoty, bo co miasto to "obyczaj". I warto ćwiczyć, wyciągać wnioski z niepowodzeń swoich i innych, bo człowiek całe życie się uczy.

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #145 dnia: Grudzień 07, 2013, 13:35:36 »
Ale o jakich wnioskach Wy piszecie, skoro powtarzam - procedury są inne. Straż ratuje, czyt. wydostaje poszkodowanego spod składu, używając innych technik i tramwaj wtedy nie ma możliwości upaść, bo stale jest podparty - poduszki lub siłowniki. Co najwyżej może się przewrócić na bok, co chyba nigdy się nie zdarzyło.
Pogotowie tramwajowe uniosło skład na haku i widocznie coś nie wytrzymało, z resztą podobno nie pierwszy już taki przypadek - bez przełożenia na nasze działania w tym temacie, choć również używamy dźwigów w ratownictwie. To przecież mogła być wada sprzętu lub materiału, a nie błąd operatora.
Co do dowodzenia na miejscu, nie wiem czy w momencie podnoszenia składu była jeszcze na miejscu obecna Straż. Dopóki człowiek żyje to my go wydostajemy, bo zwyczajnej jesteśmy przed PT. Jeśli lekarz stwierdza zgon, to do akcji wkracza prokurator, często jednostki PSP kończą wtedy działania i odjeżdżają, a ofiarę spod składu wyciąga PT. Czasem pozostajemy jedynie do zabezpieczenia miejsca zdarzenia i pomocy prokuratorowi np. w oświetleniu terenu. Strażak dowodzący nie ma wtedy wpływu na działania operatora pogotowia tramwajowego, bo ten działa na prośbę (polecenie) Policji i prokuratora. Dla nas działania ratownicze są zakończone i na pewno nie dowodzimy już całością akcji.

Przeczytajcie komentarze pod artykułem. Ludzie piszą "Tak to jest jak się nie wzywa strażaków tylko cywilnych pracowników komunikacji" - nie bez powodu. Tu akurat chyba był zastęp PSP, ale zdarza się, że strażaków się nie dysponuje do takich zdarzeń, z różnych powodów - a to informacja mówi jedynie o potrąceniu a nie dostaniu się osoby pod skład, a to osoba nie żyje etc.

ps. takie ćwiczenia, jak przytoczyłeś w linku, robimy kilka razy do roku - czasem w zajezdni czasem na poligonie. Jednostki warszawskie też tak ćwiczą, ale innymi technikami niż te PT (o tym pisałem na początku).
Swoją drogą, jak zwykły strażak ma dowodzić pracownikami pogotowia technicznego nie znając ich sprzętu i procedur? Skąd ma wiedzieć, czy takie a nie inne podczepienie składu pod dźwig będzie właściwe? Chyba w tej tematyce ustępuje wiedzą operatorowi takiego dźwigu. Czy zatem ma ponosić odpowiedzialność za działania tego operatora? Dlatego lepiej, że w takim momencie nie dowodzimy już całością akcji.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2013, 14:09:58 wysłana przez zero-11 »

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.156
    • ...
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #146 dnia: Grudzień 09, 2013, 19:48:12 »
Niestety orkan Ksawery zebrał śmiertelne żniwo. Teoretycznie nietypowe zdarzenie choć jak wiadomo co niektórzy takie złożenie ćwiczą.






Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.299
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #147 dnia: Grudzień 09, 2013, 20:25:49 »
@max  ale przecież to się nie zdarza , potnie się i ..................  i będzie trzeba szukać traktora by to podnieść . 
A temat jest dziecinnie prosty przy odrobinie wprawy. 
Dobrze że zginęli bo dopiero byłby problem jak  alarmowo traktor ściągnąć na miejsce akcji - może na przyczepie wozić za GBA

@zero11 jakbyś trochę zagłębił się w temat tramwajów nie za bardzo idzie przewrócić tramwaj na bok w  każdym razie przy podnoszeniu , raczej trzeba wiedzy by to zrobić, bo wstaje jak wańka wstańka co jest poważnym problemem jak się przewróci w trakcie wypadku dla ratowników.

A podnoszenie na poduszkach lewarkach to czysta teoria - nie jest to takie  proste bo niekoniecznie muszą one ustabilizować jednocześnie pojazd . Kilka tygodni temu jak wysilaliśmy układ spadł mi tramwaj na ćwiczeniach z 1 m . Temat wymaga dużo doświadczenia i tu Straż niema polotu do służb MPK .   

PS. Polecam wpis Rurex :

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,smiertelne-potracenie-przy-kercelaku-podnoszony-tramwaj-runal,107934.html

Cytuj
Tramwaje Warszawskie dziękują oficerom z Pańśtwowej Straży Pożarnej za zniszczenie wagonu za 8 mln zł. Technik z TW mówił kilkukrotnie jak należy podnieść wagon, ale panowie strażacy wiedzieli swoje. Dobrze, że nie było więcej trupów na miejscu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2013, 20:57:12 wysłana przez MIKO »

Skromne_wtrącenie

  • Gość
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #148 dnia: Grudzień 09, 2013, 21:09:21 »
Nie masz racji, ponieważ to o czym piszesz i nie zgadzasz się z Zero-11 jest aktualne tylko w przypadku starych tramwajów (silniki i reszta podzespołów zlokalizowane są pod podłogą = nisko położony środek ciężkości), natomiast nowe SWINGI mają wszystko na dachu przez co środek ciężkości jest wyżej i dużo prościej o wywrotkę (mimo wszystko i tak to nie takie proste ^_^).

Odnośnie nowego typu tramwajów jest jeszcze jeden problem związany z blokowaniem przegubów przez PT, które ma właśnie zapobiec takiej sytuacji jaka tam wystąpiła (nie wiem czemu).

A tak na marginesie to chyba pierwszy przypadek kiedy ten typ tramwaju zabrał "pod siebie" człowieka. Nie zadziałały zabezpieczenia...

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.299
Odp: Stabilizacja pojazdów
« Odpowiedź #149 dnia: Grudzień 09, 2013, 21:34:29 »
No zgadza się ale i tak masa wózków i środek ciężkości jest na tyle nisko że przy podnoszeniu trudno go wywrócić .
Natomiast przy składzie wieloczłonowym , czasami z zawieszonym modułem nisko podłogowym między wózkami , nie zniesienie punktów swobody jest prostą i nie skomplikowaną drogą by tramwaj uciekł z urządzeń podnoszących