Autor Wątek: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej  (Przeczytany 23805 razy)

Offline madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.469
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 09, 2012, 20:07:59 »
Cytuj
Ale ja tu pisze o samochodzie w zabudowie kontenerowej w psp takie używają to wypadków drogowych i coraz więcej OSP takie samochody kupuje
te :lekkie " w PSP to nie to samo  co "lekkie" z dotacja zarządu( ostatnio fordy jeśli dobrze pamiętam). W tych do PSP zamontowano zbiornik 1000l litrów i autopompę wysokociśnieniową, a nie baniaki z wodą i dużą myjkę.

Offline strazak11

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 15, 2012, 13:33:25 »
U mnie w Jednostce do wypadków wyjeżdża SLRt Ford Transit bez wody i jak jest tylko kierowca to jeszcze GCBA 5/24 Jelcz

Offline zoog

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 17, 2012, 03:47:16 »
A my mamy właśnie takiego sobie Forda SLRt i muszę powiedzieć, że przez 2 lata sprawuje sie nienagannie... Na wyposażeniu :
2 x ODO
zestaw hydrauliczny Holmatro (kombik)
PSP R1 - zestaw
agregat wysokociśnieniowy 60/45 - 250l wody + środek pianotwórczy
piła do drewna x 2
piła do metalu
zestaw do neutralizacji olejów itp. + sorbent 60 kg
drabina nasadkowa
motopompa pływająca
pompa głębinowa (elektryczna)
motopompa szlamowa
agregat prądotwórczy i najaśnice
i jeszcze troche sprzętu

Autko sprawdza się jako typowe Rt - u nas to pierwszy wyjazd do wypadków i jako 2 do innych zdarzeń. Zabudowa dość obszerna ale wymagała wielu przeróbek i karkołomnych kombinacji by dostosować ją do naszych oczekiwań i wymagań...(ok 10 tyś. i 2 tyg pracy).
 
Auto kupione w Franc Cars -ie... za 158 tyś... zabudowa BOCAR
Zalety:
- masa do 3,5t
- CD i radio sterowane z kierownicy
- darmowa kawa na serwisie
Wady:
- zabudowa goła (bez uchwytów, mocowań itp. poza mocowaniami na aparaty)
- skomplikowany system włączania wyposażenia dodatkowego (oświetlenie, sygnały - 4 przyciski w różnych miejscach)
- po 2 latach eksploatacji zarówno dach jak i podłoga w zabudowie aluminiowej jest dziwnie odkształcona (pomimo nie przekraczania dopuszczalnych mas)
- 3 do 4 godz. "wymiany zdań" odnośnie uszkodzonej klamki...(Ford uznał reklamację bez żadnych problemów jednak obsługa reklamacji w firmie Franc-Cars była innego zdania)
- po montażu wyciągarki w w/w firmie okazało się, iż wymaga ona dodatkowego serwisu (oporniki zamontowane na złym kablu, poza tym samo mocowanie "orurowania" pozostawiło wiele do życzenia - np. niedokręcone śruby)

Wnioski:
Zabudowa lekka w zależności od stawianych wymogów nie jest zła, ale należy ją dostosować do zadań którym ma sprostać... Jak ktoś napisał, że nadaje sie do gaszenia śmietnika z tym sie zgadzam. Ale... też zdarza sie wyjechać do powalonego drzewa czy pompowania wody gdzie też sie sprawdza, i gdzie interwencja GBA nie jest konieczna.

Mam o tyle dobrą sytuacje, że przeważnie nie ma problemu i może jednocześnie wyjechać GBA i SLRt, i często razem wyjeżdżają. Natomiast nie ukrywam że tegorocznym nabytkiem będzie kolejne GBA na które trafi Rt, pomimo to uważam, że Rt na lekkich w "kontenerze" znajduje zastosowanie, gdzie w zabudowie "blaszak" mnie nie przekonują...







Offline Ren

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 206
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 17, 2012, 08:19:50 »
Kolego ZOOG powiedz mi tylko ile w tej chwili waży GLM? Bo zaryzykuje stwierdzenie, że bez ludzi będzie to jakieś 3300 - 3400 kg (a gdzie pięciu czy sześciu ludzi).

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 17, 2012, 11:39:10 »
Kolego ZOOG powiedz mi tylko ile w tej chwili waży GLM? Bo zaryzykuje stwierdzenie, że bez ludzi będzie to jakieś 3300 - 3400 kg (a gdzie pięciu czy sześciu ludzi).
To zgodnie z normami to nawet trzech ludzi nie mogłoby jechać. Z jednej strony masz rację, ale z drugiej się czepiasz - tak, te auta mogą faktycznie przekraczać 3,5t. Ale z drugiej strony przeładowanie to w PL chleb powszedni, sam jeździłem IVECO 50C15 które miało w papierach 3,5t DMC (bez problemu bo w takiej wersji ma homologację), a w rzeczywistości 5t i brało się po 3,1-3,3t na pakę. A przecież jest i mocniejsza wersja 65C15 co ma 6500kg DMC technicznej.

Przynajmniej część karetek również śmiga przeładowanych - waga do 3,5t wynika z ważenia pojazdu bez wyposażenia. To akurat mi mówił RM na KPP - specjalny wybieg żeby kierowca nie musiał mieć kat. C. Skoro inni mogą, to czemu my nie?

Co nie zmienia faktu że wolę choćby używany wóz średni od nowego lekkiego.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline Ren

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 206
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 18, 2012, 11:44:17 »
Może się i czepiam, ale wiem co się działo jak gościu wjechał w Żuka kilka lat temu i czepiał się stanu technicznego auta. Sprawa do sądu poszło, bo nie przyjął mandatu. Stan techniczny okazał się OK, ale zważyli autko i okazało się, że bez kierowcy i z połową baku do DMC brakowało niecałe 100 kg. No i się jazda zaczęła. Dlatego ja się pytam skoro kupujemy nowe to po kiego diabła od początku narażać jednostkę i kierowcę na problemy w razie czego. W myśl zasady jest dobrze jak jest dobrze. Sami widzicie jakie są nagonki na straż. Niech jakiś pismak wywęszy, że karetki i wozy strażackie są przeładowane, to będziemy samo powietrze w autach wozić. Ale jak mówi stare przysłowie mądry Polak po szkodzie.

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 19, 2012, 15:02:51 »
No dobra, tu muszę przyznać Ci rację, że faktycznie można mieć z tego problemy... U nas to nie jest powszechne, ale w pogotowiu... hmm... :rolleyes:

Heh, jakby sprawa nabrała rozpędu to by albo musieli znowu zacząć zatrudniać kierowców z kat. C osobno, albo robić papiery RM-om
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2012, 02:21:30 wysłana przez Radhezz »
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline osprudnik

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 35
    • Strona OSP
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 29, 2012, 19:16:49 »
witam może ktoś wie w jakich cenach są takie  samochody, u rożnych producentów

Offline zoog

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 15, 2012, 19:45:30 »
Kolego ZOOG powiedz mi tylko ile w tej chwili waży GLM? Bo zaryzykuje stwierdzenie, że bez ludzi będzie to jakieś 3300 - 3400 kg (a gdzie pięciu czy sześciu ludzi).

W sobotę ważył 3140 z pełnym zbiornikiem (zarówno paliwa jak i wody) auto posiada 5 osobową obsadę więc jako tako mieści się w granicy. Ale muszę sprecyzować szlamówka nie jest na stałe zamontowana na aucie, po prostu jeśli jest zgłoszenie gdzie może okazać się przydatna to ją zabieramy, ale 70 % jego wyjazdów to wypadki więc raczej nie ma sensu na stałe montować.

Offline mkl

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 201
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 21, 2013, 22:13:12 »
Myślę nad poszukaniem źródeł finansowania zakupu samochodu lekkiego w zabudowie kontenerowej. Przeglądam forum i nie znalazłem treściwej odpowiedzi. Proszę opiszcie mi gdzie mogę starać się o finansowanie takiego zakupu. To co wiem teraz to:
- OW ZOSP - patrzyłem dają na lekkie do 50 tys.
- WFOŚIGW  - na forum widziałem informację, że do ok 25 tys.
- Komenda Główna PSP (pisał to kiedyś @intenso) - 50 tys.

Czy zakup lekkiego jest realizowany przez przekazanie kasy dla OSP czy rozpisywanie przetargu przez ZOSP i muszę brać to co ZOSP rozpisze?
Na stronie www mojego odpowiedniego WFOŚIGW widzę, że przez poprzednie lata kasa szła na ZOSP. Czy są to dwie oddzielne kwestie?? Dotowanie ZOSP a poszczególnych starających się OSP?
Finansowanie z KG PSP, czy to oznacza dotację z KSRG czy to są dwie różne sprawy? Jeśli osobne sprawy to ile  skąd można uzyskać?

W okolicy niestety nie mam jednostki, która kupowałaby taki samochód z takich źródeł finansowania dlatego pytam ludzi z całej polski. Zaznaczam, że jesteśmy jednostką będącą w KSRG, posiadamy średni GBA Atego z 2006 roku dlatego lekki byłby uzupełnieniem. Kiedy nie trzeba nie musielibyśmy gonić dużego auta. Miałoby to być auto raczej do działań przeciwpowodziowych, bez agregatu wysokociśnieniowego. Sprzętu do wyposażenia auta trochę mamy a więc jak byśmy patrzyli to raczej miałbym być w miarę pusty. Interesowałoby mnie auto raczej 4x2 ponieważ na 4x4 nie uzbieralibyśmy kasy. Oczywiście byłbym chętny na wodę w aucie ale musiałbym brać coś typu  GLBA 1/0,8 IVECO DAILY 65c17 - lekki 4x2 - BOCAR  http://www.bocar.com.pl/indexCar.php?id_car=69

Będę wdzięczny za pomoc :)

Offline intenso

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 58
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 22, 2013, 13:08:09 »
Witam

Kolego o kase na lekki samochód możesz sie starać w ZG ZOSP RP przez ZOW ZOSP RP na lekki dają 50.000 zł ( i tyle dostałem) na średni 150.000zł ( ale średni nas nie interesuje).
WFOŚiGW na lekki daje max 25.000 zł ( ja w tamtym roku dostałem 23.500).
Komenda Główna PSP daje na lekki do 50.000 zł ( i tyle dostałem) na średni dają 150.000 zł. Dotacja z KSRG nie obejmuje zakupów lekkich samochodów. z KSRG zwiekszą ci pulę i dadzą nawet 150.000 zł ale na zakup średniego, bądz ciężkiego samochodu. Ps. Komenda Główna PSP w Warszawie niechętnie dają dotacje na lekkie samochody, preferują dofinansowywać średnie bądz ciężkie. Jak już otrzymasz dotacje z ZG ZOSP RP to zalezy z jakiej puli jak z puli X to dostajesz kase na konto a potem w Biurze terenowym po zakupie przedstawiasz ksero opisanej faktury, jak dostaniesz kase z puli Y do dostajesz promese czyli potwierdzenie że przyznana ci została dotacja ale to ZG przeleje pieniądze na konto wykonawcy po wykonaniu samochodu. Od KG PSP otrzymałem najpierw promesę a za pare tygodni przelali pieniądze na konto KW PSP a KW na konto mojej OSP. Gmina również pare groszy dorzuciła. kolego Iveco z Bocaru z woda o pojemności 1.000l rejestrowane jest juz na DMC 7t. i kosztuje z 350.000 zł. Samochód lekki 4x2 w zabudowie kontenerowej kosztuje ok 130-150 tyś zł zalezy jaki chcesz kupić. Peugeot kupi juz za 130 tys (bez agregatu masztu taranu, skrzyni na dachu itp) jest ładny z zewnątrz ale koło pojedyncze zbiornik z woda max 200l, Ford z frankarsu jest na kole bliźniaku ale tak zabudowa bardzo mała za duzo sprzetu nie wejdzie cena ok 140 tys. bez dodatków. Renault z BIBMOT koło bliźniak mocna rama zbiornik z woda 400l max plus to duża zabudowa w środku i kontener sprzętu wejdzie naprawdę duzo.
Ps. Jak już uzbierasz kase to trzeba ogłosić przetarg Gmina albo Jednostka ogłasza u mnie to jednostka ogłaszała, sami pisaliśmy specyfikacje techniczną itp, samochód zarejestrowany na jednostkę. Zarząd Główny daje kase ale już nieogłasza za ciebie przetargu czyli kupujesz co chcesz tzn. kto wygra przetarg.

Pozdrawiam

Offline Bogdan5$

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 3
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 12, 2017, 23:06:53 »
Witam mam pytanie bo chcemy z kolegami u nas w miejscowości utworzyć OSP i czy remiza musi miec min średni wóz gaśniczy czy możemy miec tylko lekki do ratownictwa drogowego?

    Pozdrawiam :)

Offline Eqinox

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 8.380
Odp: NOWE - Lekkie samochody ratowiczo - gaśnicze w zabudowie kontenerowej
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 12, 2017, 23:12:15 »
Witam mam pytanie bo chcemy z kolegami u nas w miejscowości utworzyć OSP i czy remiza musi miec min średni wóz gaśniczy czy możemy miec tylko lekki do ratownictwa drogowego?

    Pozdrawiam :)
Możecie nawet nie mieć samochodu tylko chęci....
Nie ma zadań niemożliwych do wykonania dla kogoś, kto nie musi tych zadań wykonywać.