Autor Wątek: System GPS w naszych jednostkach  (Przeczytany 24458 razy)

Offline yanek998

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 74
System GPS w naszych jednostkach
« dnia: Marzec 04, 2012, 12:00:29 »
Witam.
Już od jakiegoś czasu nosiłem się z myślą o napisaniu tego wątku. W zeszłym roku w mojej jednostce zamontowano system monitorowania naszych pojazdów firmy Elte. System w sumie prawdopodobnie pomocny - Nawigacja, statusy, wskazanie pozycji samochodu itp ale jest mały problem. w zasadzie od zamontowania system nie działa. Serwisanci przyjeżdżali naprawiali działało i później znów nie. Pracuję w jednej z komend podwarszawskich, z tego co wiem takie systemy są w Warszawie i chyba w całym woj. mazowieckim. Jak jest u was? Bo u mnie ten system pozostawia wiele do życzenia. Pozdrawiam   
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 04, 2012, 12:51:52 »
Ta firma wygrała przetarg w KW PSP Lublin: https://kwpsp-lublin.netbip.pl/bip/i.php?option=str_wydz&m=p30&link=przetdok&par=91
może za jakiś czas jak zacznie działać będzie więcej informacji... przy okazji, skoro twierdzisz, że system nie działa to dziwne, że ich wybrano.

Offline strazakusX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 464
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 04, 2012, 13:10:55 »
System ELTE posiada rekomendację KG razem z ceną ok. 5tys. zł za sztukę. W Polsce nie miało go jak dotychczas tylko świętokrzyskie - ale już powinni mieć zamontowany lub montowany.
Jak zarządzająca serwerem KW wie co robi to działa - jak nie, to są takie kwiatki jak u Was - sporo było wymian sterowników - ale wystarczy wyegzekwować.

Offline strazak01

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 58
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 04, 2012, 17:31:24 »
witam kolegów u mnie w komendzie woj.wielkopolskie też zamontowano te systemy ale oczywiście tak jak kolega w pierwszym poście pisał też nie działa , jak pytałem ludzi którzy to montowali na jakiej zasadzie to działa to powiedzieli że jak dyżurny skkp będzie przyjmował zgłoszenie i w swd 2,5 otworzy nowe zdarzenie to system uruchomi się automatycznie w ciągu do jednej minuty niestety na początku system potrzebował co najmniej 5 minut na uruchomienie się a w chwili obecnej wcale się nie uruchamia , a jak uruchomimy go ręcznie dodatkowym włącznikiem to od razu zawiesza się i chociaż pojazd jest w akcji to urządzenie samoczynnie wysyła status w bazie . ciekawe kiedy zacznie to poprawnie wszędzie funkcjonować

Offline jrg wawa

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 04, 2012, 18:08:34 »
w warszawie zależy raz jest ok a nieraz sie przycina ale ponoc cały czas dopracowują

Offline madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.466
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 04, 2012, 18:42:43 »
Cytuj
nieraz sie przycina ale ponoc cały czas dopracowują
to tak jakbyś kupił nowy samochód i powiedział autko ok, ale czasem nie odpala. Wcisnęli nam badziewie, skasowali kupę kasy i maja nas w tylnych częściach ciała. U nas ( pomorskie) system działa tak jak napisał strazak01 czyli jedyna tego funkcja to taka ze jest na wozie.

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 04, 2012, 19:05:08 »
Niestety u nas ELTE gps również działają jak chcą, raz się uruchamiają od razu a innym razem nie bardzo. Same GPS nie są skonfigurowane i różnie pokazują trasy, a za te 5 tyś. czy ile tam było to powinna być fachowa obsługa i pomoc we wszystkim. Obsługa klienta pozostawia co najmniej wiele do życzenia, sam zgłaszałem awarie jednego urządzenia (padł jakiś moduł) i zostało to naprawione dopiero po ponad tygodniu po ponownym telefonie do nich. Do tego wmawiano mi że żadne zgłoszenie do nich nie wpłynęło i wciskali mi potem że zgłaszałem problem tylko z jednym urządzeniem a w rzeczywistości poszedł do nich mail o 2.
Na dokładkę jak zobaczyłem jak wykonane jest podłączenie elektryczne samego urządzenia, bo pilnowałem w garażu serwisanta, to prosto w oczy mu powiedziałem że u siebie to bym go od razu z garażu wywalił łącznie z kimkolwiek z tej firmy. Sposób wykonania instalacji to totalna amatorka i woła to o pomstę do nieba. Z tego co wiem to w autach ciężarowych nie ma mowy o podłączaniu jakiś urządzeń bezpośrednio do akumulatora, od tego jest odpowiednia listwa bezpieczników za przetwornicą jeśli jest instalacja 24V a urządzenie na 12V  :krzyk:
Więc podobnie jak u Kolegów, gps jest bo jest, Dowódcy już coraz bardziej wyzywają te terminale bo często zawieszają się statusy i nie docierają jak trzeba do SWD, nam na PSK też już to się znudziło i pracujemy często po staremu olewając system statusów.
Najlepsze tłumaczenie firmy ELTE było co do naszej uwagi że skoro jeden status już został wciśnięty to powinien być nieaktywny do czasu zakończenia działań i na daną chwilę tylko jeden powinien być możliwy do wybrania. Odpowiedzieli że ich zdaniem jest wszystko w porządku i takie działanie statusów jest prawidłowe a jak chcemy zmienić sposób działania tych przycisków to trzeba dopłacić.
Kpina normalnie  :gwiazdki:
No cóż ale znowu ktoś wybrał sprzęt bez brania pod uwagę tego co mają do powiedzenia sami użytkownicy no i wyszło jak zawsze ...
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline yanek998

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 74
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 04, 2012, 20:09:19 »
Jakby nie patrzył przy koszcie 5 tyś. zł za jeden samochód ( u mnie w JRG ten system zamontowano na 4 autach) razy wszystkie JRG w kraju to daje nam olbrzymią sumę. I nie ma na to bata? Może powinno się tę sprawę nagłośnić, w jaki sposób wydatkowane są pieniądze (niemałe) naszego społeczeństwa - podatników.
"Bogu na chwałę, ludziom na pożytek"

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 04, 2012, 21:26:21 »
Asseco dostarczy GPS-y dla straży

Cytuj
Firma Asseco Poland z Rzeszowa zwyciężyła w przetargu na wdrożenie systemu komunikacji statusowej z pojazdami ratowniczymi wraz z ich lokalizacją w 37 komendach powiatowych Państwowej Straży Pożarnej województwa mazowieckiego.

Łącznie złożono 3 oferty, z których najtańsza okazała się propozycja Asseco. Firma wykona usługę za 1,403 mln zł. Drugie w kolejności przedsiębiorstwo Elte GPS z Krakowa podało minimalnie wyższą cenę, a ofertę firmy Finder z Warszawy odrzucono ze względu na niezgodność z SIWZ.

Z kolei firma Elte GPS zwyciężyła w podobnym przetargu ogłoszonym przez Komendę Wojewódzką PSP we Wrocławiu. Była to jedyna złożona oferta.

http://geoforum.pl/?page=news&id=11332&link=asseco-dostarczy-gps-y-dla-strazy&menu=46879,46880&category=46

Ciekawy jestem jak działa geopozycjonowania pojazdów pożarniczych z innej firmy.

Jak widać nie wszystkie przetargi w KW wygrała ELTE GPS.
Koszt w Podkarpaciu 1.403 mln na 37 komend = 38 tys. na komendę.

W Polsce jest:
16 Komend Wojewódzkich PSP
335 Komend Powiatowych/Miejskich PSP
515 Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych PSP
5 Szkół PSP
To daje ładna kwotę wyrzuconą w błoto.
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2012, 21:34:31 wysłana przez grzela »

Offline rondelSTWO

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 116
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 04, 2012, 21:28:43 »
W mojej KP też jest to ustrojstwo. Niby dowódca klika status "W drodze" czy jakoś tak, dyżurnemu wyświetla się, że pojazd nadal stacjonuje w garażu. Ostatnio wg. programu pojazd nie dojechał jeszcze na miejsce zdarzenia, a w rzeczywistości stał już zatankowany  w koszarach. A dodam od siebie, że wszystkie statusy dowódca wprowadzał poprawnie

Offline strazakusX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 464
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 04, 2012, 22:13:19 »
Asseco dostarczy GPS-y dla straży

Cytuj
Firma Asseco Poland z Rzeszowa zwyciężyła w przetargu na wdrożenie systemu komunikacji statusowej z pojazdami ratowniczymi wraz z ich lokalizacją w 37 komendach powiatowych Państwowej Straży Pożarnej województwa mazowieckiego.

Łącznie złożono 3 oferty, z których najtańsza okazała się propozycja Asseco. Firma wykona usługę za 1,403 mln zł. Drugie w kolejności przedsiębiorstwo Elte GPS z Krakowa podało minimalnie wyższą cenę, a ofertę firmy Finder z Warszawy odrzucono ze względu na niezgodność z SIWZ.

Z kolei firma Elte GPS zwyciężyła w podobnym przetargu ogłoszonym przez Komendę Wojewódzką PSP we Wrocławiu. Była to jedyna złożona oferta.

http://geoforum.pl/?page=news&id=11332&link=asseco-dostarczy-gps-y-dla-strazy&menu=46879,46880&category=46

Ciekawy jestem jak działa geopozycjonowania pojazdów pożarniczych z innej firmy.

Jak widać nie wszystkie przetargi w KW wygrała ELTE GPS.
Koszt w Podkarpaciu 1.403 mln na 37 komend = 38 tys. na komendę.
...

Pomysł był taki, żeby udostępniać sobie widzenie pojazdów między województwami - było to przetestowane na ćwiczeniach. Więc jedna firma znacznie ułatwia zadanie. Teoretycznie certyfikat SWD miał być tym ograniczeniem dla innych producentów.
Polecenie było, że wszędzie pierwsze dwa wyjazdowe mają mieć zamontowany system. Docelowo wszystko ma mieć to zamontowane celem rezygnacji z kart drogowych a później pełne monitorowanie paliwa.
Stąd rekomendacja KG - ale najgorsza jest oczywiście cena - bo funkcjonalności które faktycznie dzisiaj wykorzystujemy dostalibyśmy za 1,5 do 2 tys. zł (spory koszt bezsensownie dużych wyświetlaczy na które niektórzy się upierają).
Kasa w większości pochodziła z ustawy modernizacyjnej, chociaż co lepsi wyrwali w ramach projektów unijnych.

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 04, 2012, 23:15:39 »
Cytuj
Pomysł był taki, żeby udostępniać sobie widzenie pojazdów między województwami - było to przetestowane na ćwiczeniach. Więc jedna firma znacznie ułatwia zadanie. Teoretycznie certyfikat SWD miał być tym ograniczeniem dla innych producentów.

Wozy powinny między sobą widzieć poszczególne KP i KM a nie tylko KW, wg. mnie KW powinna być ostatnia w tej drabince a nie pierwsza bo akcje dzieją się na samym dole i tam ma być jak najszybsze przekazywanie informacji. U nas po szkoleniu i kilku pomysłach ze strony Dyżurnych przynajmniej widzimy wozy z sąsiednich powiatów, jak się okazało da się to bez problemu ustawić tylko trzeba o tym pomyśleć i chcieć.
 
Wcześniej już pisałem w jakimś innym wątku że obsługa statusów przez jeden serwer w woj. to chyba coś nie tak, przecież powstaje nam "wąskie gardło" którego byśmy uniknęli jeśli informacje z wozów odbierało by się na poziomie KP/KM. Korzystanie z publicznych łączy internetowych to także nie jest rewelacja, pytanie tylko kiedy doczekamy się uruchomienia OST112 ?

Jakość map oferowanych przez ELTE GPS także nie powala i nijak tego zrozumieć nie mogę w jaki sposób darmowe mapy są dokładne, szybko chodzą i są aktualne a te za kilka tyś. zł to porażka na całego i na dokładkę działają tylko na jednym komputerze bo jest to ograniczone certyfikatem.
To już Abakus przegonił ich o kilka lat świetlnych ze swoją mapą w wersji 3.0 bo można pod nią podpinać różnorakie mapy podkładowe w tym warstwy WMS z Geoportalu czy Open Street Maps, niestety mapy Abakusa też są jeszcze wolne ale jest przynajmniej opcja buforowania i pokazują sporo ciekawych rzeczy - między innymi pozycje aut, miejsca akcji, po prostu dane z bazy SWD itd. i dlatego uważam że mapy powinny być tylko od Abakusa oraz terminale Platana lub takie które wskaże Abakus. Bo to będzie działało z SWD a nie tak jak teraz, że jak tylko o coś się człowiek zapyta w ELTE to zwalają na SWD i irytuje mnie to strasznie bo akurat z SWD dużo pracuje i mam do wszystkiego uprawnienia i w większości przypadków serwisant ELTE po prostu robi spychologie.
Szkolenia robione przez firmę ELTE to jeszcze gorzej jak z mapami, serwisem itd., było gadanie o statystykach, rysowaniu tras czy tego gdzie kierowca postój robił, na pytania o współpracę z SWD zero konkretnych odpowiedzi bo pan nie wiedział - to po kiego ciorta komu takie szkolenie ...
Kolejna sprawa której nijak nie mogę zrozumieć to dlaczego dla Służb Mundurowych pliki z mapami wektorowymi które mają Starostwa są płatne i to za horrendalne pieniądze (rzędu kilkunastu tyś. zł) a już np. Czesi udostępniają część takich map za darmo  :gwiazdki:
Skoro poszły tak ogromne pieniądze na ten projekt to powinno to być dopracowane w najdrobniejszym szczególe a dostaliśmy ...
Kwestia tych całych GPS i Terminali jak nic powinna być prześwietlona przez odpowiednie służby  :wall:
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline strazakusX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 464
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 05, 2012, 01:11:13 »
Cytuj
Pomysł był taki, żeby udostępniać sobie widzenie pojazdów między województwami - było to przetestowane na ćwiczeniach. Więc jedna firma znacznie ułatwia zadanie. Teoretycznie certyfikat SWD miał być tym ograniczeniem dla innych producentów.
Wozy powinny między sobą widzieć poszczególne KP i KM a nie tylko KW, wg. mnie KW powinna być ostatnia w tej drabince a nie pierwsza bo akcje dzieją się na samym dole i tam ma być jak najszybsze przekazywanie informacji. U nas po szkoleniu i kilku pomysłach ze strony Dyżurnych przynajmniej widzimy wozy z sąsiednich powiatów, jak się okazało da się to bez problemu ustawić tylko trzeba o tym pomyśleć i chcieć.

Mówię o KP i KM z sąsiednich województw. Serwer jest w KW i to KW decyduje kto co widzi.
 
Wcześniej już pisałem w jakimś innym wątku że obsługa statusów przez jeden serwer w woj. to chyba coś nie tak, przecież powstaje nam "wąskie gardło" którego byśmy uniknęli jeśli informacje z wozów odbierało by się na poziomie KP/KM. Korzystanie z publicznych łączy internetowych to także nie jest rewelacja, pytanie tylko kiedy doczekamy się uruchomienia OST112 ?

Dla 2 czy nawet 10 pojazdów chciałbyś stawiać oddzielny serwer? Bez przesady... Tych statusów jest taka ilość informacji, że w dzisiejszych czasach to nie jest żaden problem. OST112 się doczekacie do końca roku.

Jakość map oferowanych przez ELTE GPS także nie powala i nijak tego zrozumieć nie mogę w jaki sposób darmowe mapy są dokładne, szybko chodzą i są aktualne a te za kilka tyś. zł to porażka na całego i na dokładkę działają tylko na jednym komputerze bo jest to ograniczone certyfikatem.

Mapy nie mają żadnego znaczenia - chodzi o punkt - to i tak punkt jest wysyłany do terminala (jeśli jest wskazywane zdarzenie), a resztę robi Automapa w terminalu.

To już Abakus przegonił ich o kilka lat świetlnych ze swoją mapą w wersji 3.0 bo można pod nią podpinać różnorakie mapy podkładowe w tym warstwy WMS z Geoportalu czy Open Street Maps, niestety mapy Abakusa też są jeszcze wolne ale jest przynajmniej opcja buforowania i pokazują sporo ciekawych rzeczy - między innymi pozycje aut, miejsca akcji, po prostu dane z bazy SWD itd. i dlatego uważam że mapy powinny być tylko od Abakusa oraz terminale Platana lub takie które wskaże Abakus. Bo to będzie działało z SWD a nie tak jak teraz, że jak tylko o coś się człowiek zapyta w ELTE to zwalają na SWD i irytuje mnie to strasznie bo akurat z SWD dużo pracuje i mam do wszystkiego uprawnienia i w większości przypadków serwisant ELTE po prostu robi spychologie.

SWD 3.0 jest tylko dla KW i KG, więc nie ma o czym mówić. Ze względu na architekturę (konieczność
zakupu licencji ORACLE) - nie jest możliwe zastosowanie jej dla KP i KM w dającej się przewidzieć przyszłości. Z resztą, nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się pchał w takie rozwiązanie. W Policji wystarczyła jedna licencja na bazę ORACLE, a jest co najmniej 10 razy większa. A co do współpracy ELTE - SWD to się nie dziwcie... bo sam Abakus nie wie co robi.

Szkolenia robione przez firmę ELTE to jeszcze gorzej jak z mapami, serwisem itd., było gadanie o statystykach, rysowaniu tras czy tego gdzie kierowca postój robił, na pytania o współpracę z SWD zero konkretnych odpowiedzi bo pan nie wiedział - to po kiego ciorta komu takie szkolenie ...

Taki był zapis w przetargu więc zrobili pro-forma. Zresztą, ileż można kogoś szkolić z wybierania paru pozycji na ekranie dotykowym?

Kolejna sprawa której nijak nie mogę zrozumieć to dlaczego dla Służb Mundurowych pliki z mapami wektorowymi które mają Starostwa są płatne i to za horrendalne pieniądze (rzędu kilkunastu tyś. zł) a już np. Czesi udostępniają część takich map za darmo  :gwiazdki:
Skoro poszły tak ogromne pieniądze na ten projekt to powinno to być dopracowane w najdrobniejszym szczególe a dostaliśmy ...

Wg. projektów pełne zasoby mapowe powinny być lada chwila udostępnione, KG w pierwszej połowie zeszłego roku miała przedstawić potrzeby PSP w temacie zasobów mapowych do GUGIKu. Wszystko powinno być udostępnione za darmo między instytucjami państwowymi, proponuję się po prostu zwrócić o te mapy do nich na piśmie i uzasadnić po co to Wam.

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 05, 2012, 08:12:21 »
Jeśli można to tak się nieśmiało zapytam - a co z istniejącymi systemami? Do kosza?
U nas od kilku ładnych lat były wdrażane statusy Platana, nawet niektóre OSP miały to z lokalizacją GPS. Działało to głównie przez dodatkowy radiotelefon na częstotliwości PSP (wiadomo - na karty i GPRS szkoda kasy) raz poprawnie, częściej nie, ale coś  tam chodziło. Jakaś kasa w to poszła A tu nagle zmiana. Będzie to działało równolegle czy trafi na śmietnik?

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 05, 2012, 08:28:33 »
Cytuj
Mówię o KP i KM z sąsiednich województw. Serwer jest w KW i to KW decyduje kto co widzi.

Rozumiem że decyduje o tym KW i słusznie bo to poziom wyżej i jest tam/lub powinien być nadzór nad takimi sprawami. Myślę że to żaden problem żeby ustawić kto co ma widzieć i naprawdę najniższy szczebel to sąsiadujące ze sobą KP/KM i te komendy powinny widzieć wozy zza miedzy żeby nie zwracać się o zadysponowanie wozu który akurat jest w akcji. Myślę także że przy dzisiejszym poziomie oprogramowania to żaden problem przekazać współrzędne jednego auta do Komendy z innego woj. U nas dało się to ustawić bez problemu tylko dlaczego znowu o tym musieli myśleć Dyżurni współpracujący ze sobą a nie przełożeni :pyt:

Cytuj
Dla 2 czy nawet 10 pojazdów chciałbyś stawiać oddzielny serwer? Bez przesady... Tych statusów jest taka ilość informacji, że w dzisiejszych czasach to nie jest żaden problem. OST112 się doczekacie do końca roku.

Jak oddzielny, przecież już każda Komenda musiała kupić nowy serwer pod SWD 2.5/3.0 więc serwer jest. Stworzenie niezależnej struktury obsługi GPS dla komend tylko by poprawiło stabilność działania. Na chwilę obecną co jakiś czas mamy komunikat o błędzie na serwerze GPS w KW i dupa system leży w całym województwie a przecież nawet nic szczególnego się nie dzieje.
Co będzie w przypadku powodzi/zdarzenia o dużym rozmiarze gdzie zjedzie się nawet kilkadziesiąt wozów  :pyt:
Tego chyba nie wie nikt a ja się obawiam że pozatyka się wszystko dokumentnie bo serwer pewnie i nie takie rzeczy zniesie ale przecież każdy status jest wysyłany jeden po drugim po jak by nie patrzyć komercyjnych liniach GSM. Co będzie chociażby w przypadku EURO  :pyt: Byłem kiedyś na meczu i po wygranej naszej drużyny nagle wszyscy chcieli zadzwonić/wysłać sms/chcieli pozdrowić znajomych - efekt - brak możliwości dodzwonienia się gdziekolwiek, łącznie z numerami alarmowymi bo w jednym czasie kilkadziesiąt tysięcy osób dzwoniło i nadajniki GSM zostały przeciążone. Czy ktoś o tym pomyślał tworząc nas system na bazie zwykłych linii GSM  :pyt:

Co do OST112 to czekam z niecierpliwością bo w końcu wymiana danych między KP/KM/KW/KG pójdzie po niezależnej linii. Tylko dlaczego jak zwykle trwa to tak długo i dlaczego nie będzie to gotowe na EURO gdzie tak wiele mówi się o bezpieczeństwie i profesjonalnym podejściu do organizacji turnieju :pyt:
Oczywiście to pytanie otwarte i skierowane do naszego rządu  :wall:

Cytuj
Mapy nie mają żadnego znaczenia - chodzi o punkt - to i tak punkt jest wysyłany do terminala (jeśli jest wskazywane zdarzenie), a resztę robi Automapa w terminalu.

Jak to nie ma znaczenia mapa, a Dyżurni na SK to co piąte koło u wozu  :pyt: Zapłacono ogromne pieniądze a Dyżurny nie ma możliwości pokierowania swojego Dowódcy gdzie trzeba bo mapa na SK ma się nijak do mapy w terminalu  :pyt: Przepraszam ale zastanów się co piszesz bo w większości przypadków zgłoszenia są nieprecyzyjne i ludzie np. podają tylko numer słupka na drodze a my jako Dyżurni musimy kombinować jak to znaleźć i często prosić się  o jakieś mapy z pikietażem. Za takie pieniądze mapy na SK powinny również być na pełnym wypasie z wszelkimi danymi. Do tego obiecano nam aktualizacje ... a już na SK i w Terminalach mapy mamy nieaktualne bo powstały w moim powiecie i woj. nowe drogi i na publicznych, darmowych mapach te drogi są a wg. tego co mam nasze wozy jeżdżą sobie po polach  :gwiazdki:

Cytuj
SWD 3.0 jest tylko dla KW i KG, więc nie ma o czym mówić. Ze względu na architekturę (konieczność
zakupu licencji ORACLE) - nie jest możliwe zastosowanie jej dla KP i KM w dającej się przewidzieć przyszłości. Z resztą, nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się pchał w takie rozwiązanie. W Policji wystarczyła jedna licencja na bazę ORACLE, a jest co najmniej 10 razy większa. A co do współpracy ELTE - SWD to się nie dziwcie... bo sam Abakus nie wie co robi.

No i tutaj mocno się mylisz, mapa w wersji 3.0 działa również pod firebirdem. Wiem co pisze bo sam ostatnio instalowałem ją u siebie w KP i to na dwóch komputerach, a jak będzie trzeba to i posadzę na większej ilości. Więc bazy ORACLE nam nie trzeba. Do tego przy pomocy Abakusa już poustawiałem sporo warstw podkładowych w tym te WMS z internetu. Kolejna ważna sprawa dla ludzi pracujących na SK to nanoszenie na mapę Abakusa danych z SWD, jest to bardzo ważne bo to my na tym pracujemy a nie ktoś w KW czy KG no ale co tam przecież Dyżurni nie wiedzą co chcą prawda ...
Abakus wykonał znowu kawał dobrej roboty ale robi wszystko wg wytycznych zleceniodawcy. Nigdy też nie miałem problemu z uzyskaniem fachowej pomocy od ich pracowników.
Ja odnoszę wrażenie że to ELTE GPS nie bardzo wie jak naszą branżę obsłużyć, bo co innego obsługa firmy transportowej gdzie pewno mają doświadczenie a co innego Straż. A opieram to przeświadczenie na tym jak nas traktują i jak to chociażby stwierdzili że obsługa statusów jest super a my przecież nie wiemy czego chcemy i sobie coś tam wymyślamy a przecież oni doskonale wiedzą jak to się u nas pracuje  :wall:

Cytuj
Taki był zapis w przetargu więc zrobili pro-forma. Zresztą, ileż można kogoś szkolić z wybierania paru pozycji na ekranie dotykowym?

Eeeee żarty sobie ze mnie ktoś robi czy jak  :pyt: Przepraszam bardzo ale obsługa całego systemu to nie tylko wybieranie paru pozycji na ekranie dotykowym (gwoli prawdy z tego akurat nikt Dowódców nie szkolił). M/PSK to co, znowu piąte koło u wozu  :pyt: To tam jest wgrane oprogramowanie do obsługi systemu, tam jest ta cholerna mapa która jest nieczytelna, nieintuicyjna i ma w pizdu opcji których nawet nie wiemy jak obsłużyć. Oraz to że są SK z obsadą co najmniej dwu osobową i powinno być tyle licencji na mapę ile tam jest dyżurnych, bo przecież jeden akurat może obsługiwać jedno zdarzenie a drugi kolejne. Taki przetarg a ktoś zapomniał zadbać o taką prozaiczną sprawę jak pełny zakres szkoleń ludzi którzy na tym pracują  :pyt:
Szanująca się firma która dba o klienta i która chce coś mu jeszcze w przyszłości sprzedać to nawet sama z siebie powinna pomyśleć o szkoleniach i systemie pomocy a to jak jest obecnie widzi każdy kto ma styczność z GPS'ami ...
Dla porównania Abakus chociaż o tym pomyślał i ich mapę można przełączyć w tryb uproszczony tak aby Dyżurny miał jak najmniej opcji wyświetlonych i żeby mapa była jak najbardziej czytelna - czyli mógł się skupić na swojej robocie a nie zastanawianiu się co kliknąć żeby widzieć co robi zastęp w danej chwili. Do tego jest instrukcja i można zadzwonić i uzyskać szczegółową pomoc.

Cytuj
Wg. projektów pełne zasoby mapowe powinny być lada chwila udostępnione, KG w pierwszej połowie zeszłego roku miała przedstawić potrzeby PSP w temacie zasobów mapowych do GUGIKu. Wszystko powinno być udostępnione za darmo między instytucjami państwowymi, proponuję się po prostu zwrócić o te mapy do nich na piśmie i uzasadnić po co to Wam.

Heheheh po co szczegółowe mapy w służbach ratowniczych ... matko w jakim my kraju żyjemy  :wall:
Po prostu to już zostawię bez komentarza i zobaczymy czy jakieś mapy dostaniemy za darmo  :fiuu:

"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline strazakusX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 464
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 05, 2012, 09:12:29 »
Jeśli można to tak się nieśmiało zapytam - a co z istniejącymi systemami? Do kosza?
U nas od kilku ładnych lat były wdrażane statusy Platana, nawet niektóre OSP miały to z lokalizacją GPS. Działało to głównie przez dodatkowy radiotelefon na częstotliwości PSP (wiadomo - na karty i GPRS szkoda kasy) raz poprawnie, częściej nie, ale coś  tam chodziło. Jakaś kasa w to poszła A tu nagle zmiana. Będzie to działało równolegle czy trafi na śmietnik?

Nic nie szkodzi. Po prostu nowe pojazdy warto zaopatrywać w nowe rozwiązania stosowane w danym województwie. A co do gprs - 10zł miesięcznie - czyli 120zł rocznie to chyba nie majątek, w porównaniu do pozostałych kosztów utrzymana samochodu.

Offline strazakusX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 464
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 05, 2012, 09:31:46 »
...
Heheheh po co szczegółowe mapy w służbach ratowniczych ... matko w jakim my kraju żyjemy  :wall:
Po prostu to już zostawię bez komentarza i zobaczymy czy jakieś mapy dostaniemy za darmo  :fiuu:

Odniosę się do całości.
1. Serwer do elte to nie tylko komputer który nazywasz serwerem ale przede wszystkim stałe publiczne IP i sterownik/bramka GSM - te terminale bez połączenia gprs pracują przez sms. Serwery do SWD nie powinny się znajdować na publicznym IP. Co do przepustowości łączy to oczywiście rozwiązania oparte na własnych sieciach są lepsze, ale ten problem jest rozpatrywany jako Ogólnopolski Cyfrowy System Łączności Radiowej.
2. Pracujesz na mapach z GPSMonitor albo GPSRejestr? To nie jest przeznaczone do tego celu. Masz moduł do SWD i tam powinieneś mieć wszystko. Te programy dostarczone przez elte mają pomóc w dokumentacji i kontroli, a nie bieżącej pracy i podejmowaniu decyzji - od tego masz SWD.
3. Szkolenia - faktycznie zapomniałem o rejestrze GPS.... można by o tym opowiadać, ale po co? Skoro to i tak ma zupełnie inne zadanie niż oczekujesz. To na pewno pomoże w dokumentacji dla prokuratora, na pewno obroni Was przed mandatem (no bo czujnik włączenia sygnałów świetlnych jest), to pomoże zewidencjonować przebieg tras.
4. Odnoszę wrażenie, że jesteś fanem SWD i niestety ale próbujesz nagiąć rzeczywistość do udowodnienia tezy, że to SWD jest dobre a cała reszta niedorobiona. Mapki a SWD3 to zupełnie różna sprawa. WCPR który docelowo będzie obsługiwał wszystkie zgłoszenia - prześle Ci pozycję - a SWD3 ma pomóc prowadzić zdarzenie.

Co do gotowości na Euro - oczywiście, że ktoś powinien za to odpowiedzieć, ale w tym kraju winnych nigdy nie ma - za to sukces ma tysiące ojców.

W mojej opinii SWD to gniot który nie powinien w ogóle zostać odebrany, a opluwanie systemu gps na podstawie współpracy z tym gniotem jest co najmniej nie na miejscu - po to sobie abakus wymyślił certyfikat na te urządzenia, że ma działać.
Uważam, że produkt eltegps jest dobry i ma przyszłość. Ale jest za drogi i serwisanci są do bani.

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 05, 2012, 10:39:58 »
No to ja mam do Ciebie następujące pytanie:
W jakim zakresie pracujesz w SWD a w jakim w systemie Elte GPS  :pyt:

Podstawowe narzędzie pracy Dyspozytorów to SWD, jak poznasz od podszewki ten program to zrozumiesz dlaczego go lubię, to po pierwsze, po drugie to całkowicie polski program pisany pod dyktando Strażaków i pisany pod nasze realia. Mi ten program bardzo życie ułatwia i w tej chwili nie wyobrażam sobie pracy na SK bez systemu SWD przy poprawnej konfiguracji i nie oszczędzaniu na poszczególnych podzespołach całego systemu (obsługa systemów DSP, DWA, centrali tel., rejestratora itd.) Pokaż lepszy, ale ma być polski to zmienię zdanie. Skoro poszło już tyle pieniędzy i sił na rozbudowę systemu SWD to głupotą było by to w jakikolwiek sposób zmieniać. Ale o samym SWD i jego funkcjach jest w wątku:
http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,3700.msg202186.html#new

Co do Elte, może i to dobre oprogramowanie ale w Straży jest doklejane na siłę i mi się udowadnia że wszystko jest super. To jest oprogramowanie dla firmy transportowej a nie do służb ratowniczych i zdania nie zmienię puki mnie ktoś nie nauczy i nie pokaże wszystkich przydatnych funkcji dla Straży. Obawiam się jednak że tego co chcemy nie ma. Te funkcje o których piszesz to taka ciekawostka w sumie dla SP bo w razie W pan Prokurator to sobie najpierw weźmie dokumentacje Policji, nasze meldunki itd. a wydruki z oprogramowania Elte to chyba na samym końcu. Tak zgadzam się że również i to jest przydatne ale za takie pieniądze brak funkcji przydatnych dla pracy Dyżurnych oraz wciskanie im kitu że to oprogramowanie to nie jest dla SK mimo instalowania ich na SK to to chyba by Bareja lepiej tego nie wymyślił.
Serwis i podejście do klienta czyli nas, pracujących na samym dole to kpina i tyle, zdania nie zmienię bo jesteśmy olewani na każdym kroku. Sposób montażu urządzeń w pojazdach to totalna partyzantka i niewiele ma to wspólnego z profesjonalizmem i świadczy o tym jakich pracowników ma firma (stety albo niestety pracowałem ponad 6 lat przy różnych rodzajach instalacji kablowych i na to jestem przeczulony bo jak coś jest wykonane porządnie to się nie psuje, jak zrobisz instalacje do dupy to co chwilę coś będzie nawalało). Do tego dziwnym trafem większość ludzi pracujących z tym systemem ma go dość. Być może wynika to z niewiedzy ale w tym wypadku należy to szybko zniwelować a nic w tym kierunku się nie dzieje. Kolejny minus na konto firmy Elte.

Cytuj
1. Serwer do elte to nie tylko komputer który nazywasz serwerem ale przede wszystkim stałe publiczne IP i sterownik/bramka GSM - te terminale bez połączenia gprs pracują przez sms. Serwery do SWD nie powinny się znajdować na publicznym IP. Co do przepustowości łączy to oczywiście rozwiązania oparte na własnych sieciach są lepsze, ale ten problem jest rozpatrywany jako Ogólnopolski Cyfrowy System Łączności Radiowej.

Z tego zdaję sobie sprawę, ale dziwnym trafem PR może tak mieć i działa to na terenie powiatu (oprogramowanie o niebo lepsze) a my nie możemy. Inna sprawa że statusy można byłoby zrobić na wydzielonym kanale radiowym w sieci PSP ale to już wymaga większego zakresu prac (bo przecież można chociażby odpowiednio poprogramować odpowiednie stacje DSP po remizach OSP i zrobić z nich nie tylko odbiorniki ale i przekaźniki a co za tym idzie mieć pokryty teren całego powiatu odpowiednim sygnałem radiowym - proszę nie łapać za słowa to tylko luźny pomysł i rozwiązanie teoretyczne) i nikt już potem na tym nie zarobi. Inna sprawa że już dawno powinniśmy mieć łączność cyfrową wtedy było by jeszcze prościej. A tak znów na siłę wrzuca się do Straży system komercyjny, do tego bez odpowiedniego doświadczenia w służbach ratowniczych i usiłuje się wmówić że jest super.
Z przykrością muszę stwierdzić że jak jakiś problem jest rozpatrywany na poziomie ogólnopolskim to już dla tych co mają na dole z tym problem to nic dobrego nie wyniknie ... obym się mylił ale tak pokazują dotychczasowe doświadczenia.

Cytuj
4. Odnoszę wrażenie, że jesteś fanem SWD i niestety ale próbujesz nagiąć rzeczywistość do udowodnienia tezy, że to SWD jest dobre a cała reszta niedorobiona. Mapki a SWD3 to zupełnie różna sprawa. WCPR który docelowo będzie obsługiwał wszystkie zgłoszenia - prześle Ci pozycję - a SWD3 ma pomóc prowadzić zdarzenie.

Tak jestem fanem SWD bo go znam, wiem jak się konfiguruje cały system, jak się programuje wiele urządzeń, co do czego jest, mam zapewnioną pomoc ze strony Abakusa, są odpowiednie instrukcje, są zapewniane kolejne poprawki jak wykrywa się błędy, od wprowadzenia wersji 2.5 mam możliwość wysyłania SiS poza swój powiat i do tego pracuje z tym systemem przez 24h każdej swojej służby na SK itd.
Podsumowując: znajomość systemu + poprawna konfiguracja + pomoc = zadowolenie klienta i dobra opinia o firmie.

Ja natomiast odnoszę odwrotne wrażenie że Ty niestety naginasz rzeczywistość i chcesz udowodnić że system Elte GPS jaki mamy w SP jest super a przecież do jasnej cholery co kawałek ktoś mówi że coś w nim nie działa.
SWD nie jest idealne ale jest rozwijane i jest reakcja na zgłaszane problemy które stopniowo są eliminowane i ma to co na SK jest potrzebne.

W obu przypadkach na bank na niekorzyść systemów wychodzi oszczędzanie na serwerowniach, serwerach, kablach itd. ale to taka nasza polska specyfika - ma być jak najtaniej a to się równa do ...
Tutaj myślę że się w pełni zgadzamy  :straz:

Yeti CPR to jeszcze długo nie zobaczymy przy tym co się dzieje w kraju i za to całe Yeti CPR robimy my czyli Dyżurni SK i mam tego serdecznie dość tak samo jak poronionego numeru 112.
Tutaj także się w pełni zgadzam że ktoś powinien za to beknąć.

Cytuj
Uważam, że produkt eltegps jest dobry i ma przyszłość. Ale jest za drogi i serwisanci są do bani.
Wobec powyższego wg. mnie przyszłości i kariery w Straży nie zrobi bo my nie jesteśmy firmą transportową, a traktowanie nas jak małe dzieci również swoje zrobi ...
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 05, 2012, 11:00:34 »
W mojej opinii SWD to gniot który nie powinien w ogóle zostać odebrany, a opluwanie systemu gps na podstawie współpracy z tym gniotem jest co najmniej nie na miejscu - po to sobie abakus wymyślił certyfikat na te urządzenia, że ma działać.
Masz prawo miec swoją opinię, ale jednak śmiem podejrzewac że nie spędziłeś zbyt wielu godzin przy SWD , albo pracowałeś na nim tam gdzie baza nie jest dobrze skonfigurowana i wypełniona.    Nie uważam że SWD jest  programem idealnym, ale miałem okazję pracowac na innych tego typu programach nie naszego pochodzenia, tzw "spolszczonych" - i to dopiero była porazka , bo program mimo że dobry to totalnie nie przystawał do naszych realiów prawno-organizacyjnych.  Praca na nim była znacznie większa męczarnia niż praca z SWD.  A w przyapdku problemów jest gdzie zadzwoni po pomoc - nie tak jak w przyapdku programów obcych , gdzie polski przedstawiciel musiał się kontaktowac z producentem i nawet jesli się uzyskało odpowiedz to trwało to tygodnie, a czasami odpwiedz brzmiała że nie jest to mozliwe i kropka.  Dzwoniac do Abakusa z konkretnym pytaniem uzyskujemy najcześciej konkretną odpowiedz prawie od ręki.


Uważam, że produkt eltegps jest dobry i ma przyszłość. Ale jest za drogi i serwisanci są do bani.
Tu masz rację . Produkt byc może nie jest zły, ale nie możemy się o tym przekonac , bo dzięki serwisowi i cenie opinia jest dośc jednoznaczna. Bo jak się uzytkowanik ma przekonac że to coś jest dobre skoro ciągle są z tym problemy , a zwracajac się o pomoc  albo jest się zbywanym , albo usterka jest usuwana " na chwilę " , bo dośc szybko pojawia się ponownie ?
Patrzac na to wszystko  słowo gniot faktycznie ciśnie się na usta , ale pod innym adresem niz Ty to uzywasz.
Mówisz że te 120 zł rocznie na samochód to nie tak duzo. Przemnóż wiec to razy ilośc wszystkich samochodów PSP w województwie ( bo docelowo przeciez wszystkie mają to miec )   i zobacz jaka ładna sumka wychodzi. I to tylko w ciągu roku . Dodaj do tego jeszcze  pojazdy z OSP KSRG ( bo przecież tez będa musiały się dostosowac) i powiedz czy nie warto się było zastanowic nad innym rozwiązaniem  uniezależniajacym nas od sytuacji typu Euro, Sylwester czy brak przekaznika GSM.  Założe się zę nawet podczas akcji typu ostatnia katastrofa kolejowa były z tym problemy , bo ilośc jednocześnie używanych tam urządzen GSM była olbrzymia, a przecież w owym miejscu operator GSM nie przewidywał tak intensywnego obsiazenia swojej sieci.  A i tak dobrze że wogóle był tam zasięg GSM .

Offline piotrfire

  • PSK
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 323
  • Już emeryt
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 05, 2012, 11:23:26 »
W mojej KP zamontowano ELTE GPS w listopadzie , jak dotąd nie narzekam ani razu się nie zepsuło. Na szkoleniu każdy dyspozytor deklarował jakie auta z wojewodztwa chce widzieć i takie widzi. Ja mam podgląd na wszystkie KP z którymi współpracuje jest to bardzo przydatne podczas pomocy mam pełny podgląd na sytuacje i nie martwię się o czasy. Jak narazie nie narzekam.
ab alio exspectes, alteri quod feceris

Offline strazakusX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 464
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 05, 2012, 16:30:49 »
No to ja mam do Ciebie następujące pytanie:
W jakim zakresie pracujesz w SWD a w jakim w systemie Elte GPS  :pyt:
Podstawowe narzędzie pracy Dyspozytorów to SWD, jak poznasz od podszewki ten program to zrozumiesz dlaczego go lubię, to po pierwsze, po drugie to całkowicie polski program pisany pod dyktando Strażaków i pisany pod nasze realia. Mi ten program bardzo życie ułatwia i w tej chwili nie wyobrażam sobie pracy na SK bez systemu SWD przy poprawnej konfiguracji i nie oszczędzaniu na poszczególnych podzespołach całego systemu (obsługa systemów DSP, DWA, centrali tel., rejestratora itd.) Pokaż lepszy, ale ma być polski to zmienię zdanie. Skoro poszło już tyle pieniędzy i sił na rozbudowę systemu SWD to głupotą było by to w jakikolwiek sposób zmieniać. Ale o samym SWD i jego funkcjach jest w wątku:
http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,3700.msg202186.html#new
Lepszy od aktualnego SWD był poprzedni SWD. Po prostu działał.
Problem w tym, że program został napisane na garbie strażaków i praktycznie naszymi siłami. Daltego woła o pomstę do nieba wydawanie na to kolejnych milionów - a ostatnio po kilka tysięcy od każdej Komendy za moduł integracji z "Yeti CPR", ale żeby nie gadać nazwano to dostosowaniem do nowego rozporządzenia. Pomnóż razy 360 i masz fajną kwotę - za praktycznie brak zmian! Bo większość na tym tylko straciła - zamiast w miarę stabilnego systemu ma gniota który przez najbliższe 2 lata będzie dostosowywany do osiągnięcia poprzedniej stabilności.

Co do Elte, może i to dobre oprogramowanie ale w Straży jest doklejane na siłę i mi się udowadnia że wszystko jest super. To jest oprogramowanie dla firmy transportowej a nie do służb ratowniczych i zdania nie zmienię puki mnie ktoś nie nauczy i nie pokaże wszystkich przydatnych funkcji dla Straży. Obawiam się jednak że tego co chcemy nie ma. Te funkcje o których piszesz to taka ciekawostka w sumie dla SP bo w razie W pan Prokurator to sobie najpierw weźmie dokumentacje Policji, nasze meldunki itd. a wydruki z oprogramowania Elte to chyba na samym końcu. Tak zgadzam się że również i to jest przydatne ale za takie pieniądze brak funkcji przydatnych dla pracy Dyżurnych oraz wciskanie im kitu że to oprogramowanie to nie jest dla SK mimo instalowania ich na SK to to chyba by Bareja lepiej tego nie wymyślił.
Serwis i podejście do klienta czyli nas, pracujących na samym dole to kpina i tyle, zdania nie zmienię bo jesteśmy olewani na każdym kroku. Sposób montażu urządzeń w pojazdach to totalna partyzantka i niewiele ma to wspólnego z profesjonalizmem i świadczy o tym jakich pracowników ma firma (stety albo niestety pracowałem ponad 6 lat przy różnych rodzajach instalacji kablowych i na to jestem przeczulony bo jak coś jest wykonane porządnie to się nie psuje, jak zrobisz instalacje do dupy to co chwilę coś będzie nawalało). Do tego dziwnym trafem większość ludzi pracujących z tym systemem ma go dość. Być może wynika to z niewiedzy ale w tym wypadku należy to szybko zniwelować a nic w tym kierunku się nie dzieje. Kolejny minus na konto firmy Elte.

Cała jego funkcjonalność dla dyżurnego SK jest w module SWD i tyle. Program rejestrGPS dosyć niefortunnie trafia na stanowiska kierowania, chyba tylko z przyzwyczajenia - powinien trafiać do komórek logistycznych-operacyjnych. Nie zawiera nic co potrzebne jest prokuratorowi ale coś co jest potrzebne nam aby się przed prokuratorem obronić - a to różnica.

Z tego zdaję sobie sprawę, ale dziwnym trafem PR może tak mieć i działa to na terenie powiatu (oprogramowanie o niebo lepsze) a my nie możemy. Inna sprawa że statusy można byłoby zrobić na wydzielonym kanale radiowym w sieci PSP ale to już wymaga większego zakresu prac (bo przecież można chociażby odpowiednio poprogramować odpowiednie stacje DSP po remizach OSP i zrobić z nich nie tylko odbiorniki ale i przekaźniki a co za tym idzie mieć pokryty teren całego powiatu odpowiednim sygnałem radiowym - proszę nie łapać za słowa to tylko luźny pomysł i rozwiązanie teoretyczne) i nikt już potem na tym nie zarobi. Inna sprawa że już dawno powinniśmy mieć łączność cyfrową wtedy było by jeszcze prościej. A tak znów na siłę wrzuca się do Straży system komercyjny, do tego bez odpowiedniego doświadczenia w służbach ratowniczych i usiłuje się wmówić że jest super.
Z przykrością muszę stwierdzić że jak jakiś problem jest rozpatrywany na poziomie ogólnopolskim to już dla tych co mają na dole z tym problem to nic dobrego nie wyniknie ... obym się mylił ale tak pokazują dotychczasowe doświadczenia.

Kolego, PR to oddzielna firma w każdym województwie a nawet grupach powiatów (nowe dyspozytornie), każda z nich ma własne kierownictwo i niezależność finansową - to nie jest tak jak u nas. KG,KP rządowe - KP/KM samorządowe - ale zobligowane organizacyjnie do współpracy i stosowania się do jednakowych wytycznych.


Cytuj
4. Odnoszę wrażenie, że jesteś fanem SWD i niestety ale próbujesz nagiąć rzeczywistość do udowodnienia tezy, że to SWD jest dobre a cała reszta niedorobiona. Mapki a SWD3 to zupełnie różna sprawa. WCPR który docelowo będzie obsługiwał wszystkie zgłoszenia - prześle Ci pozycję - a SWD3 ma pomóc prowadzić zdarzenie.

Tak jestem fanem SWD bo go znam, wiem jak się konfiguruje cały system, jak się programuje wiele urządzeń, co do czego jest, mam zapewnioną pomoc ze strony Abakusa, są odpowiednie instrukcje, są zapewniane kolejne poprawki jak wykrywa się błędy, od wprowadzenia wersji 2.5 mam możliwość wysyłania SiS poza swój powiat i do tego pracuje z tym systemem przez 24h każdej swojej służby na SK itd.
Podsumowując: znajomość systemu + poprawna konfiguracja + pomoc = zadowolenie klienta i dobra opinia o firmie.
To masz szczęście kolego, bo nie wszystkim jest dana taka stabilna praca przez 24h służby. Mało tego większość nazywa to: Systemem Wnerwiania Dyspozytora. Uruchamianie się przez 30minut, ciągłe resety, brak ciągłości wpisów to standard dla większości SK w kraju.

Ja natomiast odnoszę odwrotne wrażenie że Ty niestety naginasz rzeczywistość i chcesz udowodnić że system Elte GPS jaki mamy w SP jest super a przecież do jasnej cholery co kawałek ktoś mówi że coś w nim nie działa.
Ja bym to załatwił systemem za 500zł za auto. Bez żadnych terminali w samochodach - albo małe, max 5 calowe. Ale uważam, że wykorzystanie systemu tak dużej firmy jak elte jest działaniem systemowo dobrym.

SWD nie jest idealne ale jest rozwijane i jest reakcja na zgłaszane problemy które stopniowo są eliminowane i ma to co na SK jest potrzebne.
W obu przypadkach na bank na niekorzyść systemów wychodzi oszczędzanie na serwerowniach, serwerach, kablach itd. ale to taka nasza polska specyfika - ma być jak najtaniej a to się równa do ...
Tutaj myślę że się w pełni zgadzamy  :straz:

Widzę tu starą śpiewkę Pana Prezesa Jarosława, że sprzęt mamy za słaby. Ileż można, na Oracle chodzą bazy 100 i 1000 razy większe bez zająknięcia. Dla szerszego obrazu dodam, że przerwy w śląskim parominutowe - powodowały około jednotygodniowych korków na łączach związanych z replikacją baz. A dokładanie terabajtów i kolejnych raidów do serwerowni to rozwiązania na wszystkie problemy firmy abakus. Dramat. Wcześniej całe województwa dopinałyu się w 2-5gigowych bazach a teraz ... Szkoda gadać.
Te lokalizatory gps elte -pójdą po wszystkich mediach transmisyjnych - nie jest to żaden problem dla producenta - gprs wyszedł bo wygodnie, tanio i szybko dało się to zorganizować.

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 05, 2012, 19:37:15 »
Cytuj
Lepszy od aktualnego SWD był poprzedni SWD. Po prostu działał.
Problem w tym, że program został napisane na garbie strażaków i praktycznie naszymi siłami. Daltego woła o pomstę do nieba wydawanie na to kolejnych milionów - a ostatnio po kilka tysięcy od każdej Komendy za moduł integracji z "Yeti CPR", ale żeby nie gadać nazwano to dostosowaniem do nowego rozporządzenia. Pomnóż razy 360 i masz fajną kwotę - za praktycznie brak zmian! Bo większość na tym tylko straciła - zamiast w miarę stabilnego systemu ma gniota który przez najbliższe 2 lata będzie dostosowywany do osiągnięcia poprzedniej stabilności.

Aktualnie 2.5 także dość stabilnie u nas chodzi, dla przypomnienia podam że 2.0 z początku też kulało a potem stało się bardzo stabilne. Kłania się standaryzacja i konfiguracja serwerowni oraz odpowiednie uzupełnienie bazy danych.
Kwestia finansów i tego gdzie idą jakie pieniądze to wiadomo kogo pytać ...
Zmian za dużych nie ma bo KG tego nie zleciała ... dlaczego pytaj w KG i przy okazji dowiedz się co będzie z Powiatami i Komendami Powiatowymi. Abakus nie pisze 3.0 dla KP bo nie wiadomo czy będzie dla kogo pisać ...
Jakimś dziwnym trafem są likwidowane sądy na terenie powiatów, stacje sanepidu oraz inne ważne instytucje ... wnioski proszę wyciągać samodzielnie ...

Cytuj
Cała jego funkcjonalność dla dyżurnego SK jest w module SWD i tyle. Program rejestrGPS dosyć niefortunnie trafia na stanowiska kierowania, chyba tylko z przyzwyczajenia - powinien trafiać do komórek logistycznych-operacyjnych. Nie zawiera nic co potrzebne jest prokuratorowi ale coś co jest potrzebne nam aby się przed prokuratorem obronić - a to różnica.

Eeeee to przepraszam po co mi cały ten system skoro jest nie dla mnie, coś mi tu logika szwankuje i nijak tego zrozumieć nie mogę.
Rozumiem że terminale są przydatne, że jest ważne dla logistyki ale już wmawianie mi że Dyspozytor na SK nie potrzebuje wiedzieć gdzie jest auto albo nie potrzebuje mieć dokładnej mapy to wybacz zakrawa na paranoje. No to skoro tak i idąc Twoim trybem myślenia mniej by nas kosztowało zlecenie tego Abakusowi i Platanowi a nie bawienie się w kolejną firmę. Inna kwestia jak się umowę podpisywało z Abakusem oraz w tym wypadku Elte, no ale skoro jest podejście "że ja wiem najlepiej co ludziom na dole potrzebne" bez konsultacji z fachowcami w tej dziedzinie to kwiatki mamy.

Cytuj
Kolego, PR to oddzielna firma w każdym województwie a nawet grupach powiatów (nowe dyspozytornie), każda z nich ma własne kierownictwo i niezależność finansową - to nie jest tak jak u nas. KG,KP rządowe - KP/KM samorządowe - ale zobligowane organizacyjnie do współpracy i stosowania się do jednakowych wytycznych.
O ile się nie mylę to KP/KM nie podlegają pod samorządy chyba że Ty już wiesz coś więcej niż my ...

Cytuj
To masz szczęście kolego, bo nie wszystkim jest dana taka stabilna praca przez 24h służby. Mało tego większość nazywa to: Systemem Wnerwiania Dyspozytora. Uruchamianie się przez 30minut, ciągłe resety, brak ciągłości wpisów to standard dla większości SK w kraju.

Jak się nie słucha ludzi którzy mają wiedzę i inwestuje w byle co to tak jest, SWD dano mi poznać z dobrej strony, mam pomoc i mimo problemów dostaliśmy odpowiednie środki na wyposażenie serwerowni w taki sposób jaki chcieliśmy - główna zasługa tu kolegi informatyka od sprzętu. Jak nie wierzysz zapraszam na służbę i pokaże na żywo co z SWD mogę zrobić i co z niego wyciągnąć a Ty udowodnisz mi że Elte GPS jest świetne. Ot i po problemie, ja się czegoś nauczę a i Ty także.

Cytuj
Ja bym to załatwił systemem za 500zł za auto. Bez żadnych terminali w samochodach - albo małe, max 5 calowe. Ale uważam, że wykorzystanie systemu tak dużej firmy jak elte jest działaniem systemowo dobrym.

Jak do tej pory nie mam podstaw do tego aby wypowiadać się o tym systemie pozytywnie, po prostu nie mam żadnych szans aby się czegoś o tym systemie nauczyć, serwis nas olewa, otrzymaliśmy nie to co jest potrzebne na SK a to niestety składa się na taką a nie inną moją opinię. Więc działanie jest systemowo dobre tylko pytanie dla kogo ...

Cytuj
Widzę tu starą śpiewkę Pana Prezesa Jarosława, że sprzęt mamy za słaby. Ileż można, na Oracle chodzą bazy 100 i 1000 razy większe bez zająknięcia. Dla szerszego obrazu dodam, że przerwy w śląskim parominutowe - powodowały około jednotygodniowych korków na łączach związanych z replikacją baz. A dokładanie terabajtów i kolejnych raidów do serwerowni to rozwiązania na wszystkie problemy firmy abakus. Dramat. Wcześniej całe województwa dopinałyu się w 2-5gigowych bazach a teraz ... Szkoda gadać.
Te lokalizatory gps elte -pójdą po wszystkich mediach transmisyjnych - nie jest to żaden problem dla producenta - gprs wyszedł bo wygodnie, tanio i szybko dało się to zorganizować.

Proszę tu polityki nie mieszać i nie porównywać moich wypowiedzi do ... bo polityki nie cierpię.
Problem jest ogólnie dużo szerszy niż tylko SWD czy gps bo po prostu teleinformatyka w Straży jest w większości przypadków na poziomie ... hmmmm nawet nie wiem jak to określić.
Moja opinia jest jaka jest bo SWD mi działa i to moje podstawowe narzędzie pracy i daje sobie z nim rady a przede wszystkim mam w SWD to co trzeba i działa to stabilnie i jakoś w sąsiednich powiatach ludzie też sobie radzą. Czasem pomagamy sobie wzajemnie bo system szkoleń organizowany przez KW pozostawia wiele do życzenia ale na tym pracujemy od lat, wysyłamy meldunki, statystyki itd. i ten system działa. Więc proszę o konkretną odpowiedź w jakim zakresie pracujesz z SWD.

Systemu Elte nie dane było mi poznać od dobrej strony i mimo że twierdzisz że pójdą po wszystkich mediach to niestety u nas się zacinają, dane są dosyłane z opóźnieniem i zbyt dużo jest składowych na nie żebym ten system uważał za dobry.
A wystarczy dobra opieka ze strony firmy, odpowiednia pomoc w konfiguracji itd. a to zdanie mogło by być zupełnie inne ... niestety szans na to narazie nie ma.
A co do zdania że gprs jest fajny bo szybko, bo tanio, bo wygodnie - super myślenie, no gratuluje. To nie ma być tanio i szybko i wygodnie, to ma być przemyślane, stabilne, niezależne od sieci komercyjnych a cena w przypadku systemów wpływających na bezpieczeństwo społeczeństwa ma być drugoplanowa. Tylko za wysoką cenę ma być wymagana wysoka jakość a w przypadku gps jak narazie jest wysoka cena a jakość ...
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline strazakusX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 464
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 05, 2012, 20:30:41 »
Eeeee to przepraszam po co mi cały ten system skoro jest nie dla mnie, coś mi tu logika szwankuje i nijak tego zrozumieć nie mogę.
Rozumiem że terminale są przydatne, że jest ważne dla logistyki ale już wmawianie mi że Dyspozytor na SK nie potrzebuje wiedzieć gdzie jest auto albo nie potrzebuje mieć dokładnej mapy to wybacz zakrawa na paranoje. No to skoro tak i idąc Twoim trybem myślenia mniej by nas kosztowało zlecenie tego Abakusowi i Platanowi a nie bawienie się w kolejną firmę. Inna kwestia jak się umowę podpisywało z Abakusem oraz w tym wypadku Elte, no ale skoro jest podejście "że ja wiem najlepiej co ludziom na dole potrzebne" bez konsultacji z fachowcami w tej dziedzinie to kwiatki mamy.

Kolego najwyraźniej nie rozumiesz co napisałem. System elte przekazuje za pomocą modułu integrującego z SWD (którego cena licencji na komendę równa jest połowie ceny urządzenia) pozycję i status. Tylko tyle i aż tyle - czego potrzebuje więcej dyspozytor? Zadaniem SWD z prawdziwego zdarzenia powinno być prawidłowe wizualizowanie tych informacji a następnie przekazanie do termiali właściwych poleceń - czyli lokalizacji i opisu zdarzenia, czy innych. Mapa tu nie ma nic do tego - bo przy zakupie urządzenia nie licz na to, że opędzisz potrzeby mapowe skoro abakus biorąc duuuużo więcej nie był w stanie sobie z tym poradzić. Każdy terminal dostaje Automapę - w mojej opinii najlepsze rozwiązanie dla kierowcy (oczywiście o ile jest aktualne).

Cytuj
O ile się nie mylę to KP/KM nie podlegają pod samorządy chyba że Ty już wiesz coś więcej niż my ...
Szefem jest ten co daję kasę - więc zależność jest prosta.

Cytuj
Jak się nie słucha ludzi którzy mają wiedzę i inwestuje w byle co to tak jest, SWD dano mi poznać z dobrej strony, mam pomoc i mimo problemów dostaliśmy odpowiednie środki na wyposażenie serwerowni w taki sposób jaki chcieliśmy - główna zasługa tu kolegi informatyka od sprzętu. Jak nie wierzysz zapraszam na służbę i pokaże na żywo co z SWD mogę zrobić i co z niego wyciągnąć a Ty udowodnisz mi że Elte GPS jest świetne. Ot i po problemie, ja się czegoś nauczę a i Ty także.
Abakus wysłał wszystkim zalecenia co do konfiguracji które w 100% zostały zrealizowane. Na dwa miesiące przed końcem wdrożenia rozesłał prośbę o testowanie wydajności systemów przechowywania danych. Powinno to wiele dać do myślenia zamawiającemu, że firma po prostu nie wie co robi.

Cytuj
Jak do tej pory nie mam podstaw do tego aby wypowiadać się o tym systemie pozytywnie, po prostu nie mam żadnych szans aby się czegoś o tym systemie nauczyć, serwis nas olewa, otrzymaliśmy nie to co jest potrzebne na SK a to niestety składa się na taką a nie inną moją opinię. Więc działanie jest systemowo dobre tylko pytanie dla kogo ...
Dopóki SWD nie będzie systemem wspierania czasu rzeczywistego a jedynie narzędziem statystycznym nie przekonasz się o zaletach geolokalizacji.

Cytuj
Proszę tu polityki nie mieszać i nie porównywać moich wypowiedzi do ... bo polityki nie cierpię.
Chodziło mi o prezesa Abakusa. Choć to również Jarosław K. :)

Cytuj
Problem jest ogólnie dużo szerszy niż tylko SWD czy gps bo po prostu teleinformatyka w Straży jest w większości przypadków na poziomie ... hmmmm nawet nie wiem jak to określić.
Na poziomie Komendantów. Nie bójmy się tego powiedzieć. To szef decyduje o tym co się dzieje w firmie z jego rękami.

Cytuj
Moja opinia jest jaka jest bo SWD mi działa i to moje podstawowe narzędzie pracy i daje sobie z nim rady a przede wszystkim mam w SWD to co trzeba i działa to stabilnie i jakoś w sąsiednich powiatach ludzie też sobie radzą. Czasem pomagamy sobie wzajemnie bo system szkoleń organizowany przez KW pozostawia wiele do życzenia ale na tym pracujemy od lat, wysyłamy meldunki, statystyki itd. i ten system działa. Więc proszę o konkretną odpowiedź w jakim zakresie pracujesz z SWD.

W pełnym zakresie. I zapewniam, że co tydzień o tym debatujemy z szefostwem.

Cytuj
A co do zdania że gprs jest fajny bo szybko, bo tanio, bo wygodnie - super myślenie, no gratuluje. To nie ma być tanio i szybko i wygodnie, to ma być przemyślane, stabilne, niezależne od sieci komercyjnych a cena w przypadku systemów wpływających na bezpieczeństwo społeczeństwa ma być drugoplanowa. Tylko za wysoką cenę ma być wymagana wysoka jakość a w przypadku gps jak narazie jest wysoka cena a jakość ...
Gdzie napisałem, że jest fajny? Napisałem, że gprs został wybrany jako medium bo akurat się nawinął pod rękę.

Offline azirafal

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 05, 2012, 20:52:52 »
Cytuj
System elte przekazuje za pomocą modułu integrującego z SWD (którego cena licencji na komendę równa jest połowie ceny urządzenia) pozycję i status. Tylko tyle i aż tyle - czego potrzebuje więcej dyspozytor? Zadaniem SWD z prawdziwego zdarzenia powinno być prawidłowe wizualizowanie tych informacji a następnie przekazanie do termiali właściwych poleceń - czyli lokalizacji i opisu zdarzenia, czy innych. Mapa tu nie ma nic do tego - bo przy zakupie urządzenia nie licz na to, że opędzisz potrzeby mapowe skoro abakus biorąc duuuużo więcej nie był w stanie sobie z tym poradzić. Każdy terminal dostaje Automapę - w mojej opinii najlepsze rozwiązanie dla kierowcy (oczywiście o ile jest aktualne).

No więc ustawiłem sobie mapę Abakusa w wersji 3.0 i dane mi pokazuje, to co mogę zrobić w mapie Abakusa a to co mogę zrobić w Elte przy moim obecnym poziomie wiedzy zdecydowanie wskazuje na lepsze rozwiązanie Abakusa (mogę się mylić ale o Elte wiem niewiele bo nikt tej wiedzy nie przekazuje i dlatego, co powtarzam taka jest moja opinia). Dane z karty zdarzenia trafiają na terminal więc też to działa, pytanie teraz skąd się biorą błędy i te dane idą często z opóźnieniem albo w jedną albo w drugą stronę. Ale skoro nikt nie interesuje się problemem a firmie nie zależy na wyjaśnieniu tego problemu to jak mogę mieć dobrą opinię o tych terminalach  :pyt:
Automapa jest bardzo dobra ale musi być aktualna ale dalej to jest tylko dla kierowcy a co z Dyspozytorem  :pyt: Skoro poszły takie pieniądze na to to dlaczego znowu SK zostały pominięte co do bardzo przydatnych narzędzi pracy  :pyt:

Cytuj
Dopóki SWD nie będzie systemem wspierania czasu rzeczywistego a jedynie narzędziem statystycznym nie przekonasz się o zaletach geolokalizacji.

SWD nie jest tylko narzędziem statystycznym i tyle, tak jak sobie go uzupełnisz i skonfigurujesz tak będzie się na tym programie pracowało. Dlatego ponawiam pytanie czy pracujesz na jakimś SK czy w innym wydziale  :pyt:
O geolokalizacji nie chcę nawet dyskutować bo jej po prostu nie mamy i tylko nam się kity wciska pt. rozwiązania tymczasowe.

Cytuj
Chodziło mi o prezesa Abakusa. Choć to również Jarosław K.

Ok mea culpa, czyli jak rozumiem nie ma komu tego pana prezesa przycisnąć i podpisać umowy dbającej o interes SP. Tylko pytanie czy to błąd pana prezesa czy nasz  :pyt:

Cytuj
Na poziomie Komendantów. Nie bójmy się tego powiedzieć. To szef decyduje o tym co się dzieje w firmie z jego rękami.

Tak to prawda, tyle że budżet idzie od góry i pewne standardy powinny także iść od góry a za tym i środki na zapewnienie tego standardu. No ale skoro nie możemy od lat sobie poradzić z łącznością cyfrową to co tu wymagać ...

Cytuj
Napisałem, że gprs został wybrany jako medium bo akurat się nawinął pod rękę.

Oczywiście to pytanie otwarte i to do przełożonych ... to mam rozumieć że nie było komu pomyśleć o czymś lepszym tylko wybrano pierwsze lepsze, nie do końca przemyślane rozwiązanie  :pyt:
"Ktoś musi być ukarany za każde przestępstwo. Jeśli to sprawca, jest to szczęśliwy przypadek".
Lord Vetinari, Patrycjusz Ankh-Morpork

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: System GPS w naszych jednostkach
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 05, 2012, 21:27:51 »
Cytuj
Dopóki SWD nie będzie systemem wspierania czasu rzeczywistego a jedynie narzędziem statystycznym nie przekonasz się o zaletach geolokalizacji.
Tym zdaniem potwierdziłes moje przypuszczenia , że Twoja wiedza o SWD jest bardzo powierzchowna. Powtarzasz opinie które są wręcz śmieszne dla osób które znają ten program nawet doś przeciętnie. Nie trzeba byc ekspertem aby dostrzec w nim całkiem sporo mozliwości wspomagania przy podejmowaniu decyzji. Trzeba tylko zapoznac się z nim, skonfigurowac i uzupełnic dane które  później nam się moga przydac - bo bez nich najcudowniejszy program w niczym nam nie pomoże.
Ten wątek nie jest jednak o SWD , więc zostań lepiej przy owych GPSach. Może od Ciebie dowiem się cokolwiek co mi ułatwi pracę z tymi urządzeniami, bo na ową firme trudno liczyc ....