Autor Wątek: Silnik stara 1466 do 266  (Przeczytany 15554 razy)

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: Silnik stara 1466 do 266
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 25, 2012, 22:29:38 »
Hmm, wydaje mi się że już to pisałem w innym temacie, ale cóż...

S359 to silnik o tyle ciekawe, że mu się parametry rozłażą - dosłownie jak manufakturze, każdy egzemplarz jest inny, i są takie które budę ledwo ciągną, i takie które faktycznie mają te (prawie) 150 żywych koni.

Silnik z 1142 to nieporozumienie, bo to w końcu to samo, tyle że turbo, ok. 170KM, ale różnie z tym bywa. Trwałość tym bardziej różna (gorsza o ile może być) w stosunku do wolnossących.

Co do Leylanda SW400, to jest cała rodzina tych silników, i ten SW400 który kojarzę choćby z Bizona to miał koło 100KM, czyli cienko. Za to jeśli mówimy o Autosanach H9, to warto zauważyć że są tam silniki podobnej konstrukcji o mocach 138 i 150KM (zdaje się że oba turbo) o oznaczeniu 6CT107 (prod. Andoria z Andrychowa). W nowszym modelu H10 ten silnik osiąga już moc 170KM. Wersje rozwojowe 6CT107-3 mają już nawet po 190 i 206KM. Jakie są zalety takiego silnika? Prostota konstrukcji, a także dopasowanie, również większa niż w S359 trwałość. 6CT107 były nawet fabrycznie stosowane zamiennie z S359 - podobnie jak skrzynie biegów, które można było między tymi silnikami zamieniać. Czyli mały stopień komplikacji (i co za tym idzie niskie koszty) samej przekładki. Czy Andoria jeszcze "żyje" to nie wiem, ale jeszcze niedawno można było kupić u nich fabrycznie nowy 6CT107-3/A4, a te 206 koni to na Stara z pewnością spokojnie starcza. Tym bardziej że kwestia zwiększenia prędkości maksymalnej raczej nie wchodzi w rachubę w tym przypadku, a trochę szkoda, bo wozy PSP czasem śmigają po 110-120km/h.

Anyway dochodzimy do kwestii MAN-a. Jak było widać wcześniej zabawa niezła żeby to wpasować - widoczne są zmiany w przedniej części kabiny, która jest niejako przeszczepiona z MAN-a... Jak to wygląda to może bez komentarza. Ale ogólnie b. drogo to wychodzi - przy czym nie wiemy skąd pochodzi silnik / jaka jest jego cena. Nie wiadomo też jaki został wykonany zakres przeróbek. Moim zdaniem za 150KM (choć pewnie niższe zużycie paliwa, wyższy moment obr i lepszą trwałość) to kiepski interes. Lepiej się dowiedzieć ile by kosztował silnik z Andrychowa, bo taki to każdy warsztat z halą do ciężarówek jest w stanie ogarnąć, i to dość szybko.

Co do 1466 - to jest praktycznie MAN ze znaczkiem Stara - nie wiem tylko czy w całości tak zrobiony jak model L70, czy też posiada jeszcze jakieś wspólne części ze "Staruchem" 266. Ale można sądzić, że tak, gdyż gdy wojsko modernizowało swoje 266 do wersji 266M, to wymieniano kompletne kabiny i silniki (prawdopodobnie coś jeszcze) na podzespoły MAN-a, i w efekcie uzyskiwało się coś co wglądało jak 1466. Uno problemo z taką modernizacją był koszt jednostkowy sporo przekraczający 200 tysięcy zł.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline Bubu

  • So Others May Live
  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 146
Odp: Silnik stara 1466 do 266
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 25, 2012, 23:17:58 »
My w ubiegłym roku po tym jak silnik w naszym 244 wyzionął ducha (aktualnie jeździ w nim już 4 silnik w trakcie 32 letniej służby...[zajeździliśmy 3 silniki S359]) zamontowaliśmy silnik z 1142 z tym, że założyliśmy go bez turbo (chłodnica oleju nie mieściła się w ramie, ponadto żeby turbina się zmieściła musielibyśmy przerabiać brygadówkę) Założyliśmy obudowy filtrów kolektor termostat, gaszenie, alternator oraz czujnik oleju ze starego. Moje subiektywne odczucia: auto ma większy pędzel, nie mam już problemu wdrapać się pod górkę na 3 i ogólnie jestem bardziej zadowolony. Chcieliśmy założyć silnik z autosana (mieliśmy skąd pozyskać) okazało się że trzeba by było: szukać innej miski olejowej (oryginalna haczyła by o most, trzeba by dosztukować łapy oraz jeszcze jakieś przeróbki.
P.S.
Jeżeli jakaś jednostka potrzebowała by bloku od S359 to dawajcie znać bo zawadza w magazynie
So Others May Live

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: Silnik stara 1466 do 266
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 25, 2012, 23:30:42 »
Hmm, dziwne... Co najmniej o tyle że silnik fabrycznie doładowany powinien być odprężony pod turbo, czyli jako N/A powinien się charakteryzować gorszymi parametrami niż seryjny wolnossący. A ja i tak bym szedł w Autosana, zwłaszcza jakby był do pozyskania za friko :rofl:
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline Bubu

  • So Others May Live
  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 146
Odp: Silnik stara 1466 do 266
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 25, 2012, 23:48:51 »
Może za friko ale do generalnego remontu ;] autobus stoi już 5 rok nieruszany więc woleliśmy nie ryzykować...
So Others May Live

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: Silnik stara 1466 do 266
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 26, 2012, 00:38:55 »
Może za friko ale do generalnego remontu ;] autobus stoi już 5 rok nieruszany więc woleliśmy nie ryzykować...
Hmm, trochę jeszcze zależy od typu, ale ja bym "przytulił" z takiego autobusu choćby skrzynię biegów, bo jest w pełni zsynchronizowana, a u nas jeszcze "pan zgrzytek-podwójne sprzęgło" :P
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline Petro

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 714
Odp: Silnik stara 1466 do 266
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 26, 2012, 16:30:44 »
Co o tym sądzicie  :pyt:

1.Wymiana silnika na S-359 z turbodoładowaniem  o mocy 180 KM  -
    koszt silnika wraz z wymianą – 13.500 zł + VAT
2.Dostosowanie instalacji elektrycznej pojazdu do w/w silnika – koszt 1.200 zł + VAT
3.Koszty dodatkowe związane z układem chłodzenia 800 zł + VAT
4.Koszty dostarczenia pojazdu do naprawy i po naprawie ponosi Zleceniodawca .



Termin realizacji - do 10 dni roboczych liczonych od daty przyjęcia pojazdu do naprawy.
W przypadku modernizacji polegającej na montażu silnika MAN typ.D 0826 o mocy 220 KM
oraz innych podzespołów związanych z prawidłowym funkcjonowaniem pojazdu czyli układ hamulcowy, układ chłodzenia wraz z chłodnicą układ wspomagania kierownicy oraz dostosowanie istniejącej kabiny  kierowcy do w/w/ silnika – koszt całkowity : ok. 50.000 zł + VAT

P.S. O wymianie na silnik man-owski możemy zapomnieć :angry:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2012, 16:35:05 wysłana przez Petro »

Offline wujo 2010

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 1.815
Odp: Silnik stara 1466 do 266
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 26, 2012, 18:06:22 »
lepszy rydz niż nic :rofl:  , a jak już uda Wam sie wymienić ten silnik , to napisz jak się sprawuje
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2012, 18:27:00 wysłana przez wujo 2010 »
Bądź uprzejmy i staraj się pomóc innym. Jeśli nie masz nic wartościowego do dodania w danym temacie, nie pisz, i tak zostanie to skasowane przez moderatorów :)

Offline Petro

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 714
Odp: Silnik stara 1466 do 266
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 26, 2012, 18:39:38 »
ho ho...jeszcze trochę czasu minie za nim to będzie, o ile wogóle będzie. W sobotę zebranie zobaczymy co  tego wyniknie...

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: Silnik stara 1466 do 266
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 26, 2012, 20:07:29 »
Kolego Petro to napisz kto takie usługi oferuje jak przedstawiłeś przynajmniej.

A ja po raz n-ty z uporem maniaka będę bronił opcji Autosanowskiej, bo i koszt umiarkowany, i potencjał na 200KM jest. W dodatku silnik do kupienia nówka w Diesel-Mot.

No ale nie oszukujmy się - bardzo tanio to nie wyjdzie. I tu się pojawia kwestia rachunku ekonomicznego, bo za ok. 30tyś, już można nabyć używane zachodnie GBA jak się dobrze poszuka i załatwi samemu bez pośredników.
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline Petro

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 714
Odp: Silnik stara 1466 do 266
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 26, 2012, 20:23:31 »
Kolego Petro to napisz kto takie usługi oferuje jak przedstawiłeś przynajmniej.

A ja po raz n-ty z uporem maniaka będę bronił opcji Autosanowskiej, bo i koszt umiarkowany, i potencjał na 200KM jest. W dodatku silnik do kupienia nówka w Diesel-Mot.

No ale nie oszukujmy się - bardzo tanio to nie wyjdzie. I tu się pojawia kwestia rachunku ekonomicznego, bo za ok. 30tyś, już można nabyć używane zachodnie GBA jak się dobrze poszuka i załatwi samemu bez pośredników.
ta firma
http://www.motodemont.com.pl/

Z tego co widzę na ich stronie to sprzedają części do sw400

Co do "zachodniego GBA" - za taką kasę nie znajdziesz nic dobrego typowo w trudny teren. Na taki tuning nie chcemy wydać więcej jak 20tyś. zł, też nie wykluczamy opcji z autosanem, jakby był jakiś fajny silnik do zdobycia to czemu nie, tylko też nie wiadomo jakie to koszta będą....
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2012, 20:32:34 wysłana przez Petro »