Autor Wątek: Kto używa skafandra ratowniczego Aquata GT-100?  (Przeczytany 57857 razy)

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.173
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kto używa skafandra ratowniczego Aquata GT-100?
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 22, 2011, 10:34:08 »
Trudno nie protestować jak dałem 3000 zł za szt. od maja 2010 miałem kombinezony miesiąc  w podziale – a czas reklamacji trwa po pół roku . Nie mam sprzętu zastępczego , a do tego zawsze muszę udowodnić że nie ja popsułem te kombinezony . To profesjonalne podejście , dyskwalifikujące w ratownictwie .

I raczej bym oczekiwał pochwały że zwróciłem uwagę na problem i nie sprzedaje się przez to bubli narażając strażaków i handlowców na nieprzyjemne rozmowy .

Offline max[]

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.157
  • Płeć: Mężczyzna
    • ...
Odp: Kto używa skafandra ratowniczego Aquata GT-100?
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 22, 2011, 16:28:20 »
Tylko jaka to afera, raptem kilka szczegółowych opinii na temat produktu i podzielenie się korespondencją klient-producent. Swoją drogą to tylko jeden taki przypadek...

Jak to mówią dobry produkt sam się obroni ten widocznie taki do końca nie był.

Zastanawia mnie jeszcze, kto i w jaki sposób przedstawił tą sytuację producentowi, że ten gotów był posunąć się do wycofania produktu. Pewnie wskaźnik sprzedaży poleciał , ale skoro tak "łatwo i szybko" można zdyskredytować "idealny produkt" to czy z pewnością jest taki idealny i o tym pewnie też wiedział producent.



« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2011, 16:33:48 wysłana przez max[] »

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.395
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kto używa skafandra ratowniczego Aquata GT-100?
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 22, 2011, 17:04:25 »
Dawno zostało wyjaśnione, że wina leżała po stronie wadliwego materiału, a nie jakości produkcji ubrania. Ale to są ostatnie nowe fabrycznie ubrania GT-100 w Polsce, bo importer się z nich wycfał, właśnie przez tą aferę którą Pan MIKO nakręcił.
Ubranie teraz jest już chyba dobre, bo jest nowy materiał, jak mi wiadomo, ale nie będzie go w Polsce nikt sprzedawał. I tyle Pan i strażacy zyskali na tym świętym oburzeniu :)
A teraz będzie mądry Polak po szkodzie, hehe.

Czy to są jakieś żarty?

Renomowany producent oferuje towar z wadliwego materiału bez przetestowania a z tej wypowiedzi wynika, że klient jest winny, bo zareklamował produkt i ostrzegł strażaków przed ewentualnymi problemami.

Przecież gdybym to ja kupił taki skafander a nie jakaś jednostka która tego częściej używa to bez "afery" bym się przekonał o wadzie dopiero w czasie ćwiczeń albo akcji. Ratownik i ratowany mogliby stracić życie.

Przerażają mnie takie wypowiedzi i postawy. Każdemu zdarza się popełniać błędy ale trzeba brać odpowiedzialność za to co się robi.

Offline madmax29

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.452
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kto używa skafandra ratowniczego Aquata GT-100?
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 22, 2011, 17:42:48 »
Tak, to jakby popsuło się nowe auto, a producent stwierdził ze to nie jego wina bo to materiał był wadliwy. Co to obchodzi kupującego? Producent sprzedaje tylko usługę szycia ubrania czy całe ubranie?
Wielki ukłon dla Miko za podzielenie się wiedza na temat ubrań i za wrzucenie kamyka w tryby, dzięki któremu pozbyliśmy się bubli.

Offline boinc

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 98
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kto używa skafandra ratowniczego Aquata GT-100?
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 05, 2012, 13:46:25 »
Oj tam Panowie. Trochę zrozumienia. Jaka odpowiedzialność i w jakim zakresie? Sprzedawcy? W tym wypadku była to firma z Poznania o której MIKO wspominał. Ale co ona może sprawdziwć? Bez przesady.
A Producent? Owszem produkuje, ale nie musi każdej sztuki badać, i pewnie tak ma zapisane w ISO, że nie musi. Tych ubrań produkuje się bardziej na dziesiątki niż setki, stąd dostawy materiały zapewne idą w małych partiach. Pech chciał, że Miko dostał z wadliwej beli. Wg mnie to najbardziej prawdopodobna wersja.

Nazywanie tego bublem jest co najmniej nie na miejscu. I cieszenie się z usunięcia z rynku tak samo.
Przypominam afery z przed kilku lat gdy w jednym samochodzie była wada wlewu paliwa i powodowało samozapłon przy tankowaniu. W innym opony pękały, gdzie indziej zacinał się pedał gazu. Wszystkie marki zrobiły wymiany, ale nikt nie pisał, że to buble i trzeba się ich pozbyć z rynku.
W 2012 będziecie musieli kupić dużo tych kombinezonów, już widzę jak dostawcy nadążą z produkcją dla wszystkich...

Za dużo emocji, za mało rozsądku.
Od 26 lipca 2011 na forum reprezentuję prywatne poglądy.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.173
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kto używa skafandra ratowniczego Aquata GT-100?
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 05, 2012, 15:52:17 »
Wszystko się zgadza tylko że dwa razy pod rząd dostałem z wadliwej beli i dwa razy okres reklamacji trwał po ponad 6 miesięcy ( u bezpośredniego przedstawiciela – nie pośrednika )  co już dyskwalifikuje tą firmę bo nie kupiłem sobie zabawki, a sprzęt ratowniczy .

Rozumiem że jak Kupisz sobie Mercedesa super funkcjonalnego za 300 tyś zł i na 20 miesięcy 19 będzie w serwisie to stwierdzisz to nic bo to super ładny Mercedes i to Ci wystarczy  :wall: :wall: :wall: .  I nie będziesz miał emocji , a będziesz rozsądnie się cieszył bo sam fakt posiadania faktury Ci wystarczy  :gwiazdki: :gwiazdki:

I ja nie mam nic do ubrań – poza tym że mają na razie 100% wadliwość i nie akceptowalny serwis .

Ale to nieważne, że muszę jechać na basen je sprawdzić bo boję się Ratownika w tych warunkach pogodowych wpuścić do wody dla sprawdzenia by się znów nie wykąpał .

PS. A co do 2012 to spokojnie – o tym wiedziałeś zakładając ten wątek , mało tego Ja również wiedziałem  dlaczego go założyłeś . Na razie temat wisi już długo i może jeszcze po wisi bo założenia są błędne co podnieśliśmy – Pierwszy wyjazd nie jest z gumy .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2012, 01:12:41 wysłana przez MIKO »

Offline malpa151

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Płeć: Mężczyzna
  • Buu...
Odp: Kto używa skafandra ratowniczego Aquata GT-100?
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 05, 2012, 17:04:04 »
Przepraszam za wtrącenie się i odejście od tematu
Oj tam Panowie. Trochę zrozumienia. Jaka odpowiedzialność i w jakim zakresie? Sprzedawcy? W tym wypadku była to firma z Poznania o której MIKO wspominał. Ale co ona może sprawdziwć? Bez przesady.
kol.@boinc
Art. 556 Kodeksu cywilnego:
"Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczność lub przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał kupujący, albo jeżeli rzecz została wydana w stanie niezupełnym"

Oprócz gwarancji jest jeszcze rękojmia, która jest zdecydowania rzadziej wykorzystywana, natomiast jest ona obowiązkowa- wynika z zapisów prawa (gwarancja nie).
Uważam, że rękojmia daje nam (jako kupującemu) lepsze efekty w walce o swoje prawa, w ramach gwarancji o ile nie ma jasnych w niej terminów napraw opisanych, często są tego typu problemy jak opisane przez kol.@MIKO. Natomiast rękojmia jest opisana przez zapisy kodeksu cywilnego i wszelkie opóźnienia podlegają pod K.c.
Rękojmia obciąża zobowiązuje sprzedawce do pokrycia strat wywołanych przez sprzedanie przez niego wadliwego towaru.
Sprzedawca oczywiście dochodzić swoich praw od dostawcy (sprzedawca, hurtownia czy tym podobne), natomiast nie wpływa to na czas wywiązania się sprzedawcy z rękojmi.
Czasami gdy coś kupujemy, to nie bawmy się w gwarancję tylko na podstawie rękojmi zwróćmy się do sprzedawcy, on na tym w końcu też zarabia więc nie ma co się szczypać i przejmować.

Jednocześnie nie można dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi i gwarancji, musimy się zdecydować.

I jeszcze jedna rzecz
Wiem, że przy małych zakupach trudno taką rzecz uzyskać, ale jak coś kupujemy to dążmy żeby mieć zapis w gwarancji, że w razie usterek otrzymujemy sprzęt zastępczy, a to jest bardzo ważne w naszej dziedzinie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2012, 17:15:55 wysłana przez malpa151 »

Offline kamil237

  • Brotherhood. Teamwork. Unity.
  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Kto używa skafandra ratowniczego Aquata GT-100?
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 16, 2013, 18:59:46 »
Nie wiem, może ja nie umiem używać google.
Może mi ktoś dać konkretny namiar na jakiegoś polskiego dealera ubrań aquata, konkretnie chodzi mi właśnie o GT-100? Czy może w polsce nie ma nikogo takiego?