Autor Wątek: Linia szybkiego natarcia - MAN TGM 13.280 Średni samochód ratowniczo-gaś  (Przeczytany 7491 razy)

Offline rynkov

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 10
Witam
Szukam materiałów odnośnie szybkiego natarcia zamontowanego w tym pojeździe. Może być np. instrukcja. Piszę pracę z BHP właśnie o tym elemencie pojazdu pożarniczego i nigdzie nie mogę znaleźć materiałów poza tym ,że jest tam zamontowana.

Offline Sajmonowski

  • World Citizen. Son of Man. A Moving form of dust.
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 679
  • Strażaku - ratuj się sam!
    • Grupa Szybkiego Reagowania
Zawsze ćwicz tak, jakby od tego zależało Twoje życie. Bo zależy!

www.cfbt.pl

Offline rynkov

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Linia szybkiego natarcia - MAN TGM 13.280 Średni samochód ratowniczo-gaś
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2011, 17:55:22 »
W mojej mają tylko instrukcję od autopompy ;/ Stolarczyk nie dał niestety nic więcej i myślałem ,że może gdzieś w necie coś znajdę :/

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Linia szybkiego natarcia - MAN TGM 13.280 Średni samochód ratowniczo-gaś
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2011, 18:14:41 »
Może nie dotyczy konkretnego samochodu, ale może być przydatne.

Cytuj
3.2.3 Linia szybkiego natarcia
Linia szybkiego natarcia powinna umożliwiać podawanie wody lub piany z prądownicy szybkiego natarcia bez względu na stopień rozwinięcia linii (wąż o stałym przekroju – półsztywny). Zwijadło powinno posiadać regulowany hamulec bębna i korbę umożliwiającą zwijanie węża (dopuszcza się inne dodatkowe rozwiązania napędu bębna). Musi być zapewniona możliwość rozwijania i zwijania linii szybkiego natarcia ręcznie.
Wąż linii szybkiego natarcia powinien mieć długość co najmniej 30 m dla niskiego ciśnienia i 60 m dla linii szybkiego natarcia wysokiego ciśnienia. Wąż powinien być zakończony prądownicą, umożliwiającą podawanie zwartego i rozproszonego strumienia wody oraz piany.
Wydajność prądownicy wysokociśnieniowej powinna wynosić 80 do 150 dm3/min, a niskociśnieniowej 100 lub 200 dm3/min. Wąż powinien nawijać się na bęben zwijadła bez załamań i zagnieceń.
Straty ciśnienia w linii szybkiego natarcia (dla linii zwiniętej) nie powinny przekraczać 50 % przy nominalnym ciśnieniu autopompy i przy pełnym otwarciu prądownicy.
Konstrukcja zwijadła linii szybkiego natarcia powinna umożliwiać rozwinięcie linii przez jednego obsługującego.
Zwijadło powinno być umieszczone w tylnej, prawej skrytce pojazdu (nie dotyczy agregatu wysokociśnieniowego).
Elementy zwijadła szybkiego natarcia (prądownica, hamulec, korba do zwijania, zawór, inne urządzenia sterujące) powinny znajdować się na wysokości 700 ÷ 1600 mm od podłoża lub podestu i głębokości nie większej niż 300 mm od bocznej powierzchni zabudowy.

WYMAGANIA OGÓLNE DLA SAMOCHODÓW RATOWNICZO-GAŚNICZYCH
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2011, 18:27:27 wysłana przez grzela »

Offline rynkov

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Linia szybkiego natarcia - MAN TGM 13.280 Średni samochód ratowniczo-gaś
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2011, 22:39:08 »
Cytuj
WYMAGANIA OGÓLNE DLA SAMOCHODÓW RATOWNICZO-GAŚNICZYCH

Super dzięki. A to wyżej to jest z ustawy czy rozporządzenia jakiegoś ?

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Linia szybkiego natarcia - MAN TGM 13.280 Średni samochód ratowniczo-gaś
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2011, 08:27:10 »
Cytuj
WYMAGANIA OGÓLNE DLA SAMOCHODÓW RATOWNICZO-GAŚNICZYCH

Super dzięki. A to wyżej to jest z ustawy czy rozporządzenia jakiegoś ?

Nie mogę tego znaleźć w necie, mam to w pliku, daj adres na priv, to ci wyśle.

Dotyczy PSP
Cytuj
WYMAGANIA OGÓLNE DLA SAMOCHODÓW RATOWNICZO-GAŚNICZYCH
KG PSP - CNBOP - czerwiec 2002
Powinno być to w kwatermistrzostwie w każdej komendzie.

Dotyczy OSP

Cytuj
c) linia szybkiego natarcia
Pojazd powinien być wyposażony w urządzenie szybkiego natarcia niskociśnieniowe (dla pompy jednozakresowej) lub wysokociśnieniowe (dla pompy dwuzakresowej).
Linia szybkiego natarcia powinna umożliwiać podawanie wody lub piany z prądownicy, bez względu na stopień rozwinięcia linii (wąż o stałym przekroju – półsztywny). Zwijadło powinno posiadać regulowany hamulec bębna i korbę umożliwiająca zwijanie węża (dopuszcza się inne dodatkowe rozwiązania napędu bębna). Musi istnieć możliwość zwijania i rozwijania węża ręcznie.
Wąż linii szybkiego natarcia powinien mieć długość, co najmniej 30 m dla normalnego ciśnienia i minimum 60 m dla linii szybkiego natarcia wysokiego ciśnienia. Wąż powinien być zakończony prądownica, umożliwiająca podawanie zwartego i rozproszonego strumienia wody oraz piany.
Wydajność prądownicy wysokociśnieniowej powinna wynosić 75 do 150 dm3/min, a niskociśnieniowej 100 lub 200 dm3/min. Wąż powinien nawijać się na bęben zwijadła bez załamań i zagnieceń.
Straty ciśnienia w linii szybkiego natarcia (dla linii zwiniętej i rozwiniętej) nie powinny przekraczać 50 % przy nominalnym ciśnieniu autopompy i przy pełnym otwarciu prądownicy.
Zwijadło powinno być umieszczone w tylnej, prawej skrytce pojazdu.

http://www.zosprp.pl/?q=node/377
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2011, 08:54:09 wysłana przez grzela »

Offline qsefthuko

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Linia szybkiego natarcia - MAN TGM 13.280 Średni samochód ratowniczo-gaś
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 21, 2015, 18:49:29 »
Witam ! czy moze ktoś mi powiedzieć gdzie znajduje się przycisk do zwijania szybkiego natarcia, gdyz oglądałem niedawno własnie mana i takowego nie mogłem zauważyć, a na pewno posiada..

Offline Levy

  • Per aspera ad astra
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.477
Odp: Linia szybkiego natarcia - MAN TGM 13.280 Średni samochód ratowniczo-gaś
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 21, 2015, 20:16:37 »
Witam ! czy moze ktoś mi powiedzieć gdzie znajduje się przycisk do zwijania szybkiego natarcia, gdyz oglądałem niedawno własnie mana i takowego nie mogłem zauważyć, a na pewno posiada..

Może posiadać, ale nie musi. Przycisk (albo inny wihajster) może znajdować się obok zwijadła SN na tylnej ścianie zabudowy czy na obudowie mechanizmu zębatkowego.
Wpływ dowódcy jako twórcy karności jest przodujący. Gdy dowódca ma powagę wynikającą ze stopnia i stanowiska, a ponadto dużą wiedzę i umiejętność pracy, wówczas jego wpływ działa tak silnie, że każdy podwładny uważa podporządkowanie się mu za samo przez się zrozumiałe.

Offline pol102

  • Software Developer
  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 428
  • Cichy spec od czarnej roboty.
Odp: Linia szybkiego natarcia - MAN TGM 13.280 Średni samochód ratowniczo-gaś
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 19, 2015, 02:26:11 »
Ostatnia część odpowiedzi jest prawdziwa. W moim GBA z lutego 2014 od Stolarczyka, przycisk znajduje się na lewej obudowie mechanizmu.
Jeśli robisz coś za darmo i czujesz, że daje Ci to radość, to wiedz iż muisz robić to na 200% swoich umiejętności.

Offline PCT

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 252
  • Dowódca Plutonu
Odp: Linia szybkiego natarcia - MAN TGM 13.280 Średni samochód ratowniczo-gaś
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2015, 22:42:16 »
W naszym GCBA z kwietnia 2015 przycisk zwijania szybkiego natarcia znajduje się również na obudowie po lewej stronie.
Zaznaczyłem na zdjęciu:
<a href=http://zapodaj.net/222f38993f468.jpg.html>SN.jpg</a>
Bardziej honorowe jest być wyniesionym na tron niż go odziedziczyć...
N. Machiavelli