Autor Wątek: Awaria autopompy w GBA  (Przeczytany 14875 razy)

Offline BM

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 432
Odp: Awaria autopompy w GBA
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 29, 2011, 01:33:54 »
Wszystko się może zdarzyć. Ostatnio przy akcji w tej samej niemalże chwili w dwóch nowych wozach pompy odmówiły posłuszeństwa. Na szczęście nie był to poważny pożar i usterki z niewiadomych przyczyn same się po chwili naprawiły...

Offline Witold

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.569
  • Ratowanie strażaków przez strażaków
    • http://grupaszybkiegoreagowania.strefa.pl
Odp: Awaria autopompy w GBA
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 29, 2011, 08:00:21 »
Mnie się jednak wydaje, że bez względu na to czy jest elektronika, pneumatyka itp. każdy układ sterowania o krytycznym charakterze (a co jak co ale o automatyce i sterowaniu jakieś pojęcie mam), powinien mieć możliwość sterowania ręcznego. To się na prawdę da zrobić. Ja mam u siebie zawór główny (klapowy) wyciągnięty przed autopompę i jest otwierany ręcznie. Fakt - trzeba się nieco zaprzeć, ale da radę i fajnie by było gdyby był sterowany również pneumatycznie - ale tylko i wyłącznie wtedy, gdyby w razie awarii pneumatyki, można go było sterować ręcznie.

I na prawdę w dzisiejszych czasach można mieć super układ sterowania elektronicznego z panelem dotykowym i nie powinno to zazwyczaj sprawiać kłopotów. Można nawet pomyśleć, o standardzie układów łączności pomiędzy autopompami, żeby zapewnić automatyczne sterowanie autopomp przy przetłaczaniu wody. Ale sterowanie ręczne musi być, tak samo jak strażak musi wchodzić do strefy w parze.

Stawiam więc na lekką bezmyślność konstruktorów. Bez urazy oczywiście...

Do pobrania za darmo: KSIĄŻKA pt."Podstawy zabezpieczenia i ratowania strażaków podczas wewnętrznych działań gaśniczych" + prezentacje do każdego rozdziału do pobrania!
Pobierz tutaj: sapsp.pl

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Awaria autopompy w GBA
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 09, 2012, 09:50:22 »
Kolejna nieprzyjemna sytuacja z nowoczesnym autem (rocznik 2011) pojawiła się w wątku z filmami http://www.strazak.pl/forum/index.php/topic,2723.msg196629.html#msg196629

Ktoś coś może powiedzieć o przyczynie i ogólnie o tym jak sobie radzić z autami z autopompą Ruberg stosowaną w autach Wawrzaszka?

Prośba oczywiście o merytoryczną dyskusje w tym wątku wyłącznie nt. sprzętu.

Offline biały

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Awaria autopompy w GBA
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 09, 2012, 15:19:35 »
W nowych autach renault z zabudową wawrzaszka problem polega na tym że mają automatycznie załączane podgrzewanie silnika. Wtedy wariują obroty i nie można załączyć autopompy. Tak samo gdy pompę trzeba włączyć w niedalekiej odległości od remizy. Z powodu podwyższonych obrotów bo silnik się jeszcze dogrzewa  przystawka nie zaskoczy. Spec od wawrzaszka powiedział że w takiej sytuacji wystarczy długo dusić przycisk załączenia przystawki i powinno być OK. Ale to jest g.... prawda. Wystarczy wizyta w serwisie, podłączenie do kompa i zdjęcie funkcji podgrzewania silnika. W niczym to nie przeszkadza, nie powoduje utraty gwarancji i działa.

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Awaria autopompy w GBA
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 09, 2012, 15:40:53 »
My mamy podobnie w Volvo. Obroty nie wariują tylko idą mocno w górę (jakieś 1500 obrotów) co uniemożliwia załączenie przystawki.
Nam napisali w instrukcji obsługi żeby włączać tempomat i sterowaniem tempomatu sprowadzać obroty na ok 750. Potem przystawka daje się włączyć. Trzeba wyłączyć tempomat i można działać.

Akurat tu chyba jest inna sprawa bo wydaje mi się, że autopompa pracuje (wylewa się woda na nasadzie niskiego ciśnienia i przez trakomat).

Offline młody13

  • "Wolność nie jest dana raz na zawsze. Trzeba ją stale zdobywać na nowo...” Św. Jan Paweł II
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 830
Odp: Awaria autopompy w GBA
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 30, 2023, 15:35:09 »
Odświeżam w autopompie Szcześniak po załączeniu autopompy otwarciu zaworu klapowego wylewa się woda  z wężyka który jest nad korpusem. Jakby przelew nad autopompą. Miał ktoś podobnie ?