Autor Wątek: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar  (Przeczytany 13661 razy)

Offline zeusss

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 866
  • Bogatemu to i byk się ocieli
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 09, 2010, 16:25:23 »
mam pytanie
nawiązując do filmiku http://www.youtube.com/watch?v=3O8WlNX0rbI
czy w tym przypadku strażacy mieli do czynienia z wybuchem BLEVE poprzedzonym zjawiskiem JET FIRE ?
Jeśli ktoś może to proszę o krótki opis zjawiska jakie zaszło w omawianym przypadku.

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 09, 2010, 16:34:44 »
To wygląda właśnie na BLEVE, zakończone spektakularnym fireballem.
Prawdopodobnie szczelna cysterna z olejem była podgrzewana przez płomień, temperatura cieczy wewnątrz gwałtownie rosła, jednak rosło też ciśnienie w zbiorniku, dlatego ciecz nie przechodziła gwałtownie w fazę gazową. W pewnym momencie w zbiornik jednak musiał zostać rozszczelniony - nawet nie duża dziura. Ciśnienie wewnątrz zaczęło gwałtownie maleć, dążąc do równowagi z ciśnieniem na zewnątrz. Jednak temperatura cieczy nie mogła tak szybko zmaleć, co doprowadziło do osiągnięcia bardzo wysokiej temp. oleju w praktycznie ciśnieniu bliskim atmosferycznemu. Ciecz zaczęła gwałtownie wrzeć i parować. Tego zbiornik nie miał szans wytrzymać, rozsadziło go powodując odparowanie całęj objętości cieczy i zapłon tych par (fireball).

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline piter_psp

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 83
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 09, 2010, 18:34:33 »
Kolego, nie wiem gdzie Ty byłeś na wykładach z fizykochemii  :gwiazdki: Bleve i fireball nie dotyczy cieczy ropopochodnych, tylko gazów palnych transportowanych w fazie ciekłej. No proszę Was, do książek trochę...

Offline 085

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 423
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 09, 2010, 19:06:31 »
Kolego, nie wiem gdzie Ty byłeś na wykładach z fizykochemii  :gwiazdki: Bleve i fireball nie dotyczy cieczy ropopochodnych, tylko gazów palnych transportowanych w fazie ciekłej. No proszę Was, do książek trochę...

Boiling Liquid Expanding Vapour Explosion czyli wybuch rozszerzających się gazów parującej cieczy. BLEVE dotyczy gazów (par, powstających przy podgrzwaniu), nie gazu jako takiego (np. ziemnego).

OK, nie doczytałem Twojej wypowiedzi. Chodzi o fazę ciekłą, masz słuszność.

Tak czy owak, kula ognia w eksplozji cysterny z ON była łudząco podobna do fireballa typowego dla bleve.

Dla ciekawych trochę teorii i statystyk nt. bleve:
http://www.ppoz.pl/down/pwa/pwa106a.pdf

Swoją drogą, dlaczego eksplozji par powstałych przy ogrzewaniu ropopochodnych (np. benzyny) nie nazywamy bleve ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2010, 19:15:44 wysłana przez 085 »

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 09, 2010, 19:23:55 »
Kolego, nie wiem gdzie Ty byłeś na wykładach z fizykochemii  :gwiazdki: Bleve i fireball nie dotyczy cieczy ropopochodnych, tylko gazów palnych transportowanych w fazie ciekłej. No proszę Was, do książek trochę...

Kolego, kiedy ja miałem wykłady z fizykochemii, to BLEVE dotyczyło
http://pl.wikipedia.org/wiki/BLEVE

czyżby coś od tamtego czasu uległo zmianie?
BLEVE nie musi być spowodowane wcale cieczą palną (w tym przypadku zazwyczaj towarzyszy temu zjawisko Fire ball) ale również innymi cieczami niepalnymi.

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!

Offline dr.Kudłaty

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 709
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 09, 2010, 21:03:22 »
Ciecze ropopochodne powiadasz?...hmmm całe życie trzeba się uczyć, bo mnie uczono o "węglowodorach"! Cóż, czegoś nie wiem.
Co do BLEVE to"
"... Czasami opisywana jako ognista kula, BLEVE jest kombinacja pożaru i wybuchu z gwałtowna emisja promieniowania cieplnego, w ciągu relatywnie krótkiego okresu czasu. Jak wskazuje sama nazwa, zjawisko może wystąpić w zbiorniku, w którym skroplony gaz przechowywany jest powyżej swojej temperatury wrzenia. Jeżeli w wyniku osłabienia struktura naczynia ciśnieniowego zawiedzie, jego zawartość jest momentalnie uwalniana, jako turbulentna mieszanina cieczy i gazu, która rozpręża się gwałtownie i rozprasza w powietrzu w postaci chmury.Gdy chmura ulegnie zapaleniu się, powstaje ognista kula powodującą promieniowanie cieplne o nadzwyczajnej intensywności w ciągu kilku sekund intensywność ciepła jest wystarczająca, by spowodować poważne poparzenia skóry, a nawet śmierć, w odległości kilkuset metrów od zbiornika. Zależy ona od ilości gazu w mieszaninie.
Tego typu eksplozja ( BLEVE ) może więc zostać wywołana poprzez czynnik fizyczny działający na już przeciążony lub uszkodzony zbiornik, np. w wyniku wypadku drogowego lub wykolejenia się wagonu-cysterny. lub też poprzez ogień wdzierający się lub ogarniający zbiorniki w ten sposób osłabiający jego strukturę.
Wybuch rozprężających się par wrzących cieczy w przypadku 50 - tonowego zbiornika z propanem może powodować u ludzi poparzenia trzeciego stopnia w odległości ok. 200m a pęcherze na skórze w odległości ok. 400m od centrum wybuchu. Czasami trudno jest rozróżnić pożar od wybuchu, bowiem często po wybuchu następuje pożar, a zniszczenia dokonywane są przez obydwa zjawiska, niemal równocześnie..." - to opis Pana Wojnarowskiego.
Myślę, że Pani Marzena Półka, którą bardzo cenię notabene, powinna wydać opinie/ wskazanie

Nie przypominam sobie (mogę się mylić-patrz opis),aby zarezerwowano to do "sprężonych pod ciśnieniem"
Co do książek, to proszę uświadom Nas czego nie pamiętamy/nie wiemy/.
EDIT: wybuchy fizyczny i chemiczny trzeba rozpatrzyć również  (subiektywna ocena)


Po "następne" jesteśmy tutaj po to, aby sobie pomagać, a nie WYTYK'ać !

Co do tematu.... ciekawa akcja. Możliwość ujrzenia (na własne oczy) kilku zjawisk.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2010, 21:25:22 wysłana przez jogurtOLO »

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
BLEVE
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 09, 2010, 22:28:32 »
Bardzo się kolego mylisz; BLEVE ( boiling liquid expanding vapor explosion) nie dotyczy tylko skroplonych gazów palnych, ale każdej cieczy, także niepalnej (np. woda, ciekły tlen, azot); sam mechanizm BLEVE ma charakter czysto mechaniczny (fizyczny); w przypadku cieczy (skroplonych gazów) łatwopalnych zjawiskiem następującym po BLEVE jest właśnie kula ognia, która jest już zjawiskiem o charakterze chemicznym; książki radzę czytać w całości i różnych autorów, a nie tylko bryki i streszczenia;

Panowie specjaliści powinni zweryfikować swoją wiedzę przekazywaną podchorążym

« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2010, 22:35:03 wysłana przez lang »
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline dr.Kudłaty

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 709
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 09, 2010, 22:36:38 »
Lang mam nadzieję, że to nie do mnie  :rofl:
Właśnie to próbowałem ( W WYMUSZONYEJ DYSKUSJI) udowodnić  :szalony:
Miałem nadzieję, że doprowadzę do dyskusji !!! LANG- cholewcia

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 09, 2010, 22:53:47 »
nie do Ciebie - miałem problemy z udzieleniem odpowiedzi piterowi_psp
dopiero teraz udało się wysłąć i to z kombinacjami (zakładanie nowego wątku i scalenie)
generalnie chodzi o to, że każda substancja fizyczna, która w zależności od temperatury i (lub) ciśnienia może występować w stanie ciekłym lub lotnym znajdująca się w zbiorniku ciśnieniowym w przypadku przegrzania (podniesienia temperatury fazy ciekłej powyżej punktu wrzenia w ciśnieniu atmosferycznym) może spowodować BLEVE; przykładowo woda w zbiorniku cylindrycznym pod cisnieniem 35 Atm ma temperaturę ok. 150oC; jeżeli dojdzie do rozszczelnienia płaszcza zbiornika, to mamy właśnie BLEVE (ale bez ognia, za to z VCE); kiedyś były to stosunkowo częste zdarzenia, kiedy wykorzystanie energii sprężonej pary wodnej było powszechne; nie rozumiem, dlaczego ktoś BLEVE kojarzy tylko ze skroplonymi gazami palnymi, zwłaszcza jeżeli jest inżynierem pożarnictwa
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline dr.Kudłaty

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 709
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 09, 2010, 23:45:19 »
Lang- i dlatego napisałem, że "spieprzyłeś" moją dyskusję  :rofl:
Chciałem usłyszeć coś "nowego".
W myśl zasady " człowiek całe życie się uczy"
Chętnie bym poznał nowe "definicje" . Nie należę do najmłodszych i może coś się zmieniło:D.

Offline MIKO

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 4.300
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 10, 2010, 00:02:22 »
W odległości ok 400m od wypadku jest jezioro/staw o pojemności ok 10.000 m3. Ale tu chyba bardziej potrzeba środka.

Też na to od razu zwróciłem uwagę – zobaczymy w analizie czy wyjdzie taka skuteczność GCBA jak w Olsztynie.

MIKO co miałes na mysli odnosnie Olsztynskiego GCBA?

Przepraszam za skrót myślowy , ale @Pszemek wiedział o co chodzi – zresztą było to kiedyś na forum – dyskusja na temat pożaru hurtowni AGD w Olsztynie – nie wiem tylko czy akurat to poruszyliśmy na forum czy na PW . Szło w każdym razie właśnie o zaopatrzenie wodne, po obejrzeniu zdjęć temat jednak urwałem bo niebyło sensu dalej dyskutować  .  :gwiazdki:

Offline dr.Kudłaty

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 709
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 10, 2010, 00:08:42 »
PITER ( tak specjalnie z premedytacją), gdzie Ty byłeś na wykładach u Pani "Melani" lub pózniej "Półki" ?
Weź to jako żart prowokujący  :kjezyk:
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2010, 00:19:01 wysłana przez jogurtOLO »

Offline Marcin1986

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 486
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 10, 2010, 11:56:48 »
MIKO podejrzewałem ze o to własnie chodzi..wtedy zaopatrzenie wodne było brane ze ,,straowki'' spod wysokiej bramy plus cysterna...ale skoro temat sie urwał to nie ma co go rozrzasac..byłem i widziałem co tam sie działo

Offline zero-11

  • Search & Rescue
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.525
  • 84810
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 10, 2010, 14:52:03 »
mimo, że z Melą woziłem się ładne 10 lat temu, to jednak mechanizm BLEVE utkwił mi w głowie. Miałem podać ten sam przykład z wodą, o którym pisał Lang.

a pan Piter swoją pewnością prawie zbił mnie z tropu... prawie jednak robi różnicę  :rofl:

IT'S NOT SOMETHING YOU DO. IT'S SOMETHING YOU ARE!


Offline piter_psp

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 83
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 14, 2010, 21:31:06 »
Dzięki panowie za krytykę, naprawdę. Zweryfikowałem sobie pliki w czaszce i tak myślę:
każdy wybuch fizyczny związany z rozszerzaniem się par cieczy mógłby być nazwany BLEVE; ale nie każdy tak się nazywa; sądzę, że chodzi o znaczną intensywność zjawiska, przebiegającą w całej objętości przegrzanej cieczy itp.; wody i "węglowodorów" (nauka nie idzie w las) dotyczy to mniej, bo temperatury wrzenia to są z reguły ok. 50-60'C (ropopochodne) czy 100'C (woda), więc jest różnica ok. 100-130'C między temp. wrzenia gazów skroplonych. Jak podgrzejemy taką cysternę do określonej temp., to gaz ma w takiej sytuacji znacznie większy potencjał, niż ropa. Więc zjawisko ma szansę przy gazie mieć niezłą dynamikę, gdzie przy ropie naftowej to będzie zaledwie jakiś tam wybuch fizyczny. Ale jeszcze jedna kwestia- palności lub niepalności rozptrywanej substancji. Jak nastepuje podgrzewanie cysterny, to ono ma gdzieś źródło. Zwykle w pożarze sąsiedniej cysterny. Więc mamy czynnik inicjujący spalanie po wybuchu. Więc dla mnie, scalając to wszystko, "dobry" wybuch fizyczny palnej substancji to nierozerwalnie fireball. Woda da zaledwie wybuch fizyczny, i nie nazywajmy wybuchu kotła z parą, rzadko dziś stosowanego, bleve. Za mała intensywność zjawiska.
Wszelką krytykę przyjmuję. Sorry za protekcjonalny ton, ale byłem pewien swego. Dementując, ja na wykłady chodziłem jeszcze do p. Melanii Pofit - S., i ona stwierdziła kategorycznie, z właściwą sobie swadą:" A tak właściwie, to bleve dotyczy tylko gazów, a właściwie tylko propanu i butanu". I dotychczas nie widziałem tu pola do dyskusji, ale pomyliłem się może. Pozdrawiam.

Offline piter_psp

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 83
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 16, 2010, 17:19:20 »
dlaczego dopiero po 2 dniach się pokazała wiadomość?
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2010, 17:23:23 wysłana przez piter_psp »

nieznajomy

  • Gość
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 16, 2010, 18:45:55 »
Sorki że nie o wybuchach i bleve itp.... ale temat jak najbardziej związany z wątkiem. A mianowicie chodzi o nagrody pieniężne dla strażaków za tą właśnie akcję od Prezydenta. Z góry zaznaczam że jak najbardziej im się należy. Ale dlaczego zostali pominięci kierowcy!!!!! Tak Panowie, w Białym kierowca to nie strażak. czym się różni kierowca ratownik od ratownika?????? Przecież jeden zależy od drugiego.!!!
Ale nie tu!!!!!! Tutaj decyduje jedna 02oba!!!!!!!!!!! Co Wy na to???

Offline Pablito1990

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 143
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 16, 2010, 19:01:31 »
Możecie na mnie naskoczyc, ale jestem przeciwny przyznawaniu osobistych nagród pieniężnych, powinni nagradzać całe jednostki, w fundusze, sprzęt. W działaniu udział bierze cały zastęp. Praktycznie Cała jednostka(ostatnia powódź np) i wszyscy wiemy jaki był zgrzyt przy wyróżnieniu właśnie po ostatnich działaniach powodziowych,działało 30 ludzi z jednostki a wyróżniono tylko 1.
STRAŻAK- RYCERZ XXI WIEKU

nieznajomy

  • Gość
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 16, 2010, 19:53:19 »
Sorki ale nie były to nagrody imienne ani osobiste . Nie bede ściemniał , po prostu jeden gość dostał listę nazwisk i kierowców wykreślił bo to nie strażak. Teraz się dowiedziałem że nagrody dostali również D-cy JRG. K.......rwa scyzoryk sam sie w kieszeni otwiera.

Offline rafal.bula

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.953
    • JRG SGSP
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 16, 2010, 23:59:42 »
znalezione na www.czerwonesamochody.com
W działaniach udział brały:
1) GBA - 2,5/20 - MAN. - JRG nr 3 Białystok;
2) GBA 2,5/16 - STAR - OSP Czarna Białostocka;
3) GBA 2,5/22 STAR/MAN - OSP Choroszcz;
4) GBA 2,5/25 - IVECO (3) - JRG nr 1 Białystok;
6) GBA 2,6/24 - VOLVO - JRG nr 4 Białystok;
9) GBA 2/20 - STAR (3) - JRG nr 2 Białystok;
10) GCBA - 4/30 - IVECO - OSP Klepacze;
11) GCBA 5/32 MAN (2) - JRG nr 1 Białystok;
12) GCBA 5/32 - SCANIA - JRG nr 3 Białystok;
14) GCBA 5/32 SCANIA (9) - JRG nr 1 Białystok;
15) GCBA 6/24 - JELCZ - OSP Michałowo;
16) GCBA 6/32 - JELCZ - OSP Czarna Białostocka;
17) GCBA 6/32 - JELCZ - OSP Michałowo;
18) GCBA 6/32 - JELCZ - OSP Wasilków;
20) GCBA 8/50 - KERAX (5) - JRG nr 1 Białystok;
22) GCBA 8/50 - KERAX - JRG nr 4 Białystok;
23) GCBA 8/50 - R KERAX - JRG nr 4 Białystok;
24) GCBA 9/64 - MAN (2) - JRG nr 2 Białystok;
26) GCBM 28/18 - MERCEDES - JRG nr 4 Białystok;
28) SCRCh - JELCZ (6) - JRG nr 2 Białystok;
29) SCRt Saurus (7) - JRG nr 1 Białystok;
31) SH - 24 - VOLVO (1) - JRG nr 2 Białystok;
32) SKw - MERCEDES - JRG nr 3 Białystok;
33) SKw - STAR 1466 (10) - JRG nr 2 Białystok;
35) SLKw - VW - KM PSP Białystok;
37) SLKw VW T5 - KM PSP Białystok;
38) SLOp - OPEL ASTRA - JRG nr 3 Białystok;
39) SLOp - OPEL ASTRA 03 - KM PSP Białystok;
40) SLOp - OPEL ASTRA STATION 02 - KM PSP Białystok;
41) SLOp - OPEL ZAFIRA - KM PSP Białystok;
43) SLOp - Opel Astra (1) - JRG nr 1 Białystok;
46) SLOp NISSAN PICKUP - JRG nr 5 w Łapach;
47) SOp - OPEL ASTRA Station - JRG nr 4 Białystok;
50) SOp - Opel Astra (9) - JRG nr 2 Białystok;
51) SW 2000 - (S) Star (11) - JRG nr 2 Białystok;
52) GCBA 8/60 SCANIA JRG Monki;
53) GCBM 18/8 JELCZ- JRG Zambrów;
54) SKw STAR - JRG Ełk;
55) GCBA 9,5/60 MAN - JRG Ełk;
56) GCBA 4/32 Mercedes - JRG 1 Lublin;
57) SCRt Mercedes - JRG 1 Lublin;
58) SCRch Renault - JRG 1 Lublin;
59) SOp Jeep - JRG 1 Lublin;
60) GCBARt Scania - JRG Olecko;
61) SKw STAR - JRG Zambrów;
62) SLKw Fiat - KM PSP Suwałki;
63) GCBA 8/50 Kerax - JRG Suwałki;
64) GCBA 9/60 Mercedes - JRG Suwałki;
65) GCBA 5/32 Sania - JRG Łomża;
66) GCBA 8/50 Kerax - JRG Łomża;
67) GCBA 10+4/60 Kerax - JRG 1 Warszawa;
68) GCBA 10+4/60 Kerax - JRG 8 Warszawa:
69) SCRch Renault - JRG 6 Warszawa;
70) SCRt Man - JRG 6 Warszawa:
71) SLRch Renault - JRG 6 Warszawa
72) Skw Jelcz - JRG Łomża
73) SLOp Opel - KM Łomża
74) SLRch Mercedes - JRG Łomża
75) GCBA 5/32 Man - JRG 2 Siedlce
76) GCBA 8/50 Kerax - JRG Ostrołeka
77) SCKw Jelcz - JRG Ostrołeka
78) GCBA 9/65 Man - JRG Wyszków;
79) GCBA 5/24 Jelcz - JRG Sokołów Podlaski;
80) GCBA 5/40 Man - JRG Sokółka
81) SLOp Nissan - KP PSP Sokółka
82) SLOp Opel - KP PSP Sokółka;
83) SKw Star - KP PSP Augustów;
84) SCKw - JRG 15 Warszawa;
85) SLOp - JRG Zambrów;
86) SLOp Nissan - KWPSP Białystok
87) SLKw Opel - KW PSP Białystok
88) SLOp Astra - KW PSP Białsytok
89) SLOp Skoda - KW PSP Białsytok
90) SLOp Zafira - KWPSP Białystok;
91) SLOp Passat - KG PSP Warszawa
92) SLOp - KG PSP Warszaw
93) SLKw Opel - JRG Wysokie Mazowieckie
94) SKw Autobus - KW PSP Białystok
95) SKw VW - KWPSP Białystok
96) SLOp Nissan - KP PSP Grajewo;
97) SLOp Nissan - KP PSP Hajnówka
98) SKw Mercedes - KW PSP Białystok
99) GCBA 13/80 Man - ZSP Adamowo
100) GCBA 8/50 Kerax - JRG Bielsk Podlaski
101) SLOp Nissan - ZSP Adamowo;
102) SLKw Renault - JRG 17 Wraszawa
103) GCBA 10/64 Man - KP PSP Siemiatycze

Offline BM

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 432
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 17, 2010, 00:28:22 »
Na 103 pojazdy 37 to SLOp i SKw/SLKw. Kupa osób przyjechała popatrzeć :) Nie ma za to żadnego wozu dowodzenia i łączności. Wiem że były jednostki z mazowsza, które wyjechały, ale zostały w połowie drogi zawrócone i nie ma ich na tej liście. Nie znalazłem też Mana GCBA z OSP który był w materiałach filmowych. Ale i tak nieźle, że komuś chciało się liczyć.

Offline b07

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Everyone goes home
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 17, 2010, 10:30:03 »
Nikt specjalnie nie liczył - na źródłowej stronie pozna przeczytać, ze te dane pochodzą z SWD ;)

Co do jednostek 'zawróconych' - było ich o wiele, wiele więcej. Z samego lubelskiego zmobilizowano oprócz plutonu chemicznego dwa plutony gaśnicze, składające się głównie z GCBA ~5/32, które zostały jednak rozformowane na polecenie KCKRiOL i z punktu koncentracji w Białej Podlaskiej wróciły do macierzystych JRG.

http://www.straz.lublin.pl/index.html?akcja=news&id=548

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Zderzenie pociągów w Białymstoku-eksplozja i pożar
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 23, 2011, 23:41:27 »
Jest finał akcji gaszenia cystern:

Medale za akcje po katastrofie kolejowej cystern

Cytuj
Blisko 90 osób w tym ponad 50 strażaków uczestniczących w działaniach ratowniczych po katastrofie kolejowej cystern w Białymstoku, otrzymało w dniu 23 lutego odznaczenia i awanse. Podczas uroczystości, która rozpoczęła się o godz. 13:30 w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej PSP nr 2 w Białymstoku (ul. Andersa 46) wyróżnieni zostali przede wszystkim strażacy z Komendy Miejskiej PSP w Białymstoku, którzy w pierwszym rzucie zmagali się pożarem i eksplodującymi cysternami narażając swoje życie i zdrowie.
Podczas uroczystości wręczonych zostały między innymi: 21 Odznak Zasłużony dla Ochrony Przeciwpożarowej, dwa awanse na wyższy stopień służbowy oficerski i 5 na wyższy stopień podoficerski, ponad 30 medali Za Zasługi dla Pożarnictwa i Odznak Honorowych Podlaski Krzyż Floriański.

http://www.straz.gov.pl/page/index.php?str=18&id=33459