Ciekawe jak sprawa by się miała z tymi nadajnikami dla innych formacji uprzywilejowanych, a niekoniecznie zawodowych, czyli np. OSP... No i jakby te urządzenia zapalały światło zielone, to lipa - znowu byłaby możliwość tworzenia patologii i nadużyć (takie urządzenia w prywatnych samochodach), dlatego jak już wcześniej było wspomniane, urządzenie ok, ale ustawiające dla wszystkich kierunków światło czerwone.
A dlaczego miałby być jakiś problem ??
Urządzenie ma działać tylko i wyłącznie w przypadku jazdy alarmowej a np. OSP to co sroce spod ogona wypadło ??
Skoro było by to połączone ze sterownikiem świateł błyskowych i sygnałów dźwiękowych to prywatne auta z definicji odpadają. No co jak co ale już tutaj dziury nie szukajmy
Wg mnie nie może też być sytuacji że będzie dla wszystkich zapalane światło czerwone bo zostanie zablokowany pas ruchu na którym porusza się pojazd uprzywilejowany o czym już zresztą wspomniał Kolega.
Kamery w pojazdach uprzywilejowanych to myślę że też już kwestia czasu, zbyt dużo ostatnio jest wypadków z tymi pojazdami i taka kamera to nie nasz wróg tylko pomocnik. W przypadku sporu szybko można udowodnić kto miał rację i będzie to działać w obie strony.
Do tego pilnie potrzebujemy zmiany systemu szkolenia kierowców w kraju !!!
Skończmy z nauką parkowania na centymetry a zacznijmy młodych ludzi uczyć zachowywać się na dużych rondach, drogach wielo-pasmowych, ekspresówkach, autostradach, co zrobić jak mamy za sobą wóz bojowy itd. bo pod tym kątem, niestety większość kierowców w Polsce ma ogromny problem i nie wie jak się zachować. Oczywiście to nie zawsze ich wina bo do diaska gdzie mają się tego nauczyć, kto ma im przekazać zasady bezpiecznej jazdy skoro na egzaminie tylko parkowanie i szukanie jak tylko delikwenta udupić
Mnie dopiero na kursie kat. C instruktor powiedział co robić jak z tył, z boku czy z naprzeciwka jedzie uprzywilejowany choć już o tym pojęcie miałem. Jego uwagi dużo mi dały za co jestem wdzięczny.
Oczywiście również drogi, drogi i jeszcze raz drogi i to te nowoczesne, spełniające odpowiednie wymogi, wielopasmowe, ze skrzyżowaniami typu ślimaki, bezkolizyjne itd. bo ruch coraz większy a drogi ze średniowiecza
Jeśli to się nie zmieni to dalej będzie jak jest, czyli kicha i co chwila wypadki z pojazdami uprzywilejowanymi ...