Autor Wątek: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!  (Przeczytany 18369 razy)

Offline Porta

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.704
  • Zgred
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 13, 2010, 23:43:23 »
Tylko nie zapomnijcie umieścić działka na sankach - chociaż i to wątpliwe, czy pozwolą.
Aktualności, artykuły, społeczność: www.Remiza.pl
Sklep pożarniczy - www.remiza.com.pl/sklep

Offline Smyku

  • Pokaż mi swoje zabawki, a powiem ci kim jesteś!
  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 201
  • Zawsze gotowy!
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 14, 2010, 10:13:54 »
sanki Porta nie posiadają jeszcze świadectwa CNBOP, myślę jednak że w niedługim czasie i to świadectwo zostanie wydane :rofl: :D
Dwie rzeczy nie mają granic: wszechświat i ludzka głupota.

Offline adrian.pilchowice@vp.pl

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 136
  • KSRG
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 14, 2010, 12:49:16 »
Wracając do wyjątków gdzie kierownica jest z prawej http://www.youtube.com/watch?v=fkTblAYsf2g&feature=PlayList&p=A92118ED561D5BF1&playnext=1&playnext_from=PL&index=2 takie auta poza tym iż są w sprzedaży to również jeżdżą. I jak tu się przejmować certyfikatem CNBOP na auta
Ludziom na pomoc , Bogu na chwałę

Offline holmatro1986

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 22
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 15, 2010, 16:54:43 »
Moi drodzy koledzy ktoś z was napisał, ze samochody używane nie mają świadectwa CNBOP. Bzdura panowie, bzdura!!!! Nasz skarosowany Star 266 w firmie Bonex ma taki certyfikat!!! Żadne starostwo nie zarejestrowałoby takiego samochodu jako pożarniczy bez takiego świadectwa. Pożądne firmy karosujące typu Bonex czy Bocar mają takie certyfikaty. Chyba, że karosują wam samochody firmy-krzak. A sprowadzane samochody też mają takie świadectwa, gdyż są sprowadzone z UE i certyfkaty obowiązują na terytorium całej Unii.

Offline Fredek

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 15, 2010, 20:05:29 »
Żadne starostwo nie zarejestrowałoby takiego samochodu jako pożarniczy bez takiego świadectwa.
Prawdopodobnie mylisz świadectwo homologacji z certyfikatem CNBOP. To drugie nie obchodzi wydziałów komunikacji.
A Bonex posiada tylko certyfikat na zabudowy star 266, na pozostałe już niestety nie.
http://www.bonex.pl/certyfikat.htm
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2010, 11:29:19 wysłana przez Fredek »

Offline komendant74

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 150
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 01, 2010, 17:06:35 »
Rozmawiałem dzisiaj z pracownikiem firmy STEO i powiedział mi, że załatwiają sprawy w CNBOP, ale średnio to 60.000 zł. Niestety taką kwotę należy doliczyć do zakupu nowego auta  :huh: Natomiast w tym roku kilka komend PSP poważnie zastanawia się nad zakupem aut w Rosenbauerze, skoro cena za auto jest nieznacznie większa a CNBOP i w Polsce trzeba zapłacić. Chyba, że bierzemy typowe na które już są stosowane badania wykonane w Józefowie.

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 01, 2010, 18:04:01 »
Tak - pozostaną "typowe" z certyfikatami....
Nic nowego w tej materii od wieeeelu lat

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline Sylwek

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.394
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 02, 2010, 00:00:32 »
Rozmawiałem dzisiaj z pracownikiem firmy STEO i powiedział mi, że załatwiają sprawy w CNBOP, ale średnio to 60.000 zł. Niestety taką kwotę należy doliczyć do zakupu nowego auta  :huh: [..]

No to raczej nie załatwią bo samochody z Holandii które sprzedają niestety w kilku szczegółach są rozbieżne z http://www.abc.com.pl/serwis/du/2007/1002.htm np kabiny 7-9 osób (u nas max 6) brak zbiornika na środek pianotwórczy (u nas 10% zbiornika wodnego), brak działka, 2 szybkie natarcia ( u nas jedno w prawej tylnej skrytce), zbiornik wody 1500-2000 litrów ( u nas średniak 2500 litrów), inne malowanie (czarne zderzaki, u nas białe ), wieszaki na AODO u nas muszą pozwalać na jazdę bez aparatów, i to tylko w zakresie x2, w 4x4 dojdą kąty zejść i wejść, prześwity... tak tak niestety takie są wymagania rozporządzenia w Polsce. Ciężko będzie im zdobyć dopuszczenie nawet pomimo tych 60 tysiaków albo będzie to wymagało wielu drogich zabiegów z przerobieniem auta.

Offline Fredek

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 449
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 02, 2010, 07:40:16 »
W świetle tego rozporządzenia wychodzi na to, że te wszystkie ROSENBAUERY, ZIEGLERY, METZe, MAGIRUSY to szmelc produkują  :rofl: Tylko dlaczego później chłopaki muszą się zabierać za poprawki na tych naszych cudach z certyfikatem.

Offline Raddemenes

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 760
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 02, 2010, 10:37:39 »
Żaden szmelc tylko produkują zupełnie wg innych kryteriów swoje zabudowy i tyle.

I jak napisał Sylwek - zrobią auta wg kryteriów u nas wymaganych (zalecenie KG PSP dot. karosacji oraz zgodnie z przyjętą sztuką w odniesieniu do CNBOP) i nikt nie broni dostarczać takich aut i do nas...
Tu jeszcze jest "insza inszość" bowiem wymagana będzie polska homologacja na pojazdy więc owe firmy będą musiały kupić podwozia w kraju bo inaczej przedstawiciele tych marek nie dadzą swej homologacji - a instytucja homologacji europejskiej jeszcze nie w każdym wydziale komunikacji jest reflektowana.

Tylko teraz kwestia ceny....

Po pierwsze podwozia w polsce są znacznie tańsze niż gdzie kolwiek w europie, po wtóre koszt produkcji, roboczogodziny, materiały, technologie...
A tu już nie trzeba być wróżką żeby sobie odpowiedzieć jakie są koszta produkcji naszej krajowej vs. zachodniej... i tak np. Scania ciężka jest do kupienia już w granicach 800-900 tys zł, a ten sam samochód z zachodu będzie na dzień dobry droższy o ok. 25%.
I tyle...

"Optymista sądzi, że świat stoi przed nim otworem...
Pesymista wie co to za otwór..."

Offline OSP Żarnowiec

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 30, 2010, 20:59:06 »
Witam. Czy ktoś potwierdzi informację że samochód Gazella posiada certyfikat CNBOP tylko do końca 2010 roku ?

Offline Michaszs

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.221
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 01, 2011, 21:15:50 »
http://www.cnbop.pl/dzialy/dc/wykazy_dc/swiadectwa?podgrupa=0401 Rosenbauer ma CNBOP, rzeczy niemożliwe się dzieją.
Św. Florianie módl się za nami gdy wezwani syreną do akcji wyjeżdżamy...

Offline Radhezz

  • Audaces fortuna iuvat
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.713
  • Getting too old for this shit
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 20, 2011, 18:53:13 »
Dobra, to ja się zapytam inaczej - jest fajne autko ze wszystkimi papierami, produkowane w UE, a w Polsce nawet gdyby chcieć, to takiego nie robią... I się właśnie zastanawiam, czy skoro używane pojazdy zachodnie są kupowane przez OSP (również pośrednio i urzędy gminy/miasta) i jak na razie bezproblemowo użytkowane, to w czym problem żeby kupić takie auto nowe? Jest jakiś haczyk w prawie o zamówieniach publicznych, czy innych przepisach, czy można sobie zwyczajnie wykreślić w cholerę ten durny certyfikat z SIWZ-u i mieć to w d***? :szalony:
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje => OGŁOSZENIE

Offline Siedemsetter

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 656
Odp: Samochody pożarnicze z UE, a certyfikat CNBOP!!!
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 20, 2011, 19:37:20 »
I się właśnie zastanawiam, czy skoro używane pojazdy zachodnie są kupowane przez OSP (również pośrednio i urzędy gminy/miasta) i jak na razie bezproblemowo użytkowane, to w czym problem żeby kupić takie auto nowe?
w tym problem, że CNBOP nie dostanie 60 tysięcy za certyfikat od każdego modelu samochodu.
"Cóż może być piękniejszego nad człowieka rycerskiego?..."