Autor Wątek: A MiaŁo Być Tak Pięknie  (Przeczytany 16143 razy)

Offline fireman5

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 317
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 25, 2005, 22:15:24 »
Witam.
Korzystając z okazji chciałbym zadać panu Robertowi Osmyckiemu jedno pytanko...........jeżeli nie napiszemy do panów KM/P w tej chwili raportów o rozliczenie sie z zaległych nadgodzin.........czy te nadgodziny nie ulegną stopniowo przedawnieniu?
Wszak kodeks pracy określa, iż o zaległe nadgodziny można ubiegac się w 3 lata wstecz. a wiec po wejściu nowej ustawy o PSP każdy miesiąc bedzie skarcał czas za jaki możemy się ubiegać.

Pozdrawiam.

Offline kotu

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 33
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 25, 2005, 23:05:44 »
a podobno zalezy to od wodzow plemien .... i jezeli chodzi o rozwiazanie to na zasadzie, bedzie jak jest a jest jak bedzie ...
|. _ __. | .*.       |\_/|        .....................
|/|. | | |  | .*      ( *^*)_{\    .................
|\|_| | |_|..*.       (_|_)__)  ................ kot1000@<na>wp.pl
...nie sprzeczaj sie z idiota, sprowadzi cie do swego poziomu i pokona doswiadczeniem ...

Offline fireman

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.318
  • Ostatnia umiera nadzieja... no i powoli umiera:)
    • http://www.pl
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 26, 2005, 14:26:03 »
@fireman5 nie jestem autorytetem z dziedziny prawa pracy ani innej dziedziny prawa ale przepisy prawa pracy wskazują jednoznacznie okres roszczeń pracownika wobec pracodawcy dotyczący czasu pracy itd - jest to okres 3 lat. Zatem jak w okresie 3 lat nie upomnisz się o swoje sukcesywnie będzie się ten temat przedwaniał. Kodeks pracy jest i był nadrzędną jednostką redakcyjną nad ustawą o PSP (to moje zdanie). Kodeks Pracy jest zagwarantowanym minimum praw i obowiązkó dotyczących każdego kto wstępuje w jakikolwiek stosunek pracy w Polsce.  
Problem dla władz w PSP zacznie się w momencie kiedy zdenerwuje się jesden z drugim i pójdą z nadgodzinami do sądu powszecznego i uzyskają tam prawomocny wyrok wówczas panika ogarnir kraj i właściowych komendantów.

Offline nokia

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 50
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 26, 2005, 15:38:13 »
Projekt 23.06.2005r.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
z dnia                  2005 r.
w sprawie sposobu pełnienia służby strażaków Państwowej Straży Pożarnej w zmianowym i codziennym rozkładzie czasu służby.

Na podstawie art. 35 ust. 11 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1230 i Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 59, poz. 516 i Nr 166, poz. 1609, z 2004 r. Nr 210, poz. 2135 oraz z 2005 r. Nr ...., poz...... ) zarządza się, co następuje:

§ 1. Rozporządzenie określa:
1)   czas trwania dyżuru i wykonywania zadań służbowych w zmianowym rozkładzie czasu służby;
2)   godziny rozpoczęcia i zakończenia służby;
3)   okoliczności uzasadniające przedłużenie czasu służby;
4)   dopuszczalny czas kierowania pojazdem samochodowym;
5)   udzielanie czasu wolnego od służby;
6)   właściwość przełożonych do określania harmonogramu służby;
7)   sposób pełnienia dyżurów domowych i ich wymiar;
8)   grupy strażaków zwolnionych z pełnienia służby w porze nocnej, niedziele, święta;
9)   sposób prowadzenia ewidencji czasu służby.

§ 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1) „ustawa” – ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej;
2) „jednostka organizacyjna” – jednostka organizacyjna Państwowej Straży Pożarnej;
3) „kierowca” – strażak do którego obowiązków należy kierowanie pojazdem samochodowym

§ 3. 1. W zmianowym rozkładzie czasu służby strażak wykonuje zadania służbowe oraz pełni dyżur na zmianach trwających 24 godziny, z zastrzeżeniem ust 2. i 3.
2. W przypadkach szczególnie uzasadnionych warunkami służby czas trwania zmiany może wynosić 12 godzin.
3. Na stanowiskach kierowania, a także w przypadkach konieczności udzielenia czasu wolnego od służby, w szczególności w zamian za czas służby ponad przeciętną tygodniową normę w okresie rozliczeniowym, czas trwania zmiany strażaka może wynosić 8 godzin.
4. Czas trwania zmiany, o którym mowa w ust. 2 i 3, może być także ustalony na wniosek strażaka po zasięgnięciu opinii przedstawicieli strażaków danej jednostki organizacyjnej uwzględniając zapewnienie ciągłości służby.
5. Na wykonywanie zadań służbowych na zmianie przeznacza się nie więcej niż 12 godzin, w tym nie więcej niż 4 godziny w porze nocnej. W pozostałym czasie trwania zmiany strażak pełni dyżur polegający na pozostawaniu, w miejscu pełnienia służby, w gotowości do podjęcia działań na polecenie przełożonego.
6. Polecenie, o którym mowa w ust. 4, może być wydane w związku z akcją ratowniczą, ćwiczeniami lub potrzebą utrzymania gotowości operacyjnej.
7. Zmianowy rozkład czasu służby powinien być stosowany na podstawie miesięcznych harmonogramów służby ustalanych dla przyjętego okresu rozliczeniowego, określających dla poszczególnych strażaków dni i godziny służby oraz dni i godziny wolne od służby.
8. W przypadkach uzasadnionych szczególnym charakterem wykonywanych zadań lub interesem społecznym, kierownik jednostki organizacyjnej może zmienić służbę strażakowi na dzień tygodnia, nie będący jego dniem służby, wynikającym z harmonogramu.
9. Strażakowi przysługuje przerwa w trakcie realizacji zadań służbowych:
1) na zmianie trwającej 24 lub 12 godzin – w wymiarze 30 minut;
2) na zmianie trwającej 8 godzin – w wymiarze 20 minut.
10. Godziny rozpoczynania przerw ustala przełożony nadzorujący realizację zadań służbowych. Odnośnie przerw przepis ust. 5 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

§ 4. 1. W zmianowym rozkładzie czasu służby rozpoczęcie pełnienia służby trwającej 24 godziny ustala się na godzinę 800, a jego zakończenie na godzinę 800 następnego dnia, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W przypadkach szczególnie uzasadnionych warunkami lokalnymi, godzinę rozpoczęcia pełnienia służby można ustalić odmiennie, jednak jej rozpoczęcie może nastąpić nie wcześniej niż o godzinie 700 i nie później niż o godzinie 830.
3. Do ustalenia godziny rozpoczęcia służby, w przypadku o którym mowa w ust. 2, właściwy jest:
1)   komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej, w uzgodnieniu z Komendantem Głównym Państwowej Straży Pożarnej, w komendzie wojewódzkiej i komendach powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej na terenie województwa;
2)   Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej w pozostałych jednostkach organizacyjnych.
4. Godziny rozpoczęcia i zakończenia służb, o których mowa w § 3 ust.2 i 3, ustala kierownik jednostki.

§ 5. 1. Rozpoczęcie służby w codziennym rozkładzie czasu służby ustala się na godzinę 815 , a jej zakończenie na godzinę 1615, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. W uzgodnieniu z Komendantem Głównym Państwowej Straży Pożarnej komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej w komendzie wojewódzkiej i komendach powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej na terenie województwa, a w pozostałych jednostkach organizacyjnych kierownicy tych jednostek mogą wprowadzić inne godziny rozpoczęcia i zakończenia służby, jeżeli jest to uzasadnione warunkami lokalnymi lub szczególnym charakterem wykonywanych zadań.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierownicy jednostek organizacyjnych mogą w niektórych komórkach organizacyjnych i na niektórych stanowiskach służbowych tych jednostek,  wprowadzić inne godziny rozpoczęcia i zakończenia służby.
4. Strażakowi pełniącemu służbę w codziennym rozkładzie czasu służby przysługuje 20 minut przerwy.
§ 6. 1. Do okoliczności uzasadniających przedłużenie czasu służby o której mowa w art. 35 ust. 9 ustawy, należy zapewnienie ciągłości służby polegającej na utrzymaniu minimalnej obsady osobowej zmiany służbowej na poziomie od 50 do 70% stanu etatowego zmiany.
2. Wielkość minimalnej obsady osobowej zmiany służbowej ustala kierownik jednostki organizacyjnej, a w odniesieniu do strażaków pełniących służbę w komendach powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej, komendant powiatowy (miejski) Państwowej Straży Pożarnej w uzgodnieniu z komendantem wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej.
§ 7. Do okoliczności uzasadniających przedłużenie czasu wykonywania zadań służbowych i czasu trwania dyżuru należy konieczność wykonania czynności nie cierpiących zwłoki lub wykonania czynności rozpoczętych, które nie mogą zostać przerwane.

§ 8. 1 Kierowca może prowadzić pojazd do 10 godzin na dobę.
2. Po 6 godzinach nieprzerwanego prowadzenia pojazdu kierowca jest obowiązany wykorzystać przerwę trwającą co najmniej 30 minut, chyba że zaczyna okres wypoczynku dobowego.
3. Przerwa, o której mowa w ust. 2, może być zastąpiona przerwami trwającymi co najmniej 15 minut każda, wykorzystywanymi w okresie prowadzenia pojazdu lub niezwłocznie po tym okresie. Podczas przerw, kierowca nie może wykonywać żadnej innej pracy; przerw tych nie wlicza się do dobowego okresu wypoczynku.
4. W przypadku wystąpienia nadzwyczajnych    lub nie dających się przewidzieć okoliczności, wymagających dojazdu do odpowiedniego miejsca postoju ze względu na bezpieczeństwo osób, pojazdu lub rzeczy, kierowca może przedłużyć czas prowadzenia pojazdu ponad określoną normę i skrócić czas wypoczynku, pod warunkiem że dłuższe prowadzenie pojazdu nie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego.
5. Zakres i przyczyny przedłużenia czasu prowadzenia pojazdu kierowca wpisuje do dokumentu rejestrującego czas i przebieg pojazdu.

§ 9. 1. W zmianowym rozkładzie czasu służby trwającym 24 godziny strażakowi udziela się po jej zakończeniu 72 godzin czasu wolnego od służby lub 48 godzin czasu wolnego os służby z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Strażakowi pełniącemu służbę w rozkładzie czasu służby o którym mowa w ust. 1, któremu udzielono 48 godzin czasu wolnego od służby, po pięciu kolejnych, faktycznie pełnionych służbach przysługuje dodatkowe 24 godziny czasu wolnego od służby zamiast szóstej służby.
3. W zmianowym rozkładzie czasu służby, w którym strażak pełni służbę trwającą 12 lub 8 godzin, po jej zakończeniu strażakowi udziela się co najmniej 24 godzin czasu wolnego od służby, a jeżeli pełni służbę w porze nocnej, strażakowi udziela się 48 godzin czasu wolnego od służby.

§ 10. 1 Czas wolny od służby w zamian za czas służby przekraczający normę określoną w ustawie może być udzielony w okresie bezpośrednio poprzedzającym urlop wypoczynkowy lub po jego ukończeniu, pod warunkiem wykorzystania urlopu w okresie rozliczeniowym.
2. Czas wolny, o którym mowa w ust. 1 strażak jest obowiązany wykorzystać w okresie rozliczeniowym albo do dnia zwolnienia ze służby następującego przed zakończeniem tego okresu, a przełożony uprawniony do mianowania (powołania) ma obowiązek mu to ułatwić.
§ 11. 1. Komendant wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej, w uzgodnieniu z Komendantem Głównym Państwowej Straży Pożarnej, w komendzie wojewódzkiej i komendach powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej na terenie województwa, a Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej w pozostałych jednostkach organizacyjnych, może ustalić dniem wolnym od służby, dla strażaków pełniących służbę w codziennym rozkładzie czasu służby, dzień służby przypadający między dniami wolnymi od służby, pod warunkiem wyznaczenia dniem służby najbliższej soboty. Jeżeli sobota przypada po wolnym od służby piątku lub przed wolnym od służby poniedziałkiem, wyznacza się dniem służby sobotę następną.
2. O ustaleniu dnia wolnego od służby oraz o sobocie wyznaczonej dniem służby należy poinformować strażaków co najmniej z 14-dniowym wyprzedzeniem, w sposób przyjęty w danej jednostce organizacyjnej.
3. Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej informuje ministra właściwego do spraw wewnętrznych o ustaleniu dnia wolnego od służby oraz o sobocie wyznaczonej dniem służby w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej. Do informowania ministra przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§ 12. Właściwym do ustalania harmonogramów służby w danej jednostce organizacyjnej jest kierownik tej jednostki.
§ 13. 1. Kierownik jednostki organizacyjnej może wyznaczyć strażaka do pełnienia dyżuru domowego. Do pełnienia dyżuru domowego nie wyznacza się strażaka bezpośrednio po zakończeniu służby trwającej 24 godziny.
2. W czasie dyżuru domowego strażak przebywa w miejscu zamieszkania lub w innym miejscu uzgodnionym z kierownikiem jednostki organizacyjnej.
3. Strażak może pełnić dyżur domowy nie więcej niż przez 7 dni w miesiącu, w tym najwyżej 2 razy w niedzielę lub święto.
4. Czasu dyżuru domowego nie wlicza się do czasu służby, jeżeli podczas dyżuru strażak nie wykonywał czynności służbowych.
5 Jeżeli strażak wykonywał czynności służbowe w czasie dyżuru domowego, za czas ich wykonywania udziela się w tym samym wymiarze czasu wolnego od służby.
§ 14. Do pełnienia służby w porze nocnej, w niedziele, święta i w wymiarze przekraczającym 8 godzin na dobę nie wyznacza się strażaka:
1)   kobiety w ciąży;
2)   kobiety opiekującej się dzieckiem do 4 lat, bez jej zgody;
3)   będącego jedynym opiekunem dziecka do 8 lat lub osoby wymagającej stałej opieki, bez jego zgody.
§ 15. Po okresie usprawiedliwionej nieobecności w służbie strażak podejmuje służbę w pierwszym dniu, który był dla niego planowany jako dzień służby, chyba że właściwy kierownik jednostki organizacyjnej zarządzi inaczej.

§ 16. Rozkład czasu służby strażaka skierowanego na naukę do szkoły Państwowej Straży Pożarnej lub ośrodka szkolenia jest określony regulaminem studiów, programem nauczania lub programem szkolenia.
§  17. 1. W jednostkach organizacyjnych prowadzi się ewidencję czasu służby strażaków, która obejmuje listy obecności i karty ewidencji czasu służby strażaka. Ewidencję czasu służby udostępnia się do wglądu strażakowi na jego żądanie.
2. Karty ewidencji czasu służby strażaka zakłada się i prowadzi odrębnie dla każdego strażaka. Karty te obejmują informacje o czasie służby pełnionej wg obowiązującego go harmonogramu oraz pełnionej ponad ustawowy wymiar i otrzymanym z tego tytułu czasie wolnym, informacje o pełnionych dyżurach domowych, a także informacje o urlopach, zwolnieniach od zajęć służbowych, zwolnieniach lekarskich oraz innych usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecnościach w służbie.
3. Przeciętny tygodniowy czas służby oblicza się ,do celów ewidencji, jako średnią podczas okresu siedmiu dni w przyjętym okresie rozliczeniowym.
§ 18. Traci moc rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 lipca 1997 r. w sprawie rozkładu czasu służby strażaków Państwowej Straży Pożarnej ( Dz. U. Nr 82, poz. 530 oraz Nr 134, poz. 895, z 1998 r. Nr 62, poz. 400,  z 1999 r. Nr 16, poz. 152).
§ 19. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji






1)     Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt.2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 35, poz. 325 i Nr 58, poz. 533).


 

Offline Ogniowy

  • ASP. SZTAB W ST. SPOCZYNKU
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 700
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 26, 2005, 16:01:52 »
Cytuj
§ 9. 1. W zmianowym rozkładzie czasu służby trwającym 24 godziny strażakowi udziela się po jej zakończeniu 72 godzin czasu wolnego od służby lub 48 godzin czasu wolnego os służby z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Strażakowi pełniącemu służbę w rozkładzie czasu służby o którym mowa w ust. 1, któremu udzielono 48 godzin czasu wolnego od służby, po pięciu kolejnych, faktycznie pełnionych służbach przysługuje dodatkowe 24 godziny czasu wolnego od służby zamiast szóstej służby.
3. W zmianowym rozkładzie czasu służby, w którym strażak pełni służbę trwającą 12 lub 8 godzin, po jej zakończeniu strażakowi udziela się co najmniej 24 godzin czasu wolnego od służby, a jeżeli pełni służbę w porze nocnej, strażakowi udziela się 48 godzin czasu wolnego od służby.

 
To juz jest bardzo czytelne, i myślę, że nienajgorsze:)
W każdym wypadku widać , że możemy spodziewać się 4 tej zmiany.
Wolne co 4 dzień jest OK!!!, wolna służba co 6-ta w systemie 24/48 też niczego sobie...
oby któreś z tych rozwiązań został ustanowione...nie byłoby tak źle...
Co prawda to projekt, ale kto wie...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2005, 16:03:22 wysłana przez Ogniowy »
A teraz to ja mam wszystko w ...... 
pamięci...

BROKS

  • Gość
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 26, 2005, 19:31:03 »
9. Strażakowi przysługuje przerwa w trakcie realizacji zadań służbowych:
1) na zmianie trwającej 24 lub 12 godzin – w wymiarze 30 minut;
2) na zmianie trwającej 8 godzin – w wymiarze 20 minut.
10. Godziny rozpoczynania przerw ustala przełożony nadzorujący realizację zadań służbowych. Odnośnie przerw przepis ust. 5 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.


Wg mnie ten punkt to martwy przepis....i tak na zmianach robi się przerwy na posiłki....rano śniadanie....obiad....kolacja.....wtedy jest czas na przerwę. Wiadomo, że przerwa oznacza zaprzestanie realizacji zadań służbowych a nie zaprzestania pełnienia służby. Dla ośmiogodzinnych zapis o przerwie ma sens bo wtedy takie osoby mogą sobie zrobić przerwę na małe co nieco....

Co do czwartej zmiany....wg mnie to kosztowniejszy pomysł niż przyspieszony WS....Czwarta zmiana to moim zdaniem większy bałągan. Przyspieszony WS jest bardziej czytelnym rozwiązaniem zarówno dla osób tworzących grafiki służb w miesięcznym zestawieniu i także dla tego szeregowego strażaka Kowalskiego....pozostaje problem etatów, które od razu należałoby uzupełnić aby system z przyspieszonym WS miał wogóle szansę wykonalności.

Oby tylko nie doszło do tego, że grafik służb będzie zawierał na zmianie tzw. "martwe dusze" czyli osoby na papierze podlegające pod zmianę w JRG a w praktyce wykonujące "robotę" dla któregoś w wydziału komendy....taka "mutacja" nikomu na zdrowie nie wyjdzie!!!!!  

Offline Ogniowy

  • ASP. SZTAB W ST. SPOCZYNKU
  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 700
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 26, 2005, 19:38:53 »
Co do przerw to racja, ale z drugiej strony lepiej aby taki zapis istniał, bo jeszcze przyszłoby komus do głowy coby nam kuchnie i jadalnie likwidowac :)
 
A teraz to ja mam wszystko w ...... 
pamięci...

Offline bartek6

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 572
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 26, 2005, 21:25:47 »
a mi coś tu nie gra, a mianowicie nowości przedstawiane przez nokie
kolego podajesz co jakiś czas rozporządzenia ale mniemam że są to twoje wymysły-skąd ty to czerpiesz?
kolega osmycki-najbardziej chyba zorientowany nic nie pisze o rozporządzeniach
Nokio ja nie wierzę w zaden twój post i proszę nie pisz takich bzdur -oczywiście w posty dotyczące projektów rozporządzeń

Offline Robert Osmycki

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 75
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 26, 2005, 23:15:18 »
DziendobryWieczór

Tym razem jak nigdy dotąd zgodzę się z bartkiem6. 23 czerwca 2005r. spotkanie związków z KG skończyo się ok.21 i to dotego paktycznie niczym. Dlatego przedstawianie takich "nowości" jest bardzo ciekawym acz kolwiek niewiarygodnym - no chyba, że nokia pracuje w kadrach KG :D  i wie najlepiej.

Oficjalnie związki nie dostaly żendego nowego projektu, natomiast "S" postawila jednoznaczne waunki progowe jakie MUSZĄ się znależć by rozporządzenie o systemie slużby otrzymalo akceptacje naszego związku. Z najważniejszych:
1. w rozporządzeniu musi znaleźć się zapis normatywu 40-stu godzin tygodniowo;
2. rozporządzenie określa system a nie każdy komendant u siebie - system jednakowy dla calego kraju - co najmniej w pewnym okresie przejściowym;
3. slużba powinna mieć 24 godziny - a nie żadne 12 czy 8 godzin. Wiem, że przy takim ukladzie niezadowolenie występuje na stanowiskach kierowania - jednak zalożenia rozporządzenia organizacyjnego przewidują zwiększenie obsad PSK i CPR, co pozwoli na zmniejszenie "natężenia" pracy;
4. konieczne jest wprowadzenie slownika w rozporządzeniu, bo jeden zwrot "ciąglość slużby" doprowadzil do ponad dwugodzinnej dyskusji na ten temat i tak strony rozeszly się z niczym.

Ponadto są jeszcze inne warunki, które  na razie nie zostaly przedstawione, dlatego narazie nie będę na ich temat się wypowiadal.

Pozdrawiam
Robert Osmycki

Offline Ajax

  • Pokój to tylko brak wojny.
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.310
  • Cały świat gra komedię!
    • http://
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 27, 2005, 00:45:20 »
Witam!
Nieco juz późno, ale zaciekawił mnie szczególnie m.in. jeden zwrot w powyższym poście:
Cytuj
Wiem, że przy takim ukladzie niezadowolenie występuje na stanowiskach kierowania - jednak zalożenia rozporządzenia organizacyjnego przewidują zwiększenie obsad PSK i CPR, co pozwoli na zmniejszenie "natężenia" pracy;
Że niby jak i co? Dyżurni SK chcą pracować 8, czy 12 godz.?  Pierwsze słyszę coś podobnego! :angry:
Dobrze, że założenia organizacyjne przewidują zwiększenie /w to z kolei nie za bardzo wierzę w rzeczywistości/ obsad PSK I CPR. Szczególnie w aspekcie planowanego uruchomienia "z partyzanta" nr 112. Ci którzy mieli "przyjemność" nieco Tu popracować wiedzą o co chodzi i w czym rzecz. Mnie osobiście i kolegów dręczy jeszcze jedna sprawa na etapie tzw. organizacyjnym. Pisałem już o tym w temacie <Dyżurni....> więc nie będę się powtarzał. Zainteresowanych po prostu odsyłam - Post
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2005, 00:51:35 wysłana przez Ajax »
Nie jeden brak wiedzy nadrabia wazeliną.

Offline marex7

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 23
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 27, 2005, 14:59:17 »
Do Roberta
Niepokoje się o los aspirantów na podziale bojowym możliwości awansu nijakie d-ca sekcji najwyżej.Niektórzy z nas zajmowali stanowiska z-cy d-cy JRG bo tak było można a według nowego przepisu(projektu) będą one likwidowane co z nimi akurat im przepis nic nie gwarantuje np. zachowanie stanowiska.Można by to ominąć oczywiście wszystko zależy od dobrej woli komendanta a o nią najtrudniej.Ten zapis dotyczy jednostek które działają samodzielnie w siedzibie komendy.Chyba że jest inaczej i jestem niedoinformowany.

Offline Robert Osmycki

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 75
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 28, 2005, 16:53:40 »
DziendobryWieczór
do marex-a7: Ten temat był omawiany w ramach kwestii organizacji komend w kontekście likwidacji stanowisk zastępców dowódców jrg. Na pewno jest to problem, którego nie można pominąć. "S"-ka ma pewne propozycje włącznie z taką, że po likwidacji stanowiska z-cy d-cy jrg, znaczna część zadań spadnie na dowódców zmian, dlatego równolegle z likwidacją stanowiska z-ca d-cy jrg należałoby podnieść grupę d-cy zmiany. Jeśli chodzi o awansowanie aspirantów, to kwestię tą przedstawiliśmy w opinii projektu rozporządzenia kwalifikacyjnego jeszcze w maju 2004r. - poprostu jest to dla nas nie do przyjęcia. Nie oczekujemy kokosów i czego tam jeszcze ale powinny zostać stanowiska równoległe do tych, które znikają  z tabeli "drabinki aspiranckiej".

Do ajaxa: jeżdżąc (trochę  ;) ) po Kraju, widziałem różne stanowiska kierowania - włącznie z CPR-ami. I nie koniecznie w DUŻYCH MIASTACH. Z tych spostrzeżeń wynika taki oto wniosek: Są cihe i spokojne przystanie, gdzie telefon zadzwoni bądź nie - ale już w przypadku CPR-ów, sam fakt przebywania z pogotowiem (lub i ze strażą miejską lub policją) w jednym takim miejscu stwarza taki jazgot, że po 12 godzinach ludzie mają dosyć. A jak patrzą kiedy "piguły" zmieniają się co 7 godzin to im co najmniej zazdroszczą. Nie uważam jednak, że koniecznym jest wprowadzenie systemu 12-sto godzinnego w takich stanowiskach już dziś i to na siłę (chociaż z czasem zapewne tak będzie). Uważam, że w pierwszej kolejnośći należy zwiększyć obsady.

Pozdrawiam
Robert Osmycki
 

Offline Byk

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 74
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 28, 2005, 21:42:22 »
Szanowini koledzy!!!
Co sądzicie  na temat   grup zaszeregowania na PSK (CPR) , zawsze mówi się że to oczko w straży pożarnej, a gdzie pieniądze.
Uważam, że grupy zaszeregowania są tam bardzo niskie i krzywdzące do innych stanowisk, czego przykładem jest to, że nikt ze strażaków  z podziału bojowego z niechęcia  :o  :o  :o  :o  pełni tam służbę.  
Z doświdczenia powiem wam, że tam poprostu jest przep........jest to stanowisko nie doceniane przez decydentów, którzy ustalali grupy zaszeregowania w przeciwieństwie do dyżurnego np. w policji, gdzie grupa ta jest dość wysoka.
Pozdrawiam serdecznie.....PRAKTYK  
       

Offline Ruto39

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 15
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 29, 2005, 14:18:34 »
Mam już dość pisania że PSK to ciepła niestresująca posadka. Z miłą checia zamieniłbym się z wieloma biurokratami którzy tak twierdzą. U nas w KPPSP gdy mam potrzebę pojscia na wolnę musze prosic o człowieka z JRG bo mimo, że rozkaz Komendanta Powiatowego reguluje iż zastępstwo winni pełnić pracownicy 8 godzinni. Nikt się nie godzi siadać bo wszyscy twierdzą że to bardzo odpowiedzialna praca, a płaca lepiej nie mówić. Twierdzenie, że na PSK odbierze się kilka telefonów jest bardzo krzywdzące dla dyżurnych zapraszam do posiedzenia na PSK każdego kto tak twierdzi. I jeszcze jedno uważam że dla dyspozytorów najlepszym systemem jest 24/48 chociaż w ten sposób można obniżyc koszty dojazdów.

Offline Byk

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 74
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 29, 2005, 14:28:19 »
Popieram Ciebie Ruto39 ja też tak samo uważam jak ty.
 

Offline sasza

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 125
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 30, 2005, 11:12:03 »
panowie co do wynagrodzeń dla naszych kolegów z PSK to mogę się zgodzić że może są dla nich trochę krzywdzące (ale bez przesady) lecz z tego co wiem jakoś się im to rekompensuje dodatkiem służbowym a że strażak z podziału pełni od czasu do czasu tam służbę z niechęcią to moim zdaniem tylko temu że on ma taką samą kasę jak na podziale i ewentualnie mu przepada jeden dzień bez wyjazdu.
Co do obsad pracowników ośmiogodzinnych to oni raczej chętnie biorą dodatkowe służby na PSK (przynajmniej w mojej KP PSP) gdyż mają po 24h 48 wolne .
Oczywiście dotyczy to tylko dni od poniedziałku do piątku bo w  soboty i niedziele gościa z biura tam nie uświadczysz :)

przepraszam kolegów z PSK (może uraziłem)ale takie jest moje zdanie.
 Pozdrawiam brać strażacką


 

Offline Ceper

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 13
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 30, 2005, 12:11:14 »
Zazdroszcze Ci sasza, u mnie 8 godzinni (z małymi wyjatkami) nie chcą nawet słyszeć o służbie w PSK.  Chyba spowodowane to jest tym że to PSK  jest w ramach CPRu  i niestety jest sie samemu na służbie (na  niczyją pomoc nie mozna liczyć).  Dochodzi do tego że niedługo  będe mial chyba 10 służb wolnych do wybrania, nie liczą iinych dodatkowych godzin :(  

Offline adam998

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 258
    • http://
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 30, 2005, 13:05:00 »
A w moim CPR osmiogodzinni to mało ze nie siadaja wcale w CPR to do tego nawet nie moga na chwile zastąpic dyspozytor gdy ten chcialby isc na obiad na podzial - zasluga komendanta!!!!!

Offline sasza

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 125
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 30, 2005, 14:16:10 »
Adam,Ceper no to dlatego u mnie jest tak ,,pięknie '' na razie bo jeszcze nie mamy CPR ale jak to wprowadzą to pewnie będzie takie samo bagno jak i u was.

pozdrawiam.
 ;)  

Offline DEX

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 492
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 04, 2005, 01:28:48 »
bartek6 może i kolega Osmycki jest najbardziej zorientowany, ale każdy szuka jak i gdzie może. „S” nie ma monopolu na jedynie słuszne decyzje. Dlatego ciągle pojawiają się jakieś rewelacje. Co jakiś czas pojawiają się projekty  Rozporządzeń do nowej ustawy i nikt ci nie da gwarancji, że nie wejdą one w życie, a pozostaną jedynie projektami. Nokia pewnie też szuka na stronach KG, „S” lub Floriana i dlatego chce brać udział w dyskusji. Pan Osmycki też pisze o projektach z 2004 r. Czerpać tego typu rewelacje można z różnych źródeł, sam przeczytaj, np.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 2004 r.
w sprawie określenia stanowisk służbowych w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej, maksymalnych stopni przypisanych do poszczególnych stanowisk oraz dodatkowych wymagań kwalifikacyjnych, jakim powinni odpowiadać strażacy na określonych stanowiskach służbowych.
** Załącznik nr 1 Załącznik nr 2 Załącznik nr 3 Załącznik nr 4 Załącznik nr 5
 ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 2004 r.
w sprawie szczegółowych zasad służby strażaków Państwowej Straży Pożarnej w zmianowym i codziennym rozkładzie czasu służby.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 2004 r.
w sprawie opiniowania służbowego strażaków Państwowej Straży Pożarnej.
* Załącznik nr 1   Załącznik nr 2
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 2004 r.
 w sprawie ramowej organizacji komendy wojewódzkiej i powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej

Pewnie niektóre są już nieaktualne lub się zmieniły, ale kto to wie.
Do Pana Osmyckiego mam pytanie, co to oznacza okres przejściowy do końca roku i jak Pan to widzi, co z nadgodzinami, czy one nie będą liczone w okresie przejściowym, bo mi się wydaje, że być powinny, zgodnie z ustawą. Nawet przy wariancie, co 6-ta służba wolna nadgodziny zaczynają narastać. Zakładając hipotetycznie, że strażak pracuje w m-cu 264 godziny a normatywna ilość godzin wynosi 186 to wychodzi, że wolnych służb powinno być ok. 3,25 a nie jedna lub dwie, gdy pracuje 240 godzin a normatyw wynosi 176 to wychodzi 2,66, a więc i tak zostają nadgodziny, które narastają. Jeżeli Pan to liczył to wie Pan, że godziny nie mogą narastać z m-ca na m-c bo w końcu będziemy mieli do czynienia z sytuacją bez wyjścia na koniec okresu rozliczeniowego. Spytam po prostu, jeżeli co szósta służba wolna to nadgodziny będą narastać, trzeba je zniwelować na koniec okresu rozliczeniowego, kto wtedy będzie pełnił służbę. Myślę, że negocjując system pracy zostanie ustalone również, kto będzie płacił za nadgodziny. Jeżeli wypłacanie nadgodzin będzie się odbywało z budżetu KP i to również w gestii KP powinno być ustalanie systemu służby. Chyba, że walczy Pan o to, aby wszystko było sterowane centralnie i pieniądze za nadgodziny będą wypłacane przez KG.
"S"-ka ma pewne propozycje włącznie z taką, że po likwidacji stanowiska z-cy d-cy jrg, znaczna część zadań spadnie na dowódców zmian,
Projekt organizacji KG, KW i KP mówi o kategoriach Komend. Nie we wszystkich kategoriach przewiduje się likwidację stanowiska z-cy d-cy JRG, ale nawet gdyby miały być zlikwidowane to, jaką dla nich ma Pan propozycję.
Nawiązując do SK. Mało ludzi to nie tylko kwestia systemu służby, ale również połączenia 112. Jak jednoosobowa obsada może sobie poradzić z tym przez 24 godz., w jednostkach o dużej liczbie wyjazdów. Kto zmusi KP do zwiększenia obsady na SK jak będzie mu jej brakowało na zmianach.
To tylko niektóre moje przemyślenia. Trudno zająć jednoznaczne stanowisko,  gdy nikt nic nie wie a człowiek opiera się na tym co słyszał tym, lub kto co powiedział. Proszę jednak o odpowiedź, lub Pańskie przemyślenia. Może wkrótce się wyjaśni jak to będzie.
Pozdrawiam: nowy.

W pewnych kwestiach zgadza się z tobą, ale są i takie, w których mam odmienne zdanie.

Offline Druid

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 55
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 07, 2005, 20:24:18 »
Witam !
Nie słyszałem aby ci co pracują na SK chcieli zmiany system, fakt jak masz służbę sam to jest prz........ne ale to wiedzą zainteresowani dla nich to nic nowego.
Dodatkowe WS-y !? -  kiedy je wykorzystamy  &lt;_&lt;
Starzy podziałowcy wiedzą że kiedyś były dobre czasy i mogłeś WS-a wymienić na kasę, i było OK gdyby teraz tak zrobiono przypuszczam że nikt by nie nażekał na czas pracy.
A odnośnie zwiększenia obsad na SK przy wejściu 112 to by było na pewno jakieś odciążenie dla tych co tam pracują.
"Kto rozprawia, powołując się na autorytet,
nie posługuje się rozumem, lecz raczej pamięcią"

Leonardo da Vinci

Offline Robert Osmycki

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 75
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 08, 2005, 10:48:37 »
DziendobryWieczór

Drogi Druidzie.

Rozumiem, że teraz jest źle, ale będzie jeszcze gorzej, bo będzie trzeba rzadziej przychodzić do roboty :D  Myślę, że martwisz się chyba nie tym co trzeba.

Jeśli chodzi o placenie za nadgodziny to po pierwsze: mówisz chyba o czymś co  mialo miejsce co najmniej dwadzieścia lat temu albo pracowaleś w zakladowej straży pożarnej a nie w ZSP czy też PSP.
Ponadto (po drugie) jak sam zauważyleś, czasy się zmieniają, ale prawo też. Dyrektywa Unii Europejskiej ewidentnie ustala zasadę zwracać "w naturze" a nie placić. Dlatego niestety ale nawet jakby komendant chcial zaplacić to nie może. Jedyna możliwość to wypracoać sobie nadgodziny, przejść na emeryturę i wtedy wystąpić do Sądu Pracy o rekompensatę. Tylko pamiętaj, że twoje roszczenia mogą sięgać tylko trzy lata wstecż B) .

Pozdrawiam
Robert Osmycki

Offline Ajax

  • Pokój to tylko brak wojny.
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.310
  • Cały świat gra komedię!
    • http://
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 08, 2005, 12:07:35 »
Witam!
Trudno, żeby nie pisać ponownie - zacytuję sam siebie:
Cytuj
Już wielu miejscach na tym <Forum> przewija się temat Stanowisk Kierowania różnych szczebli. Niestety z tego co czytam w dalszym ciągu jest to służba której pewnych aspektów, co niektórzy niechcą, nie potrafią zrozumieć  . Dobrze właśnie by było, jeżeli byłby to jeden z etapów ich późniejszej "kariery" może wówczas te spojżenie było by bardziej realistyczne. 


Widać jednak, że nawet ZZ są raczej za opcją służby w SK 12h ponoć w imię szeroko pojętego dobra większości? Ja rozumiem, że mogą trafić się wyjatki, którym ten system będzie odpowiadał - szczególnie na CPR /może właśnie tam trzeba, zamiast uogólniać/ - jednak zgrabnie omijany jest zawsze temat zwiększenia obsady i pensji /grupy/. Dodatek jest rzeczą względną i zapewniam, że np. u mnie jesteśmy pod tym względem niemal na szarym końcu &lt;_&lt; .
Nie chce mi się już pisać na ten temat i tak wiem, że niewiele/ nic/ to nie zmieni. Kto chce znajdzie w różnych /niestety/ miejscach wcześniejsze m.in. moje posty w temacie.
Pozdr. ;)
 
Nie jeden brak wiedzy nadrabia wazeliną.

Offline Mark1

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 203
    • http://
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 08, 2005, 15:58:21 »
do Pana Roberta
Jedyna możliwość to wypracoać sobie nadgodziny, przejść na emeryturę i wtedy wystąpić do Sądu Pracy o rekompensatę
Czyli co najpierw mam przejść na emeryturę a dopiero będę się mógł starać o nadgodziny. Może Szanowny Pan powie a dlaczego jeszcze w PSP nie mogę wystąpić do Sądu Pracy. Poprawka do ustawy daje możliwość występowania do Sądu Pracy. Pozdrawiam |
Wystarczy czasami pomyśleć, to nic nie kosztuje.

kazarst

  • Gość
A MiaŁo Być Tak Pięknie
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 09, 2005, 10:28:31 »
a może by tak już teraz wystąpić  , tylko nie  pojedyńczo !!!
A jeżeli na emeryturę mam zamiar odejść dopiero za 5 lat , to wszystko ma mi przepaść , a niby z jakiej racji,
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2005, 10:30:12 wysłana przez kazarst »