Autor Wątek: Numer Alarmowy 112  (Przeczytany 220114 razy)

Offline firemanek

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #100 dnia: Sierpień 02, 2008, 16:28:35 »
tu też dołożę 3 grosze :-).
numer 112 to ogólnie niezły pomysł, co prawda to już czwarty numer alarmowy ale jak się trzech nie pamięta to cztery łatwiej ;-). Ogólnie wszystko OK , ale:
Po jaką ho**rę komórki bez karty SIM mają możliwość łączenia się z 112???? i dlaczego z zablokowanej klawiatury też 112 można wybrać i połączenie jest realizowane????. Wystarczy dwóch dzieciaków z nieaktywnymi komórkami i pomysł na dzwonienie na 112 i co ? i PARALIŻ PSK bez możliwości oddzwonienia do "napastników" , a ile razy po odebraniu słyszy się plotkowanie dwóch kobiet czy pracę pilarki, 112 sam się wybiera bo blokada nie obejmuje i połączenie leci, a biedny dyspozytor po 100 telefonów dziennie odbiera bo za to mu płacą.  A koledzy z Policji na pielgrzymkę do Częstochowy poszli  dziękować , że 112 Straż przejęła ;-). Pozdrawiam.

Offline hubert17

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 375
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #101 dnia: Sierpień 02, 2008, 16:52:11 »
ja wczoraj mialem mozliwosc zgloszenia pozaru dzwonie na 112 a tam abonet nie dostepny to dzwonie jeszcze na 998 i dopiero mnie polaczylo,a dzwonilem z komorki.Tez mieliscie takie sytuacje?

Offline firemanek

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #102 dnia: Sierpień 04, 2008, 14:24:04 »
a ja widzę hubert17, że pchasz się między zawodowców :mellow:

Offline stępień

  • Strażak Sam
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Myśl a może zostaniesz myśliwym !
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #103 dnia: Sierpień 05, 2008, 14:51:39 »
hubert17, a jak dzwonisz do dziewczyny a kumpel chce do Ciebie się dodzwonić to co usłyszy ????
pozdr
Art. 30a.
Dzień 4 maja jest Dniem Strażaka. !!!

Aby tylko do końca wytrzymać !! Wytrzymałem i jestem na emce !!!

Offline ratownik 112

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 68
Odp: Numer Alarmowy 112 !
« Odpowiedź #104 dnia: Sierpień 25, 2008, 08:54:00 »
Panowie i Panie ciekawy link odnośnie 112 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                 http://www.gazeta.policja.pl/archiwum/200808/halo_policja.html

dajcie może to do przeczytania swoim Komendantom i tym ,którzy tak naprawde nie wiedzą co się robi na  M/PSK.

Offline firemanek

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #105 dnia: Sierpień 25, 2008, 10:30:07 »
A co to da???. Żaden komendant sie nie wychyli przed szereg i nie uderzy w pierś, że numer 112 w Straży to niezły kanał. Zresztą nikt tego nie przyzna bo 112 jest "trendy". A dyżurni operacyjni? a pal ich licho, ważne że w biurze jest cisza i spokój. Współczuję tylko ludziom , którzy będą te 16 wojewódzkich 112 obstawiać.
Czy nie można zrobić z 112 automatu z możliwością wyboru numerycznie np: straż wybierz-1, policja-2. Ile to oszczędności w skali kraju??? a i dzieciakom zabawa by się znudziła gdyby komórki bez karty były tylko na śmietnik a nie do dzwonienia na 112. Dlaczego nikt tego nie przemyśli???.

Offline strazak39

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 25
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #106 dnia: Wrzesień 09, 2008, 05:18:37 »
Witam. Pozwolicie że wtrącę parę groszy odnośnie 112. Czytam tu Wasze opinie i z jedna na pewno się zgadzam że 112 w obecnej formie to porażka, a jak to powinno wyglądać moim zdaniem. Aby to zadziałało powinny powstać na terenie Polski sieć CPR-ów ale nie takich jak dotychczas przyklejonych pod MSK czy PSK. CPR powinien być oddzielną niezależną instytucją składającą się z  przeszkolonego personelu  :kusm: :klol: :ksmut: :kwamp: :kjezyk:( min. angielski) który by przyjmował zgłoszenia, :komp:  filtrował je i przekazywał do odpowiednich służb ratunkowych. W takim układzie mogły by zniknąć numery 997, 998, 999 co by ułatwiło wiele ludziom którzy potrzebują pomocy.  :huh:
Patrząc ze strony dyspozytora na SK była by to dobra rzecz bo komfort pracy by sie poprawił, :pomysl: nie czuł bym sie jak pracownik poczty w latach 80. Gdyby u mnie zadzwonił by telefon to wiedział bym że mam konkretne zgłoszenie a nie że za chwile będę musiał wysłuchać jakiegoś klienta :zle: i przełączać go na policje czy pogotowie,  :tuba: to jest chore. I wreszcie mógłbym się zająć prowadzeniem działań. Nie tak dawno gdy dostałem zgłoszenie pożaru zboża na pniu przez ponad 5 min nie byłem w stanie zadysponować żadnej jednostki do tego zdarzenia bo byłem zajęty odbieraniem 112  :gwiazdki:i tłumaczeniem obywatelom że mam już to zgłoszenie albo próbowałem zweryfikować czy aby to nie jest jakiś inny pożar. W obecnej formie po całym dniu odbierania kilkudziesięciu różnych telefonów podczas służby mam serdecznie dość tej przez nikogo nie docenianej pracy. :kwit:


Offline Ajax

  • Pokój to tylko brak wojny.
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.310
  • Cały świat gra komedię!
    • http://
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #108 dnia: Listopad 04, 2008, 21:20:49 »
Hehee!ch
Ciekawe, czy w tych konferencjach, spotkaniach, itp... wziął udział /został zaproszony/, :huh: choć jeden dyżurny operacyjny PSK-MSK .
Wydaje mi się, że ponownie odgórnie tworzymy tzw.propagandę sukcesu, a rzeczywistość jest nieco inna!!!
UE <kotka> trochę pogoniła to trzeba było szybko coś zrobić... Znając Polskie realia - prowizorki są najtrwalsze :wacko:
Pozdr.
Nie jeden brak wiedzy nadrabia wazeliną.

Offline remfire

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.049
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #109 dnia: Listopad 04, 2008, 22:16:46 »
 
Cytuj
Z oceny przedstawionej przez jednego z prelegentów wynika, iż Polska w ostatnim okresie stała się w Europie liderem nie tylko w zakresie propagowania numery 112, ale także w zakresie wdrażanych i planowanych rozwiązań technicznych.
Naprawdę nie wiedziałem, że u nas jest tak dobrze ...

Offline firemanek

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #110 dnia: Listopad 08, 2008, 20:13:05 »
Czy my zawsze musimy się uczyć na własnych błędach a nie na błędach innych??
to tak jak z jazdą na światłach cały rok hehehe
pytanie do poprzednika parę linijek wyżej:
czy nie lepiej jak człowiek sam zdecyduje jaka pomoc jest mu potrzebna??? na tylko 3 numery do wyboru, jak pomyli to go dyspozytor poprawi, ewentualnie przełączy. Jaki jest sens budowania obiektów, wydawania masy kasy dla ludzi, którzy będą siedzieć i przełączać te telefony, co wydłuża czas oczekiwania na pomoc, TAK ... WYDŁUŻA CZAS OCZEKIWANIA NA POMOC, czy nikt tego nie rozumie???. 
Pytanie do operatorów komórkowych:
DLACZEGO TELEFONY BEZ KARTY SIM WYBIERAJĄ NUMER 112, pytam bo takie telefony dostają dzieci do zabawy, nikt normalnie nie nosi przy sobie nieaktywnego telefonu, a tak dzięki dzieciakom jest do 50 telefonów dziennie więcej a pożytek z nich żaden.

Offline oliwier

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 1.349
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #111 dnia: Listopad 08, 2008, 21:06:02 »
jest godzina 21 a wiec od poczatku słuzby mineło 13 godzi. Przez ten czas odebrałem z 10 telefonó odnosnie telefonu do biura numerów  i jeden gdy pijany koleś chciał policjanta do domu. Głuchych nawet nie liczę bo te pojawiają się co pare minut.
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2008, 22:50:41 wysłana przez oliwier »
PRAWDZIWY STRAŻAK NIE UŻYWA APARATU.
PRAWDZIWY STRAŻAK PO AKCJI IDZIE SIĘ WYRZYGAĆ :)

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #112 dnia: Listopad 20, 2008, 10:36:45 »
Cytuj
Interpelacja nr 5415

do ministra spraw wewnętrznych i administracji

w sprawie problemów Policji związanych z lokalizowaniem osób dzwoniących na numery alarmowe z telefonów komórkowych sieci GSM w nagłych wypadkach

   Szanowny Panie Ministrze! Napłynęły do mnie sygnały o problemach związanych z lokalizacją osób dzwoniących na numery alarmowe (112, 997, 998, 999) z telefonów komórkowych sieci GSM, które nie podały miejsca swojego pobytu, a ich życie może być zagrożone. Z przedstawionych mi informacji wynika, że lokalizacja osoby korzystającej z sieci GSM przy pomocy sprzętu komputerowego dostępnego na szeregowych posterunkach Policji jest możliwa tylko wtedy, gdy ta osoba:

   1) dzwoniąc do jednostki Policji, wybierze numer alarmowy 112 (wybór innego numeru służb publicznych: 997, 998, 999 nie pozwala na dalszą procedurę lokalizacyjną);

   2) dzwoni z telefonu, który nie ma numeru zastrzeżonego, tj. takiego, który nie wyświetla się na stanowisku dyżurnego jednostki Policji.

   Sytuacje, kiedy niemożliwe jest zlokalizowanie przez Policję osoby dzwoniącej pod numer alarmowy, powodują, że kiedy osoba dzwoniąca chce np. targnąć się na swoje życie lub potrzebuje pomocy, ale po paru słowach traci przytomność (wtedy każda minuta jest bardzo cenna), Policja nie może podjąć żadnych działań, a jedynie bezsilnie czekać na dalszy rozwój sytuacji.

   Szanowny Panie Ministrze! Proponuję, aby Pan Minister wziął pod uwagę następujące rozwiązania:

   1. Zobligowanie operatorów telefonicznych do identyfikowania numeru abonenta dzwoniącego na numery tzw. alarmowe - 112, 997, 998, 997 zarówno w sieciach przewodowych, jak i bezprzewodowych, bez względu na zastrzeżenia numeru.

   2. Spowodowanie możliwości lokalizacji komórki - osoby dzwoniącej na wszystkie numery służb publicznych, ratujących życie ludzkie, a nie tylko na nr 112.

   W związku z powyższym zwracam się do Pana Ministra z następującymi zapytaniami:

   1. Jakie jest stanowisko resortu wobec poruszonego problemu?

   2. Czy jest możliwe wdrożenie rozwiązań, które pozwalałyby terenowym jednostkom Policji na szybką lokalizację osób dzwoniących z telefonów sieci komórkowej GSM?

   Z poważaniem

   Poseł Bożena Sławiak

   Sulęcin, dnia 26 września 2008 r.



Offline Ajax

  • Pokój to tylko brak wojny.
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.310
  • Cały świat gra komedię!
    • http://
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #113 dnia: Listopad 20, 2008, 23:01:56 »
Kol. i grzela
U mnie wszystkie nr tel. nawet komórek zastrzeż. są wyświetlane!
Inna sprawa ich lokalizacja i ustalenie danych od poszczególnych operatorów.  :wall:
Ja osobiście w razie w "W" korzystam ze starego, bo starego "programu" od kolegi Geddona - tylko nieaktualna baza stacjonarnych - ale... Później te nasze procedury w ustalaniu itd.  :gwiazdki:
Zwykle w razie jak się uda /sporo czasu/ i tak zwykle kończy się na,co najwyżej na przepraszam, bo coś tam zawsze...  ^_^
Wg. mnie zdecydowanie brak skutków prawnych za głuche i fałszywe tel. na nr. alarmowe. Dziś kolejny przykład w Katowicach.  :karabin:
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/slaskie/katowice/news/rmf-ewakuacja-dworca-w-katowicach,1214780
Pozdr.
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2008, 23:08:50 wysłana przez Ajax »
Nie jeden brak wiedzy nadrabia wazeliną.

Offline firemanek

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #114 dnia: Listopad 30, 2008, 16:52:59 »
Dziś pół nocy łączyłem lumpów z policją, tak jakby nie mogli wybrać 997 i zostali by połączeni z jednym z 3 komisariatów odpowiednim dla miejsca przebywania zgłaszającego, normalnie ręce opadają.  Ponownie zapytuję po co nam ten bzdurny numer!!!!!

Offline sww

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 34
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #115 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:19:33 »
112 TAK - jesteśmy w Europie i skoro mają takie standarty to dlaczego ma tego u nas nie być. Co do kultury wybierania tego numeru to też racja, nie ma żadnej. Dzwonią dzieciaki i inni dla zabawy. W naszym powiecie jednak numer został bardzo rozpowszechniony przez lokalną prasę i ludzie już za bardzo się przyzwyczaili do tego numeru ratunkowego :-) Do tego stopnia że dzwonią o pomoc jak im prądu zabraknie :-). Co do przełączeń koleżeńskich to też łatwo rozwiązać. W procedurze P17 jest wymóg aby każde przekierowanie zarejestrować (u nas w raporcie DOP) z jakiego numeru, do kogo i w jakiej sprawie. Po kilku takich przełączeniach koleżeńskich 01 lub naczelnik niech wykona telefon do delikwenta i sprawę mu wyjaśni. Niestety jest kilka rzeczy które mnie wku......ją !!! Głośno mówi się jakie to dobroci dostali dyspozytorzy w formie namierzania zgłaszającego na 112. Nikt jednak w prasie i telewizji nie mówi z jaką dokładnością. U mnie to ok 4 km w mieście. Życzę powodzenia w szukaniu delikwenta który dzwonił. Następna sprawa to angielski. Ja z tym nie mam problemu i nie chwaląc się na studiach nawet 4 miałem, ale wkurza mnie na siłę wprowadzanie obcego języka skoro jeżdżąc po drogach niemieckich, belgijskich i francuskich dzwoniąc na nr 112 nigdy po angielsku nie mogłem się dogadać. Każdy chciał rozmawiać w swoim ojczystym języku, więc dlaczego Polska znów wychodzi przed szereg. Szanujmy swój język jak inne narody !!!!!!!!!!!

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #116 dnia: Grudzień 16, 2008, 19:02:41 »
Cytuj
VI kadencja



Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 5415

w sprawie problemów Policji związanych z lokalizowaniem osób dzwoniących na numery alarmowe z telefonów komórkowych sieci GSM w nagłych wypadkach

   Panie Marszałku! W nawiązaniu do pisma z dnia 7 października 2008 r. (sygn. SPS-023-5415/08) przekazującego interpelację posła na Sejm RP pani Bożeny Sławiak z dnia 26 września 2008 r. w sprawie problemów Policji związanych z lokalizowaniem osób dzwoniących na numery alarmowe z telefonów komórkowych sieci GSM w nagłych wypadkach uprzejmie przedstawiam następujące informacje.

   Na wstępie należy zauważyć, iż na podstawie porozumień pomiędzy ministrem spraw wewnętrznych i administracji, komendantem głównym Policji, komendantem głównym Straży Pożarnej i operatorami telekomunikacyjnymi, zawartych 25 stycznia 2008 r., informacje lokalizacyjne dotyczące zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie na numer alarmowy 112, są udostępniane przez operatorów telekomunikacyjnych jednostkom organizacyjnym Policji i Państwowej Straży Pożarnej.

   Należy mieć na uwadze, iż rozwiązanie powyższe ma charakter tymczasowy oraz dotyczy połączeń wykonywanych na numer alarmowy 112, jakkolwiek w praktyce obejmuje też w większości przypadków numery alarmowe obsługiwane przez jednostki podległe sygnatariuszom porozumienia, czyli 997 i 998. Niemniej jednak w chwili obecnej trwają prace mające na celu rozszerzenie zakresu porozumienia również na numery alarmowe 997 i 998.

   Problemem może być jednak pozyskiwanie danych lokalizacyjnych osób dzwoniących na numer alarmowy 999 - ze względu na brak podpisania podobnego porozumienia ze strony Ministerstwa Zdrowia.

   Na podstawie przepisów art. 171 ust. 8 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.) operatorzy publicznej sieci telefonicznej mają obowiązek przekazywać uprawnionym podmiotom numer zakończenia sieci, z którym nastąpiło połączenie do numeru alarmowego. Dotyczy to również identyfikacji i lokalizacji abonenta, który dokonał eliminacji identyfikacji prezentacji linii wywołującej przez operatora publicznej sieci telefonicznej (numer zastrzeżony lub tzw. maskowanie numeru abonenta). Stosownie bowiem do ust. 7 pkt 1 cytowanego artykułu eliminacja prezentacji identyfikacji linii wywołującej może być anulowana na żądanie służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, a także uprawnionych podmiotów właściwych w sprawach obronności, bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwa i porządku publicznego, w zakresie i na warunkach określonych w odrębnych przepisach.

   W tym miejscu pragnę nadmienić, iż wywiązanie się przez operatorów z nałożonego obowiązku może być utrudnione w pewnych rejonach, jednak prowadzenie odpowiednich działań dyscyplinujących z tym związanych należy już do zadań prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jako organu powołanego w celu regulacji rynku telekomunikacyjnego.

   Ustawa Prawo telekomunikacyjne w art. 78 nakłada na operatorów publicznej sieci telefonicznej również obowiązek przekazywania informacji dotyczących lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie na numer 112 albo na inny numer alarmowy, za pośrednictwem prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

   Odnosząc się do kwestii lokalizacji osób dzwoniących na numery alarmowe, należy podkreślić, iż na mocy postanowień powołanych na wstępie porozumień, istniejące obecnie rozwiązanie, pozwalające na przekazywanie informacji lokalizacyjnych ma charakter tymczasowy i będzie funkcjonowało do czasu całkowitego wdrożenia następującego rozwiązania docelowego. Mianowicie zgodnie z ustawą Prawo telekomunikacyjne na prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożony został obowiązek wybudowania systemu lokalizacji abonenta wzywającego pomocy (Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych). System ten będzie realizował funkcję przyjmowania danych od operatorów telekomunikacyjnych i automatycznego przekazywania ich właściwym terytorialnie centrom powiadamiania ratunkowego oraz jednostkom służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy. Obecnie trwają końcowe prace związane z opracowaniem podstaw prawnych budowy PLI CBD, czyli projektu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu gromadzącego i udostępniającego informacje i dane dotyczące zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego 112 albo innych numerów alarmowych (obecnie projekt, po rozpatrzeniu przez Komitet Stały Rady Ministrów, jest kierowany na posiedzenie Rady Ministrów).

   Podkreślić należy, iż po utworzeniu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej operator obsługujący zgłoszenie będzie dysponował w czasie rzeczywistym pełną informacją o lokalizacji osoby dzwoniącej na każdy z numerów alarmowych.

   Ww. rozwiązaniem objęte zostaną również wszystkie jednostki Policji, co winno w sposób znaczący poprawić funkcjonowanie systemu ratownictwa (obsługi zgłoszeń alarmowych).

   Z poważaniem

   Podsekretarz stanu

   Witold Drożdż

   Warszawa, dnia 28 października 2008 r.

Offline ddjss

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #117 dnia: Kwiecień 04, 2009, 00:34:54 »
No. A ja miałem coś takiego na 112: Dzwoni Pani, a wiem, że już awarię z wodą i pękniętą rurą usuwają od kilku godzin - "Pan mógłby się zasłużyć dla społeczeństwa, ja jestem nauczycielką, Pan jest młody jak słyszę..." Zapytałem więc, czy występuje zagrożenie życia, zdrowia lub mienia? No przyznała, że nie. Więc mówię, że używanie numeru 112 jest tylko w takich kwestiach jak: zagrożenie zdrowia, życia lub mienia, wymieniłem jeszcze kilka przypadków, itd. Nie no... Panowie! Dostałem jeszcze tyle skrupulatnych sugestii (zastanówmy się, bo ludzie oczekują) - po co mają być nasze służby i co powinny robić, że nie jeden w tym momencie by sobie nauczycielkę ze szkoły podstawowej, a i średniej przypomniał. Oczywiście rozmowa zakończyła się tekstem: "dobrze proszę Pani, skontaktuję się z Pogotowiem Wodociągowym i zorientuję się w sytuacji..."... celowo nie kończąc.

Więc rzeczywiście przez kampanie reklamowe dostaliśmy niezłej roboty Panowie dyżurni:) No nie?!;)
W mojej historii  - tylko raz(!)  był zgłaszany pożar przez 112! (wskaźnik pamiętania o 997, 998, 999 jest zupełnie malejący). Jak wiecie dotyczy to budek telefonicznych i stacjonarów;) Zazwyczaj jak 112, to przełącza do nas Policja.

Kwestia lokalizacji. Ech... ja mam lokalizację do 10km:( I tylko ERA! (w mapkach). Nie korzystamy, a zwalam na niedoskonałość operatora GSM! ERA może jeszcze jako tako, ale reszta?! Wkładaj Pan kartę w czytnik, a Pan się dowiesz... że więcej kierowcy JRG powiedzą o położeniu zgłaszającego, niżeli te mapy i świetne położenie zgłaszającego pod literkami i cyferkami.  A potem?  Dyżurni - normalnie pały! (w tym ja), bo położenia nie ustalili..... phhiiii . Tak, summa summarum funkcjonuje geolokalizacja;) Świetnie, medialne pokazanie "SIĘ" na tle UE funkcjonowania ochrony p.poż., no nie?

Zamiast nas "góra" przyciskać Panowie, to niech się sami przycisną, żeby do swojej "góry" poszli!!! Geolokalizacja nie istnieje! Tym bardziej za pomocą kart i czytników! Nie wystarczy spotkanie (czy to się potem zwie odprawą, konferencją, spotkaniem, cudem, czy szkoleniem, etc.). Pięknie w mediach namaszczana lokalizacja abonenta jak dotychczas nie istnieje! To kto w kreta dmuchanego podpisywał te ustawy, te wdrożenia i ten cały system a propos 112? Teraz Panowie, to my się możemy zastanowić;)

P.S. Do Adminów, załóżmy dział "dziwnych zgłoszeń na 112". Może tak jak przyciągnęły media, to my "praktykujący" odstraszymy?;)

Kawę pójdę sobie zrobić... ech...

"hubert17" - Twoje zgłaszanie jest uzasadnione, jak najbardziej! Tylko domniemam, że "zapodziałeś" się "tu, i ówdzie";) Zrozumcie - nie chcę odstraszyć nowicjusza:)

P.S. Doceniajmy również takie głosy;) Piszmy! Jak za dużo:  to moderator obetnie,;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2009, 12:10:37 wysłana przez ddjss »
Jestem nieuczciwy i kłamliwy, ale potrafię oszukać tylko siebie samego.

Offline Ajax

  • Pokój to tylko brak wojny.
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.310
  • Cały świat gra komedię!
    • http://
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #118 dnia: Kwiecień 08, 2009, 22:39:31 »
Witam!
No niestety MSWiA + media - jak wielu kolegów widzi zrobili (głównie) Nam tzw. niedzwiedzią przysługę :krzyk:
Ludzie jakby nagle dostali amnezji i zapomnieli trzy podstawowe - nadal istniejące numery alarmowe  :pyt:
Za to 112 uważają za antidotum na wszystkie akurat trapiące ich "bolączki".
Z czym i do kogo szkoda pisać, bo dyżurni SK na co dzień słyszą.
U mnie np. Bardzo często nr mylony jest z informacją TPSA, samo przekierowanie zajmuje nieraz sporo czasu (szczególnie do Policji). W przypadku opadów atmosferycznych dochodzi często do "głuchych" telefonów powodowanych zwarciami i przebiciami na złączach, czy coś tam.  ^_^
Operator oczywiście zgłoszenie awarii przyjmuje, ale usunięcie trwa zwykle 2-3 dni. Szczególnie gdy ma się pecha i wydarzy się np. w piątek wieczorem.
Osobiście przez cały czas istnienia nr 112 nigdy bezpośrednio nie otrzymałem na zgłoszenia wymagającego interwencji Straży Pożarnej!
Może w temacie, coś się zmieni z chwilą uruchomienia profesjonalnych CPR, ale to inna i odległa >> bajka.
Tak znów krótko odn.
Pozdr.
Nie jeden brak wiedzy nadrabia wazeliną.

Offline ddjss

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 01, 2009, 14:24:35 »
Dodam jeszcze Ajax, że często dzwonią operatorzy TP S.A. z "ankietami". Jakbyśmy w ogóle nie funkcjonowali na wykazach TePsy. Jak zwykle wielkie zdziwienie kiedy (ja przynajmniej osobiście mówię): "Numer alarmowy 112, proszę...".
Jestem nieuczciwy i kłamliwy, ale potrafię oszukać tylko siebie samego.

Offline vono

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 37
  • XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #120 dnia: Maj 12, 2009, 22:17:08 »
Podobno ktoś robi przymiarki żeby 112 z komórkowych podpiąć też pod straż.
Wie ktoś, coś na ten temat?

W mojej KM 112 z miejskich tak samo funkcjonuje jak u AJAX-a:
- szumi i trzaski co same się łącza (szczególnie po deszczach),
- 50 tel dziennie to pomyłka z informacją na TP,
- podczas 4 lat działania przyjęto tylko 5 do 8 zgłoszeń dla wszystkich służb,
- nie działa zapowiedź,

Ogólnie z instrukcji (procedury 112) na 11 punktów 8 leży.






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Offline marekgraja

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #121 dnia: Maj 13, 2009, 01:06:46 »
Jeśli chodzi o 112 z komórek to w Wielkopolsce (nie wiem czy w całej, ale chyba tak) już mamy przyjemność  :gwiazdki: obsługiwać te połączenia. Bardzo dużo osób dziwi się, że odbiera straż lub pogotowie a nie policja. Od czasu do czasu przytrafi się zgłoszenie na 112 dla straży - jakieś 1 %  :rofl: do pogotowia 10 % i reszta policja. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ostatnio zauważyłem na nowych radiowozach policyjnych duże znaczki z napisem POLICJA 112  :o 

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #122 dnia: Maj 19, 2009, 17:38:22 »
Cytuj

Interpelacja nr 9042

do ministra spraw wewnętrznych i administracji

w sprawie funkcjonowania systemu powiadamiania alarmowego przez numer 112 w Małopolsce

   W grudniu ubiegłego roku Sejm RP przyjął ustawę umożliwiającą tworzenie wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego. Placówki te docelowo mają stanowić nieodłączny element funkcjonowania jednolitego dla wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej numeru ratunkowego 112, który poprzez koordynację powiadamiania służb ma usprawnić proces ratowniczy.

   Na chwilę obecną docierają do nas informacje o niedogodnościach, jakie niesie ze sobą powiadamianie ratowników. Dzwoniąc pod numer 112, można łączyć się z dyspozytorem jednej z trzech służb: Policji, Państwowej Straży Pożarnej lub Państwowego Ratownictwa Medycznego. W zależności od rodzaju zagrożenia dyspozytor jest zmuszony połączyć się z konkretną jednostką, która w danym zakresie udzieli najbardziej kompleksowej pomocy i ponadto będzie znajdować się w najbliższej lokalizacji poszkodowanego lub sytuacji zagrożenia. Niewątpliwe jest, iż skuteczność działania służb ratowniczych zależy przede wszystkim od czasu, w jakim oczekiwana pomoc dotrze do potrzebującego. Obecnie poprzez zawiłości związane z brakiem koordynacji służb oraz często odległym centrum dyspozycyjnym dla danego zagrożenia czas reakcji służb zostaje niepotrzebnie wydłużony, co znacząco obniża efektywność procesu ratowania ludzkiego życia, zdrowia oraz mienia.

   Od roku 2004 Unia Europejska nakłada na nasz kraj obowiązek posiadania jednolitego numeru alarmowego 112, jednak przy braku koordynacji działań, oraz zróżnicowaniu metod funkcjonowania systemu w poszczególnych obszarach Polski sytuacja ta skutkuje wspomnianymi powyżej niekorzystnymi dla obywateli następstwami.

   W związku z powyższym prosimy Pana Premiera o odpowiedź na następujące pytania:

   1. Jakie działania planuje powziąć kierowany przez Pana resort, aby usprawnić proces funkcjonowania systemu powiadamiania alarmowego poprzez numer 112?

   2. Czy przewiduje Pan wedle swoich kompetencji wpłynąć na przyśpieszenie procesu koordynacji działania służb ratowniczych w ramach tworzonego systemu powiadamiania?

   3. Na jakim etapie są prace mające usprawnić proces działania numeru 112 na obszarze woj. małopolskiego?

   Z poważaniem

   Poseł Beata Szydło

   oraz grupa posłów

   Warszawa, dnia 3 kwietnia 2009 r.


Cytuj
Interpelacja nr 9111

do ministra spraw wewnętrznych i administracji

w sprawie problemu funkcjonowania zintegrowanego systemu ratownictwa, który symbolizuje telefon nr 112, ze szczególnym uwzględnieniem Małopolski

   Szanowny Panie Premierze! Wejście naszego państwa w struktury Unii Europejskiej obligowało nas również, o czym w swoim czasie obszernie informowały media, do wprowadzenia w całym kraju zintegrowanego systemu ratownictwa. W ślad za rozwiązaniem przyjętym w państwach UE jądro owego systemu miały stanowić centra powiadamiania ratunkowego, zaś przypisany im numer telefonu alarmowego 112 miał stanowić gwarancję błyskawicznego rozpoznania co do rodzaju koniecznej pomocy (pogotowie ratunkowe, straż pożarna, Policja itp.) oraz terenowej lokalizacji osoby potrzebującej pomocy.

   Z różnych informacji przekazywanych przez media wynikało, że prace związane z organizacją CPR ruszyły ostro do przodu, ponieważ piętrzące się opóźnienia spotkały się z bardzo ostrą reakcją właściwych rzeczowo organów UE. Z owych uspokajających przekazów wynikało, że w szybkim tempie odrabiamy zaistniałe opóźnienia, a uruchomienie całego systemu jest już kwestią nieodległej przyszłości.

   Czas, ten bezwzględny weryfikator wszystkiego, wykazał jednak, że zapowiedzi zapowiedziami, a realia realiami. Z dostępnych mi danych wynika bowiem, że jest jeszcze bardzo daleko do uruchomienia sprawnie działających CPR. Tytułem przykładu podam, że w przypadku Małopolski dzwonienie na nr 112, w zależności od powiatu oraz dzwonienia z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, powoduje, że w powiatowym CPR zgłasza się przedstawiciel służby zdrowia, względnie Policji albo też straży pożarnej. A pozostające do dyspozycji dyżurnych środki techniczne nie pozwalają na szybką lokalizację osoby dzwoniącej, zaś ta osoba owemu dyżurnemu musi szczegółowo opowiadać o rodzaju zdarzenia, co pozwala dyżurnemu uruchomić odpowiednie służby ratunkowe. Te dość smutne doświadczenia dowodzą, że o wiele lepiej jest dzwonić bezpośrednio do wyspecjalizowanej instytucji (pogotowie ratunkowe, Policja, straż pożarna), gdyż daje to gwarancje szybszej reakcji, a o nią tu przecież chodzi. Ten stan rzeczy stawia jednak pod znakiem zapytania całą ideę tworzenia zintegrowanego systemu ratownictwa, w tym jego podstawowych ośrodków w postaci CPR. Dlatego pytam:

   1. Dlaczego z tak dużymi oporami przebiega proces budowy zintegrowanego systemu ratownictwa symbolizowanego telefonem nr 112?

   2. Jaki jest stan zaawansowania w budowie owego systemu w skali całego kraju i jaki jest termin definitywnego zakończenia realizacji tego zadania?

   3. Jak na nasze kolejne opóźnienie reagują właściwe rzeczowo organy UE?

   Z poważaniem

   Poseł Wiesław Woda

   Tarnów, dnia 6 kwietnia 2009 r.

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #123 dnia: Czerwiec 04, 2009, 16:50:37 »
Cytuj
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 9042

w sprawie funkcjonowania systemu powiadamiania alarmowego przez numer 112 w Małopolsce

   Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do pisma z dnia 9 kwietnia 2009 r. (sygn. SPS-023-9042/09), przekazującego interpelację posła na Sejm RP pani Beaty Szydło oraz grupy posłów w sprawie funkcjonowania systemu powiadamiania alarmowego poprzez numer 112 w Małopolsce, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.

   Na wstępie pragnę podkreślić, iż w dniu 10 lutego 2009 r. weszła w życie ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r. Nr 11, poz. 59), wprowadzająca w ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j.: Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1229, z późn. zm.) przepisy art. 14a-14f dotyczące utworzenia zintegrowanego systemu powiadamiania ratunkowego.

   Przedmiotowa ustawa tworzy podstawy budowy systemu powiadamiania ratunkowego, integrującego krajowy system ratowniczo-gaśniczy i system Państwowego Ratownictwa Medycznego, w celu realizacji następujących zadań:

   - bieżącej analizy zasobów ratowniczych,

   - przyjmowania zgłoszeń alarmowych oraz obsługi numeru alarmowego 112,

   - kwalifikacji zgłoszeń,

   - podejmowania działań ratowniczych zgodnie z określonymi procedurami,

   - inicjowania procedur reagowania kryzysowego.

   System powiadamiania ratunkowego na obszarze każdego województwa organizowany będzie w oparciu o zasady określone w ustawie o ochronie przeciwpożarowej oraz zgodnie z przepisami rozporządzenia, które zostanie wydane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw zdrowia, zgodnie z delegacją przewidzianą w art. 14e ustawy o ochronie przeciwpożarowej. Obecnie projekt przedmiotowego rozporządzenia znajduje się na etapie uzgodnień międzyresortowych.

   Zgodnie z art. 14a ust. 2 ustawy o ochronie przeciwpożarowej, zadania systemu powiadamiania ratunkowego wykonują na terenie województwa:

   1) wojewódzkie centrum powiadamiania ratunkowego - przez które rozumie się wspólne stanowisko kierowania, w skład którego wchodzą: stanowisko kierowania komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej i stanowisko lekarza koordynatora ratownictwa medycznego, o którym mowa w art. 29 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 191, poz. 1410, z późn. zm.),

   2) centra powiadamiania ratunkowego, przez które rozumie się wspólne stanowiska kierowania, w skład których wchodzą: stanowiska kierowania komendantów powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej, dyspozytorzy medyczni zatrudnieni przez dysponentów jednostek określonych w ww. ustawie o Państwowym Ratownictwie Medycznym, funkcjonujących na terenie działania centrum powiadamiania ratunkowego,

   3) pozostałe stanowiska kierowania Państwowej Straży Pożarnej,

   4) stanowiska kierowania Policji obsługujące numery alarmowe w zakresie określonym w ustawie z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.).

   Centra te będą przede wszystkim obsługiwać zgłoszenia alarmowe, kwalifikować te zgłoszenia, dysponować właściwe dla danego zdarzenia służby oraz organizować działania ratownicze.

   Warto podkreślić, że wraz ze zmianami w zakresie organizacji obsługi zgłoszeń alarmowych zmianie ulegnie również kwestia rozwiązań teleinformatycznych. Powstanie jednolity system teleinformatyczny oraz sieć teleinformatyczna na potrzeby obsługi systemu powiadamiania ratunkowego. Wszystkie te działania będą stanowić element ogólnokrajowego systemu obsługi zgłoszeń alarmowych, służącego podniesieniu poziomu bezpieczeństwa obywateli.

   Usprawnienie systemu powiadamiania ratunkowego przewidziane jest w ramach priorytetowych przygotowań do organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r., ze szczególnym ukierunkowaniem na miasta - organizatorów Euro 2012, w tym również woj. małopolskie.

   Podkreślić należy, że docelowy system powiadamiania ratunkowego i centra powiadamiania ratunkowego winne funkcjonować najpóźniej od dnia 1 stycznia 2012 r. Do tego czasu ustawa o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw przewiduje, iż wojewoda może powierzyć, w drodze porozumienia, wykonywanie zadań centrów powiadamiania ratunkowego innym podmiotom, w szczególności jednostkom organizacyjnym Państwowej Straży Pożarnej, Policji lub jednostkom samorządu terytorialnego.

   Odnosząc się do kwestii funkcjonowania systemu powiadamiania ratunkowego w woj. małopolskim, uprzejmie informuję, że z inicjatywy Wojewody Małopolskiego podjęte zostały działania mające na celu wypracowanie nowoczesnych rozwiązań systemu powiadamiania ratunkowego w zakresie obsługi numerów alarmowych 112, 998 i 999. Od dnia 6 kwietnia 2009 r. funkcjonuje, w ramach pilotażu, centrum powiadamiania ratunkowego zorganizowane w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie. Centrum powiadamiania ratunkowego obsługuje miasto Kraków i powiat krakowski (ok. 1,1 mln osób).

   Wnikliwa analiza funkcjonowania tego centrum dostarczy informacji do dokonania oceny formalno-prawnej, organizacyjnej i technicznej funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego. W szczególności pilotaż ten pozwoli na wdrożenie w woj. małopolskim nowoczesnych i trwałych rozwiązań, w szczególności w zakresie obsługi zgłoszeń na numer alarmowy 112. Pozyskane w ten sposób doświadczenia będą mogły, o ile wnioski z pilotażu okażą się pozytywne, zostać wykorzystane na terenie całej Polski.

   Z poważaniem

   Podsekretarz stanu

   Antoni Podolski

   Warszawa, dnia 30 kwietnia 2009 r.


Cytuj
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 9111

w sprawie problemu funkcjonowania zintegrowanego systemu ratownictwa, który symbolizuje telefon nr 112, ze szczególnym uwzględnieniem Małopolski

   Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do pisma z dnia 21 kwietnia 2009 r. (sygn. SPS-023-9111/09), przekazującego interpelację posła na Sejm RP pana Wiesława Wody w sprawie problemu funkcjonowania zintegrowanego systemu ratownictwa, który symbolizuje telefon 112, ze szczególnym uwzględnieniem Małoposki, uprzejmie przedstawiam następujące informacje.

   Na wstępie pragnę podkreślić, iż w dniu 10 lutego 2009 r. weszła w życie ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2009 r. Nr 11, poz. 59), wprowadzająca w ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j.: Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1229, z późn. zm.), przepisy art. 14a-14f dotyczące utworzenia zintegrowanego systemu powiadamiania ratunkowego.

   Przedmiotowa ustawa tworzy podstawy budowy systemu powiadamiania ratunkowego, integrującego krajowy system ratowniczo-gaśniczy i system Państwowego Ratownictwa Medycznego, w celu realizacji następujących zadań:

   1) bieżącej analizy zasobów ratowniczych,

   2) przyjmowania zgłoszeń alarmowych oraz obsługi numeru alarmowego 112,

   3) kwalifikacji zgłoszeń,

   4) podejmowania działań zgodnie z określonymi procedurami, w szczególności:

   a) dysponowania sił ratowniczych i zespołów ratownictwa medycznego,

   b) koordynowania oraz monitorowania działań ratowniczych i medycznych czynności ratunkowych,

   c) powiadamiania o zdarzeniu szpitalnych oddziałów ratunkowych lub, jeżeli wymaga tego sytuacja na miejscu zdarzenia, jednostek organizacyjnych szpitali wyspecjalizowanych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego,

   d) inicjowania procedur reagowania kryzysowego.

   System powiadamiania ratunkowego na obszarze każdego województwa organizowany będzie w oparciu o zasady określone w ustawie o ochronie przeciwpożarowej oraz zgodnie z przepisami rozporządzenia, które zostanie wydane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw zdrowia, zgodnie z delegacją przewidzianą w art. 14e ustawy o ochronie przeciwpożarowej. Obecnie projekt przedmiotowego rozporządzenia znajduje się na etapie uzgodnień międzyresortowych.

   Celem nadrzędnym budowy systemu powiadamiania ratunkowego jest poprawa bezpieczeństwa obywateli, związana z uzyskaniem szybkiego i skutecznego dostępu do służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, a także:

   - stworzenie sieci zintegrowanych ośrodków zarządzania działalnością ratowniczą podmiotów ratowniczych funkcjonujących na poziomie lokalnym, realizujących funkcje obsługi zgłoszeń alarmowych, dysponowania zasobów ratowniczych, organizacji i koordynacji działań ratowniczych, a także inicjowanie mechanizmów niezbędnych do uruchomiania zarządzania kryzysowego;

   - stworzenie ośrodka koordynacji działań ratowniczych o charakterze ponadlokalnym;

   - maksymalne zintegrowanie służb dyżurnych poszczególnych podmiotów ratowniczych funkcjonujących w powiatach i województwie;

   - skrócenie czasu i zwiększenie skuteczności alarmowania służb i podmiotów ratowniczych;

   - ograniczenie ryzyka awarii systemu, skutkującego brakiem możliwości alarmowania podmiotów ratowniczych na dużym obszarze;

   - zapewnienie wymaganego poziomu bezpieczeństwa komunikacji pomiędzy podmiotami ratowniczymi i ośrodkami zarządzania ich działalnością interwencyjną;

   - stworzenie narzędzi do uzyskiwania i przepływu informacji niezbędnej do zarządzania zasobami ratowniczymi na wszystkich szczeblach organizacji systemu powiadamiania ratunkowego;

   - zwiększenie nadzoru nad funkcjonowaniem systemów bezpieczeństwa przez organy władzy publicznej wszystkich szczebli.

   Zgodnie z art. 14a ust. 2 ustawy o ochronie przeciwpożarowej zadania systemu powiadamiania ratunkowego wykonują na terenie województwa:

   1) wojewódzkie centrum powiadamiania ratunkowego - przez które rozumie się wspólne stanowisko kierowania, w skład którego wchodzą: stanowisko kierowania komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej i stanowisko lekarza koordynatora ratownictwa medycznego, o którym mowa w art. 29 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. Nr 191, poz. 1410, z późn. zm.);

   2) centra powiadamiania ratunkowego, przez które rozumie się wspólne stanowiska kierowania, w skład których wchodzą: stanowiska kierowania komendantów powiatowych (miejskich) Państwowej Straży Pożarnej, dyspozytorzy medyczni zatrudnieni przez dysponentów jednostek określonych w ww. ustawie o Państwowym Ratownictwie Medycznym, funkcjonujących na terenie działania centrum powiadamiania ratunkowego;

   3) pozostałe stanowiska kierowania Państwowej Straży Pożarnej;

   4) stanowiska kierowania Policji obsługujące numery alarmowe w zakresie określonym w ustawie z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (t.j.: Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, z późn. zm.).

   Centra te będą przede wszystkim obsługiwać zgłoszenia alarmowe, kwalifikować te zgłoszenia, dysponować właściwe dla danego zdarzenia służby oraz organizować działania ratownicze.

   Warto podkreślić, że wraz ze zmianami w zakresie organizacji obsługi zgłoszeń alarmowych zmianie ulegnie również kwestia rozwiązań teleinformatycznych. Powstanie jednolity system teleinformatyczny oraz sieć teleinformatyczna na potrzeby obsługi systemu powiadamiania ratunkowego. Wszystkie te działania będą stanowić element ogólnokrajowego systemu obsługi zgłoszeń alarmowych, służącego podniesieniu poziomu bezpieczeństwa obywateli.

   Usprawnienie systemu powiadamiania ratunkowego przewidziane jest w ramach priorytetowych przygotowań do organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 r., ze szczególnym ukierunkowaniem na miasta - organizatorów Euro 2012, w tym również woj. małopolskie.

   Podkreślić należy, że docelowy system powiadamiania ratunkowego i centra powiadamiania ratunkowego winne funkcjonować najpóźniej od dnia 1 stycznia 2012 r. Do tego czasu ustawa o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych innych ustaw przewiduje, iż wojewoda może powierzyć, w drodze porozumienia, wykonywanie zadań centrów powiadamiania ratunkowego innym podmiotom, w szczególności jednostkom organizacyjnym Państwowej Straży Pożarnej, Policji lub jednostkom samorządu terytorialnego.

   Odnosząc się do kwestii funkcjonowania systemu powiadamiania ratunkowego w woj. małopolskim, uprzejmie informuję, że z inicjatywy wojewody małopolskiego podjęte zostały działania mające na celu wypracowanie nowoczesnych rozwiązań systemu powiadamiania ratunkowego w zakresie obsługi numerów alarmowych 112, 998 i 999. Od dnia 6 kwietnia 2009 r. funkcjonuje, w ramach pilotażu, centrum powiadamiania ratunkowego zorganizowane w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie. Centrum powiadamiania ratunkowego obsługuje miasto Kraków i powiat krakowski (ok. 1,1 mln osób). Obecnie w ramach pilotażu testowane są dwa stanowiska operatorskie numeru alarmowego 998 obsługiwane przez funkcjonariuszy Państwowej Straży Pożarnej, a także cztery stanowiska operatorskie numeru alarmowego 112, obsługiwane przez przygotowanych pracowników Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego. W najbliższej przyszłości planowane jest uruchomienie trzech stanowisk obsługujących numer alarmowy 999 - obsługiwanych przez dyspozytorów medycznych Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego. Zgłoszenia przyjmowane przez operatorów numerów alarmowych centrum powiadamiania ratunkowego, po ich skodyfikowaniu i sformatowaniu, przekazywane są bezpośrednio w systemie teleinformatycznym do stanowisk dyspozytorskich właściwych jednostek organizacyjnych służb ratowniczych oraz stanowisk dyżurnych jednostek Policji, dysponujących na miejsce zdarzenia właściwe siły i środki.

   Wnikliwa analiza funkcjonowania tego centrum dostarczy informacji do dokonania oceny formalnoprawnej, organizacyjnej i technicznej funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego. W szczególności pilotaż ten pozwoli na wdrożenie w woj. małopolskim nowoczesnych i trwałych rozwiązań, w szczególności w zakresie obsługi zgłoszeń na numer alarmowy 112. Pozyskane w ten sposób doświadczenia będą mogły, o ile wnioski z pilotażu okażą się pozytywne, zostać wykorzystane na terenie całej Polski.

   Jednocześnie uprzejmie informuję, że obecny system odbioru zgłoszeń wykonywanych na numer alarmowy 112 spełnia kryteria wyznaczone przez prawodawstwo Unii Europejskiej w dyrektywie 2002/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i usługami łączności elektronicznej praw użytkowników (dyrektywa o usłudze powszechnej) (Dz. U. UE. L. z 2002 r. Nr 1008, poz. 51). Postępowanie Komisji Europejskiej przeciwko Polsce w sprawie nieprawidłowego stosowania przez Rzeczpospolitą Polską dyrektywy 2002/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. w zakresie zapewnienia służbom ratowniczym dostępności informacji o lokalizacji osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych i komórkowych zostało zamknięte, w związku z wprowadzeniem przez Polskę lokalizacji zakończenia sieci, z której zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego 112.

   Z poważaniem

   Podsekretarz stanu

   Antoni Podolski

   Warszawa, dnia 12 maja 2009 r.


Offline Ajax

  • Pokój to tylko brak wojny.
  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.310
  • Cały świat gra komedię!
    • http://
Odp: Numer Alarmowy 112
« Odpowiedź #124 dnia: Czerwiec 04, 2009, 23:19:55 »
No... jw. Po prostu niemal SUPER!  :-\ Nic dodać i ująć - jest ok.  :rofl:
Pozdr.
Nie jeden brak wiedzy nadrabia wazeliną.