Autor Wątek: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.  (Przeczytany 1010089 razy)

Offline sikawkowy2008

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 138
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #750 dnia: Lipiec 31, 2011, 21:28:21 »
officer może Cie źle rozumiem ale
Jesli pracownik pracuje za dużo godzin a pózniej pracodawca mu je odda (zrekompensuje czasem wolnym) to chyba nie ma nadgodzin. Tak samo u nas. Jeśli komendany każe ci słuzyć w styczniu (przykładowo) 300 h a lutym 36  to tez nie ma nadgodzin w ciagu tych 2 misięcy? Tak chyba to działa?

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #751 dnia: Sierpień 01, 2011, 14:25:44 »
jak się officer "trochę bawisz" w BHP, to zapewne wiesz również o tym, że pracodawca w regulaminie pracy, w układzie zbiorowym lub w umowie o pracę może ustalić inną ilość dopuszczalnych godzin nadliczbowych (większą lub mniejszą) niż te 150h ustalone art. 151 § 3; jeżeli chodzi o maksymalny wymiar tych godzin nadliczbowych, to zakreśla go art. 131, który jest stosunkowo zbieżny z naszymi regulacjami odnoszącymi sie do maksymalnego tygodniowego wymiaru służby; na tygodniowy maksymalny wymiar czasu pracy ma również niebagatelny wpływ odpoczynek dobowy i tygodniowy; jak juz sie w to BHP "bawisz" to zapewne wiesz, że na przestrzeni czasu (ok. 2008r.) zmieniło sie również podejście PIP do sposobu obliczania maksymalnej ilości godzin nadliczbowych; kiedyś autorytarnie PIP twierdził, że należy brać pod uwagę urlopy wypoczynkowe, obecnie od tego odszedł (pracownik w danym okresie nie musi mieć udzielonego urlopu wypoczynkowego); nie zmienia to faktu, że przekroczenie limitu 150h godzin nadliczbowych w sytuacji braku odmiennych regulacji w regulaminie pracy, umowie o pracę lub układzie zbiorowym stanowi wykroczenie przeciw prawom pracowniczym; per analogiam jest u nas; bez wprowadzenia stanu podwyższonej gotowości operacyjnej nie mogliśmy w I okresie rozliczeniowym przesłużyć więcej niż 249h ponad nominał wynoszący 992h; jeżeli tak się stało, to ktoś przekroczył swoje uprawnienia, a jedynym sposobem rekompensaty jest udzielenie czasu wolnego w okresie następnym; te 249h IMHO dotyczy tylko sytuacji, gdy ktoś w pierwszym półroczu nie chorował, nie korzystał z urlopu wypoczynkowego, ani tez nie miał innych absencji usprawiedliwionych, które w stosowny sposób wpływają na nominał czasu służby;
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #752 dnia: Sierpień 18, 2011, 16:32:47 »
Odpowiedź na interpelację:

Cytuj
Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do pisma z dnia 31 maja 2011 r. (znak: SPS-023-22798/11) przekazującego interpelację posłów na Sejm RP pana Jacka Tomczaka oraz pana Jana Filipa Libickiego w sprawie zaległości budżetu państwa wobec pracowników Państwowej Straży Pożarnej uprzejmie przedstawiam następujące informacje.
Na wstępie należy wskazać, iż obowiązujące do dnia 31 grudnia 2010 r. przepisy ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2009 r. Nr 12, poz. 68, z późn. zm.) nie przewidywały rekompensaty pieniężnej za przedłużony czas służby ponad normę określoną w art. 35 ust. 1 tej ustawy, nie więcej jednak niż 48 godzin tygodniowo w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 6 miesięcy. Jednocześnie strażakom z tytułu pełnienia służby w warunkach szkodliwych dla zdrowia albo szczególnie uciążliwych ze względu na przedłużony czas służby albo osiągnięcia przez strażaka określonego wieku lub stażu służby przysługiwał płatny dodatkowy urlop wypoczynkowy w wymiarze do 18 dni rocznie.
Od dnia 1 stycznia 2011 r. w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. Nr 239, poz. 1589) obowiązują nowe uregulowania w tym zakresie. Zgodnie z art. 2 ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Straży Pożarnej rekompensata pieniężna przysługuje strażakowi, któremu ze względu na konieczność zapewnienia ciągłości służby przedłużono czas służby do 48 godzin tygodniowo i nie przyznano mu w zamian czasu wolnego w odpowiednim wymiarze w okresie rozliczeniowym bezpośrednio poprzedzającym wejście w życie tej ustawy. Przedmiotowa regulacja stanowi zatem podstawę do wypłaty strażakowi rekompensaty za godziny ponadnormatywne służby wypracowane w okresie od dnia 1 lipca 2010 r. do dnia 31 grudnia 2010 r.
Wprowadzając możliwość wypłaty rekompensaty pieniężnej za przedłużony czas służby lub odbioru czasu wolnego w odpowiednim wymiarze, zrezygnowano z dodatkowego urlopu z tytułu pełnienia służby w warunkach szczególnie uciążliwych ze względu na przedłużony czas służby. Konsekwentnie wprowadzono zmiany w art. 71a ustawy o Państwowej Straży Pożarnej dotyczące urlopów dodatkowych z tytułu pełnienia służby w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych albo osiągnięcia przez strażaka określonego wieku lub stażu służby (w wymiarze do 13 dni rocznie) oraz zasad ich łączenia.
Pragnę podkreślić, iż nowelizacja ustawy o Państwowej Straży Pożarnej nie reguluje kwestii rekompensaty pieniężnej za godziny ponadnormatywne strażaków powstałe przed dniem 30 czerwca 2010 r. Niemniej jednak przedmiotowe zagadnienie, w indywidualnej sprawie, było przedmiotem postępowania sądowego zakończonego uchwałą Sądu Najwyższego (sygn. akt II PZP 3/08). W uzasadnieniu uchwały Sąd Najwyższy potwierdził wcześniejsze ustalenia, że stosunki służby w służbach mundurowych nie są stosunkami pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy i w sprawach nieuregulowanych w pragmatyce danej służby przepisy Kodeksu pracy stosuje się posiłkowo na podstawie wyraźnych odesłań lub w drodze analogii w celu usunięcia rzeczywistych luk w tych regulacjach, a nie na podstawie art. 5 Kodeksu pracy.
Sąd Najwyższy stwierdził ponadto, iż: „Brak takiej regulacji w pragmatyce danej służby oznacza, że ustawodawca nie przyznał funkcjonariuszowi takiego prawa (regulacja negatywna). Brak regulacji w pragmatyce danej służby prawa funkcjonariusza do dodatkowego uposażenia z tytułu pełnienia służby w przedłużonym czasie służby nie może zostać zakwalifikowany jako luka rzeczywista, która wymagałaby wypełnienia w drodze analogii z przepisów Kodeksu pracy o wynagrodzeniu za pracę w godzinach nadliczbowych. Ten brak może być rozpatrywany jedynie w kategoriach luki aksjologicznej, a więc braku regulacji, którą uważa się za słuszną i pożądaną. Taka luka może być wypełniona tylko w drodze odpowiedniego działania ustawodawcy, a nie w drodze wykładni prawa.
Należy zaznaczyć, że z pragmatyk służb mundurowych tylko ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, ze zm.) przewiduje możliwość wypłacenia kompensaty pieniężnej za czas służby przekraczający ustaloną normę zamiast udzielenia czasu wolnego od służby w takim samym wymiarze (art. 33 ust. 3 tej ustawy), przy czym o wypłacie kompensaty pieniężnej zamiast udzielenia czasu wolnego decyduje organ władzy służbowej. Przyznawanie i ustalanie wysokości powyższej kompensaty odbywa się na szczególnych zasadach. Różni się ona zasadniczo od wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych uregulowanego w Kodeksie pracy. Inne pragmatyki służb mundurowych przewidują kompensatę za czas służby przekraczający ustaloną normę wyłącznie w postaci udzielenia czasu wolnego od służby w takim samym wymiarze.
Niektóre z pragmatyk służb mundurowych przewidują, że w wypadku zakończenia stosunku służby wypłaca się ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany czas wolny przysługujący w zamian za czas służby przekraczający ustaloną normę. Taka regulacja znajduje się w powołanej wyżej ustawie o Policji (art. 114 ust. 1 pkt 2 tej ustawy) i w ustawie z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej – art. 118 ust. 1 pkt 2 tej ustawy (Dz. U. z 2005 r. Nr 234, poz. 1997, ze zm.). Brak regulacji w pragmatykach służb mundurowych prawa funkcjonariusza do dodatkowego uposażenia za czas służby przekraczający ustaloną normę stanowi zatem regułę”.
Z poważaniem

Offline 112

  • Stary Wyga
  • *
  • Wiadomości: 234
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #753 dnia: Sierpień 18, 2011, 18:36:47 »
Witam ! Kol. LANG napisał :
Cytuj
Z powyższego jasno wynika, że za przedłużony czas służby do 48h w tygodniu możemy mieć udzielony czas wolny lub zapłacona rekompensatę; za przedłużenie pow. 48h musimy mieć udzielony czas wolny – nie można wypłacić za ten czas rekompensaty;
I to jest jasne jak słońce . Przy odrobinie dobrej woli ze strony przełożonych , pod warunkiem , że przekraczenie tych 48 godzin ( średnio w okresie rozliczeniowym ) nie jest stanem pernamentnym ( i np. wynika z długotrwałych zwolnień lekarskich , kursów itd. ) , w następnym 6 - cio miesięcznym okresie rozliczeniowym , można oddawać te wyrobione godziny ponad limit 48 , generując na nowo nadgodziny do 48 ( patrz warunek powyżej ) - co wiąże się z uzyskaniem za nie rekompensaty pieniężnej . I to chyba też jest logiczne i jasne jak słońce . Pozdrawiam .

Offline officer

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 713
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #754 dnia: Sierpień 20, 2011, 19:48:38 »
Podobno można nam zapłacić za 208h ponad wymiar- tak? No to ja się pytam co zrobić jak ktoś ma np. 400 nadgodzin. Rozumię że za 208 zapłacą a 192 do odbioru w następnym półroczu. Dalej idąc odbieram te nadgodziny przez np. 2 miesiące i co się robi? Wg mnie mam niedomiar w tych miesiącach? Kolego lang może jakaś podpowiedż , wytłumaczenie, bo ja to tępy strażak

Offline fajerktoś

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #755 dnia: Sierpień 20, 2011, 20:09:24 »
dlaczego niedobór?????
przy obecnym rozliczaniu służb niedoboru nie można mieć...

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #756 dnia: Sierpień 20, 2011, 21:18:19 »
A niby skąd ten niedobór? ("Niedogodziny") schodzi 192 z nominału, cześć i czołem; inna sprawa to skąd te 400h, skoro nie mieliśmy wprowadzonego podwyższonego stanu gotowości operacyjnej? Ktoś przekroczył swoje uprawnienia?
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline robn

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.349
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #757 dnia: Sierpień 20, 2011, 21:20:18 »
Odbieranie nadgodzin to jest takie przepychanie godzin z jednego okresu rozliczeniowego w drugi z nadzieją że w tym drugim okresie uda się nie wytworzyć nowych (a jednocześnie oddać stare).
Odbiór nadgodzin to jest to planowanie strażaka do służby jednocześnie wysyłając go na wolne (odbiór nadgodzin)
w ECS wyglądałoby to tak:

1    2    3    4    5    6    7    8    9    10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30
16  8          16   8                          16   8           16   8                             16   8           16   8                             16    8   
o   o          16    8                          o    o           16   8                              o   o            16   8                              o    o

oczywiście mógłbyś wybierać odbiory częściej albo mieć je rozłożone na cały okres rozliczeniowy
EGO = 1 / wiedza

Offline officer

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 713
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #758 dnia: Sierpień 23, 2011, 17:39:53 »
robn no właśnie o to mi chodziło tyle tylko kolego nie znalazłem jak mają w listę wpisywać odbiór tych nadgodzin. Czy jak odbieram nadgodziny to jest równoznaczne z tym, że zaliczany jest mi ten czas pracy do nowego okresu. Pisanie o pod spodem to można ale czy to kogoś zobowiązuje. Dowódca swoje kadry swoje

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #759 dnia: Sierpień 23, 2011, 17:47:36 »
Cytuj
Interpelacja nr 22563 do ministra spraw wewnętrznych i administracji
w sprawie stawki dla policjantów za nadgodziny podczas Euro 2012
   Szanowny Panie Ministrze! Media informują, że policjanci oddziału prewencji z Katowic mają dosyć traktowania ich jak taniej siły roboczej. Najpierw przestali dawać mandaty za wykroczenia, teraz zastanawiają się nad rozszerzeniem akcji do strajku włącznie. Wielu policjantów prewencji mówi wprost, że są traktowani jak tania siła robocza. I przytaczają zapowiedź wypłaty za nadgodziny podczas zabezpieczania największej imprezy masowej w Polsce w tym roku - Euro 2012: Mamy dostać podobno 14 zł brutto za nadgodzinę. W projekcie ustawy zapisano kwotę 14,08 zł brutto za jedną nadgodzinę. To mniej więcej tyle, ile zarabia pracownik ochrony w sklepie. Jak jednak pokazuje doświadczenie, zabezpieczanie meczów piłkarskich to zajęcie o wiele bardziej ryzykowne, bo starcia z pseudokibicami są powszechne. Pracownicy prywatnych agencji ochrony dostają za zabezpieczenie meczu piłkarskiego ok. 35 zł netto. W dniu 19 kwietnia 2011 r. na oddziale prewencji Policji w Katowicach odbyło się spotkanie policjantów oddziału prewencji Policji z przedstawicielami Zarządu Wojewódzkiego NSZZ Policjantów woj. śląskiego. Przyjęta stawka za nadgodziny w czasie mistrzostw Europy w roku 2012 jest śmiesznie niska i ma się nijak do odpłatności za nadgodziny innych grup zawodowych - napisano w sprawozdaniu ze spotkania. Dlatego policjanci zdecydowali się żądać podniesienia stawki za jedną nadgodzinę w czasie Euro 2012 do poziomu ok. 30 zł.
   W związku z powyższym pytam Pana Ministra:
   1. Dlaczego stawka dla policjantów za zabezpieczanie meczów wynosi tylko 14,08 zł?
   2. Czy według Pana możliwe są wyższe stawki dla policjantów za nadgodziny na Euro 2012?
   Poseł Anna Sobecka
   Toruń, dnia 4 maja 2011 r.



Cytuj
Szanowny Panie Marszałku! W nawiązaniu do pisma z dnia 19 maja 2011 r. (sygn. SPS-023-22563/11) przekazującego interpelację posła na Sejm RP, pani Anny Sobeckiej, w sprawie stawki policjantów za nadgodziny podczas EURO 2012 uprzejmie przedstawiam następujące informacje.
Bezpieczeństwo imprez sportowych jest jednym z priorytetów resortu spraw wewnętrznych i administracji. W związku z przyznaniem Polsce organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji zintensyfikowało wysiłki zmierzające do kompleksowej poprawy bezpieczeństwa podczas imprez sportowych.
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej są trzecią co do wielkości imprezą sportową na świecie, gromadzącą tysiące ludzi na stadionach piłkarskich, w strefach publicznego oglądania meczów oraz miliony osób przed telewizorami. Zapewnienie bezpieczeństwa tej imprezy wymaga wzmożonego wysiłku wszystkich organów, służb i instytucji biorących udział w jej zabezpieczeniu, a także wprowadzenia niezbędnych zmian legislacyjnych, które zagwarantują niezakłóconą realizację zadań przez te podmioty.
W związku z powyższym w MSWiA w ścisłej współpracy z Ministerstwem Sprawiedliwości przygotowano projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz zmianie niektórych ustaw, a także o zapewnieniu bezpieczeństwa w związku z organizacją turnieju finałowego UEFA EURO 2012, projekt przyjęty w dniu 31 maja 2011 r. przez Radę Ministrów.
Przyjęte w art. 16 ww. projektu rozwiązanie ma na celu stworzenie podstawy prawnej do przedłużenia czasu służby funkcjonariuszy Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej oraz Biura Ochrony Rządu. Przedłużenie czasu służby będzie wynikało z faktu, że taka impreza, jak turniej UEFA EURO 2012, zgromadzi w krótkim czasie na niewielkiej przestrzeni wiele osób. Stąd też zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom turnieju oraz zapewnienie porządku publicznego będzie wymagało zwiększenia liczby funkcjonariuszy służb nadzorowanych przez MSWiA. Z uwagi na to, że nie będą zwiększane limity etatowe w służbach, niezbędne będzie przedłużenie czasu służby funkcjonariuszy.
Zaproponowany przepis ma na celu także stworzenie podstawy prawnej umożliwiającej wypłacenie – w ramach przyznanego w rezerwie celowej limitu – rekompensaty funkcjonariuszom, których czas służby został przedłużony z uwagi na realizację zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa lub porządku publicznego.
W normalnych warunkach przedłużony czas służby funkcjonariuszy podlega zrekompensowaniu poprzez udzielenie odpłatnego czasu wolnego. Jednakże spodziewany duży wzrost zapotrzebowania na dodatkowe godziny służby podczas turnieju UEFA EURO 2012 może spowodować, że funkcjonariusze tych służb zechcą bezpośrednio po zakończeniu turnieju zrealizować swoje uprawnienia do czasu wolnego. W efekcie po zakończeniu Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 może powstać sytuacja, w której większość funkcjonariuszy będzie odbierać należny czas wolny, co mogłoby spowodować w tym okresie niewydolność kadrową Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej oraz Biura Ochrony Rządu.
Stąd też propozycja wypłaty zryczałtowanego ekwiwalentu pieniężnego ma na celu zmniejszenie presji na udzielanie czasu wolnego. Przyjęta w projekcie metoda obliczania wysokości kwoty zryczałtowanego ekwiwalentu pieniężnego została wprowadzona wzorem rozwiązań przyjętych w ustawie o Państwowej Straży Pożarnej. Wskazać bowiem należy, że ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (t.j. Dz. U. z 2009 r. Nr 12, poz. 68, z późn. zm.) przyznała strażakom PSP możliwość rozliczenia przedłużonego czasu służby poprzez przyznanie czasu wolnego od służby w tym samym wymiarze albo rekompensaty pieniężnej. Sposób obliczania rekompensaty pieniężnej został opisany w art. 97c ust. 1 ustawy o Państwowej Straży Pożarnej. Zgodnie z tym przepisem rekompensata pieniężna za jedną godzinę służby stanowi 60% z 1/172 przeciętnego uposażenia obowiązującego w okresie rozliczeniowym.
Mając na uwadze fakt, że spośród czterech służb nadzorowanych przez ministra spraw wewnętrznych i administracji tylko Państwowa Straż Pożarna ma w obecnym stanie prawnym możliwość rozliczania przedłużonego czasu służby poprzez rekompensatę pieniężną, minister spraw wewnętrznych i administracji zdecydował się zastosować analogiczne rozwiązanie w stosunku do wszystkich służb w związku z potrzebą zapewnienia bezpiecznego przebiegu Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012, tak aby nie różnicować funkcjonariuszy tych służb pod względem możliwości skorzystania ze zryczałtowanego ekwiwalentu pieniężnego ze względu na zadania realizowane w związku z EURO 2012 oraz inne zadania. Tak więc decydując się na rozwiązanie „60% z 1/172 przeciętnego uposażenia”, minister spraw wewnętrznych zachował zasadę równości wobec prawa w korzystaniu ze specjalnego jednorazowego uprawnienia, jakim będzie możliwość rozliczenia przedłużonego czasu służby poprzez przyznanie zryczałtowanego ekwiwalentu pieniężnego.
Ponadto wskazać należy, że przyjęte rozwiązanie pozwala na zrekompensowanie w formie pieniężnej około 50% szacowanej łącznej puli godzin przepracowanych w przedłużonym czasie służby, podczas gdy wariant zakładający rozwiązanie 100% z 1/172 przeciętnego uposażenia pozwalałby na zrekompensowanie w formie pieniężnej zaledwie około 30% godzin przepracowanych w przedłużonym czasie służby.
W związku z powyższym zgodnie z przyjętą metodą obliczania kwota zryczałtowanego ekwiwalentu pieniężnego za jedną godzinę będzie wynosić:
1)   dla Policji – 14,08 zł;
2)   dla Państwowej Straży Pożarnej – 13,76 zł;
3)   dla Straży Granicznej – 14,19 zł;
4)   dla Biura Ochrony Rządu – 14,66 zł. Na wypłatę ekwiwalentu pieniężnego na realizację uprawnienia w postaci zryczałtowanego ekwiwalentu pieniężnego dla funkcjonariuszy służb nadzorowanych przez MSWiA w ustawie budżetowej na 2012 r. zapewniono 20 000 000 zł. Kwota ta została zaproponowana po uzgodnieniach z przedstawicielami Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej oraz Biura Ochrony Rządu. Wydaje się, że ze względu na sytuację budżetu państwa nie jest możliwe zwiększenie wspomnianej kwoty.
Ekwiwalent będzie wypłacany ze środków rezerwy celowej pozostającej w dyspozycji ministra właściwego do spraw wewnętrznych. Ponadto w przypadku, gdy środki rezerwy celowej nie wystarczą na pokrycie nabytych uprawnień do wypłaty ekwiwalentu, uprawnionym funkcjonariuszom zostanie zmniejszony procentowo wymiar godzin, za które nastąpi wypłata ekwiwalentu. Za postały „nadpracowany” czas zostanie udzielony czas wolny na zasadach obowiązujących w poszczególnych służbach.
Z poważaniem

Offline officer

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 713
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #760 dnia: Sierpień 23, 2011, 18:02:14 »
grzela jakie z tego wyciągasz wnioski?
Ja widzę 1 podstawowy różniący Nas a Policję. Oni głośno mówią że się nie zgadzają na taką kwotę i rządają drugie tyle grożąc konsekwencjami. Natomiast My siedzieliśmy cicho- no może nie do końca, wielu na tym forum krzyczało z radości jaki to sukces- beędą płacić za nadgodziny

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #761 dnia: Sierpień 23, 2011, 18:26:02 »
grzela jakie z tego wyciągasz wnioski?
Ja widzę 1 podstawowy różniący Nas a Policję. Oni głośno mówią że się nie zgadzają na taką kwotę i rządają drugie tyle grożąc konsekwencjami. Natomiast My siedzieliśmy cicho- no może nie do końca, wielu na tym forum krzyczało z radości jaki to sukces- beędą płacić za nadgodziny

Czytając interpelację wnioskuję, że rekompensata za nadgodziny (tak niska), to wszystko przez nieszczęśliwy zapis w Naszej ustawie (60% z 1/172), który przepchnęły ZZ i KG.
Kwota rekompensaty do podziału na służby mundurowe jest ograniczona, więc na pewno nie starczy do zapłaty za wszystkie nadgodziny. Kiedy więc odebrać wolne?

Pisze się wszędzie o strażakach PSP (rozporządzenie), ciekawy jestem, kto zapłaci strażakom OSP za gotowość bojową lub stanie na OB przy drodze krajowej lub trasie kolejowej zabezpieczając ją pod katem ratownictwa technicznego i medycznego?
Wątpię, żeby gminy wyłożyły tak dużą kasę nie mając w tym interesu.
 

Offline hasici99

  • Weteran
  • *
  • Wiadomości: 519
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #762 dnia: Sierpień 23, 2011, 21:46:16 »
Strażacy z OSP kasę za zabezpieczenie dostaną. Na pewno gminy dodatkowe pieniądze na ten cel będą miały. Ciekawi mnie tylko jak będzie wyglądała sytuacja z PSP. Czy znowu tak jak z powodzią nadgodziny zostaną zamiecione pod dywan?? Bo wątpię że w tym czasie ilość ludzi na podziale nie zostanie zwiększona... Zawsze można porozmawiać o tym z lekarzem, to i może w końcu dla nas pieniądze się znajdą? Bo ja już nie widzę innego wyjścia. Wiem że nasza służba jest po to aby pomagać ludziom w potrzebie, to nie podlega wątpliwości, czy nas wydymają czy nie. Ale Panowie!! To jest jedyna sytuacja w której to rząd będzie nas potrzebował, nie obywatele. Nie z powodu jakiejś klęski, lecz z powodu widzimisię przeprowadzenia mistrzostw.
Jeśli chodzi o powódź, odpękałem prawie miesiąc na wałach. I bardzo się z tego cieszę. Ale jak przyjdzie okres mistrzostw, to chętnie przesiedzę ten czas w domku przed telewizorem z piwkiem. I nie będę miał z tego powodu wyrzutów sumienia :straz: Bo jeżeli chodzi o szacunek, to do tego zawsze potrzebne są dwie strony...

Offline robn

  • Global Moderator
  • *
  • Wiadomości: 2.349
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #763 dnia: Sierpień 23, 2011, 23:06:27 »
Ściągnij sobie jakikolwiek plik ECS i wbij w odpowiednie pola te dane co podałem - na zakładce nadgodziny zobaczysz ile przyszło (albo na zakładce zestawienia).
Oczywiście nadgodziny należy wpisywać pod 16  8

Nie wolno wpisywać ich na Ws.
Koło nazwisk jest kratka na wpisywanie zaległych nadgodzin z poprzedniego okresu, wpisz sobie tam np 192 i zobacz jak zmieniają Ci się nadgodziny.
pzodr
EGO = 1 / wiedza

Offline SIUSIEK

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.926
  • Kocham swoją pracę! Ale koniec tuż tuż....
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #764 dnia: Sierpień 27, 2011, 11:46:44 »
Witam.Czy płacili już gdzieś za nadgodziny z poprzedniego półrocza i gdzie ... a dodatkowo czy komendy mają wystarczające fundusze?

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #765 dnia: Sierpień 27, 2011, 13:18:14 »
Witam.Czy płacili już gdzieś za nadgodziny z poprzedniego półrocza i gdzie ... a dodatkowo czy komendy mają wystarczające fundusze?

Płacili koniec lipca w całym woj., fundusze komend są wystarczające (nawet zostaje ze wcześniejszych wyliczeń).
W tym półroczu nadwyżkę zeżre prezydencja.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2011, 13:25:51 wysłana przez grzela »

Offline Bialy84

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 45
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #766 dnia: Wrzesień 07, 2011, 21:03:53 »
Mów za siebie. U nas w komendzie do tej pory nie wypłacono ekwiwalentu za nadgodziny. Nawet zabraknie kasy aby zapłacic każdemu :wall:

Wyjazdy na zarządzenie 01

  • Gość
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #767 dnia: Wrzesień 07, 2011, 22:59:27 »
Czy u kogoś jest podobna sytuacja i z czego ona wynika,  jakieś rozporządzenie, przepis ??
zastanawia mnie sposób wyliczania godzin poza pracą w jednej  komendzie  na terenie dolnośląskiego (skąd pochodzę).
 
Otóż sprawa dotyczy naliczania godzin za wyjazd na zarządzenie 01 na zawody psp lub jako  członek komisji na zawody OSP.  I na ten przykład kierowca ma liczone od momentu wyjazdu z JRG  do powrotu do JRG, a pozostali nie będący kierowcami od godziny rozpoczęcia zawodów  do godz ich zakończenia.

To jeden jest w pracy,  a drugi  nie? 

Czy jak się wydarzy jakiś  wypadek oprócz kierowcy, czy reszta  będzie traktowana jakby pracowali ?


pozdrawiam :)
Artur sam

Offline Butel

  • Administrator
  • *
  • Wiadomości: 7.694
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #768 dnia: Wrzesień 08, 2011, 11:41:09 »
Cytuj
pozdrawiam :)
Artur sam
Napisz do mnie na PW lub @!
Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE     prof. Jerzy Bralczyk

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #769 dnia: Wrzesień 08, 2011, 13:49:24 »
wypadek będzie traktowany jako związany ze służbą; czytajcie ustawy i rozporządzenia, a dopiero później zadawajcie pytania; § 16 rozporządzenia z dnia 30 marca 2011 r.; ocena prawidłowości zależy od kilku dodatkowych okolicznośći - przeczytaj ten § 16;
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline grzela

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 6.184
  • I smile like an angel, a heart like the devil.
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #770 dnia: Wrzesień 13, 2011, 17:02:14 »
"S" w sprawie nadgodzin.

Cytuj
Warszawa 9 września 2011r.
KOMUNIKAT nr 09/ 2011 Przewodniczącego Krajowej Sekcji Pożarnictwa NSZZ”Solidarność”

   Informuję, że w dniach 7 i 8  września 2011r. odbyło się posiedzenie Rady Krajowej Sekcji Pożarnictwa NSZZ”Solidarność” w Soczewce k/ Płocka.
Zgodnie  ze zwyczajem, w spotkaniu Rady KSP uczestniczyła regionalna sekcja pożarnictwa – tym razem Międzyregionalna Sekcja Pożarnictwa województwa mazowieckiego NSZZ”Solidarność”.
Podczas posiedzenia omawiano:

min.:

•   Wniosek do Trybunału Konstytucyjnego – Rada Sekcji zakończyła prace nad wnioskiem do Trybunału Konstytucyjnego w sprawie rażąco niskiej rekompensaty finansowej za przesłużone nadgodziny (60% stawki godzinowej liczonej ze średniego wynagrodzenia). Wniosek obejmuje również zastrzeżenie co do sposobu naliczania wymiaru rekompensaty tj. ze stawki godzinowej średniego wynagrodzenia.  Rada przyjęła uchwałę o skierowaniu wniosku do Komisji Krajowej NSZZ”Solidarność” celem wniesienia go do Trybunału Konstytucyjnego.

•   Rozliczanie nadgodzin za pierwsze półrocze 2011r. – według informacji przewodniczących struktur wojewódzkich, rozliczanie odbywa się niejednolicie – nawet na terenie jednego województwa. Najczęstszymi przyczynami są: nierównomierne zadysponowanie środków na nadgodziny na województwa
w wyniku czego są województwa gdzie środków brakuje a także są województwa gdzie środków jest nadmiar, nieprawidłowe ustalenie nadgodzin, ograniczenie (limitowanie) liczby płatnych nadgodzin w sposób niekorzystny dla strażaków,  próby wykorzystania środków na nadgodziny na inne cele.


W dniu 7 września 2011r. w posiedzeniu Rady wzięli udział Podsekretarz Stanu
w MSWiA Zbigniew Sosnowski,  Komendant Główny PSP nadbryg. gen. Wiesław Leśniakiewicz, zastępca Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego PSP bryg. Jan Osiej. Goście odpowiadali na zadawane pytania, które obejmowały następujące kwestie:

min.:

•   Problemy z rozliczeniem nadgodzin w województwie wielkopolskim
i lubelskim (dotyczy KM PSP Lublin),
•   Kwestie interpretacji rozporządzenia o czasie służby w części rozliczania urlopów i łączenia go z wolnymi służbami (lub odbiorem nadgodzin) – Komendant Główny PSP po raz kolejny stwierdził, że rozporządzenie informuje jak należy przygotować harmonogram półroczny, natomiast rozliczenie bieżące wykonuje się według miesięcznych harmonogramów. Komendant  Główny PSP zobowiązał się do przypomnienia tych zasad komendantom wojewódzkim  na najbliższej naradzie.

http://www.skpnszz.org/downloads/2011r/wrzesien%202011/Komunikat%209_2011%20posiedzenie%20Rady%207_8IX2011.doc

Mario79

  • Gość
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #771 dnia: Wrzesień 14, 2011, 10:04:59 »
Jak odebrać nadgodziny które uzbierałem przed powodzią(jak i w trakcie).... co się z nimi dzieje ... są "zamrożone" i czekają, czy ku chwale ojczyzny? Nazbierałem ich ok 300h i co mam je od tak sobie podarować ... ?
Za I okres 2010 są zamrożone - możesz napisać raport do 01 o zwrot (powodzenia), za II okres nadgodziny zostały wypłacone. Poczytaj posty wcześniej.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2011, 12:06:14 wysłana przez robn »

Offline manekc67

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #772 dnia: Wrzesień 14, 2011, 12:24:36 »
Jak wiadomo w lipcu zakończył się okres rozliczeniowy. Nie wiem jak w kraju, ale u nas jakoś to wolno idzie (podkarpackie) i dopiero teraz KW przystępuje do realizacji.
Wiem, że w lipcu poproszono związki zawodowe i przedstawiono im informację o ilości wypracowanych nadgodzin w I półroczu i o planowanym przydzieleniu środków. Już wtedy powstał problem ponieważ okazało się, że środków zaplanowanych w stosunku do rzeczywistego wykonania jest o jakieś 200 tyś. za mało.
I oto teraz przychodzi z KW polecenie wypłaty określonych dla każdej Komendy kwot. O co halo?   A no o to że z 21 komend, 17 ma przyznane środki niemalże w 100% takie jak planowano w lipcu, a 4 Komendy mają pomniejszone środki na wypłatę rekompensaty i są to kwoty znaczące. Zmniejszono im środki o 10 do 30% !!! Bez żadnego uzasadnienia, wytłumaczenia ani jakiekolwiek informacji dlaczego i według jakiego klucza KW tak te środki podzieliła. (Oczywiście teraz nikt już tego z związkami nie uzgadniał, co śmieszniejsze ci "wyróżnieni" KP, też nie wiedzą, dlaczego takie kuku im zrobiono  :szalony:

Konkludując: Jak to jest u Was w waszych województwach? Były środki w pełnym wymiarze, czy są jakieś "ciecia"? A jeżeli tak, to według jakiego klucza zostały przeprowadzone? (Gdzieś słyszałem, że w którymś województwie też było za mało środków na rekompensaty, ale KW wystąpił do KG, jakoś to umotywował i KG przyznał dodatkowe środki, ale może to tylko plotka).
Pozdrawiam i pilnie czekam na Wasze informacje.       

Offline lang

  • VIP
  • *
  • Wiadomości: 2.460
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #773 dnia: Wrzesień 14, 2011, 12:34:01 »
Jak odebrać nadgodziny które uzbierałem przed powodzią(jak i w trakcie).... co się z nimi dzieje ... są "zamrożo-ne" i czekają, czy ku chwale ojczyzny? Nazbierałem ich ok 300h i co mam je od tak sobie podarować ... ?
Za I okres 2010 są zamrożone - możesz napisać raport do 01 o zwrot (powodzenia), za II okres nadgodziny zostały wypłacone. Poczytaj posty wcześniej.

a dlaczego miałyby byc zamrożone? powinny byc wpisane w ECS jako godziny z poprzedniego okresu do rozli-czenia w pierwszej kolejności; w ten sposób mając np. te 300 godzin nadpracowane w poprzednich okresach, wypracowując w bieżącym 100 mamy razem 400 do rozliczenia; 200 do zapłacenia a reszta do przepisania na następny okres i w ten sposób za kilka lat problem się rozwiąże, potrzeba tylko odrobinę dobrej woli i pozbycie się syndromu "psa ogrodnika", który często można zaobserwować u naszych przełożonych; pominę juz takie sztuczki jak manipulowanie urlopem (można bez ryzyka straty uzbierać zaległości za trzy lata, chociaż jest do obronienia również pogląd, że trzyletni okres przedawnienia nie ma zastosowania do roszczenia o udzielenie zaległego urlopu lub świadczenia równoważnego, wypłacanego emerytom - vide wyrok TK w sprawie urlopów policjantów); dlatego gorąco polecam odbieranie nadgodzin przekraczających płatny limit, zamiast wybierania urlopów; o zaległy urlop nie będzie trzeba się prosić, a z odbiorem wolnego może być problem; a to, że nieprawidłowości są duże w zakresie ewidencjonowania i rozliczania czasu służby to fakt, ale w KG już to dostrzegli i podobno mają spłynąć wiążące wytyczne w tym zakresie; podstawową bolączką jest powszechny brak harmonogramów półrocznych i od tego wszystko bierze swój początek; konsekwencją jest wypełnianie ECS na bieżąco lub po zakończeniu miesiąca, na zasadzie, wpisze na dole stan faktyczny i do niego dostosuję górny wiersz (pytam się po co niby mają się te wiersze zgadzać?), podczas gdy powinno byc dokładnie odwrotnie, przy czym służb ponad limit wynikający z 40-sto godzinnego tygodnia w harmonogramie półrocznym nie wolno planować; siłą rzeczy więc "na górze" będzie mniej niż "na dole", a ta różnica to właśnie to, co nazywamy nadgodzinami; tymczasem często wygląda to tak, że zamiast planować, a następnie ewidencjonować zdarzenia rzeczywiste, robi się dokładnie odwrotnie - takie planowanie po fakcie:)

Jak wiadomo w lipcu zakończył się okres rozliczeniowy. Nie wiem jak w kraju, ale u nas jakoś to wolno idzie (podkarpackie) i dopiero teraz KW przystępuje do realizacji.
Wiem, że w lipcu poproszono związki zawodowe i przedstawiono im informację o ilości wypracowanych nad-godzin w I półroczu i o planowanym przydzieleniu środków. Już wtedy powstał problem ponieważ okazało się, że środków zaplanowanych w stosunku do rzeczywistego wykonania jest o jakieś 200 tyś. za mało.
I oto teraz przychodzi z KW polecenie wypłaty określonych dla każdej Komendy kwot. O co halo?   A no o to że z 21 komend, 17 ma przyznane środki niemalże w 100% takie jak planowano w lipcu, a 4 Komendy mają pomniejszone środki na wypłatę rekompensaty i są to kwoty znaczące. Zmniejszono im środki o 10 do 30% !!! Bez żadnego uzasadnienia, wytłumaczenia ani jakiekolwiek informacji dlaczego i według jakiego klucza KW tak te środki podzieliła. (Oczywiście teraz nikt już tego z związkami nie uzgadniał, co śmieszniejsze ci "wyróżnieni" KP, też nie wiedzą, dlaczego takie kuku im zrobiono  :szalony:

Konkludując: Jak to jest u Was w waszych województwach? Były środki w pełnym wymiarze, czy są jakieś "ciecia"? A jeżeli tak, to według jakiego klucza zostały przeprowadzone? (Gdzieś słyszałem, że w którymś wo-jewództwie też było za mało środków na rekompensaty, ale KW wystąpił do KG, jakoś to umotywował i KG przyznał dodatkowe środki, ale może to tylko plotka).
Pozdrawiam i pilnie czekam na Wasze informacje.       

a może w tych „wyróżnionych” KP średnia ilość nadgodzin przypadających na jeden etat odbiegała od średniej dla województwa i zostało to uwzględnione przy podziale środków? nie zapominaj też, że zapłata nie jest obligatoryjna i istnieje alternatywa w postaci możliwości oddania „w naturze” w następnym okresie rozliczeniowym, tak że nikt nie powinien być stratny;
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2011, 13:35:58 wysłana przez lang »
„Najpierw Cię ignorują. Potem śmieją się z Ciebie. Później z Tobą walczą. Później wygrywasz” Mahatma Gandhi

próby zamiany zastygłego betonu w szarą masę zdolną do absorpcji są z góry skazane na niepowodzenie

Offline manekc67

  • Początkujący
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Nadgodziny - i wszystko z tym związane.
« Odpowiedź #774 dnia: Wrzesień 14, 2011, 15:06:53 »
Cytuj
"a może w tych „wyróżnionych” KP średnia ilość nadgodzin przypadających na jeden etat odbiegała od średniej dla województwa i zostało to uwzględnione przy podziale środków? nie zapominaj też, że zapłata nie jest obligatoryjna i istnieje alternatywa w postaci możliwości oddania „w naturze” w następnym okresie rozliczeniowym, tak że nikt nie powinien być stratny;

"Może",  zagwozdka w tym,  że nikt w terenie nie wie, co było "kryterium", czyli cały problem w braku informacji.
Z tego co wiem, to te większe niż "średnia" nadgodziny powstały nie dlatego, że ci Komendanci trzymali wakaty czy stosowali inne sztuczki. W naszym województwie (od 1.01.2011) w większości Komend zwiększono stany osobowe, np: u mnie przy stanie JRG 36 strażaków zwiększono minimalny stan zmiany z 6 na 7-iu strażaków. Samo to musiało wygenerować nadgodziny.  A oddać tym ludziom te nadgodziny w sytuacji kiedy powstają już nowe będzie szalenie trudno. Poza tym potrzeba skierowania na KKS aż trzech strażaków w tym okresie rozliczeniowym, też zrobiła swoje.
Czyli winy niczyjej nie ma.

Załączam roboczą wersję pisma jaką zamierzamy skierować do KW, ona pełniej rozwinie temat:

   "W związku z otrzymanym pismem z dnia 6.09. br., znak xxxx w sprawie rozdziału środków przeznaczonych na rekompensatę pieniężna za ponadnormatywny czas służby w pierwszym półroczu 2011 roku, Zarządy nasze przekazują poniżej swoje stanowisko w tej sprawie.

1.   Wyrażamy duże zaskoczenie faktem, że kwoty środków przyznanych niektórym komendom różnią się znacząco od kwot przewidzianych do wypłaty, ujętych  w sporządzonym przez komendę wojewódzką zestawieniu w lipcu br. Zwracamy uwagę, że o ile gro komend powiatowych otrzymało środki zgodnie z planowaniem, to komendom takim jak: KM xxxxx (zmniejszenie o około 30%),  KP xxxxx (zmniejszenie o około 20%, KP xxxxx (zmniejszenie o około 10 %),  KM xxxxx (zmniejszenie o około 6%), znacząco zmniejszono środki na wypłaty rekompensat za nadgodziny. Dzieje się tak, kiedy pozostałe 17 komend uzyskują środki na wypłaty rekompensat w kwotach identycznych z zaplanowanymi w lipcu (lub nieznacznie, o 1-2% zmienionymi). Z naszego punktu widzenia jest to rażącą niesprawiedliwością  i wprowadzaniem niejasnych zasad podziału pomiędzy Komendami. Zwracamy uwagę, że zmiana stanowiska Podkarpackiego Komendanta Wojewódzkiego w tym temacie nie była  konsultowana ani z Komendantami Powiatowymi,  ani ze związkami zawodowymi. Wobec powyższego uznajemy to za naruszenie zasad dialogu społecznego i lekceważenie organizacji związkowych w procesie kształtowania właściwych warunków służby strażaków naszego województwa.

2.   Prosimy o udzielenie wyjaśnienia, jakim kryteriami (o ile takowe istnieją), kierował się Podkarpacki Komendant Wojewódzki dokonując obecnego podziału środków. Mamy nadzieję, że ”kryteriami” tymi nie będą działania jakie podejmowali Komendanci zgodne z ustawą i swoimi kompetencjami. Ze swojej strony zauważamy, że nadgodziny są generowane szczególnie w tych komendach, które nadal ponoszą konsekwencję stworzonej przez PKW „listy rankingowej” i kierowania kandydatów do służby w odległych od ich miejsca zamieszkania Komendach, a następnie ich przenoszeniem do jednostek właściwych dla ich miejscach zamieszkania. Jak również powstanie zwiększonej liczby nadgodzin wynika ze zwiększenia minimalnej obsady etatowej na zmianach JRG.

3.   Prosimy o udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czy PKW występował do Komendanta Głównego PSP o zwiększenie środków na wypłatę rekompensat? Czy PKW podejmował jakiekolwiek inne działania w celu rozwiązania powstałego problemu?  Podnosimy, że rozliczenie pierwszego półrocza (z którego wynikło, że do wypłaty pełnej rekompensaty brakuje w skali województwa kwoty około 200 tyś. złotych) znane było już w połowie lipca. Zwracamy uwagę, że obecnie przyjęte rozwiązanie,  to rozwiązanie „siłowe” wprowadzone prawem kaduka, krzywdzące przede wszystkim strażaków systemu zmianowego.

4.   Wyrażamy stanowczy protest wobec takiej formy prowadzenia „współpracy” z organizacjami związkowymi, która świadczy dobitnie o jakości „dialogu społecznego” prowadzonego przez PKW (którego obowiązki pełnił wówczas xxxxxx).  Wyrażamy również dezaprobatę w stosunku do sposobu podchodzenia do tych spraw przez Podkarpackiego Komendanta Wojewódzkiego, który nie uznał za stosowne powiadomić swoich podwładnych o kryteriach jakimi się kierował zmniejszając czterem ww. Komendom tak drastycznie środki na wypłatę rekompensat za nadgodziny. W naszej ocenie świadczy to dobitnie lekceważeniu swoich podwładnych – w tym przypadku Komendantów Powiatowych. 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2011, 16:17:20 wysłana przez Butel »