Służba > Forum ochotników
Wniosek
SenseY:
Pytanie dotyczy członków OSP w których pobiera się ekwiwalent pieniężny za udział w działaniu rat. lub szkoleniu org. przez PSP.
Czy do was też dotarł nowy wniosek, jaki nalezy wypełnić aby pobrac diety z Urzędu Miejskiego?
Dzisiaj dostałem taki do ręki, i tez ktoś go przygotowywał nie przejmując się tym że taki druk musi przejść przez wiele rąk, nim trafi do skarbnika z Urzędu.
Co jest w nim moim zdaniem bez sensu? już piszę:
- Za każdym razem trzeba pisać: Imię i nazwisko druha (ok), adres zamieszkania (bzdura), nr PESEL (bzdura), Czas działania (ok), stawka i należność (ok), podpis (ok).
- Każdą listę muszą potwierdzić: naczelnik, skarbnik, prezes, komendant gminny OSP. (komendant gminny ochrony ppoż. nie musi).
Wg mnie winno być potwierdzenie komendanta zatrudnionego w Urzędzie, oraz naczelnika. Po co tam skarbnik?
Reszta druku jest ok.
Dziwią mnie tylko te co zaznaczyłem powyżej.
Chciałbym poznać też wasze zdanie na ten temat. A wiec piszcie.
Straszak:
Witam.
A kto ten wniosek opracował.
Wypłatą ekwiwalentu zajmuje się Gmina i to chyba ona powinna opracować wzór wniosku.
U nas od 1994 lub 1995 roku jest podobnie jak w Twoim nowym:
imię i nazwisko,
czas rozpoczęcia działania,
czas zakończenia,
liczba godzin
stawka godzinowa,
wartość,
podpis.
Na odwrocie jest miejsce na potwierdzenie przez jednostkę ratowniczą z PSP. Jeżeli działania prowadzimy sami nie jest ono wymagane.
A teraz osoby które wniosek ten podpisują.
Sporządził - Naczelnik
Potwierdził - Komendant Gminny
Sprawdził - Skarbnik Urzędu Gminy
Zatwierdził - Wójt Gminy
Nic dodać nic ujać, urzędnicy biorą za cos pieniądze i utrudniają życie, ale przez tyle lat to już się przyzwyczailiśmy do tego wzoru.
Pozdrawiam.
BigJaro:
U nas jest jeszcze prościej. Wystarczy potwierdzenie udziału w akcji gdzie jest tylko nazwa jednostki, imiona i nazwiska uczetniczących, godzina wyjazdu i powrotu, podpis potwierdzający oficera PSP. Godziny oczywiście muszą zgadzać się z tymi u dyżurnego. To zanoszę do Urzędu Gminy i resztą zajmuje się pracownik, a gdy pieniądze są w kasie powiadamiają nas telefonicznie i wtedy jedziemy po odbiór.
Sylwek:
Cześć,
my korzystamy ze starego wzoru załaczonego do rozporządzenia o KSRG. Wygląda to tak:
.
Na razie nikt nie mówił o zmianach... ale u mnie w gminie to normalne, że zawsze nowinki docierają z conajmniej półrocznym opóźnieniem - często to akurat dobre bo od Was się dowiadują jak sobie z tymi "udogodnieniami" radzić ;).
Wypełniamy to tak że na górze przystawiamy swoją pieczątkę, numeru ewidencyjnego zdarzenia nie wypełniamy, imiona i nazwiska, w rubryce czas udziału wpisujemy godzinę od do no i czas. W uwagach też nic. Podpisuje to kierujący akcją, czyli z reguły ktoś z PSP a jeśli działamy sami to dowódca od nas. Potem odddajemy do gminy i już reszta nie należy do nas.
Sylwek
firetom:
U nas wygląda mniej więcej tak:
Ochotnicza Straż Pożarna
w Data ………………………………..
Wniosek
o zapłacenie za udział w akcji ratowniczo-gaśniczej
w dniu ……………………………. w miejscowości …………………………………………………
Nazwisko i imię uczestnika akcji:
1. …………………………………………………………………………………………
2. …………………………………………………………………………………………
3. …………………………………………………………………………………………
4. …………………………………………………………………………………………
5. …………………………………………………………………………………………
6. …………………………………………………………………………………………
7. …………………………………………………………………………………………
8. …………………………………………………………………………………………
9. …………………………………………………………………………………………
Godz. wyjazdu ………………….. Godz. powrotu…………………………………
Czas trwania akcji ……………………………………………
Rodzaj zdarzenia …………………………………………………………………………………
Numer zdarzenia na MSK …………………………………
………………………………………………………………………………… ……………………………
nazwisko i imię, funkcja sporządzającego wniosek podpis
…………………………………………………………………………..
(Wójt, Kdt. Gminny OSP)
Po wypełnieniu wniosek trafia do rąk Kdta Gminnego, który wpisujenr zdarzenia MSK podpisem swoim potwierdza zgodność i zanosi do księgowości UG, skąd raz na kwartał telefonują do skarbnika, aby pofatygował sie do kasy po mamonę.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej